І. Лікарчук: чи дала щось освіті директоризація МОН?

Експертів не за назвою посади, а за рівнем досвіду, відповідальності, знань, у Директоратах одиниці

І. Лікарчук: чи дала щось освіті директоризація МОН?

Автор: Ігор Лікарчук, екс-керівник Українського центру оцінювання якості освіти.

Вставлю і свої «п’ять копійок» щодо попередження МОН. Після створення в МОН, за рахунок коштів міжнародних донорів, директоратів із генеральними директорами і державними експертами, на мою думку, стали очевидними лише дві зміни.

Перша та, що частина працівників МОН продовжувала отримувати мізерні зарплати, працюючи в департаментах, управліннях та відділах. Натомість зарплата у працівників директоратів стала набагато-набагато-набагато більшою...

Друга зміна - та, що суттєво збільшилася кількість наказів, інструкцій та інших документів, які почали дев’ятим валом котитися з Міністерства, і які, відверто кажучи, за якістю підготовки та рівнем опрацювання не відрізнялися в позитивну сторону від тих, що готували старі кадри в департаментах.

Можливо, однією з причин того став достатньо специфічний відбір працівників Директоратів, в основу якого був покладений конкурс, найважливішою складовою якого стали тестування та рівень знання іноземних мов.

Я мав нагоду бачити кілька тих тестів, що їх виконували претенденти. Вибачте, але багато простих вчителів продукують тести набагато вищого рівня. Мені, відверто кажучи , було дуже смішно читати завдання з тестів для майбутніх «державних експертів»: майже всі запитання - звичайна угадайка з недолугими дистракторами.

А щодо знання іноземної мови, то при всьому моєму розумінні важливості цього питання, зазначу, що навряд чи можна було його ставити одним із головних у відборі експертів. Тому й набрали в директорати не «державних експертів» у повному розумінні цього слова, а швидше - агентів змін.

У результаті експертів (не за назвою посади, а за рівнем досвіду, знань, відповідальності, розуміння) - у Директоратах одиниці.

Що маємо в підсумку? Департаменти Міністерства фактично перестали комплектуватися кадрами (раніше головним критерієм був досвід роботи в освіті), а залишки їхніх працівників уже кілька років чекають, що їх от-от ліквідують геть. Про тиху «війну» між «старими» й «агентами» - делікатно промовчу.

А у директорати прийшли, мабуть непогано освічені люди, багато із зарубіжними дипломами, але, у переважній більшості, із книжковим рівнем знань про освіту. Типу: «моя бабуся була вчителькою», то я знаю, що таке освіта».

Можливо, я помиляюся, але спостерігаючи та аналізуючи роботу МОН упродовж дуже багатьох років, візьму на себе сміливість стверджувати , що директоризація міністерства навряд чи щось позитивного додала освіті. Особливо - дошкільній, загальній середній, професійно-технічній освіті.

Єдиний «плюс» - радий за людей, що працюють в директоратах. Бо вони отримують зарплату, за яку можна жити. Чого не скажеш про працівників НЕ директоратів.

Оригінал

Освіта.ua
02.11.2020

Популярні блоги
Іван Осадчий: про оцінювання учнів 5 класів НУШ За пропонованим у Методичних рекомендаціях підходом неможливо виставити оцінки за семестр
М. Гриньова: виховуємо ще одне покоління, яке не читає Нашим учням треба давати медаль за відвагу, бо толерантно терплять усі хвороби нашої освітньої системи
І. Лікарчук: чиновники не уявляють життя без олімпіад Життя змінюється, формується абсолютно нова суспільна ментальність, а в батьків отих олімпіад – «скрєпи»
Л. Булигіна: про щоденну хвилину мовчання в школах Все, що за вказівкою і не від серця, – все обернеться проти дітей і проти суспільства
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Карпо
Пане Ігорю - Ви 100 праві!!! Жаль, що уряд політично не може розформувати ці недолугі директорати. Професійність у роботі цих директоратів можна шукати вічність...
Сандиган
Пан Лікарчук правильно говорить- оця безумна реформа Гройсмана- Гриневіч мон привела до двовладдя, до того , що з вулиці набрали озлоблених невдах, амбітних і пихатих , типу шарова - стадного , новосад- фінікова...
Сальдо
А кого хрена убирают коментарии!???) Разогнать директорати!!! Шарова назад в крок!!! Сколько беди наделал???!!!!
Господин
Ох уж эти дедовские «п’ять копійок». Знает, шельмец, когда каку на вентилятор бросить!
Олена
"Можливо, однією з причин того став достатньо специфічний відбір працівників Директоратів, в основу якого був покладений конкурс, найважливішою складовою якого стали тестування та рівень знання іноземних мов." - вкажіть, будь ласка, джерело. За чинним законодавством вимога щодо рівня володіння іноземною мовою застосовується лише до держслужбовців категорії А. У Міністерстві освіти і науки таких АЖ ОДНА людина - державний секретар. Чому пан Лікарчук використовує недостовірні дані, і як тоді можна вірити іншим твердженням?
Лейпціг
Лікарчук правий. «Директоризація» привела до ступору , протистояння і профанаціі в міністерстві. Директорські п‘ють каву, а старі кадри за копійки пашуть. В цих нових кадрів окрім гонору нічого немає. Мон стає некерованим, розбалансованим... А такий кадр, як Шаров - так він просто працює на Польщу ...
Мрійник
Все вірно. Тільки які такі " агенти змін"? Скільки цих агентів на зарплаті за кількістю ,і яку таку якість їх роботи ми бачимо? Про кадри в нашій країні можна багато розказати. Дуже часто керівники любої галузі( особливо там,де зарплата пристойна),- випадкові люди,часто вони є синами,дочками,кумами,хресниками високопосадових вельмож, і наявність диплому не завжди говорить про те,що це вмотивовані професіонали( на жаль). Так,бувають ваиключення,коли люди " на своєму місці", але їх мало. І поки спеціалістів будуть призначати,дякуючи звязкам,а не професіоналізму,все буде продовжуватися. В нашій ОТГ,наприклад,працюють тільки родичі,близькі,друзі нашого голови. І неважливо,що половина з них не має фахової освіти. Думаю,що і в " Директоратах" відбувається щось подібне.( Лещенко та Найєм як приклади).