О. Мірошниченко: думки про Макаренка

Якщо будувати школу за рецептами Макаренка – ми неодмінно все одно збудуємо колонію

О. Мірошниченко: думки про Макаренка

Автор: Олександр Мірошниченко, актор, режисер, драматург.

Про «святе»…

Тільки не кидайте зразу камінням! Розумію, що інколи є сталі догми, від яких важко відмовитись. Це як в дитинстві важко сприйняти інформацію про те, що Діда Мороза не існує. Бо звикли що існує. Легше вірити в беззаперечність аксіом – ніж просто поглянути на них «свіжим оком».

Власне, це я веду до базової постаті радянської та пострадянської педагогіки. А саме до Антона Семеновича Макаренка. Колись із цікавістю читав його книжки. Ті книжки, які і сьогодні вивчають майбутні педагоги в університетах.

Багато там чого гарного. Але от задумався. Просто проаналізував. А який, власне, досвід мав Антон Семенович? І якось тривожно стало. Бо весь його колосальний досвід був направлений на створення колоній для дітей.

Тут якось не по собі мені стало від таких думок. Це що ж виходить? Виходить, ми переймаємо педагогічний досвід побудови тюрем для дітей? Може, і гарних – але тюрем. Такий собі педагогічний гуманізм в межах тюремних стін?

Тоді стає зрозумілим вкорінене в генетику наших вчителів тяжіння до форм, лінійок, однотипності їжі та поведінки. Не Макаренко, звичайно, винуватий в цьому. Він у свій час і на своєму місці був геніальною людиною. Але, може, варто задуматись про те, що коли будувати школу за його рецептами – ми неодмінно все одно збудуємо колонію. Бо його рецепти для цього писались.

Такі от «неправильні» думки…

Оригінал

Освіта.ua
28.03.2017

Популярні блоги
Олег Фасоля: на скільки ж зросла зарплата вчителя? Держава не може забезпечити рівень зарплати, який має відповідати статусу педагога в суспільстві
О. Костюк: Польщі потрібні таланти, а Україні – ні? Система вищої освіти України приречена продукувати масовий освітній продукт, а не унікальний
І. Лікарчук: вчитися мають ті, хто хоче здобути освіту Повна загальна середня освіта повинна бути не обов’язковою, а загальнодоступною
Д. Ламза: ніхто не хоче йти в освіту або школа без учителів Від Кабінету Міністрів немає жодних дій щодо підвищення значимості професії вчителя
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
22
Сами ничего не сделали зато плюнуть в чужой огород так это аж бегом
василь
пане ви придурок?????? що ви взагалі можете запропонувати, якщо раніше таке все було погане звітки ви з явились такі розумні?????
Pasufik
У 80 роках, будучи у Кракові побачив на вулиці підлітків одягнених у рясу монаха. Мені пояснили, що то учні школи при монастирі. Чому вони там навчаються? А в такі школи у нас віддають "важких дітей", там строга дисципліна і монах навіть може покарати фізично нерадивого або зухвалого учня. Одним словом, школа перевиховання. Католицька держава давно вирішила у себе проблему виховання схильних до правопорушень дітей. З того, що пишуть багато педагогів видно, що у нас ця проблема стала актуальною. Може наша преподобна АПН запропонує вирішення цієї проблеми у рамках сучасного гуманного законодавства. але з користю для суспільства і самих порушників правопорядку? Може нарешті почнуть відпрацьовувати свій хліб з маслом?
Педагог
А непогано б було перейняти досвід Макаренка для дітей у виправних закладах, може серед них би не було рецедивістів (за статистикою 2/3 на даний час)
beregok
Що якби сучасний вчитель ходив на урок з пістолетом, як і Антом Семенович. Як би змінилося ставлення до навчання, який би був авторите у вчителя? Чи були такі діти розбещені та лениві?