В. Мещеряков: допризовна підготовка нікуди не ділася

Шпаргалка для «особливо обдарованих» відповідно до програми шкільного предмета «Захист Вітчизни»

В. Мещеряков: допризовна підготовка нікуди не ділася

Автор: Володимир Мещеряков, учитель, Харківська область.

У своїй публікації я вже висвітлював проблеми шкільного предмета «Захист Вітчизни». Тому повторюватися не буду.

Але нагадаю, що згідно статті 21 Закону України «Про освіту», допризовна підготовка, яка передбачає здобуття особами первинних загальновійськових і спеціальних компетентностей, нікуди не ділася.

Мною проаналізований ще один аспект проблеми.

Якщо брати Захист Вітчизни, то в школі він викладається в режимі донавантаження. Кого тільки не довантажують цими чотирма годинами! І, в більшості випадків, предмет асоціюється з фізкультурою. А не з усією шкільною програмою, як цього вимагає Програма предмету.

Причина некомпетентності банальна – лінь внутрішня або пов’язана з професійним вигорянням. Цим страждає частина вчителів, директорів шкіл та заступників, методистів районного та обласного рівня, інших керівників.

І я розробив таку собі шпаргалку для «особливо обдарованих» згідно Програми.

РОЗДІЛ 1. ЗБРОЙНІ СИЛИ УКРАЇНИ НА СУЧАСНОМУ ЕТАПІ

У розділі розкривається структура воєнної організації держави та її керівництво, Воєнна доктрина України. Вивчаються основні історичні етапи розвитку (занепадання) українського війська. Учні також оволодівають знаннями з міжнародного гуманітарного права.

Необхідне розуміння історії та правознавства, а також того, що відбувається на Донбасі.

РОЗДІЛ 2. СТАТУТИ ЗБРОЙНИХ СИЛ УКРАЇНИ

Зміст розділу формує уявлення учнів про статути Збройних Сил як про закони військової служби. Необхідне розуміння правознавства.

РОЗДІЛ 3. СТРОЙОВА ПІДГОТОВКА

Стройова підготовка є одним з важливих напрямів навчання і виховання учнівської молоді. Вона вирішує такі завдання: дисциплінує учнів, загартовує їх фізично, виробляє гарну поставу, формує уміння правильно і швидко виконувати команди.

Необхідні розуміння правознавства та фізична підготовка.

РОЗДІЛ 4. ВОГНЕВА ПІДГОТОВКА

Передбачає вивчення теоретичних положень основ стрільби, оволодіння прийомами та правилами стрільби зі стрілецької зброї і метання ручних гранат, практичні стрільби. Вбирає в себе стройову, психологічну й фізичну підготовку.

Необхідне розуміння фізики й математики.

РОЗДІЛ 5. ТАКТИЧНА ПІДГОТОВКА

На теоретичних заняттях учні вивчають загальні положення бойових статутів щодо підготовки та ведення загальновійськового бою. На практичних заняттях учні оволодівають прийомами і способами дій солдата в бою, удосконалюють дії солдата у складі відділення в основних видах бою, удосконалюють теоретичні знання щодо застосування норм міжнародного гуманітарного права. У ході занять з військової топографії особлива увага звертається на вироблення в учнів практичних навичок у орієнтуванні на незнайомій місцевості та визначення захисних властивостей місцевості. Удосконалюються фізична та психологічна підготовка.

Необхідне розуміння математики, фізики, географії, правознавства, інформаційно-комп’ютерних технологій.

РОЗДІЛ 6. ПРИКЛАДНА ФІЗИЧНА ПІДГОТОВКА

У розділі значна увага приділяється розучуванню та систематизації прийомів самозахисту, розвитку основних фізичних якостей учнів засобами фізичних вправ (прискорене пересування, гімнастика, елементи видів спорту: національні бойові мистецтва, гирьовий спорт, атлетична гімнастика.

Цей розділ передбачає удосконалення фізичної підготовки та психологічної впевненості в собі.

РОЗДІЛ 7. ОСНОВИ ЦИВІЛЬНОГО ЗАХИСТУ

Розділ передбачає ознайомлення з нормативно-правовою базою цивільного захисту; розглядаються надзвичайні ситуації природного, техногенного, воєнного і соціально-політичного характеру, заходи і засоби захисту населення від надзвичайних ситуацій. На заняттях учні вивчають способи захисту від зброї масового ураження, набувають первинних навичок у використанні засобів індивідуального захисту, спеціальної обробки, а також навчаються діям в умовах застосування зброї масового ураження та інших надзвичайних ситуацій. Удосконалюється психологічна підготовка.

Необхідне розуміння правознавства, фізики, хімії, біології.

РОЗДІЛ 8. ОСНОВИ МЕДИЧНИХ ЗНАНЬ І ДОПОМОГИ

Розділ передбачає вивчення порядку надання домедичної допомоги пораненим, невідкладні дії та організаційні заходи, спрямовані на врятування та збереження життя людини у невідкладному стані та мінімізацію наслідків впливу такого стану на її здоров’я, а також навчання практичним навичкам з рятування та збереження життя людини, яка перебуває у невідкладному стані, навчання користуванню індивідуальними засобами медичного захисту.

Необхідне розуміння правознавства, хімії та біології.

Цією шпаргалкою можна користуватися як для організації, так і для контролю. Якщо не лінь…

Освіта.ua
02.04.2018

Популярні блоги
Д. Семьонов: чи вбиває безкоштовність освіти її розвиток? Кожна інвестована в навчання гривня – це не лише користь для себе, ці гроші рухають галузь загалом
Роксана Харчук: боротьба за ЗНО з літератури необхідна Хай закриваються непотрібні псевдоуніверситети, а ЗНО – це єдиний рятунок української освіти
І. Лікарчук: паперовий чи електронний журнал? Що зміниться в шкільній освіті (маю на увазі її результативність) від появи електронного журналу?
О.Мірошниченко: для чого потрібні підручники? Талановиті педагоги не потребують підручника, бо знають предмет і прагнуть викладати своїми словами
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
василь
захист вітчизни самий непотрібний предмет в школі, який нічого тим дітям не дає. якщо ми хочемо щоб молодь розумілися на збройних силах вчити ротрібно на базі війскових частин організовуючи польові табори після 10кл. вивчення статуту історії зс стройова бідготовка це взагалі маразм радянської єпохи. людина повинна розумітися на стрілковій зброї і розуміти як зберегти собі життя. сидячи за партою таких навиків не отримаєш.
Володимир
Для василь: Огласите весь список!
Коментувати
викладач ЗВ
Iпаргалка як шпаргалка. Але матбазу, елементарну саперну лопатку, протигаз, я вже не говорю про зброю, вона не замінить. Стройова підготовка з підготовчою та спецмедгрупою явно не доречна. Єдиний, на мою власну думку, вихід опорна школа по ЗВ, як "учкомбінати" для отриманя професійної підготовки у 80-х. Зосередити матбазу, залучити хлопців і дівчат , які БАЖАЮТЬ пов"язати майбутнє із силовими структурами і результат буде і без шпаргалки.Ну і викладачів не "воєруків-палканів", а реальних АТОшників чи офіцерів чи рядових
Володимир
Для викладач ЗВ: Про матбазу я вже писав у своїй попередній публікації з цього приводу. Її ніхто не хоче відновлювати. Професор географії з Лейпціга Оскар Пешель (1826—1875) в липні 1866 року в редагованій їм газеті «Закордон» писав: «...Народна освіта грає вирішальну роль у війні... коли пруссаки побили австрійців, то це була перемога прусського вчителя над австрійським шкільним вчителем». Я вважаю, що проблеми і невиправдані жертви на Донбасі також починалися з освіти.
Коментувати
Pasufik
А чому б цей предмет не читати бувшим військовим на пенсії, або тим, що працюють у військоматах або в училищах такого спрямування?
Володимир
Для Pasufik: Так і є в Росії. Напевне, те ж саме і в Криму. А в нас це комерційно недоцільно.....
Коментувати
serj
Ну й ... понаписувана