Гриневич: система освіти має працювати на дитину

За словами міністра, основним гаслом у прогресивних країнах є «Освіта – для життя»

Гриневич: система освіти має працювати на дитину

Вчитель має змінити свою роль по відношенню до учня, - зазначила Гриневич на зустрічі з освітянами Сумщини.

Міністр освіти і науки зазначає, що в умовах розвитку інформаційних технологій, коли можна здобути будь-яку інформацію, викликом є її критичне осмислення, вміння посортувати та відібрати у ній головне. Про це Лілія Гриневич сказала перебуваючи на Сумщині.

Вона наголосила на важливості формувати основні компетентності, базові уміння, потрібні людині впродовж життя.

Зокрема, за її словами, окрім традиційних компетентностей, таких як, наприклад, рідна та іноземна мови, математична грамотність, серед них мають бути і підприємництво і фінансова грамотність, громадянська та культурна компетентність, вміння працювати в команді, критичне мислення.

«Система освіти має почати працювати на потребу дитини, основним гаслом у освітніх галузях прогресивних країн зараз є «Освіта – для життя». І в цьому контексті вчитель має змінити свою роль по відношенню до учня як на партнерську та підтримуючу», - зазначила Лілія Гриневич.

Також вона наголосила, що для впровадження цих компетентностей та оновлення змісту освіти Міністерству освіти необхідна підтримка вчителів, оскільки саме вчитель є провідником реформ.

Освіта.ua
20.05.2016

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Lorik
Все правильно, але щоб все почало здійснюватись, необхідно змінити систему відносин в самій галузі. Не може вчитель вільно творити і навчати, коли має виконувати усякі інструкції, вести гори документації, бути незахищеним. КАС діє в галузі. Це простежується у відносинах районо, гороно, облоно та самого вчителя. Він же в їх очах лише гвинтик. З відси все й починається
Skjeld
Ось - саме вчитель має навчати учня, а не іронічно глузувати з нього. Я вважаю підприємництво та фінансова грамотність не кожному потрібні речі, тому вище перелічені предмети в четвертому абзаці зробити НА РОЗСУД УЧНЯ.
учитель
Однозначно эти глупости, которые имеют название олимпиад надо отменить. Даже если задания будут с МОН, учителя которые в жюри своим ученикам помогут. На данный момент не существует единственного способа провести их справедливо. Вы посмотрите печальную статистику простого района. Кто имеет больше мест те, кто в жюри.
Объективная олимпиада
Для учитель: В 2000-х была попытка проводить всеукраинскую олимпиаду по английскому языку по Интернету онлайн. Ученики с интересом восприняли новшество, которое предоставляло возможность всем желающим принять участие, (независимо от РОНО), и победить в честном состязании. Хорошая идея не получила развития. Если бы Интернет-олимпиада заменила традиционную, то все, кто там рулит, оказались бы не у «дел».
учитель
Для Объективная олимпиада: Варто спробувати. Завдання міністерські.
Коментувати
ДПА з англійської мови 2016
Події навколо ДПА з англійської мови, говорять про наступне: для тих, хто в МОНУ відповідав за цю ділянку роботи, головне було «освоїти» у будь-який спосіб кошти, які виділили на обов’язкове ЗНО з англійської мови, (а потім саме МОНУ його ж і відмінило). Відмінить відмінило, а гроші ж треба було якось залишити – от і залишили, тобто розробили і надрукували посібники і тести для ДПА. Доля самого ДПА – їх вже не цікавила. Підтвердженням цього висновку може бути те, що для всіх учнів – зробили аж по 1 (!!!) варіанту для рівнів А і В.
Алла
Для ДПА з англійської мови 2016: да,и ответы гуляли по интернету с вечера. Кто ответит за утечку информации?К чему этот цирк?снова учителя в дураках оставили
Skjeld
Цієї ілюзії взагалі не потрібно. ЗНО з Англійської зроблять обов’язковим скоро.
Коментувати
Ольга
Згадалося прислів’я: благими намірами дорога в пекло вимощена. Чомусь наше міністерство чи то хтось інший всі гарні ідеї щодо реформи школи перетворює в маразм. Навчити дітей життєвим компетентностям - добре! Фінансова грамотність, підприємництво - добре, але для дітей, які і так перенавантажені абсолютно непотрібними предметами з першого класу, мабуть вряд чи буде корисним отримання цих знань. У наших школярів вже з початкової школи вмикається захистна реакція організму від перезавантаження мозку. Вони перестають вчитися, втрачають інтерес до навчання, бо їх навантажують непідйомним багажем знань, який вони не можуть навіть зрозуміти в силу своїх вікових особливостей. А так завана "профільна школа"в старшій школі , де вивчається більше ніж 15 предметів, також не може вивчити професіонала, бо це неможливо в таких умовах. Наприклад, у Великій Британії всього три предмети у профільній школі, які вчать два роки,а графік навчання складається індивідуально для кожного учня.
liudas9
Якщо МОН хоче підтримки вчителів, чому ж воно не підтримує нас? Для чого всіх вчителів англійської мови вчора принизили на ДПА? Я маю на увазі ситуацію з відповідями до завдань, які напередодні "гуляли" в Інтернеті. Потім я зрозуміла зверхні погляди моїх ненайкращих (м’яко сказано) учнів, які навіть не потрудилися попрацювати з робочим зошитом, а відразу намалювали хрестики у бланк відповідей, а я тепер змушена ставити їм 8 за ДПА. Адже немає жодного приводу знизити оцінку, навіть якщо є виправлення. Щось Лілія Михайлівна недопрацьовує, чи, можливо, її зумисне "підставляють і з ЗНО і з ДПА. Про яку повагу до вчителя можна тепер говорити?
Ольга
Для liudas9: Повністю підтримую!!! Так гидко, як вчора я себе ніколи не почувала після ДПА! Таке враження, що скупалася в лайні!Діти просто вивчили відповіді на пам’ять, навіть шпор писати не потрібно було. 20 літер вивчити не так складно. А чи може 20 питань та твір , без аудіювання, без говоріння визначити рівень володіння мовою? Жоден міжнародний екзамен не проходить без перевірки цих двох компетентностей. Все для галочки зроблено. Всі гарні наміри перетворюються магічним чином в маразм. Міністерство довго не могло визначитися чи бути ЗНО з англ. мови обов’язковим чи не бути. Накінець було прийнято рішення, що буде ДПА. Добре! Не знаю як для всієї України, але для Дніпропетровської обл. був один варіан для всіх учнів, та ще й за два дні до екзамену по школах роздали. А деякі вчителі ( не хочу їх навіть колегами називати) ознайомили своїх дітей з завданнями. Просто немає слів!!! Такого бардака НЕ ПАМ’ЯТАЮ!!!!!
Коментувати
Учительe
Школа - експеримент на нації: виживе - чи подохне?
Учитель
А, може, державі слід змінити ставлення до школи, до учнів, до учителя. Хіба це нормально, що учні в ТРАВНІ мають ходити до школи і складати з 4 предметів ДПА і ЗНО одночасно.Виконання програми, наповнюваність оцінками журналу. Діти ходять, як примари, з відтінком кольору землі; класні керівники вимагають ,щоб вони виконали усі контрольні роботи з усіх предметів, учителі -предметники в шоці від того, що виставляти в журналах за семестр, адже дітей у школі (а це логічно) немає вже з квітня.Що робити учителям, учням, дирекції, бо журнали мусять перевірятися ще й інспекторами.
тетяна
стаття у радянському стилі: "перебуваючи на Сумщині, міністр ... " ізрекла...
рокки
Ето все бред. Система образования работает на кого угодно, только не на ученика. Надо сделать выбор. Или мы будим воспитывать нормальных детей, или понятие "работать на ученика" будет означать просто делать то что он хочет. То есть воспитывать безмозглое существо. Надеюсь все склоняются к первому. Тогда надо вернуть старые программы. Создать единый стандарт среднего образования для всей страны. Хватит етих неоправданых профилей в простых школах. Кроме того. Да кому нужны ети олимпиады? Разных конкурсов что не хватит? И ЗНО должно быть в 4 и 9 классах.
НАТАЛЯ
Просто розвантажте учителя! Дайте йому змогу просто навчати дітей, змогу якісно підготуватися до уроків. А то за останній тиждень подала. як класний керівник ,3 звіти. І це ще не все!
average
Та зрозуміло, що не міністерства, департаменти, центри оцінювання якості та інших чиновників і контролерів. Але така реальність. Сучасний вчитель настільки перевантажений додатковими обов’язками, що на основні (навчання, виховання, науково-методична робота, самоосвіта...) буквально не вистачає часу.
Геннадий
А может, это место проклятое? Умный, добрый человек приходит, занимает кресло министра образования. И всё. Превращается в дебила.
марія
Для Геннадий: «Система освіти має почати працювати на потребу дитини, основним гаслом у освітніх галузях прогресивних країн зараз є «Освіта – для життя». І в цьому контексті вчитель має змінити свою роль по відношенню до учня як на партнерську та підтримуючу» Я погоджуюсь із пані міністеркою і надіюсь , що їй вдасться змінити систему освіти в Україні. Однак, я б порадила їй створити такі умови для вчителя, щоб він міг присвятити своє життя учням , роботі а не переживав як заплатити компослуги, придбати якісний одяг , прогодувати свою сім’ю, вивчити своїх дітей і т.д. І ще учні у школі мають вивчати історію України з навантаженням не 1 год. на тиждень... Спробуйте сформувати в дитини "громадянську та культурну компетентність" коли в розладі один урок, насичена програма, а додаткова праця вчителя на ентузіазмі
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!