В. Співаковський: чому потрібно міняти модель освіти

Для нас важливі дефініції слів, а в західній системі освіти важливо знати, як це працює і як це покращити

В. Співаковський: чому потрібно міняти модель освіти

Автор: Володимир Співаковський, президент корпорації «Гранд».

Как так получается, что:

  • Биологию учат 4 года, но не знают, полезны или нет гербалайф и ГМО и какие птицы летают за окном.
  • Химию учат 5 лет, но не знают, почему пропадает грязь после стирки порошком. А также из чего сделана батарейка в телефоне.
  • Геометрию учат 4 года, но не умеют посчитать площадь дома.
  • Географию учат 3 года, но не понимают, как именно самолет летит над глобусом.

И дело уже не в той надоевшей всем дискуссии, что школьным знаниям не хватает прагматизма, а в том, что знания – не совсем те. И преподносят их не так.

Сейчас все школьные учебники построены так, что в них полно информации о том, что из чего состоит и как называется (это советский подход).

На эту тему ведутся жаркие дискуссии во всех диссертациях и это в основном спрашивают на экзаменах. Ведь нам важны дефиниции слов – и только. И попробуй ошибись или не вспомни!

А вот в Западной системе образования важно знать другое: КАК ЭТО работает и КАК ЭТО можно улучшить.

Различие в этих подходах хорошо видно на примерах различия в экономиках и достижениях советских стран и западных стран.

Мы погрязаем в демагогиях и тестированиях, а они – в проектах и стартапах.

Вот почему нужно кардинально менять модель образования.

Если мы действительно хотим больших достижений.

(Об этих сокрушительных переменах буду говорить 13 апреля на мастер-классе. Не забыли?).

Оригінал

Освіта.ua
26.03.2019

Популярні блоги
О.Мірошниченко: чому все радісне сприймають як загрозу Школа – це в ідеалі місце радощів та гри, які включають дітей у фантастичний процес пізнання
Інна Совсун: чи забороняти смартфони в школах? На рівні держави поки немає розуміння, що робити зі смартфонами в школі
Н. Азарова: биті небитих возять регулярно Поважати свій труд і транслювати цю повагу, поважаючи інших, – оце і є суперзавдання
І. Лікарчук: ДПА в українських школах має бути ліквідована Проведення ДПА фальсифікує реальний стан якості загальної середньої освіти в Україні
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
мм
На щот птиц: там в одной НУШ книжке за первьій класс написано, что коровьі спят стоя (хотя все сельские дети знают, что корова ложится) и что птицьі спят в полете (хотя в полете они спят только, когда летят на юг, долго.) Но тупой составитель решил первоклашкам навязать знания, вьідернутьіе из контекста, в виде аксиомьі. так как на єто по сей день никто не отреагировал, то значит городская масса согласилась с єтими знаниями. Бідні наступні покоління.
777
Для мм: довго не могла зрозуміті фразу "на щот птиц". Лише сьогодні нарешті зрозуміла, що українською це буде "на рахунок", а російською - " на счот". Не знаю якою мовою писалв автор, але шкода тих дітей, які з ним спілкуються.
Коментувати
спостережливий
Постійне згадування на цьому сайті відео про "найкращий електорат" нагадує просто рекламу відео, щоб підвищити кількість переглядів. А за це є від Ютуба цілком реальна фінансова вигода. Тобто, на освітянах заробляють і в такий спосіб. Не ведіться!
Учитель математики
Чесно кажучи все сказане співаковським правда, по відношенню до учнів його приватної контори під назвою "Ліцей Гранд". Бо саме так вони там і "учать" і біологію, і фізику, і математику, що потім нічого не знають. Запитайте будь-якого учня цього співаковського ліцею: "Скільки шкільних підручників він прочитав від початку до кінця за увесь час навчання в ліцеї?" Відповідь буде: "Жодного!" Жодного, Карл! Ці дебіли нічого не читають! Бачив на ютюбі відео "Бидло - це найкращий електорат". Просто подивіться і все вам стане ясно.
мм
Для Учитель математики: по чем комент? трудяга.
Коментувати
VL
"Не умеют посчитать площадь дома", а еще не умеют найти расстояние от забора до обеда :)
совесть
Чому так зневажливо п.Співаковський пише про тестування? Бо попри купу цікавинок його приватного Гранду (за чималі гроші батьків учнів), на зовнішнє оцінювання він впливу не має.
Учитель математики
Для совесть: золоті слова!
Коментувати
Vlad
А для того, щоб розуміти як це працює, як це можна поліпшити, знати теорію, закономірності, зв’язки між явищами не потрібно?
Пане Співаковський
коли Ви, нарешті, відповісте на моє питання, чому Ваші випускники, батьки яких платять по 10500 євро за рік навчання, здають ЗНО на рівні випускників провінційних гімназій, а від деяких з них відстають в середньому більше, ніж на 20 балів? Відповідні приклади я наводив для Вас раніше. А після цього можете й щось своє пропонувати. А то триндіти - не дрова рубати!
мм
Для Пане Співаковський: ви тут очікуєте на відповідь? )
Коментувати
Тато
Не надо рассказывать басни. Возьмите учебник - там все есть: и как устроено и как работает. И что не тому учат - это выдумка. И ваши перечисления парадоксов обучения в начале статьи - чушь. Эта чушь является фундаментом всех ваших дальнейших построений. А суть школьных проблем в том, что общество на своем примере показывает, что можно не учиться, а грабить, быть в банде, быть под крышей пахана - и прекрасно жить. Вы же, как профессиональный педагог, гнете свою линию даже не просто ради красного словца, а еще и потому, что вас устраивает ваше положение сегодня (есть некоторое количество богачей, которые оплачивают ваши услуги) и вы думаете о завтра (какие еще учебники написать, методики развить, чтобы все это продать Новой Якобы Школе). И эта камарилья в области образования - всего лишь чудовищный чиновнический вихрь. Жаль только детей. Но школа (даже старая) тут совсем не виновата. ... Когда корабль тонет, то неважно, какого цвета доски вы берете для заделки пробоины... т.е. сначала ремонт страны - а потом уже школы. А лишние деньги, действительно, потратили бы на зарплату учителям. Если и нужна смена модели школы - то она должна заключаться в упрощении (!!!) программ по математике, физике и химии и в увеличении количества уроков физкультуры и искусствознания, музыки и рукоделия. ... Я бы Сканави голову оторвал вместе с его задачами, которыми одно время мордовали учеников... Ну это так... лирика..
мм
Для Тато: еще нужно общезличить процесс оценки знаний. чтобьі учитель не мог ставить оценки используя свои ємоции, хотелки, обожалки и ненависти.
Коментувати
Vladimir
Я закінчив радянську школу в 1968 році. У нас був такий предмет як електротехніка. Нас вчили як відремонтувати електропроводку. Був такий предмет, який називався праця. Пригадую, вчили, як їздити на тракторі. Після закінчення педінституту в 1985 році, викладав у школі електротехніку. В школі вчив фізику по Пйоришкіну. Математика -Залогін. Підручник ускладнений. В що перетворили школу? Навіщо їм оці задачі по математиці, коли я не можу розв’язати внучці задачу в 7 класі, закінчивши фізмат. До управління освітою дорвались бовдурі, які ніякої уяви не мають що це таке. Навіщо нам оці предмети, які викладають в школі. Навчіть дівчаток строчити на щвейній машинці, варити борщ, любити домашніх тваринок, шанувати батьків чи просто дорослих на вулиці. Міністерство скоротити на 50%. Практично вчителю не довіряють. Чому по уроках шляються перевіряючі, рівень педагогічної майстерності яких бажає бути кращим
Мотря Ластівка
Для Vladimir: Усьому, чого ви бажаєте, вчать вдома батьки. Школа для іншого...
мм
Мотря Ластівка, ви теж хєрню мелете: по-перше, не вчать зараз батьки вдома цьому і не мают цього вчити, бо сучасний світ вже давно поділив трудові сфери. це все сьогодні за гроші виконує підготовлена людина. те, що ця людина в нас погано підготовлена, це не відповідальність батьків. а саме освіти. коло замкнулось.
Коментувати
Tet-a-tet
Как у нас внядрять новое, когда даже НУШ встречают в штыки7 Мы любители поболтать о новшествах, а вот закачать рукава и стать работать по другому- это очень большой стрес для наших мозгов. Мы учим не так как полезно, а так как нам удобно. И это начиная с програм, учебников и заканчивая школой и УЗ.
Тато
Для Tet-a-tet: даже НУШ !!! АХ_АХ_АХ_АХ...!!!! А что такое НУШ? Вы разобрались? Это НУШ - пустое место! И хорошо, что оно не внедряется. Поздно. Надо внедрять ПУШ или МУШ или ДУШ - но не НУШ. вообще, все эти бочки на систему образования - это и есть глас ленивых и борзых. Берите учебники в руки и учите, скоты, формулы!!! За вас никто вам в голову знания не впихнет!!!
Tet-a-tet
Для Тато. Если в детях видете скотов, то Вам никакая НУШ,Душ или еще что-то не поможет великий Вы наш педагог!
Коментувати