Олександр Мірошниченко: роздуми з табелем у руках

Роль школи стала зовсім незрозумілою в цьому світоглядному хаосі дистанційного навчання

Олександр Мірошниченко: роздуми з табелем у руках

Автор: Олександр Мірошниченко, актор, режисер, драматург.

Ну от, урочисто видали сьогодні дитині табель. Літо попереду, але питання залишились. З приводу табелю. Кому його, власне, видали? Я, звичайно, розумію, що там все написано. І школа, і клас, і прізвище. А всередині оцінки. От про цей зв'язок прізвища учня з оцінками і залишилось питання.

Як це виглядало з точки зору батьків? Онлайн-навчання, де лише відсотків 30 учителів реально чомусь вчили. Не називали номери задач та сторінки підручників для опрацювання, а саме вчили. Давали знання. Ну, може, десь цей відсоток був і більшим. Вірю, що оце «десь» існує не лише у фантазіях. Але реальність була саме такою в більшості. Тому батьки згадували шкільну програму, допомагали та пояснювали. Відкладаючи вбік свої роботи та проблеми.

Другий етап навчання був швидким та інтенсивним, як цунамі. Дев’ятий вал контрольних, диктантів, опитувань та тестів затопив шкільний простір України. І тут була мета якось виплисти. Хоч якось!

Що, власне, намагались перевірити цими контрольними – глибока загадка. Бо існує алгоритм, простий та перевірений віками. Спочатку знання даються, а потім перевіряється, як ці знання засвоєні. У нас же лише окремі вчителі з окремих предметів йшли цим логічним шляхом. Більшість винайшла інший алгоритм. Дати завдання дітям (а насправді батькам) по засвоєнню матеріалу, нічого фактично не пояснюючи, а потім проконтролювати засвоєння матеріалу. Таким чином, заключний етап навчального року перетворився на процес оцінки педагогічної майстерності батьків та вміння дітей навчатись без допомоги школи.

І ось тримаю я в руках табель. І думаю. А який же відсоток заслуг в оцих оцінках власне школи? Величезна «махіна» з учителів, методистів, чиновників щось робила і якось працювала. Але в результаті все звелось до того, щоб дати не знання, а дати завдання. Дітям і батькам.

Звичайно, були позитивні винятки. Але саме винятки. А звідси напрошується висновок. Так, може, тоді я сам би виписав дитині табель? Якщо вже здебільшого його знання – це аж ніяк не заслуга школи? Бо роль школи стала зовсім незрозумілою в цьому світоглядному хаосі.

Ледь не забув! Величезна подяка тим окремим вчителям, які попри все таки саме вчили дітей. І тому мали право оцінювати. Бо оцінювали свою, а не чужу педагогічну працю. Ось їм величезна подяка. І дуже шкода, що їх мало. І саме їх я вітаю з закінченням навчального року. Бо вони заслужили на відпочинок. Скільки таких? На жаль, абсолютна меншість! Якщо говорити чесно…

Оригінал

Освіта.ua
28.05.2021

Популярні блоги
О. Сидоренко: як ставитись до репетиторів-двохсотбальників? Показником високої кваліфікації педагога є успішність його учнів, у тому числі за результатами ЗНО
Ігор Лікарчук: коли результати ЗНО не будуть зрадою Якість освіти – не у процесах та паперах, які потужно вивчає та аналізує ДСЯО укупі з експертами
Людмила Булигіна: не «бідні діти», а треба було вчитись Плачі щодо відсотку тих, хто не подолав поріг, бісять неймовірно, адже тест з математики елементарний
А. Ночкін: зраду щодо ЗНО з математики скасовано Збільшили процент тих, хто не подолав поріг, ті учні, які і не збирались користуватися цим результатом
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Лана
Бал у табелі оцінює знання дитини, а не роботу вчителя. Нова укр школа наполягає на навчанні дитини самостійності. Якщо дитина виконає купу однотипних завдань, то зможе і контрольні зробити. Не розумію, що батькам не сподобалось, що стали приділяти більше уваги своїм дітям, що потрібно купити гаджет чи що вони побачили, що їхні діти нічого не вчать? Ви думаєте, що ваші діти вчили щось, коли займалися оффлайн? Той, хто вчився оффлайн, той вчився і онлайн. Якщо ваша дитина перестала вчити уроки і виконувати завдання онлайн, повірте, вона не вчилась і оффлайн.
Олеся
Справді? Не було двієчників і другорічників? Не обманюйте себе. Без старань учня "дати знання" неможливо.
Vlad
Відкрийте сайт kino-teatr. А на мову, якою написано дивитися не треба? До речі, якщо Карпенка, не имени, імені, і Карпенка з великої літери.
Vlad
Мирошниченко Александр Александрович Окончил Киевское училище эстрадно-ЦИРКОВОГО искусства и Киевский театральный институт им. Карпенко-Карого.
))
Для Vlad: ...имени карпенка-КАРОГО...
Коментувати
учитель
Ну надо же, бедные родители перетрудились....всегда, во все времена , родители ( ну, это если родители занимаются своими детьми) дома помогали своим детям усвоить пройденный на уроке материал. Называется этот процесс - закрепление выученного на уроке. если ребёнок внимательно слушает на уроке, то дома этот процесс никого не напрягает. ...и да: к участникам учебного процесса относятся дети, учителя и РОДИТЕЛИ, в том числе...Дистанционка - это вообще жуть для всех участников учебного процесса!К ней надо приспособиться, причём всем ( детям, учителям, родителям). У кого-то это УЖЕ получилось, кто-то ЕЩЁ ищет свой стиль преподавания.Да, есть и такие,кто выражаясь языком современной молодёжи:НЕ ЗАМОРАЧИВАЮТСЯ - ДАЛ ЗАДАНИЕ(ПРЕДОСТАВИТЕЛЬ УСЛУГ) И... ДАЛЬШЕ : ХОТИТЕ ПОЛУЧАЙТЕ, ХОТИТЕ УЧИТЕ, ВООБЩЕМ ... КАК ХОТИТЕ, ТАК И РАСПОРЯЖАЙТЕСЬ ПРЕДОСТАВЛЕННОЙ УСЛУГОЙ!
ЗНО для вчителів!
Коли ми вже подивимося результати ЗНО "наших дорогих вчителів"? Хоч би вони не перетрудилися бідненькі. А нарешті зрозуміли, що гроші дають не тільки за те, що приходять на роботу, але ще є певна відповідальність. А то вони думають, що в казку потрапили.
гість
Для ЗНО для вчителів!: В одному фільмі було побажання :" щоб ти жив на одну зарплату" додам від себе - на учительську. ЗНО - дрібниці, головна освітня задача зараз - сторожувати і розважати, а як відомо дурня сторожем не поставлять.
для гість
Для гість: "дурня сторожем не поставлять" - чому не поставлять? У нас же інклюзія!
Коментувати
гість
Хоч би не перетрудилися бідненькі. Нарешті таки зрозуміли, шо діти це не тільки те, за що дають гроші при народженні, але й певна відповідальність. Вітаємо в реальному житті, "стражденні" . А то думали, що в казку потрапили.
гість
Табель - це і є показник здібності учня до навчання, а також показник придатності батьків до виконання своїх обов"язків. Якщо дитина хоче вчитися, жоден "не такий" вчитель йому не завадить. Якщо дитині вдома кажуть, що вчитель - кака, яку не варто навіть слухати на уроках і дитинка проводить свій навчальний час у телефоні (бо йому "нецікаво", складно і т.д.), то цей табель і є ваш сімейний портрет. Що не подобається? Тоді готуйте гроші на репетиторів.
Ирина
Для гість: этот отзыв явно написал горе учитель, который ведёт активную репеторскую деятельность. Зачем учить в школе, если потом за деньги, можно это сделать. И я уверена, что это писал "учитель- кака" , как он себя назвал. Таким предметам, как физика, химия, математика должны учить УЧИТЕЛЯ, ведь методике обучения их учили в институтах. Я, как родитель, не владею методологией обучения. Мои дети, все трое, учились у меня на работе, спасибо директору, и я слышала почти все уроки онлайн. В большинстве своем, учителя просто бубнят информацию, иногда даже не возможно понять, о чём они говорят. У меня два высших образования, но если бы меня учили такие учителя онлайн, я вряд-ли что-то знала. Единицы учителей хотят заинтересовать детей. Если родители обучают своих детей, а потом ищут репетиторов, может упразднить учителей и отдать их зарплату родителям на репетиторов. МоЯ бабушка была заслуженной учительницей УССР, и она в гробу перевернулась бы, от обучения онлайн. Вывели детей на учебу офлайн на несколько последних недель , и учителя ещё обедают им снизить оценки, которые получили дети , учась онлайн. Я в ужасе.
гість
Для Ирина: моя діяльність ЗАВЖДИ! безкоштовна. Ще років 15 назад мною витрачалося по декілька годин практично щодня на БЕЗКОШТОВНІ КОНСУЛЬТАЦІЇ для бажаючих. Зараз таких бажаючих немає. Отримують вищу освіту навіть з двійками в атестатах, були б гроші. Відомий факт, що люди судять інших по собі, тому повторю відомий вислів - не суди, то несудимий будеш. А освіта буває вища, а буває висча, тому цей - неперевірений факт не може претендувати на звання "явсезнаюавитупі".
Коментувати
Maya Ilechko
За рік я змушена була перелопатити методику навчання молодших класів.згадати фізику,хімію,трохи математика 10 Кл,послідовність тем,і методи навчання,повторення,бо прочитав ,запам’ятав,відтворив,застосував не працює....з другим класом англійської я не дала ради...уявіть,що в мене в голові,є ще своя робота, Висновок-треба навчити вчитися своїх дітей,підібрати методи та інструменти,їх комбінацію,працювати на результат.відділяти суть від сміття..Тоді половина їхньої роботи і трошки мого контролю.якось так я це бачу..
Оксана
Большинство учителей не только не способна дать новый материал, а даже дать нормальную контрольную! В нашей школе задания на контрольные брались с сайта "На урок", там много ошибок. Нашу математичку спросишь: "Разве это у меня ошибка?" А она: "Ой, так эти задания готовил другой преподаватель, а я только сверяюсь с ответами!" Вы представляете что такое сегодня учитель - ОН ТОЛЬКО СВЕРЯЕТ ОТВЕТЫ! Страшно представить, что творят эти учителя, когда родители не имеют доступа к процессу обучения
mv
Для Оксана: Перепрошую, а яких ви хотіли вчителів на нинішню вчительську зарплатню? Зараз престиж та оплата професії вчителя на рівні професії двірника. Навчатися у педагогічні вузи йдуть або найслабші, або ті, чиє покликання бути вчителем. Тому нічого дивуватись нинішній ситуації. Радійте, якщо вашій дитині трапився учитель за покликанням і цінуйте це (таким учителям досить іноді просто сказати "дякую")
Аня
У учителей по 15 000 зарплаты, не все родители так зарабатывают..Но всеравно 2 урока в день на онлайне вел учитель в 3 классе..Это о совести человека а не о зарплате речь..
гість
Для Аня: Заходимо на сайт з пошуку роботи, знаходимо вакансію вчителя на ставку, здивовано читаємо суму, причому це "грязними", і більше не пишемо всяку чепуху про 15000 зарплати. А якщо вчитель працює на 2, чи 3-х роботах, щоб вижити, але недовго прожити, то, що заважає так робити батькам. Рік в школі можна працювати навіть без спеціальної освіти.
Коментувати
Ксенія
В школі, де навчається моя дитина, дистанційне навчання було організоване на високому рівні. Так як я працювала вдома, мала змогу контролювати всі уроки. На уроках вчителі викладали новий матеріал, опитували учнів (вірші напам’ять, диктант з англійської мови, тестування ), виставляли оцінки. Реально школа, тільки з екранів моніторів. Я хочу подякувати всім вчителям, які змогли зробити дистанційне навчання максимально наближеним до реального! І дуже шкода тих дітей, які не змогли отримати повноцінних знань. Впевнена, що це просто недоорганізація зі сторони керівництва навчального закладу. Можливості у всіх різні, але в деяких випадках можна було зробити набагато більше.
Юлия
Очень правильно написано. Дети видят отношение учителей и родителям мотивировать все сложнее.
Александр Замятин
Для Юлия: А може навпаки: діти бачать відношення батьків і вчителям все складніше їх мотивувати?
))
Для Александр Замятин: а що з батьками не так? Вже другий рік поспіль працюють за вчителів. Подякуйте їм!
Поліна
Ви хворий? Хто має дякувати за знання дитини? Вчитель? Це ваша дитина, шановний! Мені, дякувати!? Вам? За вашу дитину? Хворий....
Коментувати
Олеся
Оте "дати знання" не перестає дивувати. Дорослі люди не в курсі, що не всім дано "взяти" ці знання?
))
Для Олеся: странно, раньше умели дать. Теперь уже не учат этому в пединституте? А, ну да, можно ж на родителей свалить).
Аскет
І раніше так само " давали". Хто міг і хотів - брав. А "родителям" головне - родить.
))
Давали, а зараз не хотять. І це правда, яку важко визнати
Коментувати
Оксана
Молодец, автор! Образование терпит крах! Школы скоро будут не нужны, если постоянно твердить, что детей должны учить родители (!). Как можно оценивать детей в этом году? У нас, например, в основном было самостоятельное обучение (дистанционка). Как можно выдать табель одним с отличными оценками, а другим с негативными, если условия обучения были у всех одинаковы?! То есть учебы, как таковой, не было. Были только задания. Разве это правильно? Понимаю, нужно тянуть отличников, но это несправедливо! Есть и другие дети!
Людмила
Який відсоток заслуг у табелі учня саме школи? Знання - це надбання учня. Його праця, пам’ять, увага, логіка, кмітливість, творчість. Знаєте приказку про свекруху і невістку?
??
Для Людмила: а їх хтось дав, ці знання?
Аскет
Тільки ідіоти вважають що знання можна передати , як рибу на ринку, - з рук в руки.
tatana
Знання дають, але їх ще потрібно взяти. Пам"ятаєте вислів ,, гризти граніт науки*, тобто докладати зусилля, вчити, зубрити, як це було раніше. А тепер батьки вимагають ,,ДАЙТЕ*- Візьміть.,,Коня можна привести до води, але напитися він повинен сам*
Коментувати
Володимир
В суд подайте на міністерство.
Для "три в одному"
Щоб оперувати відсотками з цифрами, треба провести реальне дослідження, а не висцати їх зі своєї фантазії. На відміну від минулого навчального року, переважна більшість вчителів реально проводили заняття дистанційно. І проблема не у тому, що дітям не давали знання (хоч, зрозуміло, що не настільки повноцінно, як це можна було зробити на уроках), а у тому, що частина учнів їх не захотіли взяти. І лише треба дякувати тим батькам, які допомагали своїм дітям взяти ці знання, розуміючи ситуацію, яка склалася не лише в Україні, а й у світі. Жаль, що цей самозакоханий "яжебать" цього не розуміє, а у всьому критикує вчителів. Ну як, наприклад, я міг навчити онлайн тих чотирьох студентів, які за семестр не підключилися до жодного із 30 занять і навіть не пробували виконувати завдань для самостійної роботи?
Людмила
Для Для "три в одному": підтримую на всі ????. На школу завжди всі нарікають, а де ж БАТЬКИ, СІМ’Я ??? Знання це не ковбаса, яку можна відважити, заплатити на касі і покласти у пакет. Це важка робота самого УЧНЯ.
))
Батьки, сім’я - це інше. Стаття про бездіяльність вчителлів, ігнорування своїх посадових і законних обов’язків. Розумію, важко сприймати критику, але в цьому, та й у минулому році вам оцінка "2".
Коментувати
Світлана
Слушна і ненова думка:виписати дитині табель. А ви і без нього не знаєте рівня освітньої діяльності своєї дитини? Початковий, середній, достатній, високий? Це повинен знати кожен небайдужий до своєї дитини батько для того, щоб у разі початкового (а інколи і середнього) рівня допомогти, порадити, заставити, або зрозуміти, що навіть найкращі учителі або репетитори не допоможуть дитині опанувати програму, змиритися і шукати шляхи адаптації дитини в житті. Ніколи, ні в якій країні, ні при яких системах без участі батьків не відбувається становлення дитини, в тому числі і її навчання. Так, при дистанційному навчанні батькам таки дісталося! Але це наші (в даному разі - мої) діти, і я прагну, щоб вони були успішними. І як би ми не кивали на вчителів, з нами вони - усе життя, а з учителями - максимум 6 років.
Оксана
Для Світлана: але ж не забувайте, що вчитель дає знання у школі, а не мама з татом.
Оксана
А что значит "дать знания"? Роль учителя - помочь получить знания и навыки их применять. А хороший результат зависит от того, насколько ребёнок потрудился и от его способностей.когда ребёнок ходит в школу родителям сложно оценить его работоспособность, сходил в школу, отсидел семь уроков, вроде бы чему-то научился....
))
Для Оксана: роль учителя прописана в нормативных актах об образовании и в должностных инструкциях. На 90 процентов все зависит от учителя. Он должен научить. Если не будет учить, то и ребенок ничего не будет знать. Если только дать задание и все, то никаких знаний не может быть. Школьники - не студенты-заочники, которые учатся сами и результат зависит только от них самих.
Коментувати