Володимир Бєлий: неочевидна очевидність?

Наша модель освіти сподівається у підсумку сформувати у всіх здобувачів освіти свої системно-обов’язкові цілі

Володимир Бєлий: неочевидна очевидність?

Автор: Володимир Бєлий, заступник директора з НВР, фізико-технічний ліцей м. Херсона.

Є держави з системою освіти, що спрямовує формат, організацію та зміст навчально-освітньої діяльності педагогів на те, щоб у підсумку розкрилася, сформувалася і відшліфувалася науково-культурна компетентність профільно-особистісної природної схильності КОЖНОГО окремого здобувача освіти.

А є така модель освіти, яка зорганізована так, що сподівається у підсумку сформувати у ВСІХ здобувачів освіти такі конкретні освітні компетентності, які виставляє як свої системно-обов’язкові цілі.

При цьому у цій системі мають бути державні структури з:

  • підготовки правильних педагогів;
  • «підвищення» їхньої кваліфікації;
  • методичної їм «допомоги»;
  • збору додаткових, окрім податків, батьківських коштів;
  • долучення комерційних фірм до випуску підручників/документів про отриману освіту тощо.

Відтак виникають питання:

  • А наша, українська, модель яку версію здебільшого реалізує?
  • А який при цьому має рівень довіри та поваги з боку учнів і їхніх батьків?
  • А наскільки комфортною та престижною є у ній робота практикуючого педагога?

Мені ці питання видаються риторичними. А вам?

Оригінал

Освіта.ua
08.01.2020

Популярні блоги
І. Совсун: як надовго ще вистачить запалу учителів? Існує гігантська прірва між переможцями світових олімпіад і базовим рівнем українських шкіл
Тетяна Сердечна: зарплати у вчителів мають бути різні Є шанс, що колись держава буде в змозі оплачувати роботу людей, які працюють із її майбутнім
І. Лікарчук: замість виховання – шароварщина і звіти Виховної роботи як системи формування людини вже давно немає, а є гам, шум, тріскотня
О. Сидоренко: як ставитись до репетиторів-двохсотбальників? Показником високої кваліфікації педагога є успішність його учнів, у тому числі за результатами ЗНО
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Васек
Перестаньте пороть чушь! В модерне школа готовила рабочих и солдат. В постмодерне выполняет роль камеры хранения, чтобы хоть как то занять "деток" до окончания буйного возраста. Все другие функции буйные фантазии кабинетных мажориков с купленными дипломами.
Для єкс-екс заступника директора
Цікаво, а яка в тебе "науково-культурна компетентність профільно-особистісної природної схильності"?
человек
"науково-культурна компетентність профільно-особистісної природної схильності" - Боже, кто этого придурка к детям пускает?
Херсонець
Пане Бєлий, я тричі прочитав Вашу замітку. Висновок: що в лоб, що по лобові. Набір загальновідомих термінів. Як завжди- ні про що! Ви - видатний барабанщик!
Володимир
Під гаслом "дитиноцентризм" процвітає корупція. А вона руйнує все розумне, добре, вічне...
Владимир Белый
Для Володимир: Тут і так, і ні, бо поняття "дитиноцентризм" є настільки розмитим у сприйнятті, що може декому здаватися синонімом чомусь подібного до того, що "примхлива дитина є пупом сучасної цивілізації". Звісно, що це не так, особливо у системі освіти, яка практикує персональну відповідальність учнів у межах повного дотримання принципу академічної доброчесності. З іншого боку, ігнорування особистісних природних схильностей та рівня інтелектуальної спроможності учнів/студентів у процесі здійснення освітньої діяльності є не менш поганою практикою
Vlad
Для Владимир Белый: Наша система освіти і персональна відповідальність учня існують в паралельних світах. Чи не так?
Владимир Белый
Поки так, за деякими несистемними винятками.
Коментувати
Eugen Zimmermann
Як же короблять терміни "здобувач освіти", "освітні послуги"! А так - у нас саме друга система освіти.