![]() |
За словами міністра, історичним витоком дискримінації є стереотипи, якими пронизана вся культура |
Стереотипи і гендерні розриви необхідно долати, - Гриневич
Для забезпечення рівності прав жінок та чоловіків необхідні зміни в освітній сфері.
Про це міністр освіти Лілія Гриневич розповіла у ході свого виступу на Другому Українському жіночому конгресі.
Зокрема, за словами міністра, зміни мають стосуватись контенту підручників, ставлення вчителів до дітей, розвитку дружніх до батьківства середовищ у школах тощо.
«Історичним витоком дискримінації щодо жінок на ринку праці є ті стереотипи, якими пронизана вся наша культура, а отже – і система освіти. На рівні освіти ми бачимо, наскільки різними є траєкторії, які обирають хлопці і дівчата вже під час вступу до закладів вищої освіти. Наприклад, дівчата становлять 79% тих, хто вступають на гуманітарні науки і мистецтво. Водночас їх лише 23% від абітурієнтів спеціальностей інженерного профілю та 32% – на будівництві та архітектурі», - наголосила міністр.
Вона підкреслила, що це не випадковим збігом обставин, оскільки професійний вибір є результатом соціалізації дитини.
«Стереотипи та гендерні розриви необхідно долати, і Міністерство освіти і науки вже кілька років намагається робити це», – повідомила Лілія Гриневич.
Також міністр освіти акцентувала увагу на змінах, що відбулись за останні три роки: відміна поділу за статтю на уроках праці, впровадження антидискримінаційної експертизи підручників, окремих програм та проектів, які стосуються забезпечення рівних прав в українських університетах.
Так, з вересня 2017-го в українській школі відмінено поділ за статтю на уроках праці, коли дівчата займалися, переважно, домоводством, так званою обслуговуючою працею, а хлопці фокусувалися на технічній праці.
«Інша проблема, що перебуває в стадії вирішення, – це стереотипи в підручниках. Ще буквально кілька років тому чоловіки як виконавці певних професій згадувалися у підручниках у 3 рази частіше, ніж жінки. От уявіть собі тільки: в реальному світі і жінки, і чоловіки залучені до певних професій, а у підручниках чомусь спостерігалося чоловіче домінування. Понад 90% професій, пов’язаних з фізичною працею, та 70% «розумових» професій на сторінках підручників «виконувалися» чоловіками. Це і є гендерні стереотипи в дії. Антидискримінаційна експертиза підручників, що була започаткована 2016-го, почала вирівнювати зазначений дисбаланс, як і інші стереотипні меседжі», – зазначила міністр.
Освіта.ua
07.12.2018