І. Лікарчук: про знання й уміння вчителів до сертифікації

Щиро шкода дискваліфікації ідеї сертифікації учителів: вона за таких підходів є неминучою

І. Лікарчук: про знання й уміння вчителів до сертифікації

Автор: Ігор Лікарчук, екс-керівник Українського центру оцінювання якості освіти, в. о. директора Навчально-методичного центру забезпечення якості освіти.

Міністерство освіти і науки України опублікувало для громадського обговорення «Програму незалежного тестування для вчителів початкової школи закладів загальної середньої освіти».

Наголошу, що це для вчителів, які наберуться сміливості податися на сертифікацію...

Щоправда, Положення про неї іще немає, а «Програма тестування» уже є.

За словами невідомих (така вже традиція) авторів, цей епохальний документ призначений «для оцінювання професійних компетентностей вчителів початкової школи протягом 2019-2020 років у межах сертифікації педагогічних працівників». Залишимо на їхній совісті стилістичні та орфографічні перли цього витвору. Сьогодні про інше. А саме про те, що збираються перевіряти з допомогою тестів у вчителів. Далі - лише кілька цитат із 20-сторінкового документу. Висновки робіть самі.

Серед іншого, вчителі повинні довести, що знають та вміють:

  • «застосовувати таксономію педагогічних цілей Б. Блума для формулювання мети та очікуваних результатів у когнітивній сфері (знання, розуміння, застосовування, аналіз, синтез, оцінювання)»;
  • «аналізувати перспективні підходи до навчання, розвитку, виховання й соціалізації учнів»;
  • «ознаки, що характеризують стан і результати процесів навчання, виховання та соціалізації учнів»;
  • «аналізувати... тематичні дні та тижні»;
  • «основні способи реанімації»;
  • «розпізнавати органи і системи органів, пояснювати зв’язок між їхньою будовою і функцією»;
  • «забезпечувати інформаційну безпеку учнів, в тому числі й кібербезпеку»;
  • «уміти: вибирати напрям дослідження, методи проведення педагогічного експерименту; контрольну та експериментальну групи; формулювати тему, мету, завдання та інші аспекти наукового дослідження»;
  • «аналізувати концепцію на основі визначених напрямів підвищення ефективності освітнього процесу за певною темою» та іще стільки усього, що ой-йой.

Щоправда, там жодного слова про гуманістичну педагогіку, про любов та повагу до дитини, про моральність та аморальність у педагогогічній діяльності та про інші дуже важливі речі, без яких не може бути справжнього педагога в новій українській школі.

За стилем і змістом проекту документа роблю висновок, що його автори сидять в УЦОЯО. Тому і не дивуюся: привчений повзати - літати не буде.

Але.

По-перше, щиро жаль вчителів, котрі відважаться сертифікуватися. Навіть страшно подумати, що їх чекає на ЗНО із такою «Програмою тестування».

По-друге. Щиро жаль дискваліфікації ідеї сертифікації. А вона за таких підходів - неминуча.

Читайте і «насолоджуйтеся» ви також. Звичайно, якщо таку «насолоду» отримаєте.

Оригінал

Освіта.ua
20.12.2018

Популярні блоги
В. Громовий: «миздобули» не перевелися в освіті Два основні приховані мотиви організації конкурсів – заробити грошей і виправдати своє існування
О. Халепа: дайте нарешті спокій дистанційній освіті! Дистанційне навчання -  передвісник глобальних змін в освіті, причому незворотних змін
Д. Семьонов: чи вбиває безкоштовність освіти її розвиток? Кожна інвестована в навчання гривня – це не лише користь для себе, ці гроші рухають галузь загалом
Роксана Харчук: боротьба за ЗНО з літератури необхідна Хай закриваються непотрібні псевдоуніверситети, а ЗНО – це єдиний рятунок української освіти
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Тимур
Діду, досить було писати, пройди ЗНО власного виробництва!/
Сидор Петренко
а коли буде проведена сертифікація старців з методичних кабінетів, райвно, управлінь освіти та МОНу? Чи ждати, коли їх повиносять вперед ногами?
Олекса
Для Сидор Петренко: Їх проатестують автоматом, бо вони є АГЕНТИ ЗМІН. Он у нас директор - читає основи здоров’я у початкових класах- уроків не веде, дуже зайнята управлінням, зарплату отримує без докорів совісті, і вже скоро буде старший учитель! І ніяких ППД не дає, та інших заходів чи конкурсів, а простим смертним - сертифікація!
Коментувати
Іван
Чого це вам стало шкода вчителів? Сертифікація - це одна з ваших ідей, мрій, а може і помста!?
Для нього
Як швидко міняються "люди"! Ще донедавна Лікарчук аж вищав "ЗА" сертифікацію вчителів, а зараз...
Володимир
У черговий раз переконуюся, що все набагато простіше. Основне завдання сьогоднішнініх реформ в освіті полягає в її найшвидшому знищенні. НУШ - це породія, а не реформи, точніше сказати шлях до дебілізації народу. Та й не дивно дурними легко керувати. Наразі й так у містах гостра нестача вчителів, я кажу вже не досвідчених вчителів, а ПРОСТО вчителів. Ніхто з молоді на ставку в 3500 грн грязними не хоче в школі працювати. А після впровадження обов’язкової сертифікації ніхто вже і з пенсіонерів там працювати не буде. Шкода, що цього МОН не розуміє. Але й тут все логічно, бо Гриневич і її заступникам начхати на школи. Вони ж отримують в місяць стільки скільки молодий спеціаліст за рік.
Бородянка - Сеул
Пане Ігор, багато і об’єктивного пишете,але скрізь рефреном: меня обидели! Ну не принижуйтесь.
Жл
Для Бородянка - Сеул: ...образили - забрали корито під назвою "ЗНО"! І не потрібно писяти: "що я", "що завдяки мені"... Усі знають тариф для успішного походження ЗНО за часів директорування!
Коментувати
%
Читаю новости от МОН. Впечатление,что у них там конкурс...кто выдвинет идею побредовее. Прям по нескольку маразмов в день. Вот это результативность!
Олеся Сидор
Тобто Положення фактично ні про що і дає величезну фантазію для маніпуляцій та перекручувань.
Дорогу " шедеврам"!!
Шедеврально! Интересно,что бы сказали обо всём этом Сухомлинский и Макаренко?)( Ответ предполагаю).
Володимир
Для Дорогу " шедеврам"!!: Антону Макаренку та Василю Сухомлинському ще перевертатися й перевертатися в домовинах від такого прогресу освіти!
Дорогу " шедеврам"!!
+1000!!!
Коментувати