![]() |
Різниця велика: одна річ - розвинути вже наявні таланти, а інша штука – ці таланти відкрити |
Олександр Мірошниченко: про питання вектору
Автор: Олександр Мірошниченко, актор, режисер, драматург.
У контексті диспутів про всілякі альтернативні програми. Знаєте, у чому принципова різниця між нашим пострадянським підходом до дітей і підходом європейським? Ми весь час наголошуємо на тому, що це новітні програми призначені для ОБДАРОВАНИХ ДІТЕЙ. А от європейці відстоюють таку точку зору, що КОЖНА ДИТИНА ОБДАРОВАНА.
Погодьтесь – різниця велика. Одна річ розвинути вже наявні таланти, а інші штука – ці таланти відкрити. Зрозуміло, що відкривати таланти і шукати індивідуальні мотивації для навчання значно складніше, ніж просто продовжити шлях, який вже хтось почав вибудовувати. Але ми оперуємо такими гучними термінами як ІНТЕЛЕКТ НАЦІЇ. Ми говоримо про розвиток інтелектуального потенціалу не окремих дітей. І тоді виходить, що питання полягає не лише власне у навчальних програмах. У векторі. А якщо вектор неправильний – жодні новітні програми та гроші питання не вирішать.
Звідси і виникає логічне запитання. Чи є у нас нові навчальні програми, здатні розкрити індивідуальний потенціал КОЖНОГО учня? Чи ми, все ж таки, говоримо про програми для певного обмеженого кола дітей?
Освіта.ua
12.03.2018