Ігор Лікарчук: школи не можуть знайти хороших вчителів

Люди з дипломами про педагогічну освіту в країні є, а справжніх вчителів серед них немає

Ігор Лікарчук: школи не можуть знайти хороших вчителів

Автор: Ігор Лікарчук, екс-керівник Українського центру оцінювання якості освіти.

Кілька днів тому зустрічався з п. Юрій Йовбак - директором, відомої не лише на Київщині, Щасливської загальноосвітньої школи. Сучасний загальноосвітній навчальний заклад, потужна інфраструктура, величезний позитивний досвід і суперпотужний потенціал директора і педколективу.

Лише один приклад (якщо помилюся, то Юрій Юрійович виправить): всі класні кімнати в школі мають мультимедійне обладнання. До першого класу в цій сільській школі має прийти майже 100 учнів. У сільській школі навчається сотня дітей із Києва...

Із розмови з директором відчув, що однією з найбільших проблем цього закладу є та, що вони не можуть знайти хороших вчителів. Люди з дипломами про педагогічну освіту є. Справжніх вчителів серед них немає. Директор відверто називає педуніверситети, випускників яких він не хоче пускати навіть на поріг школи, розповідає про зустріч із деканом іншого педуніверситету, який відверто каже, що порадити будь-кого із випускників для роботи в цьому закладі не може... Ось так.

А поки пишуться Концепції педагогічної освіти (на моїй пам’яті це уже буде чи не п’ята), проводяться наради, приймаються студенти на навчання в педуніверситети (лише в одному драгоманівському підготовка ведеться за 14 спеціальностями, які не мають жодного відношення до освіти), директор потужного закладу, який хоче знайти ХОРОШОГО СПРАВЖНЬОГО ВЧИТЕЛЯ, цього зробити не може. І вимушений оплачувати витрати на бензин учителю, якого він запросив викладати один із предметів, щоб той міг доїхати до закладу з найближчого райцентру. А що робити? Замість вчителя наради й Концепції в клас до учнів не приведеш.

Оригінал

Освіта.ua
10.06.2016

Популярні блоги
Віра Коткова: враження від навчання у 5 класі НУШ Враження батьків від цьогорічного навчання дитини у 5 класі Нової української школи
І. Лікарчук: що насправді цікавить учителів і директорів Про що педагоги хотіли би прочитати в листах і наказах напередодні 2023/24 навчального року
О. Мірошниченко: батьки не вороги освітянам Для батьків проблеми освітньої системи не є найголовнішою справою у житті
В. Онацький: які предмети зникнуть з розкладу шкіл? Кожен намагається знайти рецепт лікування освіти, хоча до школи мав дотик, лише будучи школярем
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Лурдес
Хорошему специалисту нужно хорошо платить, это же касается и учителя. У нас же до сих пор считается, что учитель ДОЛЖЕН трудиться почти бесплатно. Да еще масса желающих " поучать", оценивать... А не пошли бы вы все...
прокурор
Для Лурдес: А еще директор часто думает, что он платит зарплату из своего собственного кармана. Интересно, из чьего кармана в таком случае он получает?
Коментувати
teacher
Раньше ценили человека и его моральные качества. Сейчас объектом ценности есть диплом. То что человек даже не хочет работать учителем и не имеет к этому делу способностей никого не интересует.
я бы сказала,
Для teacher: что сейчас объектом ценности выступают ДЕНЬГИ.И ценны те качества человека. которые позволяют ему иметь эти самые деньги.Диплом всего лишь ступенька по направлению к получению денег.Вовсе не в искренней работе с детьми,но в умении заработать.Это следует принять.
Коментувати
Татьяна
Так заявлять... Человек, который прекрасно знает, чем "дышит" школа: учитель бесплатно заменяет уроки (кто ещё бесплатно работает?), бесплатно составляет списки по микрорайону и очень многое делает бесплатно!!! А вчерашний студент педуниверситета (как его назвали "люди з дипломами") имеет право на ошибку? Или у И.Ликарчука сразу всё получалось, он не ошибался, как и директор указанной школы? Создайте условия для работы, дайте зарплату, хотя бы половину той, которую имеют служители Фемиды - тогда спрашивайте. У меня 35 лет педстаж, учитель-методист, высшая категория, моя зарплата, конечно, больше зарплаты молодых специалистов. И я шла в школу по призванию, любила и люблю свою профессию, но сейчас... откровенно надоели эксперименты свыше. А молодому специалисту не понятен лозунг "раньше думай о Родине, а потом о себе"!!! Ему нужно жить и радоваться жизни сегодня!!! Независимо от выбора профессии!!!
правильно,
Для Татьяна: покольку "раньше думай о СЕБЕ",а уж после обо всём остальном.Понития "родина" сегодня не существует, поскольку то,что принято было так называть кинула собственных граждан. Кинула на всё - на деньги,на жизнь,на развитие...Вот даже этот,вроде бы освитний украинский сайт постоянно предлагает выезд за рубеж (для обрания других родин своим детям.чтобы те имели лучшую жизнь)
Коментувати
Купава
Как выпускник педуниверситета 2008 г., хочу сказать, что в школу я не пошла сознательно, хотя вакансии были. Большинство моих сокурсников бросили школу после 1-2 лет работы т.к. на ту зарплату невозможно было прожить (снимать жилье и покупать еду) и были сыты по горло хамством со стороны руководства, бумажная работа. Хотя многим нравилось работать с детьми и специалисты были хорошие. И сейчас в 2016 мои студенты жалуются после педпрактики в школе, что к ним по-хамски относятся и директора, и завучи , и учителя
rokki
Однозначно Інтернет і сучасні засоби отримання психологічного, морального та емоційного задоволення зіграли над нашими дітьми поганий жарт. Погіршується увага, пам`ять, здатність критично мислити. Менше дітей читає книги, пише твори, вміє складати власні вірші. У школах не проводяться гуртки та факультативи. Розвито дітей гальмується з кожної сторони.
rokki
Доки централізовано не почнуть наводити порядок нічого не буде. Дуже прикро, що процес забезпечення навчання зараз звели до самої найбільшої соціальної нечистоти. Щодо пенсіонерів, тут двояка оцінка ситуації. Там де є кому викладати, однозначно треба вступити місце. Крім того, однозначно потрібно виключити ситуації, коли основні предмети викладають особи без вищої освіти. Категорично ставитися до випадків, де особа з дипломом географа, чи хіміка претендує на години математики або взагалі фізики. Факт крайності тільки закликає до роздумів. Є дисципліни при викладанні яких, достатньо добре підготуватися за підручником і зовсім інша ситуація з точними предметами. Якщо не має фахової підготовки, то про який рівень викладання можна твердити. Навіть педагогічного мінімуму навчання у таких випадках просто не буде. У 90-х справді у кожній школі були по 2,3 вакансії. Учителями працювали навіть люди з дипломами ПТУ. Вражає інше. Рівень навченості учнів був значно вищий ніж тепер.
а это уже инерция(оставшаяся от знания того,что образование это будущее)
Для rokki: есть люди, считающие,что законы человеческого сообщества и законы физики идентичны.Мне не удалось пока этого увидеть.Но мысль интересна
я об ЭТОМ
Для rokki: ". Вражає інше. Рівень навченості учнів був значно вищий ніж тепер."
rokki
Для я об ЭТОМ: Не зовсім погоджуюсь. Ми вийшли з своєї орбіти і рухаємось у невідомому напрямку. Ми хочемо зробити звичними такі речі, які не приносять нам інтелектуальної користі. Я розпочинав свою діяльність простим вчителем. І написав не один конспект перш ніж йти до дітей на урок. Що ми отримали тепер? У половини учителів України єдиний поурочний план - той який хтось один виклав у Інтернеті. Можливо це спосіб менше витрачати час на підготовку до уроку, але зовсім не засіб розвитку вмінь учителя. Дійсно все не так страшно у випадку учителя. Та катастрофічно коли учні замість розвивати вміння і здобувати знання, просто все списують. Інтелект не розвивається.
Коментувати
Жолоновка-Качурик
Та де там ты вчителі розумні. Ондо у школах вже терпіння нема від старих і просраних пенсіонерів, вибачте на слові вже, до того ж за сприяння директриси процвітають доноси одне на одного, колектив спрямований не навчати учнів, а захапать більше годин і бути сраколизками адміністрації школи, до того ж школи гарно ділять на верхні і нижні підсобки. У верхній - свита начальства срана, а знизу два Вупсін і Пупсіня. Вчителі хочуть годин і угодить начальству, а молоде покоління вчителів заклюють.
для Вчитель (о зарплате)
конечно тарифная сетка. В таком случае какие претензии к тому,что директор не может найти ХОРОШЕГО учителя?Ребята, на ТАКИЕ деньги В ШКОЛУ пойдёт человек лишь В ОЧЕНЬ КРАЙНЕМ случае.Забудьте о призвании и иже с ним.Вспомните о том,что учитель-человек.Ему необходимо кушать, одеваться,обуваться.А молодому учителю ещё и семью завести.А ведь конфетно-букетный период никто не отменял.А ведь и квартиру необходимо снимать (или купить).А ведь и собственных детей молодые учителя захотят иметь.А ведь 90е годы очень хорошо показали,кто есть кто и что в этой стране в прерогативе.А ведь . . . Вот и думайте.Нет иНЕбудет хороших учителей в школах, которые не с советсвких времён остались.Нет и не будет молодёжи в школах,если это не частная школа,или если в этой школе не дерут с родителей,чтобы проплатить и учителям(а вот следствия подобного нам всем ещё пережить придётся),но ЭТОужеНЕучителя иНИЧЕМУони хорошему научить не способны.Нет и НЕ будет молодёжи в школе,которые не имеют поддержки от родителей
с Родионом соглашаюсь полностью,
поскольку практика жизни показала, что это именно так. Мало есть директоров,которые разумеют,что любое действие учителя,способное привести к его,учителя,звёздности (в нормальном смысле этого слова) это РАБОТА администрации.То есть учитель своей работой способен прославить школу и директора.Лишь очень небольшой процент админов разумеют подобное и поэтому подбирают себе в коллектив людей,в чём-то ярких. Это как та же гамерика,которая подбирает всех, более - менее ярких людей,чтобы лишь НЕКОТОРЫЕ из них прославили ту же гамерику, принеся ей неплохие дивиденты.
Родион
Кадрова проблема не в поганих учителях, а в тотальній корупції в цій сфері. Багатьом директорам не потрібні розумні вчителі - для чого проблеми. Сірість шкільного князька підбирає собі подібних - уміючих догодити, змовчати, покірно кивати головою, гратись в "голого короля". А чи не буває так, що навіть найкращого вчителя корумпований спрут зробить поганим - арсенал засобів в них дуже великий. В деяких сільських районах ситуація інша: там феодальний лад, всі кадрові питання в лапах начальника відділу і ніким не контрольоване свавілля. Пропозиція: відкриті конкурси на всі освітянські вакансії з висвітленням на сайтах органів управління. І мені стане зрозуміло чому взяли на роботу N , в якого середній бал заочного диплому - трійка, і відмовили D з "червоним" дипломом солідного ВИШу.
Голосzнарода
А директори шкіл не чули про оголошення в пресі про відкриття конкурсу на ту чи іншу посаду? - а не тільки по своїх родичах шукати чи родичах технічного персоналу. Хоча райно і міськно не дозволять їм такого самоуправства, щоб без їх лапи брати когось на роботу, щоб великі начальники не могли на цьому заробити. В школу не йдуть працювати хороші вчителі, бо посади вчителя лише продають, - для чого розумній людині йти в рабство, коли працюючи в приватному секторі, вона значно більше заробить і буде почувати себе при цьому вільною людиною.
Родион
Для Голосzнарода: Підтримую.
и когда до этих тугодоходящих
Для Голосzнарода: дойдёт,что в школах никто не стремится работать, возможно тогда они найдут тех,кто умеет думать, и станут платить им нормальные деньги. Хотя. Очень но я сомневаюсь.
Голосzнарода
Для и когда до этих тугодоходящих: Но они же не заинтересованы, чтобы школа обучала хорошо детей и учитель был свободным интеллектуалом, они заинтересованы только в людях с рабским менталитетом, которые будут платить им дань.
Коментувати
татата
Коли пропонуєш свої послуги вчителя і кажеш як досягнути кінцевого результату і в нано деталях розповідаєш процес до того кінцевого результату і маєш конкретну, патентовану методику, то ти є висміяний і обпльований, бо в них секта, і ти їм нікому нафік не потрібний. Та тебе навіть і не слухають.
чук и гек
Как огульно, вы, говорите от имени одного-двух лукавых, но о многих людях плохо:"Директор відверто називає педуніверситети, випускників яких він не хоче пускати навіть на поріг школи, розповідає про зустріч із деканом іншого педуніверситету, який відверто каже, що порадити будь-кого із випускників для роботи в цьому закладі не може." Ни он, ни вы не называете конкретных ИМЕН, это не этично - по меньшей мере.
Педагог
Для чук и гек: Юрій Йовбак ВСІХ студентів зазначеного ним університету інспектував особисто? Хто йому дав таке право всіх випускників педвузу "під один гребінець стригти"? А судячи з матеріальної бази школи, у мене взагалі є підозра, що в тій школі не все "чисто".
Олена
Юрій Юрійович надзвичайно достойний і шанований директор. У цього прекрасний заклад, чудові діти. Чудові, бо Юрій Юрійович і його вчителі вкладають усю душу в них. А в статті Ігор Леонідович подає не так, як є насправді, а дивлячись у дуже криве дзеркало.
Коментувати
Ева
Молодой учитель набирается опыта и становится хорошим учителем, если, конечно, работа ему нравится. Но нищенская зарплата, претенциозные родители и завуч, который скидывает часть своей работы на молодого учителя, сводит все его желание развиваться и работать - к нулю.
lara
Для Ева: Я Вас полностью поддерживаю.
Коментувати
Anna Gichka
А чим займаються викладачі педвузів за 5 років? Скільки вони відвідали уроків у студента під час педпрактики?
Елена Онищенко
Я випускниця цієї школи. Зараз працюю вчителем в сусідньому селі. Знаєте, що мені сказали вчителі які мене навчали? Щоб я шла працювати в любу школу, тільки не до Юрія Юрійовича Йовбака. Чому? Бо всі проофесійні вчителі залишили його заклад і працюють в столиці. Робіть висновки самі.
Андрей Козак
Интересно, а в какой профессии можно хорошего специалиста на 100 баксов в месяц найти?
педагог
Це добре! Одна сучасна школа на всю Україну. Вже "прогрес" :))))))
rokki
Чомусь не покидає одна думка. А чим займаються райвно. Чому вони не проводять роботу з молодими педагогами? За що вони отримують зарплату? А чим займаються заступники з НВР? Скільки вони відвідали уроків таких педагогів? Колись молодим вважали того педагога, який не мав педстажу 5 років. З такий час можна досягти певний результат.
УЧИЛКА
Може кого і зацікавили слова про "супер директора" та потенціал вчителів. А мене ну чомусь дуже покоробили слова про технічне забезпечення школи (та ще й в селі). Що ж то за така супер-пупер школа з таким же директором, де в кожному класі мультимедійне обладнання, а він такий "нещасний" (директор) не знайде собі вчителя "достойного". Це зрозуміло навіть малій дитині, що випускнику ВУЗу потрібно попрацювати (не рік і не два), можливо навіть і набити свої власні шишки, щоб бути достойним вчителем. Я зловила себе на думці, може кинути свою школу, найбільшу і найкращу в місті, але без такого забезпечення технічного та й податися "на заробітки".