Нам потрібна нова українська школа, - Гриневич

За словами міністра освіти, нова українська школа не може відбутися без учителя

Нам потрібна нова українська школа, - Гриневич

Нова українська школа не може відбутися без учителя, який володіє сучасними методами викладання, вміє спілкуватися з поколінням дітей, які краще за дорослих розуміються на цифрових технологіях. На цьому наголосила міністр освіти і науки Лілія Гриневич, під час відвідання свята Останнього дзвоника в київський школі №63.

Зокрема, під час спілкування з випускниками та вчителями закладу міністр акцентувала увагу на важливості змісту освіти для побудови нової української школи.

«Нам зараз потрібна нова українська школа. Школа, яка буде готувати громадян незалежної Європейської країни. Нову українську школу ми маємо зробити через новий зміст освіти, який дає навички та компетентності 21 століття», - зазначила Гриневич.

Вона також підкреслила особливу роль учителя та його підготовки в реформі освіти.

«Дуже важливо подолати цифровий розрив між тими, хто навчає і тими, хто навчається. Якщо ми це зробимо, ми отримаємо нову якість української школи», - зауважила міністр.

Лілія Гриневич зазначила про важливість зворотного зв’язку між Міністерством та освітянами, а також звернулася до вчителів і запросила кожного педагога долучитися до публічних обговорень Концепції нової української школи, яка буде обговорюватися на серпневих нарадах.

«Я закликаю, щоб ми всі разом були на цьому шляху. Нам потрібно зробити все, щоб всі наші діти були конкурентоспроможними і впевненими в собі громадянами», - підкреслила Гриневич.

Під час бесіди з міністром педагоги та випускники поділилися думками про перевантаженість програм зайвою інформацією, про необхідність зменшення кількості предметів у школі, наближеність навчального матеріалу та підручників до сучасності, а також запровадження старшої профільної школи, можливість вибору предметів учнями.

«Ті програми, які сьогодні є, обмежують поле тих компетентностей, що потрібні дитині в сучасному світі. Потрібно над цим працювати, змінювати», - зазначила міністр.

Окрім того, за її словами, сьогодні необхідно вирішувати питання підвищення кваліфікації вчителів, їх соціального статусу вчителя, якщо по-справжньому реформувати середню освіту.

Освіта.ua
27.05.2016

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Анекдот
Мама одинадцятикласника розказує своїй подружці: "Мій син, напевно, на інформаційні технології поступатиме." "Невже він так добре знає інформатику?" - перепитує та. "Та ні, але цілими ночами як не В контактах сидить, то в компютерні ігри бавиться."
информатик
Мне тоже как-то не очень нравится та программа, которую мы имеем сегодня. Вообще это дисциплина, развитие которой параллельно происходило с развалом СССР. (Конец 80-х). Это дисциплина, которая даже не имеет исторического подхода к преподаванию конкретных тем. Сказать, что в начале, 2000 преподавали то, что преподают теперь, означает насмешить людей. Мы просто учим пользоваться компьютером. Сколько у нас детей смогут перевести число с двоичной системы, в десятичную систему. Только считанные дети. И ещё. Почему нет реакции, на идею перехода на Линукс. Это ведь бесплатное ПО. Если б Майкрософт не отказалась от поддержки XP, что бы вы делали? Хотя нет нигде написано, что можно пользоваться, но равнодушие отделов образования самих заставляет его ставить. Если подойти со стороны профессиональной, то проблем очень много.
учитель
Цели явно расходятся с действиями. Логику и критическое мышление хорошо развивает программирование. А когда-то оно кому нужно было? Но учили. Это те веще, которые нужны без поиска мотиваций для их применения.
Вчитель інформатики
Інформатика це наука, яка сьогодні більш потрібна, ніж мова. А то вчимо дітей спілкуватися рідним, мелодійним українським словом, а за пороги школи наші діти спілкуються такими "перлами" (для зв’язки матів де-не-де звичайне слово). А скільки з них стає в майбутньому філологами, поетами, письменниками? Але знання інформатики в меншій чи більшій мірі використовують ВСІ! І щоб сьогодні не говорили противники інформатики - в минуле вороття нема. Так як сьогодні не можемо відмовитися від електрики, телефонів, автомобілів та ін благ цивілізації. Інформатика сьогодні повинна бути однією з НАЙГОЛОВНІШИХ предметів! Заперечувати цей факт може тільки людина, яка не розуміє реальностей сьогодення. Тільки завдяки інформатики людина може отримати стільки інформації, якої не знайти в найбільших бібліотеках країни.
учитель
Для Вчитель інформатики: Якщо така потрібна наука, то чому ЗНО не запровадять?
Мирослава
Для Вчитель інформатики: Скільком відсоткам учнів потрібне програмування??? Повару,водію,електрику і т.д.??? Скільки в класі учнів,яким це потрібно?? Ми тратимо години в школі, вчимо всіх ЯК НІБУДЬ,вдаємо що виконуємо програму,ХОЧА тих ,хто може забезпечити виконання програми,ОДИНИЦІ. В РЕЗУЛЬТАТІ -ОБМАН!!!
Марія
Як і все в освіті тримається на самообмані!! Видаємо бажане за ДІЙСНЕ.
Коментувати
informatik
Як ви ставитесь до повного переходу на Лінукс? Тенденція, яка продиктована часом. Повністю безкоштовна ОС, безкоштовний офіс. Тоді варто підручники теж видавати з розрахунком на дві ОС. Крім того змінити навчальні програми. Працюю багато років. І пригадую програму в якій писало просто. Робота з папками, створення текстового документа, архівування даних. Без вказування типу ОС чи назви програмного засобу. Можливо хтось ще не зрозумів, але стара техніка багато шкіл по неволі повертає до безмашинного варіанту. Нових ЕОМ очевидно швидко не бачити. То кому потрібні програми в яких предметом вивчення є офіс 2007, а ліцензію на нього мають одиниці. І чи на кожному ПК 90-х він запуститься. Хтось не вірить ми дійсно повертаємось в "епоху динозаврів".
учитель, Одеса
Для informatik: Вот как раз гуманитарии, которые «за сало» получили часы, информатики и есть противниками изменений. Квалификации «0». А строят з себя, словно закончили физмат, или факультет ЕОМ. Они даже понятия не имеют, что такое язык программирования. И поверьте таких много. Я не хочу никого обижать. Но сейчас реальная проблема, когда учитель со стажем 20 лет преподавания имеет меньше часов, чем эти выскочки. ВОТ И ДЛЯ ЕТОГО СРОЧНО НАДО ИЗМЕНЯТ ПРОГРАММУ. Если уйдут, ещё эти учителя, тогда точно не будет больше о чем говорить.
Голосzнарода
Для учитель, Одеса: Ну так всі Ваші колеги старшого віку кажуть, що треба терміново змінити програму так, щоб вона стала незрозуміла молодим фахівцям, щоб вони не хотіли йти працювати в школу, або запутались дуже, бо досвідчені педагоги дуже бояться конкуренції із молодими фахівцями, відчувають, що суттєво їм програють. Все, як по природному відбору.
учитель, Одеса
Для Голосzнарода: Это в чем мы проиграем? В том, что имеем опыт, умения и образование! Я не лично не говорю что АС. Но по сравнению с гуманитариями что-то знаю. Вы посмотрите историю этого предмета. В начале, вообще все было основано на программированию. Что мы имеем сегодня? Медленное, превращения дисциплины в гуманитарную. Тогда вопрос. Почему они ничего не умеют, а только работать с ТП и презентациями. Если учитель он должен знать. Это исключительно о тех случаях, когда часы напихают гуманитариям.
Коментувати
Skjeld
Гаразд. Ви залучіть не лише вчителів , а й громадськість для обговорення концепції нової школи. В нас демократичний устрій , чи не так? Діти вам висловили усі недоліки системи. Так робіть все, щоб ці негаразди ліквідувати. З інформатики вистачить лише основи роботи з ПК та MS Office. Не потрібно цих всіх мов програмування, клавіатурних тренажерів, створення сайтів, блогів, ознайомлень з відео-фото хостингами та редакторами.
Anna
Для Skjeld: я считаю что быстро печатать в 21 веке должен уметь каждый человек да и большинство офисных работников активно пользуются экселем и другими подобными программами. Вообще если сравнивать полезность предмета информатика с например биологиней, то информатика определенно впереди.
користувач ПК
Быстро печатать --- это не наука, а информатика, как наука. нужна далеко не всем/
Коментувати
Гриневич работала (ДЕНЬЖИЩИ,по сравнению с учителями, получала) лидером
комиссии по образованию в Взраде.Она проснулась сейчас? Или ей выгодно стало говорить? Очень хотелось бы,чтобы люди,прежде чем что-о говорить, показывали бы собственную РАБОТУ.Работы Гриневич учителя не почувтсвовали. Лишь болтовню
Олекса Позняк
Та прощо ви дискутуєте?? -----"Денег нет.Ві там держитесь"
учитель
Я по поводу комента (Марія/Для учитель: Так звичайно для чого нам інформатика). Вот вы описали то, что приходится делать учителю информатики. Начну с первого. Вам однозначно не приходилось учить информатике на Корветах, или Агате. Второе. Действительно не могу смирится и иллюзией алгоритма, которую навязывают Скретчем. Третье. Я говорю о тех вещах, которые действительно дети могут осмыслить. Четвертое. Что мы имеем в конце изучения школьной программы. Дети умеют напечатать текст, нарисовать рисунок, или создать презентацию. Все!!! И даже не упоминаю о критическом мышлении, логике, умение решать практические задания. Это вы называйте программой!!! Может сегодня не 1990 на улице, но учить чему-то конкретному надо.
Марія
Для учитель: Я починала вчити інформатику на БК-0010. Також не в захваті від Скретчу. Але про Паскаль, Делфі чи Ci++ говорити у 5-6 класах нереально. Працювати будуть 2-3 учні на клас. А Скретч дає можливість зрозуміти хоча поняття програми, циклу та розгалуження.
педагог
Для Марія: Чому тоді не вивчати основи роботи з ПК у 5,6 класі? Графічний редактор, текстовий, ОС. У 7 Електронні таблиці та СУБД. У 8 кодування інформації, алгоритми та програмування на простій мові програмування. Можливо навіть Паскаль. Тоді у 9 вивчення візуального програмування. 10-й HTML і CSS. 11 варто повчити, як створюються проекти за допомогою VBasic.
Олекса Позняк
У мене був ЕС 1840, МС ДОС 4.01, ТР Лексікон. ОТО БУЛИ ЧАСИ!!!!
Коментувати
учитель
Категорически не могу, согласится. Надо внести изменения в программу. И часть уроков должна быть не в кабинете. Второй класс никому и никогда не видеть. Ми говорим прежде всего о новациях, которые помогут улучшить преподавание других предметов. В том числе проведение современного контроля знаний. А ПК очень хороший вариант.
учитель
Ещё. Если перейти от ПК до листа бумаги, результат может быть гораздо лучше. Для того чтобы попробовать на работоспособность программу на бейсике или паскале достаточно только одного компьютера.
Anna
Для учитель: мне с вас смешно. Может еще укр мову будем без тетрадок и ручек изучать? А что, в уме оно ж гораздо лучше))
Коментувати
учитель
Я вообще за то чтоб не существовало такого предмета как информатика. В младших класcах можно учить логику и простейшие алгоритмы, в средних программирование на простых непроцедурных языках, в старших только программирование. Если хотите, можете увести в 8,9 Основы роботы с ПК и Офис. Этого вполне достаточно. Для чего одно и то самое учить в нескольких классах? У нас дети реально страдают от нехватки часов физики и математики. Я бы эти программы в хлам разорвал. Никакой систематичности. Конвейер каждый год выпускает новые учебники, а результат учебного процесса все время падает. Знайте, что вам скажу когда-то не было, никаких компьютеров и дети были гораздо умнее. Что вас заладило с этой информатикой? Когда-то её учили, только в 10-11 и что было хуже, чем теперь? Научите чему-то конкретному, а не только пользоваться ПК и офисом.
Владимир
Для учитель:
Владимир
Предмет Информатика нужен в школе! Но, проблема в том, что преподавать этот предмет должен специалист высокого уровня, который может организовать не только надлежащее использование компьютеров класса, но и сформировать логистику этого компьютерного класса. Много ли у нас таких специалистов? Мой ответ - нет! Причина: такие специалисты находят высокооплачиваемую работу вне стен школы. Посмотрите кто преподает информатику в школе, - да все, кому не лень:)! У таких спецов компьютерный класс куча хлама, а программа по информатике "выполняется" только в журнальных записях. Благо для этих спецов, то что в методкабинетах сидят такие же спецы:)!
Марія
Для Владимир: Згідна з Вами. Але логістику по комп. класі повинен формувати не вчитель інформатики, а дирекція!
Коментувати
педагог
Кабінети інформатики дійсно треба розвантажити. У них за програмою передбачені практичні роботи. От і нехай їх там проводить. Дайте можливість простим педагогам хоч інколи проводити навчання за допомогою інформаційних технологій! Скільки вже можна терпіти цю монополію. У 2-4 класах взагалі заборонити проводити уроки у комп`ютерному класі. Звісно внісши відповідні зміни у навчальні програми. Ще будуть мати час попсувати своє здоров`я. У середніх і старших класах проводити тільки практичні уроки. Літо велике. Є час все це до нового навчального року зробити.
Вчитель інформатики
Для педагог: Вкотре переконуюся які недалекі у нас деякі вчителі! Проводити уроки інформатики без комп’ютера!? Хай буде вам відомо, що КОЖЕН урок інформатики передбачає роботу учня на комп’ютері. Можна, звичайно, змінити програму. Але ми тоді будемо відкинуті на 100 років назад, гірше найменш розвинутих країн. Вчити інформатику без комп’ютера це теж саме, що вчити математику без використання цифр чи мову без використання букв. Чи вчити шити, не давши дитині в руки голку! Чи відомо вам, що кожен учень має такі ком’пютери та ін. технічні засоби, які школам і не снилися. І ті вчителі, які сьогодні невпевнено користуються компом у дітей викликають насмішку і ставлення як до динозаврів! А от що дійсно, в кожній школі потрібно декілька компютерних класів, для вивчення не тільки інформатики, але й проведення інших уроків та пошуку інформації. Проте, це вже проблема держави.
Вчитель інформатики
Для педагог: От тільки хто буде на тих компютерах встановлювати програмне забезпечення (напр. з біології, географії), хто буде присутній в класі на уроці таких "педагогів", які компютерну грамотність вивчили лише на папері? Лаборантів у більшості класів нема. Отож це все ляже на плечі вчителів інформатики, "допомагати" за "дякую" чи і без того.
Коментувати
Володимир
В новій українській школі, головним компонентом повинен бути здоровий глузд, і ніякі ноутбуки, планшети та інше його не замінять. Якщо пані міністр знайома з новими напрямками освіти, то повинна знати, що в нових, дуже дорогих школах США і Європи, забороняють учням, до 8-9 року навчання, коростиватись комп’ютерною технікою. Основних причин дві, це збереження здоров’я учнів та активація їхніх творчих можливостей. Реформу треба починати з того, щоб перестати мордувати вчителів заходами та роботою, які ніякого відношення до навчання не мають. Змінити систему оплати педагогів. Основним критерієм оцінки роботи вчителя повинні бути знання учнів, а не стаж роботи, та добрі стосунки з керівництвом школи. Учень, отримавши середню освіту, повинен бути функціонально грамотним, та засвоїти основну вимогу сучасного світу - вчитись треба все життя.
педагог
Для Володимир: Якраз за стаж треба оплачувати. І взагалі держава повинна дякувати тим педагогам, які у такий непростий час ще працюють і навчають дітей, причому за копійки. Вже неодноразово було зазначено, молодь не хоче йти до школи. Ще недооцінити вклад тих хто біля 20-30 років працює учителями, тоді не знаю. Якщо взяти за приклад 11 клас звичайної сільської школи, то вчителю ще треб 0,5 ставки доплачувати вихователя. Оскільки біли 70 % учнів там і чути не хоче про навчання. Веду до того, що прийняти за критерій тільки знання учнів це - утопія. В даний час ми повністю протилежні у відношенні до Європейських країн.
Наталія
Для педагог: На жаль стаж не є ознакою компетентності. Звісно, маючи 15 років досвіду, майже кожен працює краще, ніж на момент початку роботи. Але не кожний, хто має 15 і більше років стажу апріорі працює краще, ніж той, хто має досвіду всього 2 роки.
учитель
Для Наталія: Стаж не є ознакою компетентності. Але я про інше. За стаж треба платити лише з тієї причини, що людина працює і не тікає з школи шукати іншу роботу. Хочу узагальнити. Мова йшла про відміну оплати за педзвання і направити ті кошти на збільшення оплати за стаж.
Коментувати
учитель
Навіть, якщо ПК епохи динозаврів там працює ОС та пакет офіс. Щодо програми з інформатики для 2-4 класів і в цілому. Це страшна година. У будь-якому випадку програма повинна передбачати теоретичні уроки та практичні роботи. Як тоді іншим вчителям проводити у комп`ютерному класі свої уроки? Не хочу зупинятися на кожному класі і воно того не варто. Просто повинні бути розвантаженні кабінети інформатики. Або нехай забезпечать хоч два комп`ютери на кожний кабінет. Особисто мене такий варіант влаштує. Дітей треба привчати до сучасних технологій навчання та здійснення контролю. Звісно є варіант створити сайт на якому проводити тестування, але крім Інтернету ще треба забезпечити дітей сучасними телефонами чи планшетами.
Ірина
Про які цифрові технології мова, якщо в початкових класах малокомплектних шкіл інформатику читають престарілі класоводи, які самі не спроможні папірець надрукувати. Треба ж 23-24 години навантаження.
sergey1979
Для Ірина: не думаю, що проблема у вчителях з досвідом, а от коли ПК епохи динозаврів і частина яких вже вимерла або на межі - ось це проблема
ыра
Для Ірина: Они хотя бы на роль "ЭКСПЕРТОВ" не претендуют, в отличии от молодых полуграмотных "ирын"?
Коментувати
Юлия
Книги детям дайте!!!!!!!!!!!! Для начала. Нет книг. Перешли в 10 класс уже за лето должны купить 10 книг в прошлом году 5 книг покупали. Новую школу все стоят, да никак не построят. Только бумаги кропают.
учитель
Про що ви мрієте? Знаєте скільки талановитих зараз закордон виїхало? І не тому, що нема роботи, а тому що у нас один учитель працює на три школи. І зовсім не тому, що нема кому, а тому що він племінник заврайоно. От вони вакансії! А скільки є таких, що з дипломами трудовиків викладають математику! І не тому, що нема математика, а тому, що він чоловік директриси. Повний абсурд так звані справедливі конкурси.
ТРУДОВИК
Для учитель: Трудовики сьогодні на вагу золота. Тому трудове викладають усі кому не лінь...
учитель теж трудовик
Для ТРУДОВИК: Як кому не лінь? У нас що фізики перевантаженні? (Маю на увазі там де предмет веде чоловік). І в тому що не має кому викладати винне законодавство. Знаю випадок, коли трудове і фізику викладав інженер термоелектрики. Дали копняка з ІППО бо не мав педосвіти. Хоч людина була порядна і освічена, учні і батьки його поважали. Після того кабінет трудового взагалі перестав працювати. Тепер хлопців 11 клас учать вишивати, а фізику викладає хімічка, яка навіть не тямить, що таке «первинна обмотка». От вам і освіта. Хіба педагогіка не заснована на народній педагогіці та загальнолюдських цінностях? Моя позиція абсолютно нейтральна, але законодавство повинно передбачати різні випадки.
Коментувати
Владимир
Как уже надоели эти лозунги!: "Даешь новое правосудие!","Даешь новую школу!", .... Этими лозунгами прикрываются те, кто на самом деле держится за свое теплое и доходное место! Посмотрите, что творится в образовании Украины: нищенская зарплата учителей, которая превращает педагогов в жалких рабов; система метод кабинетов, где процветает коррупция и мракобесие и т.д. Конкретно для Гриневич: Перенимайте опыт Израиля или той же Финляндии, а не гоните пургу!
Голосzнарода
Для Владимир: Попередні 20 років Вас зовсім не хвилювала низька зарплата вчителів і те, що її треба ще купити у начальника локального управління освіти за долари, а тут під час військових дій Вас раптом обурює ця традиція в українській системі освіти.
Владимир
І в попередні роки вчителів хвилювала зарплата. Але ж подивіться, шановний, курс долара зріс більше ніж в три рази, а отже середня зарплата вчителів школи становить становить десь 100$. Я сподіваюсь, що Ви нікому не будете повідомляти відомості про середню зарплату вчителів, бо це може нашкодити іміджу нашої країни:). Причини ескалації військового конфлікту не будемо обговорювати. Але, коли гинуть кращі сини нації, а в цей же час деяка інша частина населення прислуговує сатані, то це вже не те...!
так
Для Голосzнарода: невыплата зарплат,низкая зарплала достала учителей ещё в 90е годы.Но Учительякие "руководители"-чиновники сделали всё,что от них зависит, и даже больше, чтобы учителя не хотели возмущаться. А теперь что? Прозрели?Или выгодно стало об этом орать? Так что - голос, ДУМАЙ, прежде чем выдавать на-гора подобные заявления
Коментувати
випускник 2016
Ганьба !!!!!!!!!!!!!! Міністерство освіти не забезпечило своєчасну подачу результатів ЗНО, які йдуть до додатків атестатів як ДПА. ПРи цьому забравши в нас місяць навчання для здачі ЗНО. Ганьба!!!!!!!!!!!!!!! Чи може результати когось не влашовували??? Так роблять те що потрібно!!!!!! А ми говоримо про реформи. Балачки. З себе починайте реформи!!!!
Голосzнарода
Для випускник 2016: Учні здають ЗНО не за останній місяць і навіть не за останній рік навчання, а за всі 11 класів. Якщо дитина погано вчилась попередні 10 класів, то раптом вона добре почала вчитися в 11? І навпаки, якщо дитина добре вчилась попередні 10 років, то в 11 в неї немає виникнути особливих проблем.
Коментувати