Експерти радять розвивати демократію у школі

У Києві відбулось проведення круглого столу «Демократія та права людини в новій українській школі»

Експерти радять розвивати демократію у школі

У Києві відбувся круглий стіл «Демократія та права людини в новій українській школі», організований Міністерством освіти та Європейським Центром ім. Вергеланда.

Конференція відбулася з нагоди презентації українського перекладу Хартії Ради Європи з освіти для демократичного громадянства й освіти з прав людини, здійсненого Європейським Центром ім. Вергеланда.

У заході взяли участь понад 80 учасників – експерти, науковці, освітяни з різних регіонів України, представники Національної мережі тренерів Всеукраїнської програми освіти для демократичного громадянства «Демократична школа», батьківських та громадських організацій, місцевого самоврядування й територіальних департаментів освіти.

Експерт Ради Європи Ролф Голлоб наголосив на важливості проведення національного моніторингу та оцінки освіти для демократичного громадянства і прав людини, а, експерт Ради Європи та головний тренер Програми «Демократична школа» Мажена Рафальська, звернула увагу на ключову роль автономії школи у формуванні демократичних компетентностей випускників, а також презентувала Інструмент демократичного розвитку школи, розроблений у рамках програми «Демократична школа».

Після експертної дискусії відбулось обговорення, основними темами якого були: розвиток громадянських компетентностей в ході навчально-виховного процесу, роль демократичного шкільного середовища і врядування в освіті для демократичного громадянствата та формування компетентностей для демократичного громадянства через побудову партнерських відносин з батьками та громадою.

За підсумками обговорень під час круглого столу учасники розробили Практичні пропозиції щодо розвитку компетентностей для демократичного громадянства в українських школах.

Організатори сподіваються, що пропозиції, розроблені спільнотою експертів та практиків, слугуватимуть корисним матеріалом для подальшої розробки освітньої політики у сфері розвитку компетентностей для демократичного громадянства. Напрацювання можуть використовуватися освітянами у щоденній практиці з метою розвитку компетентностей, необхідних для формування демократичного громадянства, поглиблення культури демократії у школі та розбудови нової української школи «зсередини».

Ознайомитись з пропозиціями

Освіта.ua
25.01.2017

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
про демократію
Що передбачає демократія від кожного учасника навчання? Учитель не може будувати демократичний режим, якщо йому на зустріч не йдуть учні і крім того його позиція суперечить загальноприйнятим нормам, яких дотримуюються всі інші. Зовсім близька подруга демократії - анархія, завжди ходить десь поряд. Нажаль учні, котрих дуже важко виховати саме у такому дусі, схильні розуміти тільки авторитарний режим. Саме таку основу здебільшого закладають у початковій школі. Продовжуючи навчати у середній та старшій, нічого іншого крім продовжувати традицію не залишається.
Ірина
Демократія в сучасній школі залежить від керівництва школи. З директорами укладають контракт на рік і від них вимагають результатів, рейтингів, іміджу школи. Звісно, що ті в свою чергу тиснуть на вчителів, вимагаючи всіх показників. Ніколи керівництво закладу, яке молодше 30-ти років не буде демократичним, бо виховувалось в командно-адміністративній системі, як і більшість вчителів. Найбільша проблема - приниження гідності вчителя керівництвом ( способів безліч ).
Вчитель
Демократія - це свобода і вибір учителя за якими методами йому працювати. Наші директори так зависли у "радянській" системі оствіти, що все демократичне вони відкидають. У них має вісити дошка з відмінниками, коли за принципами дбемократії кожна людина вибирає бути їй відмінником чи ні. Вчителя залякує директор навантаженням на наступний рік. І все по суті залежить вітаєш ти директора на кожне свято чи ні, а твоє навчання дітей по суті нікого і не цікавить. У директорів головний принцип, щоб усі мовчали і не говорили скільки вони отримують за оренду приміщень і ніде цього не фіксують і що виділяється на школу, хоча по факту воно має переввірятися чиновнтками з міста , а не з районо, де один одного прикривають.
Снежана
Как говорил небезызвестный г-н Журден, "Слишком много трескотни, слишком много всего наворочено". Надеемся, что эти "напрацювання" не обернутся для учителя новыми звітами", "розробками", папками и блогами
pafsufik
Детально ознайомившись з пропозиціями експертів круглого стола зрозумів: усі все знають, але щоб змінити стан речей цілого життя людини не вистачить. Ми так відстали від демократичних принципів існування школи, що нам потрібно розпочинати усе мало не спочатку.
Тамара
Смотря что понимать под этим словом. Очень часто демократия превращается в анархию или охлократию.
Олег
Для Тамара: у нас демократія має синонім- безлад, або всім відоме слово-БАРДАК
Тамара
Для Олег: Ну вот, и кому нужна демократия по имени БАРДАК? Заграничные советчики совсем не знают наших реалий.
Коментувати
СВІТЛАНА
У сучасній школі немає ніякої демократії. Директори звикли працювати у радянській школі. і "пресувати" вчителя з усіх боків, це реальність нашої школи. І залякувати вчителів тим, що на наступний рік зменшать кількість годин при комплектуванні. Це демократія? Вчитель і так отримує за свою роботу смішні гроші, а вимог і папірців дуже багато. Розробіть чіткі вказівки для директорів, щоб вони своїми діями не принижували учителів, адже директор знаходить на такій же роботі, як і вчитель. Це буде першим кроком для демократії. Дуже часто ініціатива вчителя не заохочується, щодо розробки і впровадження власних авторських методик і проведення уроків. Вони звикли так працювати, як 20-30 років тому і всіх усе влаштовує. Мало того багато директорів не володіють сучасними компютерними технологіями і примушують вчителя малювати газети, а не робити призентації з дітьми, бо самі на цьому не розуміються. А ще встановлюють якісь рейтинги у школі. Невже учнів можна порівнювати в одній школі? Демократія
Алена
Для СВІТЛАНА: Так и есть. А так хочется уважения, но главное - чтобы видели твои усилия по очеловечиванию детей и любви огромной к ним. Не приходить домой со слезами на глазах за всех детей, которых люблю и как могу выкладываюсь в их моральный облик, их очеловечение, ведь рядом есть дурной пример некого-коллеги...
Коментувати
Іван
Як важко говорити дітям про те, чого вони реаль не бачать, лише наоборот - корупція, бідність. А те, що в школах мають бути заходи по боротьбі з бідністю - взагалі ЖАХ. І як школа має боротися з бідністю - не розумію.
Вчитель
Демократія - це право вибору. Яке право вибору є у злидня педагога, якийй змушений терпіти нахабство адміністрації, тому що в країні страшне безробіття
Юля
Заколебали своей "демократией", честное слово.
shadow
Это было в 1962 - 63 учебном году. Я учился в 10 классе и был комсомольским секретарем школы. Наша классная руководитель ушла в декрет и класс остался без руководителя. На комсомольском собрании класса постановили, что мы будем классом без классного руководителя. Была тогда такая форма самоуправления, как эксперимент. Было здорово и интересно. Основные нагрузки легли на меня. Даже проводил родительские собрания. Очень большие псологические нагрузки. Ведь приходилось говорить родителям своих одноклассников о пропусках занятий, двойках и т.д. Наверное, это была излишняя демократия. Руководить то не умел, заметил, что стал кричать на друзей. И получал втыки по комсомольской линии. Ошибался, но пахал больше других и получал втыков больше друших. Была ли в этой демократии осознанная необходимость и для кого. Тем боле, что к классу с дополнительной нагрузкой был прикреплен преподаватель по линии партбюро, который порой просто диктовал мне что и как делать. Но жизнь в классе кипела.