Г. Сищук: «ведмежа послуга» для першокласників

Раннє вивчення програми першого класу – хибний шлях, який не дає гарантій успіху у школі

Г. Сищук: «ведмежа послуга» для першокласників

Автор: Галина Сищук, учитель, м. Харків.

Досить поширена думка, що раннє вивчення програми першого класу допомагає дитині навчатися. Насправді такий шлях хибний і не дає гарантій успіху у школі. А от проблем може додати.

Уявімо дитину, яка за рік або два починає вивчати букви та вчиться обчислювати в межах десяти (тобто засвоює матеріал першого класу). При вступі до школи батьки впевнені, що дитина дуже здібна до навчання і чекають гарних результатів. А вона до школи ходити не хоче, завдання виконує «з-під батога» (хоч раніше це викликало задоволення) і не здатна навчатися самостійно.

Чому ж так? Відповідь саме у підготовці до школи.

Вивчаючи з дитиною матеріал першого класу, ви позбавляєте її можливості отримувати «радість пізнання» у школі. Діти підсвідомо постійно щось досліджують і пізнають. Це природній процес, стимулом якого є отримування задоволення від нових знань, відкриттів, досягнень.

Якщо позбавити дитину цих емоцій і створити умови багаторазового повторення одного і того ж матеріалу, то діяльність набридає, хочеться її уникати та важко на ній сконцентруватись.

Є і друга проблема. Основною навичкою учня початкової школи є «навичка навчання» – тобто учень або учениця має навчитися вчитись: самостійно шукати шляхи подолання проблем, самоорганізовуватись і докладати зусиль. А чи докладаються зусилля, якщо матеріал вже був заздалегідь розжований?

Ось так і виходить, що ми, у своєму бажанні створити кращі умови для навчання, робимо дітям «ведмежу послугу».

Тільки не подумайте, що я закликаю взагалі до школи не готуватися. Готуватись потрібно, просто це необхідно робити правильно. І про це я обов'язково розкажу пізніше.

Наразі наголошую, що читання, письмо і математика мають бути у школі, а не до школи. Або навчайтесь наперед усі 12 класів).

Чи підтримуєте мою думку? Який у вас досвід? Вчили дітей читати до школи?

Оригінал

Освіта.ua
12.05.2021

Популярні блоги
Людмила Булигіна: не «бідні діти», а треба було вчитись Плачі щодо відсотку тих, хто не подолав поріг, бісять неймовірно, адже тест з математики елементарний
А. Ночкін: зраду щодо ЗНО з математики скасовано Збільшили процент тих, хто не подолав поріг, ті учні, які і не збирались користуватися цим результатом
О. Северенчук: що роблять учителі, яких обманули? Якщо вчителі не страйкують – значить, їм можна давати обіцянки, які потім не виконуються
Т. Ткачук: цьогоріч була одна перевірка письмових робіт ЗНО На дуже важливому етапі проведення ЗНО відбувається суб’єктивне оцінювання письмових робіт
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Ірина
Як вчитель, пані Галина, повинна розуміти, що всі діти дуже різні в інтелектуальному і фізичному розвитку. Якщо в перший клас прийдуть 35 дітей, які зовсім не вміють читати, то вже через місяць в класі сформується 4 групи : 7 учнів с першого разу все зрозуміють, 15 - потребують двох пояснень матеріалу, 8 учнів потребують 4-5 повторень, а 5 потрібно 2 заняття для засвоєння.І вчитель не має часу, а частіше бажання, гаяти час на дві останні групи учнів. Заявляючи, що "...ви позбавляєте її можливості отримувати «радість пізнання» у школі." пані Галина не чесна, бо вона , як вчитель, повинна знайти заходи, щоб зацікавити і успішного учня і не успішного. Але для цього потрібні зусилля вчителя і час, якого нема, бо програма- це темп, який вимагає швидкого вивчення матеріалу. І при цьому і діти і вчитель хворіють, запізнюються, а це все зменшують час на навчанні. І в кінці навчального року вчитель виносить вердикт : "Ваша дитина погано вчиться, бо прийшла до школи біль підготовлена"
LQOH
Дурня все це. Кожна дитина індивідуальність. Одна зможе з перших днів втягнутися у шкільний режим, встигати засвоювати навчальний матеріал, а інша - ні. І тоді така дитина "відстає". І "відстає" назавжди, бо не в змозі (в силу своїх індивідуальних особливостей) опанувати швидко те, що належить засвоїти відповідно до програми. Незнання накладаються на незнання і час втрачений. А розвиток цікавості до навчання залежить від вчителя. Навіть підготовлену дитину зацікавити можуть різні форми роботи на уроці, адже і форми і методи навачання дітей вчителем і батьками різні.
345
Повністю вас підтримую!!! Я про це давно вже говорю. Діти повинні знати навколишнє середовище, гарно розроблені мілкі м’язи рук, чітко чути звуки в словах, вміти слухати, розповідати про себе, своїх рідних, улюблених тваринок.
Гость
Бред сивой кобылы. Благодаоя тому, что моя дочка пришла в школу подготовленной, мы проблем в младшей школе не знали никаких.
Олена
Ні я ,ні мій майбутній чоловік до дитячого садочку не ходили.Тобто поза межами сім’ї не було ніякого втручання в виховання і освітній процес.Але я мала повноцінне дитинство.Я подорожувала з батьками,гралася досхочу,мала багато розваг.Про підготовку до школи і не замислювалась.Пішла до першого класу з нульовим багажем знань.В результаті закінчила школу зі срібною медаллю,поступила з першого разу у вуз,попри великий конкурс.В школі отримала не тільки освіту ,а й навички поводження в соціумі.Мій же чоловік вже у 5 рочків вмів читати.І як він розказував перечитав багато книжок до школи . Щоправда не для дітей,чим він чомусь хизувався.І що ...Початкову школу закінчив з проблемами,ледве довчився.Зі спеціалізованої вигнали,за погане навчання і поведінку.З інституту майже не пішов сам,я переконала взятися за розум.Я шуткую,що він як вічна дитина ,що не насолодилася дитинством і не награлася в свій час,але це не смішно...Думаю ,що всьому свій час.Не треба обманювати природу,бо потім вона може помститися.
Tet-a-tet
Для Олена: Наша полеміка нічого не вирішить, люди все одно наступатимуть на одні й тіж граблі.Мене навчили читати у 5 років, а оскільки батьки були скупердяї і іграшок мені не купували,( навіть на кіно 10 коп. жаліли) то я повністю погруз у читанні, а в школі просто нудьгував,бо знав більше,ніж нас там навчали.Багато залежить від характеру дитини, але одно є беззаперечним-у людини має бути дитинство таким,яким його мали Ви. Чи багато батьків так люблять своїх дітей як Ваші? Ото ж,хто готує своїх дітей до школи-робить правильно стововно їх характеру, а хто ні -теж чинить правильно, Ваш приклад тому переконливий доказ.
Коментувати
Наталія
Все дуже й дуже індивідуально! Я готувала свою доньку до школи. І жодного разу про це не пошкодувала! Ви думаєте, що вчитель за урок може приділити увагу всім 30-35 учням? Чи локдауни та карантини сприяють виробленню вміння в учня вчитися самостійно? Це не так!
Наталья
Зовсiм не погоджуюсь!Все дуже iндивiдуально! Зi свого досвiду. Я мама перошокласницi i до школи ми II готувала! Вона шла у школу вмiючи чинати, писати друкованими лiтерами i обчислювати в межах десяти. Все це iiй дуже допомогло! I зараз ми не припиняэмо роботу! Додатково розв’язуэмо приклади, пишем прописи i читаэмо тексти! В школi почуваэться впевнено, вiдвiдуэ iз задоволенням! В класi э дiти якi не готувалися до школи так вони чк не читали так i не читають, не пишуть, не рахують i вже зараз iiх називають двiйошниками! Хоча оцiнок ще не ставлять! Отже моя думка - готувати до школи треба обов’язково! Додатково займатися пiд час навчання треба обов’ язково!
гість
Проблема, яку озвучила Г. Сищук насправді існує. Знаю багато подібних прикладів. А більшість коментарів - це похвалю себе сам, яке у мене чадо геніальне. Розвиток дитини - це ліплення, конструювання, вивчити скормовку чи віршик. А читання, математика, якщо без примусу, теж може мати місце. Якою виросте дитина залежить від багатьох факторів. Дитинство повинно бути, а не задоволення нереалізованих в свій час амбіцій батьків.
!!!!!!!!
Для гість: ЛОЛ)
)))))
Для гість: не очень умный комент к тупой статье, нет такой проблемы!!!!, дети должны учиться читать-считать и до школы, если им это нравится)То,что пишут люди ниже - не восхваление себя и тем более не реализация амбиций, а просто примеры для опровержения написанной ерунды.С каких это пор ребенок умный, котрый , как пишут сам освоил чтение,считается лишенным детства? Да норм у них детсво) Не переживайте)
Наталія
Абсолютно згодна - дитинство в дитини повинно бути! Але в сучасних реалій життя, наше дитинство, і дитинство наших дітей - це дві різні речі! Чи не так? Як правило, саме у віці п’яти років дитина найбільше проявляє свою пізнавальну активність та навчається новому без проблем. Її цікаво все! То чому б цим не скористатися? Звісно, все дуже індивідуально! Це теж треба враховувати.
Коментувати
Володимир
Дурниці! Мене в 5 років навчили читати. Я вірші й тексти з Букваря замість читання по складам просто запам’ятовував. Мені вчитель говорив: "Тобі шість!", хоча більше 5 поставити не міг. А от писати вчитись було тяжко. Просто мені більше з першим вчителем повезло...
Вишнвський
Ви в курсе, что дети могут читать и в 4 года( и даже раньше) и считать тоже. По-вашему им нужно запрещать это делать? Чтоб потом в школе было "интересней" ? Сын начал читать в 3,5 года(САМ!), к первому классу уже читал толстенные книги. Это не мешало ему иметь успех в школе, потом в универе. И абсолютно не прибавило НИКИКИХ проблем. Ну абсолютно!!!! кроме призовых мест почти по все предметам на олимпиадах-конкурсах.Сейчас работает програмистом в превосходной фирме.Не дурите людей своими псевдо-открытиями! пришла на ум поговорка: "Молчи, сойдешь за умную"
Вишнвський
ничего глупее не читал) Полный бред!!!!тупо-глупо-безголово(
АЛІНА
Пані Галино! Думка Ваша хибна.Впевнена, що Ви погано вчилися у школі і, судячи з Вашого віку на фото, вступили в педуніверситет, куди в ті роки (і нині також) брали аби кого з найнижчими балами, з якими в нормальний ВНЗ можна було поступити лише на контракт і то в провінціальні ВНЗ. Розвинута дитина залишається такою завжди. А от "пробіл" хоч незначний в початковій школі стає "НЕВОСПОЛНИМОЙ УТРАТОЙ" НАЗАВЖДИ і в старшій школі і далі, до кінця днів. Зробіть експеримент зі своїми дітьми: відправте їх безтолкових , безграмотних, які нічого не знають в перший клас, і там, де їх будуть оточувати нормальні дітки, про яких дбали батьки, вони відразу і назавжди будуть почувати себе тільки "осадом", планктоном, і швидше за все, назавжди залишаться в цьому недорозвиненому стані.
Свирид Петрович
Для АЛІНА: Пані Аліно! Думка Ваша хибна, і судячи з того, що ви пишете, Ваш вік у п’ять разів більший за вік пані Галини. Впевнений, що Ви погано вчилися в школі...
Коментувати
Не погоджуюсь
Уявіть собі, пані Галино, що я уже у 5 років вільно читав дитячі книжки українською мовою, а дід з бабою ще й навчили читати польською. Та й математичні обчислення у межах сотні проблем не викликали. Але завдяки хорошому першому вчителю це не завадило мені не втратити інтересу до навчання аж до закінчення школи. Тому Ваші пропозиції хибні. Тим більше, що з усім тим, чого Ви так не хочете, щоб діти знали до школи, вони частково знайомляться уже в дитячому садку.