О. Мірошниченко: поради вчителям від кіноактора

Навіть примітивна камера збільшує всі емоції і розкриває великі й маленькі секрети

О. Мірошниченко: поради вчителям від кіноактора

Автор: Олександр Мірошниченко, актор, режисер, драматург.

Шановні наші вчителі! Ось ви знову в онлайні. З різним ступенем успішності. Хтось за рік чомусь навчився в цьому напрямку. Хтось – ні. Але варто розкрити парочку секретів. Які ви, можливо, не знаєте і не враховуєте.

Секрет перший

Камера (навіть примітивна) – це збільшуване скло. Вона збільшує всі ваші емоції в десятки і десятки разів. Тому те, що на «живому» уроці може виглядати просто як стриманість, – на екрані виглядає байдужістю. Камера розкриває всі ваші великі та маленькі секрети. Якщо вам нецікаво вести урок – камера миттєво передасть цю нецікавість, помноживши її на сто. І навпаки. Захопленість предметом розповіді множиться на сто і «заводить» глядачів-учнів.

Секрет другий

Мовою потрібно займатись. Знову ж! Камера все збільшує. Вади мовлення виглядають не так суттєво в реальному класі, а от на екрані вони множаться. Потрібні щоденні заняття артикуляційною гімнастикою та скоромовками. Не важливо, який предмет ви викладаєте! Публічний простір вимагає володіння словом.

Секрет третій

Камера вимагає чіткості і ємкості формулювань. Довгі, заплутані фрази викликають лише несприйняття. Це не залежить від змісту. Це психологія сприйняття. А вона незмінна.

Секрет четвертий

Одяг. Мова не про брендовість. Про інше. Клітинка, смужечка, горошок – це табуйовані на екрані речі. Однотонний одяг сприймається позитивно глядачем. Смужечки-горошки підсвідомо дратують. Знову ж! Це не питання смаку, а психологія сприйняття.

Секрет п'ятий

Перед проведенням онлайн уроку не полінуйтесь записати репетицію на камеру. Відмітьте всі помилки і спробуйте їх виправити. Не думайте, що цікавий зміст компенсує недосконалість форми. Тут це працює навпаки. Недосконалість форми може повністю знищити зміст.

І наостанок!

Не бійтесь учитись існувати в просторі камери. Це цікава штука і дає багато можливостей. Якщо, звичайно, ви хочете зробити уроки кращими, а в собі відкрити щось нове!

Оригінал

Освіта.ua
01.04.2021

Популярні блоги
О. Костюк: Польщі потрібні таланти, а Україні – ні? Система вищої освіти України приречена продукувати масовий освітній продукт, а не унікальний
І. Лікарчук: вчитися мають ті, хто хоче здобути освіту Повна загальна середня освіта повинна бути не обов’язковою, а загальнодоступною
Д. Ламза: ніхто не хоче йти в освіту або школа без учителів Від Кабінету Міністрів немає жодних дій щодо підвищення значимості професії вчителя
С. Колебошин: 3000 спартанців (задача про молодих вчителів) 3000 молодих вчителів на 15000 шкіл, що в середньому – 1 новий вчитель на 5 шкіл
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Тато
Администрация МОН, думаю, креативно расширит данную рубрику даже руками одного этого автора. И мы скоро увидим статьи типа "Поради вчителям від . (драматурга, режисера, письменника і т.д. і т.п.) "
Тато
Очень интересно наблюдать за псевдодеятельностью пана актера, поэта, драматурга, коучера, ментора.... Какое-то навязчивое желание давать советы, будучи при этом безголовым гуманитарием. Чего стоит 1 совет: Камера увеличивает эмоции... Аллё!! Пан драматург!!! Камера просто фиксирует. В том числе и недостатки. А эмоции - наобот, глушит. Психол-фильмотехник с вас никакой.... Короче, такие советы просто оскорбительны. А может вы и про штаны расскажете? И что "где блузка - там перед?" -- чтоб эти неуки-преподователи знали, панымаэш....
Ігор
Смішні і бундючні поради. Хто працював у школі хоча б 10 років той розуміє, що успішний урок офлайн чи онлайн це позитивний і впевнений у собі вчитель. Горошки, клітинки, репетиції перед виходом в ефір це можливо і важливо, але це такі дрібниці про які говорити чи писати серйозно просто примітивно. Вибачайте за відвертість. В школі працюю Богу дякувати 35 років...
KVP1248
Ми маємо подякувати акторові за дійсно цінні поради. Але ці поради другорядні, тут не було вказано про головну істину, як для вчителя, так і для геніального митця. Можливо, цього не знає сам актор? Головна ціль любого мистецтва – емоції. Емоції, інтегральне явище. Охоплюючи всю бездну нескінченних лабіринтів реальності це своєрідна машина часу в минуле. Змінюючи власне минуле Спостерігач здатен трансформувати як сучасність, так і майбутнє. В нескінченному Всесвіті минуле, сучасність, майбутнє існує одномоментно і локалізовано в одній точці – вершині багатовимірної мережі. Все це доступно в момент РЕМ фази сну для любого індивідуума і не доступно для соціуму, який функціонує в межах парадигми одновимірної лінійної механіки. Ці взаємно протилежні механізми сформовані в результаті мільйонів років еволюції мозку людини.
KVP1248
Головна ціль вчителя полягає в тому, щоб усвідомити, що мозок його учнів – своєрідний інструмент для дослідження реальності і пошуку шляху для власного самовдосконалення. Головна ціль Спостерігача (Наблюдателя) – пошук шляхів єднання власних нескінченних копій-двійників, локалізованих в паралельних вітках реальності. При цьому на перше місце виходить актуальність оберненого зв’язку з учнями, щоб не засмітити його хаосом. Наприклад, повідомляючи про головне, що зробив Ейнштейн, можна зробити кілька незначних помарок, щоб ті учні, які не були приголомшені повідомленням що світло – інваріант, сконцентрували свою увагу на другорядних помилках. Це своєрідний тест будови нейронної мережі учнів, який показує, чи здатні вони для сприйняття та засвоєння парадоксальних фактів реального світу.
Коментувати
Лариса
Зазвичай я не погоджуюсь із паном Мірошниченком та й дивуюсь, чому він обрав таке дивне хоббі: давати поради вчителям... Але цього разу підтримую його. Його поради дійсно слушні. До речі, на ці моменти вчителям варто звертати увагу не лише під час онлай-навчання, а й на звичайних уроках. Зрозуміло, що ніхто не зможе стати ідеальним, але вдосконалюватись потрібно.
Ганна
А замість того, щоб бігати, підручник не пробували відкрити і хоча б раз прочитати? Скоро букви позабувають ваші бігальники по репетиторах!
Поліна
Ця людина нічого не розуміє. Пише зі своєї "дзвіниці". Мені сумно. Нещодавно йшла окрилено читати урок, присвячений Ліні Костенко, а мої любі учні один одному у вухо дали. Усе... поезії були зіпсовані і потрібно було змінити сценарій, актора, декорації, камеру і грім за 2хвилини. І що з того, що я ніч готувалась...
Володимир
Для Поліна: він тупенький.
))
Да куда уж ему до современное педагогической жестокой профессуры). Которая с ашипками в дневниках пишет.
399
)) Сам ВИ, пане ПРОФФЕСОР пишете с АШИПКАМЫ
Коментувати
Володимир
Кожен нормальний вчитель і драматург, і режисер, і актор.
Роман
Для Володимир: Так. При чому у всіх іпостасях має ще й все це робити експромтом. На відміну від актора, який може провести хоч сотню репетицій і у нього при цьому буде один і той же сценарій, у вчителя / викладача (правильного вчителя / викладача, а не "читача лекції з підручника") ніяк не може бути таких репетицій (точніше, можуть бути, але вони практично неефективні), бо одне незаплановане питання від учня чи якась незапланована подія зводить той "сценарій" нанівець. Можна, звичайно, "заткнути" того учня і гнати урок за сценарієм, але після кількох таких "затикань" вчитель просто втратить зворотний зв’язок з учнями і перетвориться в "читача лекцій" :( У тому й відмінність між актором і вчителем, що актор на будь-яку аудиторію грає одну й ту ж п’єсу у більшості випадків, тобто, є сцена і актори, і є глядач. У вчителя ж глядачів немає, всі учні в класі - актори, які, до того ж, сценарій в очі не бачили.
Коментувати
Ганна
Я одна бачу в цього унікума ознаки шизофренії? Маніакально-параноїдальний синдром? Пиши далі, мы на тобі стрес знімаємо!
Пані Тетяна
Поради треба давати тоді, коли тебе про це просять. Це психологія сприйняття, шановний добродію акторе. Чи не нагадаєте нам щось з останніх Ваших шедеврів, де ми, сіромахи, зможемо на власні очі побачити, як Ви виблискуєте?
))
Для Пані Тетяна: так як і ви у школі, що аж діти по репетиторах ходять.
Пані Тетяна
)) Що ж...я прийнамні не даю акторам порад.
))
Для пані Тетяна: ну звісно, нехай сам навчає своїх дітей та онуків)).
Коментувати
Лариса
Хочеться й собі дати пораду актору: попрацюйте ретельно над своїми вадами. Як почую в українських серіалах "щьо", "чюєш" тощо, відвертає від найкрутішого сюжету. Саме через це не можу змусити себе подивитися "І будуть люди". Попрацюйте у своїй галузі, режисере, там є над чим
Асік
Для Лариса: А що краще, коли кажуть західняки- п‘ятьдесять, всьо ...
Коментувати
Вчителька
Дякую. Дуже дякую за поради від професійного актора. Але пан актор трошки забув, що він на екрані з’являється за власним бажанням, а вчитель- через певні обставини. Мета актора- сподобатись, а мета вчителя- дати знання. Актор завчив роль, відрепетирував, зіграв і забув про це. При цьому, глядачі самі обирають, чи дивитися на пана актора, чи перемикнути на інший канал. Вчитель перебуває у дещо іншій ситуації. І наостанок. Минулого року ми бачили багато гарно вдягнених, із гарною дикцією панів та пані, акторів та ведучих на уроках Всеукраїнської онлайн школи. І що? Купа фактичних помилок, багато непорозумінь... Давайте, кожний буде займатися своєю справою. Актори- зніматися у серіалах і не лізти у президенти. А вчителі- навчати дітей. А моїм учням байдуже, якого кольору у мене сорочка)
Vlad
Антон Палыч Чехов однажды заметил, Что умный любит учиться, а дурак учить. Булат Окуджава
Tet-a-tet
Для Vlad: Виходить,що усі,хто Вас навчав-дурні?
Vlad
Для Tet-a-tet: Мене вчили Вчителі.
Вася
Для Tet-a-tet: Вчителі не навчають, у них вчаться. Коли Ви вже усвідомите, що діти ходять до школи вчитися, а не щоб їх навчали?! (для порівняння: їсти, і щоб годували). “Учітесь, читайте, і чужому научайтесь, й свого не цурайтесь!” Зауважу: учітесь, а не хай Вас навчають. Ніде не сказано, що хтось когось повинен НАВЧАТИ. Навчити можна домашніх тварин, але там зовсім інші методи (і то не всі тваринки піддаються навіть такому навчанню)
Коментувати
Вчитель, репетитор, коуч
Чому ти сунеш свого носа не у свої справи. Зроби посилання хоч на один зі своїх "шедеврів", щоб ми могли належно оцінити і твою діяльність.
Олег
Для Вчитель, репетитор, коуч: бо він, напевне, батько й дід. Вже задовбався за вчителя виконувати роботу.
Natalia Rudnitskaya
Не дуже гарно звертатися до людини на ти, але то ваша справа. Олександр Мірошниченко дуже відома творча особистість у мистецьких колах. Вони з дружиною Недою Нежданою стоять в авангарді нової драматургії. https://uk.m.wikipedia.org/wiki/%D0%9E%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%81%D0%B0%D0%BD%D0%B4%D1%80_%D0%9C%D1%96%D1%80%D0%BE%D1%88%D0%BD%D0%B8%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE_(%D0%9E%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%81%D0%B0%D0%BD%D0%B4%D1%80_%D0%92%D1%96%D1%82%D0%B5%D1%80)
Володимир
Для Natalia Rudnitskaya: Фільм "Ржака" якраз і відповідає його дописам
Коментувати
Tet-a-tet
Якось попросив колегу записати на відео мій відкритий урок.Маю Вам, п.Мірошниченко сказати,що Ви у всьому праві,тільки більшість педагогів уважають,що вони пуп землі і зважати на такі речі не вартує.Та й який директор приділяє таким речам увагу,більше зайнятий "іншими" справами. Для мене моє відео було дуже корисним,я був дуже задоволений собою, хоча до цього такого не бувало. Отак ми можемо подолати комплекси меншовартості, а часом і познімати корони з голови, у кого вони там зайві.
Олег
Який там онлайн-урок!)) Ви про що?! Тут аби хоч завдання учитель дав, вже ладно там, батьки навчать. Прикрилися локдауном і "відсутністю" техніки й ладненько). А на зарплату чекають аж бігом.
MMM
Для Олег: Бажаю вам, щоб ви і ваші діти все життя отримували учительську зарплату, а в майбутньому таку ж і пенсію!!!
Олег
А до чого тут бажання отримувати зарплату? А якщо двірник, який отримує мізер, а ввечері вчить дитину на дистанційці за вчителя, таке побажає? В кожного своя голова не плечах. Тобто, можна не працювати, якщо така (як і у більшості громадян) зарплата? А за двірника ніхто не буде мести...А за вас можна? Чому?
MMM
Для Олег: між іншим, зарплата двірника не набагато менша за зарплату вчителя. І ніяких тобі планів, конкурсів, зборів, роботи з відстаючими учнями, роботи з батьками та всіх інших принад. А що до "А до чого тут бажання отримувати зарплату?" То це лише моя відповідь і побажання на слова "А на зарплату чекають аж бігом". Ще що до двірника. Ви думаєте, що людину на цю роботу знайти легко? Ви дуже помиляєтесь. Ніхто не хоче. Особливо у малих містечках.
Коментувати
Злий вчитель
Погоджуюсь з паном кіноактором. Але частково. Пан знов або забув, або свідомо не згадав, що кіно знімають з десятками дублів і за участі величезної кількості вузькоспеціалізованих професіоналів. Та ще й затрати відповідні. Та навіть за таких умов не всякий фільм Оскара отримує. Урок в онлайні — це прямий ефір і з першого разу, де ще й сценарій "походу дій" декілька раз переписуєш. Причому фінансування переважно за свої і вся команда — ти сам один. Тому вибачайте, коли що не так. І на останок. Такі да. Камера — "Це цікава штука і дає багато можливостей."
456
Для Vlad: Ваша репліка про вчителів наводить на думку, що Вас дуже образили в дитинстві. Співчуваю!
Тетяна
Все норм,не треба ображатися або ображати, деякі моменти дійсно треба враховувати у роботі,навіть цікаво. .
Коментувати