С. Терно: Економія фонду зарплати – в адмінапараті

Менеджмент має створити умови для освітнього процесу, а не завалити непотрібною паперовою роботою

С. Терно: Економія фонду зарплати – в адмінапараті

Автор: Сергій Терно, професор, Запорізький національний університет

Рефлексії щодо спілкування із представниками двох світів (нашого та американського).
Вчора 26.10.2016 відбулася зустріч колективу історичного факультету ЗНУ із ректором, а сьогодні 27.10.2016 із американською професоркою українського походження.

Про що говорили? Про нагальні проблеми. Які у ЗНУ нагальні проблеми? Усе, як скрізь: малий бюджет для розвитку, адже 80 % витрат – це заробітна платня, 16 % – комунальні та господарчі витрати, й лише 4 % – на розвиток. Невисловлений, проте цілком очевидний посил такий: треба стримувати зростання фонду заробітної плати, укрупнювати групи, ущільнювати навантаження тощо. Інакше – розорення.

Викладачів у ЗНУ близько 500 осіб, а решта близько 1100 працівників – це адміністративний апарат та обслуговуючий персонал, студентів близько 15 000. А в американському коледжі в Каліфорнії студентів 17 000, 500 викладачів і 300 – обслуговуючий персонал та менеджмент. Отака вона - математика, в Америці адміністрації та обслуговуючого персоналу на викладача – 0,6 особи, а у нас 2,2, тобто майже в ЧОТИРИ РАЗИ БІЛЬШЕ.

Ось де резерв економії фонду заробітної плати! Цікаво було б ще встановити частку витрат на викладацьку діяльність та адміністративну. Мабуть, там резерв не менший.

До того ж, філософія обслуговуючого персоналу в американському коледжі принципово інша, ніж у нас: місія менеджменту – створити сприятливі умови для роботи викладачів; а у нас – створити проблеми, принизити, завалити купою непотрібної паперової роботи тощо, щоб тим самим довести свою сумнівну користь. Але адміністративну ланку не ущільнюють! І дійсно, як же нам без них прожить?

Оригінал

Освіта.ua
28.10.2016

Популярні блоги
Л. Булигіна: про щоденну хвилину мовчання в школах Все, що за вказівкою і не від серця, – все обернеться проти дітей і проти суспільства
Л. Гриневич: діти за кордоном мають подвійне навантаження Щоб уникнути подвійного навантаження, необхідно напрацювати механізм перезарахування результатів
О. Северенчук: для дітей важлива якість розкладу Не так важливе навантаження, як грамотний підхід до формування розкладу і робочого дня дитини
В. Співаковський: у батьків дуже змінилися пріоритети На перше місце вийшла безпека дитини, на друге – соціалізація, і лише на третє – знання
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Владимир Белый
Схема, коли матеріально-технічна база навчальної діяльності підтримується точковими запрошеннями профільних спеціалістів чи команд виконавців за конкретної потреби є значно дешевшою та ефективнішою і якіснішою. Так само дешевше і краще потужними комфортабельними автобусами чи, навіть, на таксі довозити учнів до гарно обладнаної школи ніж утримувати малокомплектні напіврозвалюхи. Тільки для цього потрібно викинути соціалізм з голови пересічного люду та неофеодалізм з голови урядовців та інших чиновників вищої ланки. Саме собою таке не відходить. Потрібна реконструкція. Україна до цього вже майже готова, а тому-то й війна виникла у Криму та на Донбасі, щоб не допустити зміни статус-кво.