У нас йде вихолощення кадрів в освіті, - Гриневич

Одна з найбільших криз освіти полягає у зменшенні кількості талановитих кадрів у школі

У нас йде вихолощення кадрів в освіті, - Гриневич

Одна з найбільших криз системи української освіти полягає у поступовому зменшенні кількості молодих і талановитих кадрів у школі. Про це під час зустрічі зі слухачами Літньої школи журналістики газети «День» сказала міністр освіти і науки Лілія Гриневич.

«Сьогодні у нас йде вихолощення кадрів в освіті. Маю на увазі кадрів, захоплених своєю професією. Молоді люди, для яких професія вчителя природовідповідна, які мають до цього талант і бажання вчителювати, дуже часто не приходять у професію, оскільки вони розуміють наскільки вони потім будуть обмежені в ресурсах. Якщо ми дивимося на пріоритети, які собі вписують діти з хорошим результатом ЗНО під час вступної кампанії, то педагогіка у них десь наприкінці списку, як запасний майданчик. В нас немає притоку молодих цікавих кадрів в учительську професію. Таким чином професія старіє і ті, хто є кращими, хто зберігся і на великому ентузіазмі й любові досі вчителює, стають все старшими і старшими», – зазначила міністр.

Лілія Гриневич також наголосила, що занепокоєна відсутністю уваги до вчителя зі сторони суспільства і політиків. На її думку, зараз ця увага здебільшого виражається в риториці.

«Час від часу, на 1 вересня, на день учителя і наприкінці навчального року чиновники починають говорити про те, що вчитель дуже важливий в суспільстві, цитувати Франка і решта фраз з формальної «оди вчителю». Але ця «ода» в лапках. Тому що ці слова ніяк не підтверджується зростанням зарплати вчителя та підвищенням його соціального становища. Сьогодні у вчителя драматично низька зарплата і ми, незважаючи на дуже скрутну соціально-економічну ситуацію в країні, все ж плануємо хоча б трохи у бюджеті 2017 підвищити тарифний розряд вчителя у тарифній сітці», – зауважила Лілія Гриневич.

Міністр також відзначила, що розбудовуючи авторитет вчителя і його суспільне визнання потрібно залучати батьків, владу та медіа. Влада має виконати свій фронт роботи – забезпечити вчителю гідний рівень оплати праці. Медіа свій фронт – розповісти про найкращих вчителів. Соціальний статус вчителя також базується на тому, як саме позиціонує себе вчитель і який рівень кваліфікації він має. Якщо ж батьки мають справу з недбалим ставленням вчителя до дітей, з ситуаціями коли дитина отримує моральні і психічні травми у школі, то вчитель втрачає свій авторитет в очах дитини і в очах батьків.

«Разом із тим в Україні є вчителі, які світяться і дійсно вміють дарувати радість пізнання дітям. Саме тому моє завдання, яке я бачу перед собою як перед міністром освіти і науки, зробити так, щоб ця радість пізнання була доступна кожній дитині в Україні і щоб вона не залежала тільки від того, що вдалося потрапити в кращу школу. Звичайно, це складний проект. Зважаючи що ми маємо 17,5 тисяч шкіл у яких працює близько 500 тисяч вчителів, то проект на десятиліття, для здійснення якого потрібно ще й домовленість між політичними силами про наступність і безперервність реформи в освіті», - зазначила міністр.

Гриневич також підкреслила, що дає про себе знати і проблема споживацького ставлення суспільства до вчителя. Що хотілося б відродити в ставленні до вчителя з пройдешніх часів, то це повагу родини до вчителя. Колись в нашому суспільстві було таке неписане правило – батьки в присутності дитини не мають права погано говорити про вчителя.

«Навіть якщо вчитель припустився помилки, батьки можуть піти з’ясувати ситуацію з учителем, але не допускати обговорення її з дитиною. На жаль це правило зараз не виконується», - зауважила міністр освіти і науки.

Освіта.ua
29.07.2016

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
простоктото
Открыла Европу.Эти проблемы известны десятилетиями.Только показала свою тупость.
она ЗАЧЕМ это
произнесла? Ей нечего делать, или она вообще не понимает,что выдав подобное расписалась в собственной непрофессиональности?
Валентина
Це правда.А з кадрами в позашкіллі ше більша біда. Адже ми є працівниками не відомо якими! Оплата праці набагато нижча, категорії відсутні, надбавки теж, а при теперішньому розриві у чотири тарифні розряди ще більше відчуваєш себе людиною другого сорту, а не педагогом. Тепер втечуть і ті інтузіасти, хто ще є в позашкіллі. Постає питання: невже нікому не треба всебічний розвиток дитини? Як творити і перемагати?......
Валентина Ковальчук
Це правда. А з кадрами в позашкіллі ще більша біда. Адже ми є працівниками не відомо якими! Оплата праці набагато нижча, категорії відсутні, надбавки теж, а при теперішньому розриві у чотири тарифні розряди ще більше відчуваєш себе людиною другого сорту, а не педагогом. Тепер втечуть і ті ентузіасти, хто ще працює в позашкільній освіті і допомагає дітям творити і фантазувати, осягати премудрості спілкування, досліджувати та вивчати мистецтво народної творчості. Постає питання: невже нікому не треба всебічний розвиток дитини? Як творити і перемагати?......
Ірина
цілком згідна з п.Валентиною. Педагоги - позашкільники працюють тільки на ентузіазмі. Всі матеріали купують за свої кошти, а вони на даний час дужі дорогі. Зарплати мізерні. Так хотілося б якоїсь підтримки з боку влади, щоб наші діти потрібні були не тільки нам.
Коментувати
а мне НЕ стыдно
обо всём, что пишет учитель, которому стыдно.Грустно.Грустно, что не могу многого из того,что было бы возможным, будь у нас та система,которая позволила МНЕ создать себя.Но эта система канула в лету.А посему мне НЕ стыдно,поскольку всё,что было в МОИХ силах,сделано.А вот руководству этой несуразицы будет стыдно,поскольку с какого-то перепугу они направо и налево лепят церкви и каплычки дома.Грехи замаливают.Знают каким путём им это всё досталось.И,думаю,что предполагают последствия. Так что, коллега,которому (которой) стыдно - не следует стыдитьсявсего,Вами перечисленного. Следует жить дальше.
Мне стыдно
Почему не учитывается то, что дети сдают ЗНО по многим предметам без учета того, что они учились в гуманитарных классах, или наоборот, в математических. Часто в программах ЗНО есть темы, которые дети не изучали в школе, а самостоятельно им не удалось в совершенстве ее изучить. А мы потом клеймим и ученика и учителя. И почему, если ребенок не сдал предмет на 12 (200 баллов), мы считаем его и учителя ущербным. И много есть таких вопросов...почему...почему...почему...
Мне стыдно
Мне стыдно Не всегда те дети, которые имели низкие баллы в школе или ЗНО, являются плохими специалистам. Многие лучше тех, что учился на отлично. Что проверяет ЗНО - сумму фактов, но не умение мыслить, логику, призвание к выбранной профессии. Это главный недостаток ЗНО. Зачем нужно подавать документы в 5 разных ВУЗов и на 15 специальностей? Не государство ли показывает пример - хоть куда, но поступи? Почему всегда прав родитель (ученик), даже если неправ? Где социальная защищенность учителя? Почему учитель должен за свою мизерную зарплату покупать оргтехнику, компьютеры, книги, бумагу, ручки, чтобы готовиться к уроку? Где, когда вы видели рабочего, который тащит на завод из дому станок, чтобы выполнить работу? Почему, вместо того, чтобы подумать об адекватных программах (и, может быть, вернуться к старым, но с новым наполнением), министерство идет по принципу...мы все учились понемногу, чему нибудь и как-нибудь...
Мне стыдно
Мне стыдно Мне стыдно, что я не могу после работы уделить своим ученикам достаточного количества времени, потому что у меня после уроков репетиторство, и другая дополнительная работа, потому что у нас семья учителей, и сын и невестка еще учатся в пединституте... Мне стыдно, что я, учитель с 30 летним стажем, хожу в секондовской одежде... Мне стыдно, что я не могу с выпускниками сходить в кафе из-за отсутствия должного количества денег... Мне стыдно пригласить своих учеников в дом, надеюсь, понимаете, почему... Мне стыдно, что у меня нет никаких прав, я полностью бесправна перед родителями и учениками... Мне просто очень-очень стыдно и обидно... У нас отличнейший коллектив, и я очень люблю свою профессию...но чувствую себя совершенно не защищенной...и с каждым годом это чувство усиливается...
Наталка
День учителя Тебе вітає нині цілий світ І бубонить щось про невтомну працю. Поклав тобі до рук квітковий сніп За всю твою жертовність і старанність. Все, наче, правильно: ти – світоч, педагог, Але чомусь смутні думки обсіли, Що це суспільство завжди, бачить Бог, Тебе сприймало залишково-сіро. Знов вчителі? Ну що їм вже не так? Працюй півдня, а потім – вільна птиця. Відпустка влітку. Ось, тримай п’ятак І на державу пальцями не тицяй. Ти толерантно ждеш. Ти їм змовчиш, Про те, що в школі лиш чотири учні, Та ти їх вчиш, щодня терпляче вчиш, Скидаючи невігластва онучі. Змовчиш, що твій вгодований сусід Тебе сприймає кимось неуспішним: - Працюєш в школі? Звідти йдуть усі! Ну й нетямуща, чесне слово, смішно! Ти не згадаєш їм пліток сухар. Що в колективі – люди випадкові, Та й ті за трохи більший денний харч Покинуть працю з радістю готові. А діти? Як без тебе їм рости? Вони в долонях Майстра – добра глина. Коли ж збагнуть, що ...
Кузьміч
Лучше всего наш министр умеет болтать... Лучше всего наш министр умеет болтать...
Марі
В мій час конкурс в педінститут був 12 чоловік на місце. І вже 40 років чую про покращення для педпрацівників , а віз і сьогодні там. Пусті балачки
Vasyl Chepara
Молодий вчитель після зарплати купив на Петрівці 7 книг, і зарплати не стало. Тут вам і вихолощення.
из опыта
А я не согласна с тем , что ’’ума нет -иди в пед...’’, была раньше такая поговорочка. В пед идут разного уровня выпускники и разного уровня выходят педагоги. Пусть даже и не отличником поступал, в 20 лет нормальному человеку подсилу взяться за ум, наверстать упущенное и выпуститься вполне нормальным специалистом, а так ведь можно еще и медиков, юристов, экономистов некчемных много найти, если человек не хочет учиться, он нигде не учится. Другое дело, какие ’педагоги’ потом приходят в школу на такую зарплату. Идут или совсем альтруисты( все таки творческая специальность) но это единицы, или те кто не устроился в лучшем месте где денег больше платят: в обучающем центре или напр. знакомая, после педучилища и курсов английского, работает частно гувернанткой с детками, и отличные деньги зарабатывает, а в школе труды вела. Дайте учителям хорошую зарплату, а то и эти скоро разбегутся!
мама абітурієнта
Пані Гриневич! Вам, як директору школи в минулому, чудово відомо, що із людини з балом атестату 125 вчитель не виросте! В ліпшому випадку буде продавати хліб в кіоску на базарі. Для чого надавати державні місця і вчити за кошти платників податку повних дурнів, які не можуть розв’язати квадратне рівняння, а готуються бути вчителем математики?! Чи треба кудись "всунути" кошти? Виникає багато запитань...
Родион
Для мама абітурієнта: ЦИТ: "з балом атестату 125 вчитель не виросте!" Виросте начальник відділу, головний спеціаліст, методист. Тупість дуже пронирлива і нагла.
Коментувати
Родион
Переглянув на vstup результати зарахування на бюджет по спеціальності "фізика" в декількох педагогічних університетах. Показник ЗНО зарахованих 96-140 балів, середній показник десь 110. Мало в кого ця спеціальність має перші числа в пріоритеті. Не просліджується чітка орієнтація на вчительську професію: на ветлікаря не пройшов - подався в педагоги. Ніхто не був переможцем олімпіад. А кого тоді зарахують на контракт? Можливо по результатах знання таблиці множення? Через 5 років буде притік ЦИТ: "молодих цікавих кадрів в учительську професію".
Дарина
Я особисто выдпрацювала у школі майже 4 роки. Ви запитаєте, а чтому я там не лишилась і надалі? А відповідь проста - "акули педагогіки" не дали працювати. І зарплата у мене була майже 3 000 гривень... Цим я хочу наголосити на тому, що важливу роль у роботі молодого спеціаліста відіграє не лише платня, а й колектив.
Скалолаз
Для Дарина Поменяйте школу! Или поищите проблему в себе! Слишком смущает: то коллектив не такой, то 50-ти летние реформы валят. А школы держатся не на молодых, а на опытных, да пришедших работать по призванию, способных и учить, и учиться.
Дарина
Цікаво... Та після такого ставлення у школі працювати не хочеться!!! І скажу вам, що спеціаліст я непоганий - про це свідчать результати моїх учнів. І те, що школа тримається на досвідчених - цілковита брехня! Одразу видно, що ви жодного дня не пробули в школі, а осудити іншого, як "раз плюнути". Навчати і "вести за собою" я можу залюбки. А той фактор, що в школі тупо сидять "досвідчені", які і половини того що знаю я не знають і не вміють ,звісно, вирішувати вам, і осуджувати також вам...
одна із "досвідчених"
Для Дарины. Уточните, чем конкретно "достали" Вас "досвідчені"? У меня- свои классы, у Вас - свои. Или открывается дверь, и к Вам на урок заходят все кому не лень, сидят у Вас, делают какие-то замечания, говорят что это не так и это не так. Не поверю. Мне бы со своими часами разобраться, подотовиться. А ходить по чужим урокам с бухты-барахты... А если Вас посещает администрация, то имеет полное право, контролирует в каком направлении "повели за собой детей-то". А раз ушли из школы, не стали бороться, доказывать, что Вы - учитель навсегда, значит это не Ваше.
Коментувати
Яна
Прийдуть талановиті та отримають зарплатню таку ж як шкільна прибиральниця!!! Ще й сертифікацію проходь!!! Без нормальної заробітньої плати не підуть до школи талановиті молоді фахівці.
дивисьвкорінь
Вихолощення починається з педвузів, які приймають абітурієнтів з наднизькими балами з основної спеціальності. Чому такі майбутні педагоги можуть навчити? Можливо. варто було б встановити мінімальний бал з основної спеціальності ( хоча б 175), до якого абітурієнт не може претендувати на студентство? Звичайно, викладачі втратять в зарплаті, але ж потрібно міняти щось радикально!
арго
Для дивисьвкорінь: а кого ж тоді ті вузи вчитимуть? діти з високими балами туди не йдуть. держава ж вчителів опустила до рівня техпрацівника.
дивисьвкорінь
Для арго:нікого не вчитимуть: навіщо витрачати державні гроші попусту. Все рівно випускники не йдуть працювати в школи. То нехай викладачі педвузів попрацюють в школах. А що, нинішня ситуація з недоучками є нормальною?
арго
Для дивисьвкорінь: согласна
Коментувати
подниму
Овод Для Світлана: Повністю з вами погоджуюсь!!! За царських часів вчитель мав статус чиновника, спеціальну форму, а головне повагу та гідне забеспечення.Та й освіта середня була платною, а тому й вчили дітей добре, а діти вчилися. Ось вона мотивація!!! Початкова ж школа була безкоштовною , навчались 3-4 роки, вчили читати, рахувати та писати. 30.07.2016 в 19:15 соперник Для Овод: И где мы все оказались? Так вот считайте,что Ваша семья - семья прислуги,которой обучение противопоказано. А теперь - выбирайтесь из этого...
Голосzнароду
Для подниму: За царських часів кріпаки не мали права на освіту - кріпаків було 90% населення імперії.
а я о чём?
Для Голосzнароду: Вместо того,чтобы развиваться дальше,нас откинуло на 4 сотни лет назад.А они ещё и радуются.Эти 4 сотни лет идти нашим внукам.И 90% крепостных (новых колхозников и бомжей) ещё предстоит увидеть.И по-новой пройти путь.... Но это будет уже другая дорога
Коментувати
Алла
Почему сегодня обновилось вступ iнфо и добавились ещё 40 человек на нашу специальность???????
Родион
Нічого толкового, крім заголовка в статті не бачу. Як кажуть - тема не розкрита. Талалановитому випускнику ВИШу нема місця в школі, бо те місце продане неуку з сумнівною освітою, але з дипломом учителя. Талановитий ініціативний молодий учитель не стане директором - там буде племінник начальника управління, що і вчителем не працював. Вчителька з 20 річним стажем, від Бога методист, не стане зав. методкабінетом - те місце для дружини (коханки) районного пупа. Ну і на місце начальника відділу-управління зась - динозавру потрібно до 65 допрацювати. Ліліє, Ви як поганий лікар, лікуєте прищики, а ракову пухлину не бачите. Чи про корупцію лише на Майдані говорили?
N.
Для Родион: Правда 100%!!!!!!!!!!!!!!!!
salka
для Родион: "Талановитий ініціативний молодий учитель не стане директором" - но это смотри какаой талант. Если этот молодой человек талантливый лизун и в этом деле проявляет инициативу, так он очень быстро может стать директором.
Коментувати