Олена Панич: етатизм і егоїзм - проблеми законопроектів

Люди не можуть вийти за межі колективної «матриці розуміння», що держава має відповідати за все

Олена Панич: етатизм і егоїзм - проблеми законопроектів

Автор: Олена Панич, кандидат історичних наук, експерт Реанімаційного пакету реформ, група «Освіта-наука».

Вчора довелося вперше модерувати засідання робочої групи по доопрацюванню законопроекту «Про освіту». Цікавий досвід і неоднозначний.

Мушу сказати, що за півтора роки співпраці з Комітетом з питань науки і освіти я бачу в більшості обговорюваних законопроектів дві головні проблеми:

1) етатизм;

2) корпоративний егоїзм.

Люди не можуть вийти за межі колективної «матриці розуміння», що держава має відповідати за все, все визначати, все регулювати. Але при цьому є якісь інтереси освітян-науковців (переважно соціальні), які автори законопроектів зазвичай намагаються «застовпити».

На практиці ні те, ні інше не спрацьовує до кінця. Хоча не можна сказати, що воно взагалі не працює.

Закони часто стають інструментом тиску і торгу, їхнє виконання чи невиконання стає результатом переваги тих чи інших політичних сил. Закон в нас не перестає бути політичним документом навіть після його прийняття, коли він вже мав би бути документом нормативним.

Вчора були гострі дискусії з приводу термінів, які мають вживатися в законі. По суті це переросло у такий собі семінар експертів, які пояснювали контексти термінології і її перекладу з англійської мови (скажімо, термін «компетентності» чи «компетентність»). Якщо навіть формулювання термінів викликає так багато суперечностей, то не важко уявити, що буде далі.

Але, зрештою, мені хотілось би, щоб обговорення, які будуть попереду, відкривали можливість для спільного розуміння, компромісних рішень, щоб інтереси і погляди кожного могли бути враховані.

Оригінал

Освіта.ua
30.11.2016

Популярні блоги
І. Совсун: як надовго ще вистачить запалу учителів? Існує гігантська прірва між переможцями світових олімпіад і базовим рівнем українських шкіл
Тетяна Сердечна: зарплати у вчителів мають бути різні Є шанс, що колись держава буде в змозі оплачувати роботу людей, які працюють із її майбутнім
І. Лікарчук: замість виховання – шароварщина і звіти Виховної роботи як системи формування людини вже давно немає, а є гам, шум, тріскотня
О. Сидоренко: як ставитись до репетиторів-двохсотбальників? Показником високої кваліфікації педагога є успішність його учнів, у тому числі за результатами ЗНО
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
ola-la
Плохо то, что споры чаще идут из-за не компетентности людей,которые вступают в споры. Результат споров людей, знающих досконально тему даст результат. Как их найти - в этом вопрос. Много чего-то знает человек - компетентности, знает что-то одно - компетентность. Что тут спорить-то?
pasufik
І що тут дивного, у нас що не депутат- то готовий міністр.Кучма добре колись сказав на засіданні ВР:"Скажіть, яку державу я маю будувати і я буду знати що робити!" До цього часу не можуть визначити, поводяться як у байці Крилова "Лебідь, щука і рак". Напевно пора нам змінювати лексикон і почати говорити з депутатами "по понятиям", таку граматику багато з них розуміє краще, ніж українську літературну мову.