В. Бєлий: як здолати кризу учнівської мотивації

Наші пошуки шляхів «покращення» від лукавого - щоб мати заробітки на процесах імітації освіти

В. Бєлий: як здолати кризу учнівської мотивації

Автор: Володимир Бєлий, ексзаступник директора з НВР, фізико-технічний ліцей м. Херсона.

Кажете, що ніхто у світі не знає як здолати кризу учнівської мотивації? А може просто врахувати, що ...

... раніше у головах учнів було в основному те, що вони бачили та чули у школі, бо доросле телебачення їх не цікавило, а новий фільм був раз на тиждень. І вчитель був десь, як місцева «зірка» та лідер суспільно-громадської думки.

Тепер нешкільний контент переважає, а тому учні під час уроку слідкують за вчителем формально, бо подумки перебувають з іншим/іншими.

Зупинити «політ» думок підсвідомої зацікавленості можна лише переведенням свідомості до такого навчального контенту, який стає елементом персональної продуктивної діяльності кожного окремого учня на кожному уроці.

Тому-то тепер учитель, перебуваючи поруч з учнями, може бути дійсно ефективним вже не як трибун чи ментор, а як їхній освітній коуч (тренер).

І то це спрацьовує лише тоді, коли без справжньої профільної освіти влаштуватися працювати можна тільки прибиральником чи доглядальником, тобто коли псевдодипломів у суспільстві немає.

А це там, де списування не стало неофіційною нормою, тобто поки не у нас.

Всі інші «пошуки» шляхів «покращення» від лукавого - щоб мати заробітки не на освіті, а на процесах її імітації.

Щоправда, поки для нашої влади дуже непросто взятися за очищення системи освіти від тих, фінансованих за кошти платників податків приосвітніх «контор» та форматів псевдодіяльності, з яких годується її ж (влади) «племінне (племінники та внуки тощо) стадо».

З чим, до речі, давно справився світ успішних освіт.

Оригінал

Освіта.ua
11.12.2020

Популярні блоги
О. Костюк: Польщі потрібні таланти, а Україні – ні? Система вищої освіти України приречена продукувати масовий освітній продукт, а не унікальний
І. Лікарчук: вчитися мають ті, хто хоче здобути освіту Повна загальна середня освіта повинна бути не обов’язковою, а загальнодоступною
Д. Ламза: ніхто не хоче йти в освіту або школа без учителів Від Кабінету Міністрів немає жодних дій щодо підвищення значимості професії вчителя
С. Колебошин: 3000 спартанців (задача про молодих вчителів) 3000 молодих вчителів на 15000 шкіл, що в середньому – 1 новий вчитель на 5 шкіл
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Василь Чайковський
Мотивації не може бути без винагороди, винагорода ж можлива, якщо отримано очікуваний результат, який, в свою чергу, неможливий без копіткої роботи, яка неможлива без мотивації. Коло замкнулось.
Tet-a-tet
Погоджуюся з Вами, що система освіти потребує очищення.Але що робити, коли сміття багато і воно таке цупке, чіпляється за поверхню і не піддається метінню?Освіта-це лише лаксмусовий виявник того, яким хворим є наше суспільство, де десятиліттями культивувався блат, хабарництво, особиста відданість начальнику, підлабузництво,лицемірство, страх втратити корито і т.д.Нещодавно слухав по радіо НВ які величезні розкрадання виявляють у підприємствах державної власності,що ними керує ФДМ. Керівнику фонду пропонують мільйони доларів, аби їх не приватизували, де вони їх взяли?Якщо КСУ дозволяє собі уневажнювати Закони про корупцію,відкрито і нахабно, що ж ми дивуємося тому відлунню,яке такі дії відбивають на освіті? Чесних людей мало, але навіть їх корисні пропозиції нівелює жадність і захланність,ніби хтось щось може забрати з собою на той світ.Не може бути ладу в суспільстві поки одна його частина буде жирувати за рахунок іншої,і ця "інша" зараз у меншості,ще й слабка і нерішуча.
Воспоминания.
ЗНО треба проводити після 9 класу по усіх предметах(може, без фізкультури ). І в 10 клас повинні йти ті, хто хоче навчатися. Для інших, які не пройшли тести на прорахований МОН бал, чи оплата за навчання, чи йдуть у коледжі ( типа ПТУ) і навчаються професії. Можна ще зробити таким чином, що діти з коледжівздають ЗНО і якщо оцінки високі,грошіїмповертають( частину)Скільки можна витрачаи державні гроші на тих, хто не хоче навчатися? Менше вчителів? Так у школах працюютьще ті бабусі, кому за 70 років. Вони забувають , недочувають, не володіють сучасними методами роботи, але берутькласне керівництво. Добавте їм пенсію, нехай шкарпенти вдома в`яжуть.
Демократ
Для Воспоминания.: по вашій логікі краще наш учительський брак спалити чи демократичніше в табори загнати,не вчаться??!! А 70- літніх в топку !!
Коментувати
Дивно,
... що у цьому ліцеї є посада ексзаступника директора. Чи це у Бєлого ностальгія за втраченою посадою?
Лейба
Для Дивно,: клепка випала у Білого просто
Коментувати
Тарас
Та при чому тут контент і учитель взагалі. Якщо у дитини немає мотивації то у самого кращого учителя не вийде. Перестаньте видавати атестати усім, влаштуйте незалежне оцінювання щорічне як поляки які возять дітей у інші школи і діти здають не своїм учителям. Бо ЗНО не в випускних класах то дорого.Зробіть атестат не для всіх і почнеться боротьба за нього, бо жодна дівка не захоче заміж за дурня без атестата
Сергей Очеретный
Ментори, трибуни, агенти, коучі. А можна українською мовою? Здається у Франції не дуже шанують людей, які вживають запозичення. Особливо з англійської.