Олеся Калинич: нова українська школа - це вчитель

Про результати опитування щодо ставлення до НУШ читачів блогу, не байдужих до теми освіти

Олеся Калинич: нова українська школа - це вчитель

Автор: Олеся Калинич, вчитель, Хустська гімназія-інтернат.

 Навчальний рік стрімко мчить до завершення - настає час для підсумків. Протягом кількох тижнів тривало опитування про ставлення до Нової української школи читачів блогу, не байдужих до теми освіти. Деякі результати (принаймні для мене) вкрай несподівані.

Так, голосування анонімне, але цікаво б побачити шістьох людей (можливо, познайомитися), які вважають НУШ найкращою з усіх реформ, а позитивні результати вже є сьогодні. Думаю, це люди, які пережили багато реформ і мають досвід порівнювати; вони або відчайдушні оптимісти, або...творці реформи.

35% опитаних переконані, що свобода вчителя, можливість вибору сприятимуть зростанню знань і вмінь учнів. До речі, я не голосувала, щоб не спотворювати результати, але обрала б теж цю позицію (як слоган у рекламі: свобода надає крила).

34% уважають, що всі ідеї НУШ теоретично дуже позитивні, але втілити їх у життя неможливо через брак коштів для створення пристойної матеріальної бази в школах. Важко не погодитися. Але є хороші учні й учителі в бідних школах. І є ...преценденти в заможних навчальних закладах. З досвіду: до 2012 року в моєму кабінеті не було мультимедійного комплексу - учні дуже добре склали ЗНО з української мови та літератури (18 гімназистів отримали бал 190 й вище). Матеріальне вирішує багато. Але не все. НУШ - це вчитель.

8% зауважують, що НУШ не підтримують самі вчителі, адже їм доведеться більше працювати. Можливо, й так, але судячи з хвилі EdCamp, яка котиться Україною, з освітянських форумів, з потужної активності колег з усієї країни маю надію, що 8% респондентів можуть помилятися.

Тільки троє людей (це навіть не всі шість, що вірять у досконалість реформи) сподіваються, що дитиноцентроване навчання стане причиною українського освітнього дива.

35% підтримують ідею дитиноцентризму, але переконані, що реалізована в класах, де 30 учнів, вона не буде ніколи. Думаю, так мислять учителі-практики, бо насправді не завжди можливо бути помічником кожної дитини протягом 45 хвилин і встигнути подати тему.

14% скептиків уважають, що дитиноцентризм сприятиме відсутності дисципліни, а без дисципліни навчання нема.

11% прогнозують, що свобода вибору призведе до хаосу, адже, на жаль, не кожен учитель є фахівцем.

35 % партнерство «учитель-учень-батьки» в умовах сьогодення неможливе, адже багатьох батьків також треба перевиховати.

10% - прагматично-орієнтовані: головне - добре скласти ЗНО, а не гратися в НУШ, інакше дитина не вступить до ВНЗ.

І на завершення - шестеро опитаних пережили багато реформ, переживуть і цю.

А насправді... Насправді, не важливо, як ми називаємо школу - нова чи стара, реформована чи ні, - головне, щоб у ній був здоровий клімат, учителі, які люблять свою роботу, і діти, які дозволяють себе любити.

...Напевно, і я навчалася колись у Новій українській школі.

Оригінал

Освіта.ua
03.05.2018

Популярні блоги
С. Колебошин: 3000 спартанців (задача про молодих вчителів) 3000 молодих вчителів на 15000 шкіл, що в середньому – 1 новий вчитель на 5 шкіл
І. Совсун: як надовго ще вистачить запалу учителів? Існує гігантська прірва між переможцями світових олімпіад і базовим рівнем українських шкіл
Тетяна Сердечна: зарплати у вчителів мають бути різні Є шанс, що колись держава буде в змозі оплачувати роботу людей, які працюють із її майбутнім
І. Лікарчук: замість виховання – шароварщина і звіти Виховної роботи як системи формування людини вже давно немає, а є гам, шум, тріскотня
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Местный
Новая украинская школа - это пустые обещания, это океан популизма, это в очередной раз обманутые и поставленные в разные позы для сношения педагогические работники (уж извините за грубость). Это мыльный пузырь и после того, как он лопнет, старшая школа будет просто погибать от уровня выпускников так называемого "НУШа"
За нову школу
Дозвольте запитати, а чи піддані деревяні конструкції перекриття Вашої школи вогнезахисному оброблянню? котра з фірм виконувала ці роботи і коли (чи має ліцензію)? чи має Ваша школа проплачені дозволи на забір води та викиди з котельної в атмосферу? коли проведені виміри опору електромережі і чи заплатили за це? чи опосвідчені котли у школі? на манометрах є відповідний штампик? а чи є такий штапмик на резинових ковриках біля електрощитів? а на рукавицях в щитовій? маєте режимні карти котлів? чи проводиться водопідготовка? який опір Ваших контурів? чи справний грозозахист школи? чи тримає пожежна водойма Вашої школи воду? чи люмінесцентні покажчики пожежних виходів та вказівники водозабору? а чи ведете ви журнали обліку витрати води? палива? електроенергії? надходження та утилізації люмінесцентних ламп? надходження та перезарядки вогнегасників? чи обладнані приміщення Вашої школи протипожежною сигналізацією? чи пройшли начання та перевірку знань з охорони праці і, окремо, з пожбезпеки
serj
Супер!!!!! нова школа
Коментувати
Witalina
п.Олеся,я закінчилла школу в 1975 році,але виходячи з логіки вашого допису ,теж навчалася в НУШ,бо" НУШ - учителі, які люблять свою роботу, і діти, які дозволяють себе любити." В ті часи, навіть слова дитиноцентризм ніхто не знав.Нас просто вчили ,любили,вимагали,допомагали і... "по шапці давали". Покоління 70-х з великою теплотою згадує свою школу та своїх вчителів.
KVP1248
На наше щастя майбутнє України визначають не наші політичні діячі, чи самозванці – лідери еліти, а новітні глобальні технології. Все що оточує сучасну людину є результатом величезної безкорисної роботи вчених та інженерів всього світу. Найбільш доцільним на сучасному етапі розвитку нашої школи є впровадження одної - двох лекцій за навчальний рік на кшталт діяльності «Знання». В багатьох школах, особливо провінційних, є діти-таланти, які бажають якісно вчитись, але не знають як і де це зробити. Не всі вчителі мають достатні знання, щоб допомогти таким дітям, а кваліфікований лектор за один, два дні може показати як знайти в Internet необхідну допомогу зареєструвати в відповідній мережі, знайти професійних експертів, які будуть допомагати талантам. Міністерство освіти має створити таку систему лекторів, якщо не байдуже до своїх талантів. Через кілька років такі мережі виникнуть спонтанно і заберуть наші таланти поглинувши їх в нескінченному розмаїтті сучасної реальності.
serj
Слухаєш курси для нуші на едері... Проводять їх чудові вчителі, захоплені своєю справою. Але ж чи застосовне ОТЕ в ЗОШ????..... Читаю коментарі там же...... Вау! Клас! Супер-супер, цьомки-цьомки! А в приватному спілкуванні учителі-початківці загальноосвітніх шкіл (спілкувався з багатьма) кажуть: "Ну й фігню нам парять, стрьомно тільки написати бо марапупа буде".... НАДІВШИ РОЖЕВІ ОКУЛЯРИ КРАСИВІШИМ НЕ СТАНЕШ...... Можливо потрібно розробити ще методик, більш наближених до життя, та впроваджувати їх????
serj
НУШ - не вчитель. Школа - це діти. Гімназії, ліцеї, профільні класи; школи, куди приймають після екзаменів, або, як пишуть на сайтах багатьох приватних шкіл: "Ми проводимо співбесіду, не для учнів, а чи зможемо ми вас задовольнити..." і т.д. ТАМ НУШ можлива. А в ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ школі - дуже навряд. І не тому, що погані діти, не можуть чи не хочуть вчителі, немає грошей, тощо. Просто не всі можуть бути чемпіонами, не пробіжать стометрівку за 10 сек, не всі ми лідери, не всі можуть мати критичне мислення (20% людей взагалі мислення не має). Усі ми і діти РІЗНІ ОСОБИСТОСТІ. І це прослідковується в освіті (фінській, німецькій, американській...), але не в нас. Наші тиснуть на ідеал. ДАВАЙ 100%, рейтинги, щоб усі були НУШі - інакше капець учителю, директору, школі
Cirius
Для serj: Згодний з кожним Вашим словом, особливо мене бісить оте намагання керівництва СШ або ПНЗ підігнати усіх під 100%. Навіть машина дає"плановий" брак, а ми маємо усіх підстригти під одну гребінку. Головне завдання школи(нової чи якоїсь ще іншої) підготувати людину до дорослого життя, вселити у неї віру у себе, навчитися заробляти собі на життя,бути патріотом своєї держави, цінувати інших людей і бути до них толерантними,не красти і не вбивати, жити у злагоді з собою та природою. А без цих якостей навчальна інформація з предметів не дасть ніякої користі дитині, це праця викинена на вітер. Має бути баланс між моральним і матеріальним, тільки тоді ми отримаємо на виході гідну нашої Землі людину, а не банального споживача сотвореного Богом світу.
Коментувати