І. Лікарчук: чому в школах суцільні фальш і брехня?

Невже ті, хто фальшує і бреше, не свідомі того, що учні те все бачать і також вчаться брехати і фальшивити?

І. Лікарчук: чому в школах суцільні фальш і брехня?

Автор: Ігор Лікарчук, екс-керівник Українського центру оцінювання якості освіти, в. о. директора Навчально-методичного центру забезпечення якості освіти.

Рано-ранесенько підібрав людину, котра стояла на зупинці, очікуючи рейсового автобуса. Дуже розумний, начитаний, інтелігентний чолов’яга. Дізнавшись, що я маю якесь відношення до освіти, запитав дозволу на пряме запитання і попросив відвертої відповіді.

Запитання таке: «Чому в наших школах суцільні фальш і брехня? Невже ті, хто фальшує і бреше, не свідомі того, що учні те все бачать і, намагаючись пристосуватися до соціуму, у якому знаходяться більшу половину дня, також вчаться брехати і фальшивити?»

На моє прохання деталізувати своє запитання мій візаві майже двадцять хвилин наводив факти. Ось деякі із них.

  • Шкільні оцінки у переважній більшості випадків насправді не є оцінкою реальних знань. Вони цілком і повністю залежать від суб’єктивних відчуттів учителя та запиту на оцінку.
  • Так звані виховні заходи, хоч і переповнені гарними словами, віршами, патріотичними піснями та усілякими дійствами, насправді жодного виховного змісту не мають й давно обридли всім: учасникам і організаторам.
  • Вчителі кричать «не списуйте», а самі списують плани, сценарії, протоколи, інші документи та ще і видають списане за своє.
  • У школі багато говорять про свободу, демократію, а насправді будь-які вияви вільнодумства і демократичні засади організації шкільного соціуму негайно щемляться.
  • На уроці вчитель може говорити про шкоду тютюнопаління, а із підсобки чи учительського туалету запах тютюнового диму постійний...

Подібного я почув дуже багато. На жаль, дуже ґрунтовних доказів протилежного знайти не зміг. Із прикрим відчуттям душевного дискомфорту попрощався із своїм візаві. І постійно намагаюся переконати себе, що не все так погано у нашому освітянському королівстві. Але не вдається...

Бо таки фальшем і неправдою воно просякнуте надзвичайно сильно. А якщо подумати й про те, що держава не довіряє дипломам, виданим від її імені, то виходить, що й вони брехливі.

Я про атестацію на знання української мови тих, хто йде на держслужбу і має складати іспит на знання української мови, хоч вивчав її у виші. Або про майбутню сертифікацію вчителів, під час якої успішним тестуванням педагоги мають підтвердити рівень своїх знань, уже засвідчений у їхньому державному дипломі...

Оригінал

Освіта.ua
17.10.2018

Популярні блоги
В. Громовий: «миздобули» не перевелися в освіті Два основні приховані мотиви організації конкурсів – заробити грошей і виправдати своє існування
О. Халепа: дайте нарешті спокій дистанційній освіті! Дистанційне навчання -  передвісник глобальних змін в освіті, причому незворотних змін
Д. Семьонов: чи вбиває безкоштовність освіти її розвиток? Кожна інвестована в навчання гривня – це не лише користь для себе, ці гроші рухають галузь загалом
Роксана Харчук: боротьба за ЗНО з літератури необхідна Хай закриваються непотрібні псевдоуніверситети, а ЗНО – це єдиний рятунок української освіти
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Петро Тополя
Давно спостерігаю оце ганебне явище: як тільки Лікарчук напише щось (найчастіше щиро про очевидні речі), зразу ж ціла зграя накидається на нього, "нагороджує" відверто хамськими визначеннями. Про суть справи, про проблему ані пари з вуст. Чи дійсно вони поряд з ним робили, і вважають, що дуже натерпілися; чи так просто люблять мерзотою втішатися. Питання залишаєтья: що ці люди роблять в освіті?
Коуч
Лікапхрчук, відвезіть того чоловічка, що підібрав назад. Бо він дурне меле. А ти і радий цій нісенітниці.
Учитель
Чушь собачья. Трудно себе представить взрослого нормального мужика, который бы задавал кому - то подобные вопросы. Эти вопросы могут задавать или обиженый ребенок с подростковым перфекционизмом или маразматик. Ну такой бред несете и чем дальше, тем больше. Писали бы фантастику для внуков. Читать этот бред уже невозможно.
!!!
Не такому брехливому дволикому лицемірному й ницому типу розпатякувати про фальш і брехню. Почни з себе, старий шкарбуне, покайся прилюдно!
пусть бы
пан Автор САМ дал ответ на свой (чужой) вопрос. САМОСТОЯТЕЛЬНО, шаг за шагом проанализировав СОБСТВЕННУЮ деятельность, СОБСТВЕННЫЕ слова, и на аппаратном совещании с директорами, лет так 20 назад (люди досегодня помнят ЕГО высказывания в адрес одного из диеркторов школ, у которого что-то получилось НЕ так, как желал того сам автор), проанализировав каждый СОБСТВЕННЫЙЙ шаг. А то кивать на учителей, которых начальство (вот ведь как интересно, у нас "НАЧАЛЬНИКИ отделов обраования" в стране) воспитало в духе СОБСТВЕННОЙ, начальственной необходимости, это одно, а проследить собственную деятельность с тем, тчобы другие избежали определённых направлений, это другое.
Іруня
Пради у нас не люблять, За правду карають, а вижити то треба.Такий інстинкт самозбереження.
Василь  Шминдрук
Щось на кшталт запізнілого прозріння від Лікарчука. Про тотальну брехню і подвійну мораль в освіті я писав ще 15 років тому. Достатньо прочитати статтю "Педагогічна хімера" в газеті "Зеркало недели" (№ 32 за 23-29 августа 2003 г). В Інтернеті легко знайти.
шлигоды
Пан Лікарчук чим стає старіший, тим більше"мудрих" міркувань видає. Все більше й більше "прозріває". Цікаво було б почитати майбутні "прозріння" пані Гриневич. Жаль, не доживу.
невсетакпросто
Для шлигоды: Гриневич молода дiвка, щоб вона помудрiла, то треба, щоб вона побачила смаленого вовка.
молодая?
Для невсетакпросто: тогда я вообще молчу
Коментувати
шлигоды
Пан Лікарчук чим стає старіший, тим більше Мудрих" міркувань видає. Все більше й більше "прозріває". Цікаво було б почитати майбутні "прозріння" пані Гриневич. Жаль, не доживу.
спец
Це що, запізніле прозріння? Треба було підвозити когось з владців та тих возять чи самі на крутих тачках їздять. школа дзеркально відображує те, що в країні відбувається. А списувати вчителів привчила система, про педагогічну свободу тільки балакають, а насправді вона відсутня. І цікаво дізнатися, навіщо роками випускали збірники завдань для ДПА вкупі з відповідями і готовими розв’язками. Учні, та вчителі також, купували їх в різних форматах. Тепер ДПА з деяких предметів зробили у формі ЗНО, ситуація трошки змінилася. Так зробити таке потрібно з усіх предметів, що підлягають ДПА, в 9 і 11 класах. Картина буде жахлива та правдива, та нічого, будем виправляти цю ганьбу.
Лариса
Для спец: ЗНО має бути з усіх предметів інваріантної складової. А у нас роками перевіряють мову, математику. А де музика, образотворче мистецтво, технології, трудове навчання, світова історія, зарубіжна література тощо?
Коментувати
Кошман
Суцільний вимисел і натяжка фактів. Не це руйнує школу. Руйнує повне ігнорування проблем дітей, школи . Уряду,Гриневич і к‘ пофіг у все... А Лікарчук своїм баченням проблем нагадує пук у воду!!
скептик
Рядовые учителя по зарплатам, пенсиям, премиям, льготам, надбавкам не являются госслужащими Аттестации,сертификации пусть проходят все, кто получил вузовское образование
Сойти с ума
Як тобі не стидно таке писати.Як хочемо і де хочемо і що хочемо те й куримо....Тобі яка різниця????
Мирослава
Брехня і фальш починається з ВРУ, АП, МОНУ,, НАПН і т.тд. Це вони, бажане видають за дійсне, маніпулюють цифрами, фактами, зневажають закони, керуються не НПА,а політичною доцільністю. Факти???? 1.К-сть учнів у класі не може перевищувати 30, 2.Забезпеченість НУШ, 3.Автономія ЗО , НЕ говорю про ЗП вчителя і все інше,,,, А щодо школи,то школа є суспільним інститутом і ЯКЕ сіспільство - ТАКА І ШКОЛА !!!! ВСЕ ЗАКОНОМІРНО!
Олег Ф.
Боже ж ти мій, які нові і сучасні думки. Мрак. Пане Ігорю , з вашого допису виходить так, що вчителі та директори шкіл тільки й мріють, що збрехати начальству. Ну не ми ж вигадали усю ту непотрібну і не пов’язану з нашою роботою масу справ і звітів. Ви не знаєте хто спускається в школу виховні уроки, тижні, ; хто вимагає, щоб вчитель замість батьків виховував учнів, не маючи необхідної психологічної кваліфікації. А про " списування" -це взагалі ржач. МОН і залежні від нього структури створили самі такі умови роботи, що вчителю тільки й залишається, що робити свою справу, а від іншого да, відбрвхуватися
Володимир
Так, існують, навіть, опорні школи неправомірної вигоди. І в них дуже багато брудних технологій!
Олександр
Для Володимир: І це влада подає як благо. Ну власне як завжди.
Свiтлана
Десь я уже читала про списування...чи не у Лiкарчука????
Коментувати