С. Горбачов: про обговорення оновлення програм

Перша сесія була більш насиченою за активністю, друга - більш конструктивна та професійна

С. Горбачов: про обговорення оновлення програм

Автор: Сергій Горбачов, директор Спеціалізованої школи ім. Івана Багряного №148 м. Києва.

Завершилося внесення пропозицій та їх обговорення до оновлення програм 5-9 класів на порталі EdEra.

Цей проект здійснюється на виконання наказу Міністерство освіти і науки України.

Загалом у проекті взяли участь 1220 унікальних дописувачів, які за дві сесії залишили 10507 дописів.

Найбільш популярними предметами для обговорення, які отримали більш тисячі дописів кожен, виявилися математика (1317), історія (1276) та зарубіжна література (1109).

Перша сесія була більш насиченою за активністю, друга - вдвічі менш активною, але більш конструктивна та професійна.

Абсолютна більшість учасників обговорення підтримує ідею оновлення програм, але - як і слід було очікувати - присутній досить великий діапазон думок про те, як саме це треба робити.

Тому учасники робочих груп отримали достатню кількість докорів протилежного характеру, так би мовити, з обох боків:

  • В цілому все і так добре: навіщо взагалі змінювати?
  • Чому немає рішучого оновлення програм?

На жаль, певна частина дописувачів не звернули увагу, що оновлення програм 5-9 вимушено відбувається у межах чинного Держстандарту, який, хоча і досить широкий, однак накладає певні обмеження: насамперед -- у розміщенні тем по класах. Це - обмеження чинної законодавчої бази.

Паралельно триває робота з розробки нового стандарту базової освіти - і наш проект оновлення програм, їх переструктурування на засадах компетентністного навчання - необхідна частина цієї великої роботи.

Як будь-який складний проект, який зачіпає інтереси, без перебільшення, мільйонів людей, спектр думок - дуже і дуже різноманітний.

І це - чудово, що маємо можливість у відкритій дискусії захищати свої погляди. Звісно, створити таку версію, яка б задовольнила усіх - неможливо: потрібен розумний компроміс між бажанням докорінно змінювати зміст освіти і наявними можливостями.

Особисто я - за докорінні зміни. Однак як директор-практик розумію, що це складний шлях з багатьма перепонами: змістовними, організаційними і - найголовніше - кадровими. Бо як би не змінювалися програми, останнє слово - все одно за вчителем, який входить у клас.

Для мене особисто цей проект - ще не докорінні зміни, це ревізія того, що ми маємо, нове структурування, де на перше місце виходить не зміст програм як такий, а те, навіщо ми вчимо, яку мету має досягти навчальний процес, які компетентності і якими інструментами мають бути сформовані.

Наступний крок оновлення - обговорення пропозицій на робочих групах з 5 по 8 квітня, а потім, до 17 квітня - доопрацювання в онлайн-режимі.

З 18 квітня до початку травня триватиме обговорення на у експертних спільнотах, а на початку травня відбудеться Колегія МОН, яка має затвердити ці зміни до програм.

У червні триватиме робота з насичення оновлених програм різноманітними методичними розробками, рекомендаціями, які нададуть вчителям практичний матеріал до запровадження компетентнісного підходу.

Ми щиро вдячні всім, хто долучився до внесення пропозицій та обговорення - і закликаємо продовжувати цю роботу у більш звичному для більшості вчителів форматі обговорень на методичних комісіях та педрадах.

Робота триває - і вона ще дуже об'ємна та насичена.

Оновлюємо школу разом.

Оригінал

Освіта.ua
04.04.2017

Популярні блоги
І. Совсун: як надовго ще вистачить запалу учителів? Існує гігантська прірва між переможцями світових олімпіад і базовим рівнем українських шкіл
Тетяна Сердечна: зарплати у вчителів мають бути різні Є шанс, що колись держава буде в змозі оплачувати роботу людей, які працюють із її майбутнім
І. Лікарчук: замість виховання – шароварщина і звіти Виховної роботи як системи формування людини вже давно немає, а є гам, шум, тріскотня
О. Сидоренко: як ставитись до репетиторів-двохсотбальників? Показником високої кваліфікації педагога є успішність його учнів, у тому числі за результатами ЗНО
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів