Ігор Лікарчук: реальна відсутність захисту дітей

Переконаний: учнів і вихованців потрібно захищати від нашої освіти, і не лише в День захисту дітей

Ігор Лікарчук: реальна відсутність захисту дітей

Автор: Ігор Лікарчук, екс-керівник Українського центру оцінювання якості освіти, в. о. директора Навчально-методичного центру забезпечення якості освіти.

Сьогодні День захисту дітей. Багато слів, помпезності, листівочок і... реальна відсутність того захисту. Насамперед, його відсутність у багатьох закладах освіти: дошкільних і в школах.

Чи захищені наші діти в школах від психічного насилля? Відповідаю, що НЕ ЗАХИЩЕНІ.

Не захищені тому, що в наших школах працює іще сила-силенна учителів, які не люблять і не поважають дітей, у яких ставлення до дітей, як до якогось «об’єкта», з якимсь потрібно ЩОСЬ робити: накладати йому в голову не потрібну інформацію, називаючи її «знаннями», виховувати на дрімучих «виховних годинах», муштрувати на лінійках, гнобити безглуздими вимогами і оцінками, котрі часто виступають як засіб помсти, образи і різки...

А невже не є психологічним насиллям у школах безцеремонне втручання так званих педагогів у приватне життя учнів, їхня сегрегація за невідомо ким придуманими критеріями про «талановитість» одних і «безталанність» інших... А учительські крики, істерики, моральне приниження учнів? Що, цього в наших школах немає?

А чи не є фізичним насиллям і глумлінням над здоровим глуздом неможливість дитині реалізувати свої нагальні життєві потреби у людських умовах: у туалетних кімнатах, де є мило, вода, двері в кабінках; де можна безпечно скористатися сидінням на унітазі... Я вже мовчу про ті школи, де немає внутрішніх каналізованих туалетів взагалі.

А хіба не є фізично-психічним насиллям система домашніх завдань, написання безглуздих рефератів, заучування віршів, менторська методика проведення навчальних занять... А шкільний булінг і професійна неспроможність багатьох педагогів йому протистояти? А перевантажені «під зав’язку» розклади уроків? Коли задля того, щоб когось із педагогів довантажити чи сформувати брехливу видимість престижу закладу, його учнів завантажують також під зав’язку. А шкільна муштра типу: не бігати, не стрибати, не показувати язика... Це не є насилля над дитиною?

Перелік таких «А» можна продовжувати безкінечно. Бо справжнього захисту дітей від непрофесійної педагогічної діяльності, руйнівного впливу шкільної й дошкільної освітніх систем у нас ніколи не було і немає. І про це взагалі мовчимо. Навіть у День захисту дітей. То що святкуємо?

Між іншим, дитина шкільного віку в школі проводить майже 70 відсотків свого робочого дня. Тож переконаний (і свідомо пишу про це в День захисту дітей) багатьох наших учнів і вихованців потрібно захищати від такої освіти...

Оригінал

Освіта.ua
01.06.2018

Популярні блоги
Д. Семьонов: чи вбиває безкоштовність освіти її розвиток? Кожна інвестована в навчання гривня – це не лише користь для себе, ці гроші рухають галузь загалом
Роксана Харчук: боротьба за ЗНО з літератури необхідна Хай закриваються непотрібні псевдоуніверситети, а ЗНО – це єдиний рятунок української освіти
І. Лікарчук: паперовий чи електронний журнал? Що зміниться в шкільній освіті (маю на увазі її результативність) від появи електронного журналу?
О.Мірошниченко: для чого потрібні підручники? Талановиті педагоги не потребують підручника, бо знають предмет і прагнуть викладати своїми словами
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Мария
Интересно, а Ликарчук читает коменты? Он вообще нормальный? Действительно с возврастом у человека отрофируется мыслительная деятельность.
Val
Для Мария: в душе он честный и справедливый директор сельской школы.
Коментувати
Это фсе
У него уже старческий маразм. Не обращайте внимания на него. Очередной высер. Ликарчюк! Вы перепутали сайты . Вам на батькы-сосуны надо. Там вам бы рукоплескали отмороженные жирные свиноматки. Которые мнят себя супер мамами.
Перефарбованому Діду
Дід сидів без роботи, захищав учителів, гидив методистів та управлінців. Діду дали посаду - дід почав гидити вчителів. Діду діду, може на пенсії вже треба сидіти та не лізти туди, де вже років 20, як не бував (маю на увазі, у школу)
Василь Шминдрук
Писати на тему самопочуття учнівського чи студентського загалу має моральне право той педагог, хто на постійній основі заходить до класу чи кабінету, стоїть біля дошки і проводить заняття. Тобто необхідно бути в темі. Неетично робити свої висновки далеким від реального життя небомешканцям, які, якщо і орали педагогічну ниву, то було це, скажімо для прикладу, ще за часів Сталіна. Уже змінилось не одне покоління, кожне з яких ментально відрізняється від попереднього. В демократичній країні будь-яка людина має право публічно висловлювати свою думку, але ця думка повинна бути компетентною. У міністерстві слово «компетентність» стало новою фішкою піару своїх, так би мовити, реХВорм. Поняття креативність у них уже вийшло із моди. Теоретики-дилетанти завжди виглядають смішно, а тому у міністерського і супутніх структурах планктону з компетентністю проблеми, а балабольства - хоч греблю гати.
Den
Почему дед не поднимал эти вопросы во времена позднего совка? А то, выглядит как если граблями махать, когда дачу уже обнесли.
Тетяна
"...безцеремонне втручання так званих педагогів у приватне життя учнів, їхня сегрегація за невідомо ким придуманими критеріями про «талановитість» одних і «безталанність» інших... А учительські крики, істерики, моральне приниження учнів? Що, цього в наших школах немає?" Ви давно були в школі, пане? У моїй школі цього немає. Є безцеремонне втручання батьків у освітній процес, крики та істерики й постійне звинувачення й приниження учителя ... Шановний пане, ідіть працювати в школу, у нас є вакансії!!!
Володимир
Для Тетяна: Так! Включається принцип: хороший директор - поганий вчитель. Інакше, батьки грошей не здадуть...
Коментувати
Мирослава
п.Лікарчук! Ви зовсім не володієте ситуацією у школах, Коли в останній раз Ви працювали у школі з дітьми???? Ми, вчителі, вже боємося підвищити голос на учня, щось сказати.Про яку муштру на лінійках ви говорите? Яке гноблення безглуздими вимогами????Таке враження,що Ви спали,спали і.... проснулися. У нас дитиноцентризм, ми для дитини, і біля дитини.І майже всіх випадках слухають дітей,батьків, тільки не вчителя і вірять їм, а не вчителю. НАЙБІЛЬШ незахищеною людиною у школі Є ВЧИТЕЛЬ. ЦЕ на нього можуть вилити відро "дерьма",спустити зграю собак і нікому за це нічого не буде!!! А ,взагалі, ПЕРЕСТАНЬТЕ займатися дурницями. ПОМОВЧТЕ,вже !
Сельский учитель
Для Мирослава: С мнением Игоря Ликарчука можно соглашаться или не соглашаться, но затыкать ему рот точно нельзя. Каждый имеет право на свое мнение и на его выражение. Теперь по сути: спорные выводы делает И. Л. Например, про перегруженное расписание. Поверьте, не от хорошей жизни учителя гонятся за часами. А еще они (о ужас!) занимаются репетиторством, подсобным хозяйством и другими способами добывания денег, которые отнюдь не способствуют профессиональному росту педагога. А что делать? Ведь они тоже имеют право "реалізувати свої нагальні життєві потреби у людських умовах". А еще непонятно, почему знания "ненужные", требования "глупые", а воспитательные часы - "дремучие". Но то такое.
Коментувати
Людмила
То давайте позакриваємо всі школи. І буде спокій суспільству. А то геть вчителі здуріли: дітей мордують, прозивають, виховують, вкладають непотрібні знання, заставляють вчити вірші, рішати задачі, дивитись в карту. Оцінки ставлять вкрай несправедливо. Нещасні діти і вчителі-монстри. Тож нехай батьки і їх чудо-діти живуть щасливо без школи, а вчителі немудрі їдуть кудись за кордон на полуницю. Добре буде всім.
Володимир
Так а тоді навіщо й ЗНО? Хіба це не насилля над бідними діточками? Хіба це не страшилка сьогодення? Учні так і називають його: ЗЛО! Вас, дідусю, часто заносить в крайнощі.
катя
ЙДІТЬ ПРАЦЮВАТИ ЛІКАРЧУК У ШКОЛУ ПОКАЖІТЬ ЯКИЙ ВИ СУПЕР ВЧИТЕЛЬ БО ЧИНОВНИК НІЯКИЙ КРІМ КРИТИТИКУВАТИ НІЧОГО НЕ РОБИТЕ ЗДАЙТЕТЕ СЕРТИФІКАЦІЮ ТА ВПЕРЕД У ШКОЛУ НА УРОКИ ДО УЧНІВ ПОКАЖІТЬ ВЧИТЕЛЬСЬКІ КОМПЕТЕНТНОСТІ З КАБІНЕТУ КРИТИКУВАТИ ЛЕГКО
Macha
Для катя: молодець Катю
Коментувати
Н. Ткаченко
Пане Лікарчук, постійне обливання брудом школи і вчителів це ваше хобі чи спосіб заробляння грошей?
Macha
Для Н. Ткаченко: підтримую
Micha
Для Macha: теж підтримую. звикли там на верху коментувати,то ж ваші програми... Що створили - те маєте.
Коментувати