Юрій Гайдученко: жоден проект неможливий без ІКТ

Учитель-експерт Microsoft, переможець конкурсу «Вчитель–Новатор» про конкурсний проект

Юрій Гайдученко: жоден проект неможливий без ІКТ

У Києві відбувся VII Всеукраїнський форум Microsoft «Вчитель-Новатор», на якому окрім різноманітної програми, що проходила на базі трьох інноваційних шкіл Києва, відбулось нагородження переможців Дванадцятого всеукраїнського конкурсу «Вчитель–Новатор».

Авторами найкращих десяти проектів цьогорічного конкурсу визначені: Тетяна Бєлянкіна та Тетяна Відішева ( м.Чугуїв, Харківщина), Катерина Ворожбянова (м. Київ), Ганна Дудіч (м. Кіровоград). Тетяна Молдован (м. Верхньодніпровськ), Сергій Пойда (м. Вінниця), Світлана Попель (смт. Вишнівчик, Тернопільщина), Неоніла Семенюк (с. Широке, Запоріжжя), Наталія Устинова (м. Херсон), Наталія Кваша та Наталія Язан (с. Мартоноша, Кіровоградщина), Наталія Мірошниченко (м. Київ).

Ґран-прі Всеукраїнського конкурсу отримав проект "Як створити ідеальну рекламу, використовуючи прикметники", реалізований в НВК «Новопечерська школа» спільно з грузинськими освітянами Тбіліської школи №41 ім. Грушевського. Автор цього проекту, учитель української мови та літератури в Новопечерській школі, вчитель-експерт Microsoft, Юрій Гайдученко розповідає про себе та створення конкурсного проекту.

Кажуть, що неможливо визначити, яку професію вибере собі дитина у віці 3-4 років, адже потрібно бути провидцем, щоб точно сказати: «Ти будеш учителем, хлопчику».

Згадуючи себе в дитинстві, можу однозначно сказати, що ще відтоді знав, що буду вчителем: чи то вплив моєї мами, яка прищепила любов до педагогічної діяльності, працюючи вчителем української мови та літератури, чи просто велике співпадіння, але я жодного разу не пожалкував, що обрав шлях учителя-філолога.

Закінчивши школу із золотою медаллю, вступив до Інституту філології та журналістики Херсонського державного університету. Цей крок не розчарував мене у вибраній професії, адже п’ять років спілкування з прекрасними методистами, викладачами, науковими керівниками тільки загартували та спрямували. Наступним етапом педагогічної діяльності став вступ до аспірантури за спеціальністю «Загальна педагогіка та історія педагогіки» та викладання на кафедрі української мови та соціолінгвістики Херсонського державного університету, вчителювання в експериментальному обласному НВК «Школа гуманітарної праці». Потім обіймав посаду методиста, а відтак заступника директора з навчально-виховної роботи приватного інноваційного центру розвитку дитини в місті Києві. Усі ці кроки дали зрозуміти одне: я не теоретик, я практик, тому душа завжди хотіла повернутися до школи, у клас, де на тебе чекають учні, де ти кожного дня можеш змінювати мільйон ролей: педагог, актор, тренер, вихователь, психолог, митець, творець дитячих душ.

З першого дня своєї педагогічної діяльності я мріяв про школу, яка зможе зробити учня щасливим, яка дасть можливості викладати по-сучасному, яка допоможе педагогові йти в ногу з найкращими вчителями світу. Моя мрія здійснилася – у 2014 році я потрапив до навчально-виховного комплексу «Новопечерської школи».

Робота в цьому новітньому інноваційному закладі кардинально змінила мою педагогічну діяльність, важливою складовою якої стало системне використання ІКТ-технологій у навчально-виховному процесі.

Переконаний у тому, що сучасне навчання – те, якого потребують сьогоднішні учні для успішного життя в майбутньому. Керуючись дослідженнями американського Центру креативного лідерства (Centre for Creative Leadership), який запитав керівників провідних світових компаній про те, «що стало поштовхом для їхнього розвитку», я дійшов висновку, що все різноманіття відповідей зводиться до трьох ситуацій: виклику, зворотного зв'язку і підтримки. Отож узяв за правило для проведення будь-якого проекту використовувати саме цю формулу успіху: «Виклик - Зворотний зв’язок - Підтримка».

  • Виклик – це коли дитина потрапляє в нову нестандартну ситуацію, і її завданням є знайти спосіб та шлях.
  • Зворотний зв'язок – коли під час виконання завдання учень усвідомлює свою цінність у порівнянні з іншими.
  • Підтримка – коли хтось досвідчений і талановитий поруч підтримує, підказує, направляє й уважно веде дитину до перемоги.

Жоден ефективний сучасний освітній проект неможливий без використання ІКТ, що вже стало узвичаєною навичкою ХХІ століття. Тож кожен педагог завжди шукає оптимальні сучасні технології, які допоможуть реалізувати проект. Моє знайомство з освітніми технологіями відбулося під час навчання в університеті. Тоді передові викладачі вважали найефективнішим освітянським інструментом MS PowerPoint, і перетворювали цей продукт у background для своїх «сольних виступів» перед студентами. Тепер маємо стільки можливостей використовувати технології, що вчителеві важче зорієнтуватися в них і визначити найліпші.

Сьогодні, розглядаючи різноманітні пропозиції ІТ сфери, я використовую інструменти, що можуть слугувати для індивідуального зацікавлення та розвитку навичок кожного учня. Завдяки використанню ІКТ я можу створювати виклики кожній дитині, підтримувати її в процесі навчання та будувати зворотний зв’язок.

Завдяки ІТ арсеналу мені вдається кожного дня руйнувати дитячий стереотип, що вивчення мови – це нудна рутинна робота. Технології допомагають показати учням весь спектр можливостей мови у будь-якій сфері нашого життя. Наприклад, вивчаючи прикметник разом із шестикласниками, ми вирішили відкрити «Агентство реклами», щоб зрозуміти важливість володіння українською мовою для створення успішної реклами. У процесі зйомок рекламного ролика, створення трейлера та друкування буклета учні зустрілися з рекламодавцями, творцями рекламних текстів та власниками рекламних агентств. Школярі провели майстер-клас «Секрети створення реклами» та навіть заробили грошей, знайшовши на білбордах столиці помилки в написанні слів.

Саме так було створено проект, результатом якого стала презентація своїх рекламних матеріалів на українсько-грузинському фестивалі в рамках програми «Навчання без кордонів: вивчаємо українську разом». Також було створено PowerPoint Mix урок для грузинських школярів, який їм допоможе створити власну рекламу і вивчити тему «Прикметник».

Зробити цей проект ефективним та цікавим допомогло використання MS Word, Paint, Publisher, PowerPoint Mix - https://mix.office.com/en-us/Home, One Note - https://www.onenote.com/, Sway - https://sway.com/ та служб Skype - https://www.skype.com/uk/ і One Drive - https://onedrive.live.com/about/uk-ua/.

А власне головною метою проекту було показати учням їхню особисту зацікавленість в отриманні тих знань, що в майбутньому можуть стати їм у пригоді.

Освіта.ua
15.04.2016

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
учитель
Яке ІКТ? Придбати школам діапроектори і на тому крапка. Навіть сумно говорити про те, що колись працювали "Радуга", "Україна". А замість комп`ютерів повернути "Искра 226" і вчити дітей програмуванню.
unforgiven
У більшості шкіл комп’ютери, які ставили ще за часів Ніколаєнка, свій ресурс вже відпрацювали (5 років - моральна, 10 - років фізична застарілість). Про оновлення апаратного і програмного забезпечення, держава не турбується. Зате від учителів (не просять) вимагають створювати та постійно наповнювати власні сайти, блоги, форуми, чати, брати участь у вебсемінарах... На чому? На допотопному одноядерному процесорі 800 МГц і 256 МБ оперативної пам’яті DDR, які розміщуються на материнській платі, у якої висохли всі електролітичні конденсатори? І головне для чого і коли? Забити на уроки і виконувати ти забаганки людей, які далекі від школи? Чи придбати системний блок офісного ПК без монітора і периферії за 4 зарплати і працювати вдома??? Ніколи... Безумовно, ІКТ потрібне, але не за таких умов.
дивно
У нас є школи де вчителі не вміють комп`ютер включити. Яке ІКТ?
Артур
Для дивно: і хто вам винен?
самі
Той хто не вміє той і винен.
Коментувати
учитель
... а де можна знайти посилання на цю роботу, щоб її подивитися? чи це таємниця?
Артур
Для учитель: Робота була презентована на форумі всім учасникам.
учитель
...а хто не був там? більше нема де подивитися? це закрита інформація? тільки для своїх?
Коментувати