Л. Гриневич: як покращити підготовку іноземців-медиків

Про кроки, які обговорювались на нараді щодо навчання іноземців у медичних ВНЗ України

Л. Гриневич: як покращити підготовку іноземців-медиків

Автор: Лілія Гриневич, міністр освіти і науки.

Щоб покращити підготовку іноземних студентів у медичних вишах України, необхідно забезпечити їм доступ до навчання в інтернатурі, змінити вимоги до вступу абітурієнтів з інших країн, а також створити програму розвитку університетських клінік.

Це коротко про кроки, які обговорювались сьогодні на нараді щодо навчання іноземців у медичних ВНЗ України. Участь також взяли представники МОЗ, зокрема, Уляна Супрун, представники медичних вишів та МОН.

З більшості питань вдалося дійти згоди. Особливо активно усі підтримали ідею створення університетських клінік, де до навчання лікарів будуть залучені найкращі фахівці-практики. Це реальний крок на зустріч підвищення якості медичної освіти загалом.

Щодо виправлення ситуації з навчанням іноземців. В Україні медична освіта є найбільш рейтинговою на ринку освітніх послуг для іноземних студентів. З понад 64 тисяч іноземців, що навчаються в Україні, майже 40% здобуває освіту саме за медичними спеціальностями. Однак останнім часом з’являються тривожні сигнали, пов’язані з визнанням українських дипломів закордоном - деякі країни частково або повністю припинили визнання наших медичних дипломів.

Ми вже запланували перші кроки на виправлення ситуації - зміна порядку надання ліцензій на навчання іноземних студентів та обов’язкове ЗНО з мови навчання для іноземців.

Перше дозволить гарантувати якісні умови навчання та супровід іноземців у ВНЗ. Друге - гарантувати, що студенти реально можуть вчитися певною мовою, а не витрачають час у виші.

Оригінал

Освіта.ua
12.05.2017

Популярні блоги
Д. Коптило: реформатори не винні, що змін не відбувається Далеко не Клопотенко, Супрун чи Гриневич винні в тому, що змін на краще не відбувається
В. Онацький: репетиторство як альтернатива школі Боротися з репетиторством не варто, але треба покращувати освітній процес у школах
Олег Фасоля: на скільки ж зросла зарплата вчителя? Держава не може забезпечити рівень зарплати, який має відповідати статусу педагога в суспільстві
О. Костюк: Польщі потрібні таланти, а Україні – ні? Система вищої освіти України приречена продукувати масовий освітній продукт, а не унікальний
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Семёнов
Необходимо помимо защиты диплома срочно вводить ЗНО после окончания ВУЗа (а не 4-е классы пугать тестированием). Причем считать сдавшим тестирование надо считать студента, набравшего не меньше 80-90% тестовых баллов. А если тест не сдан, то необходимо обязать студента вернуть деньги государству, потраченные на его образование.
N
Для Семёнов: Ваше ЗНО не виявить знань та практичних навичок, тому не робіть з нього культу. Знання можуть оцінити тільки кваліфіковані викладачі - це вони й роблять. Але якщо недолугі менеджери створюють умови, щоб ця оцінка не була надана - проблема управління. Основний фактор, який впливає на якість знань, це прив’язка кількості студентів до одного викладача. Всі про це знають, але брати відповідальність та ліквідувати цю прив’язку не хочуть. От і виходить, що публічно ми за якість освіти, але кількість студентів більш люба нам. МОНУ оцінює роботу вишів за кількісними показниками - так легше. В якості ще потрібно розбиратися і там не все так просто. До речі - Ваш ЗНО - теж кількісний показник.
Tet-a-tet
Для N: Ви висловили дуже правильну думку- в якості ще потрібно розбиратися. А навіщо ламати собі голову. коли можна якість"загнати" у кількісні показники, так і маніпулювати легше і на папері усе виглядатиме гарно. Особливо це полюбляють ректори ВНЗ, бо правдива статистика їм не на руку, доходу такого не буде. А ця прикра статистика аж пре: наші дипломи не визнають у Європі, кожен другий випускник не конкурентний на ринку праці, плинність кадрів вражаюча, я вже не кажу про "конкурс" на біржі праці. Зате справно перемелюються бюджетні кошти, а ділки від освіти обростають жирком, званнями та маєтками.І б*ються в груди, що дуже люблять нас і освіту. Найбільше таких "патріотів" звичайно в АПНУ.
Nora
Для Семёнов: якщо йдеться саме про медичні виші, то незалежний тестовий контроль вже давно студенти проходять після 3 та 6 курсу, а потім після інтернатури. Необхідний мінімум, наскільки я знаю, 70%. Не допомогло, як бачите.
Коментувати
а промониторить,
дипломы каких ВУЗов Украины помогут найти работу в Европе слабо? А после, если найдут такие ВУЗы, дипломы которых вызывают доверие в иных мирах, поинтересоваться, как именно там обучают студентов. А то - пустословие без доказательств.
Tet-a-tet
Найтрагічніше те, що такий порядок як пише п.Бєлий, усіх влаштовує. Як же без диплома, я ж платив 5 років за навчання. Платив, але не дуже вчився, гроші мають все компенсувати. Немає нічого гіршого, ніж коли мамона править бал. У Європі та у цілому світі плата за навчання є потужним стимулятором набувати знання, у нас же приводом не вчитися належним чином.Країна"перевернуте дерево" !Щодо медицини, то крім хірургії у нас немає чим похвалитися. Студентка-стоматолог розповідала мені, як на практиці лікар-інструктор спеціально спиною заслоняла пацієнта. аби та не бачила, як лікується зуб. І це на платному навчанні. Аж коли та заплатила лікар почала їй показувати технічні прийоми лікування. Одного разу звернувся за лікуванням послідовно до чотирьох лікарів, усі виписали різне лікування, яке протирічило одне одному. То як можна довіряти нашим дипломам, точніше тим, хто їх видає. Щодо 100% випуску - то це справді 100% липа на якій спеціалізуються майже усі ВНЗ України. Отакі ми геніальні!
Владимир Белый
Так і ще раз так - адже оце ось: "..останнім часом з’являються тривожні сигнали, пов’язані з визнанням українських дипломів закордоном - деякі країни частково або повністю припинили визнання наших медичних дипломів" - має більш ніж перезрілу актуальність і для внутрішнього національного вжитку. Особливо у сфері матеріально-сервісного виробнитва та обслуговування, яке потребує знань та сучасних компетенцій рівня ВИЩОЇ освіти. Не має країн, окрім пострадянського простору, де б недоукам видавали дипломи про вищу освіту лише "за красиві очі" (хабарі, по блату тощо), бо таке несе прямі ризики національній безпеці. У нас же падіння якості в університетському сегменті дійшло рівня відсутності довіри до ВСІХ дипломів, бо при 100% -х випусках з дипломами точно маємо всі ознаки прямого злочинного ігнорування своїми посадовими обов’язками працівниками ВНЗ, у першу чергу їх очільників.
Nedolya
Для Владимир Белый: А може це наслідки "покращення" освіти, які пропонує в першу чергу "педагогічна наука"?
Коментувати