Ігор Лікарчук: поріг "склав/не склав" нас не врятує

Поріг "склав/не склав ЗНО" лише замилить очі, даючи можливість прийняти до ВНЗ практично всіх

Ігор Лікарчук: поріг "склав/не склав" нас не врятує

Автор: Ігор Лікарчук, екс-керівник Українського центру оцінювання якості освіти.

Прозріли чи робимо вигляд, що прозріли? Я не втомлювався говорити про руйнацію шкільної освіти, починаючи з 2008 року. Але ніхто не чув і не хотів слухати.

Думаєте, що врятуємося встановленням результату "склав/не склав ЗНО" на рівні порогу вгадування?! Не врятуємося. Лише очі замилимо, даючи можливість прийняти до ВНЗ практично всіх, хто вгадав відповідь. А через 4-5 років в господарський комплекс і, зокрема, в школи знову прийдуть безграмотні фахівці. Засилля таких у школах - головна причина руйнації не лише математичної освіти.

Бо, якщо ви думаєте, що в кращому стані шкільна гуманітарна освіта, то глибоко помиляєтеся. Особливо іноземна мова.

Сьогодні загальна середня освіта іще тримається на трьох стовпах: толкові вчителі радянського вишколу, кількість яких щороку зменшується; невелика кількість педагогів середнього і молодшого віку, одержимі своєю справою, але які не можуть нормально існувати на вчительську зарплату й тому поступово вимиваються із шкіл; репетитори, до яких звертається більше 70% тих, хто готується складати ЗНО.

Чи врятують ці три стовпи ситуацію? Не врятують. Тож будемо жахатися від подібних цифр іще багато років.

Оригінал

Освіта.ua
26.05.2016

Популярні блоги
І. Редько: про ненормовану розумову роботу школярів Когнітивний дисонанс на фоні любові до своєї країни і бажання жити, вчитись і розвиватись саме тут
Віктор Мисан: про що думають українські учителі У школах – повний розгул «демократії» та «академічної свободи», що зверху, що знизу
Т. Єфімова: коли зникне зі шкіл совдепія з подарунками? Коли зникне зі шкіл совдепія разом з подарунками, підлабузництвом і нікому не потрібними активностями?
Н. Борисенко: чарівна паличка й валеріана для вчителя Учителі просто вигорають, і в них не вистачає життєвих сил дати дітям все те, що вони могли б
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Андрей Козак
Так весело это слышать от человека, который принял такой же порог в прошлом году...
совесть
Для Андрей Козак: Якщо є методика й мета введення порогу, то результат по 2016 року - скоріше відсутній, ніж присутній... У 2015 були значні проблеми із тестом з укр мови. Методика оприлюднювалася вперше... Загравання з ВНЗ продовжуються... Команда в центрі дуже стерильна (мед. термін)... Та й батьків дітей так не хочеться зайвий раз ДРАТУВАТИ ПРАВДОЮ... Ну кому вона потрібна?
Коментувати
так отож
Для совість: оскільки грошей в бюджеті катма, то керівництву варто вибирати між лякачкою та реальним дійством.Тим дійством,яке передує виходу в світ звиклих до махлювання людей. А отже - починати потрібно саме з дітей. Нажаль мало хто усвідомлює, наскільки ШВИДКО дитина вбирає все, що бачить-відчуває-чому є особистим виконавцем.НАдто швидко. Враховуючи швидкість становлення людини варто усвідомити, що ЗНО для бакалаврату вже зайвий крок, якщо не було роботи із дітьми в шкільному віці. А отже, повторюсь, коли грошей занадто мало, варто думати над першочерговістю дій. Уявіть себе у безрошів*ї. Просто попробуйте це прожити. Тоді легше буде зрозуміти що саме я маю на увазі
так отож
Для совесть: ні. Зно для бакалаврів то не вихід. Їм життя покаже марність витрат на проплату. А от ЗНО для учнів хоча б після 4 та після 9 класу ПО ВСІМ БАЗОВИМ ПРЕДМЕТАМ школи та так, щоби результата оприлюднювати (БЕЗ прізвищ дітей, але по кожному вчителю як співвідношення оцінки, що виставив вчитель і оцінки, що отримав учень на тому ЗНО). ОЦЕ здатне дати результат. А бакалаврське ЗНО то вже запізніла реакція. Тобто - коли все вже зроблено в школі, дивитися на результат у ВНЗ, виходить як лякачка для дітей6"Вчися,бо не складеш ЗНО по закінченні бакалаврату. Тут важко видати повністю. Але, можливо Ви зумієте усвідомити принцип "лякачки" і принцип регулярного ДІЙСТВА
совесть
Для так отож: Та повністю підтримую ЗНО=ДПА для 9 й 4 класів. Але це для школи наведення порядку з оцінюванням. А от з відповідальністю за результат ВНЗ? ЗНО для бакалаврів потрібне. (Але поки це виглядає фантастикою.) А от МОЗ проводить тестування для лікарів!
Олекса Позняк
Що ви приклепались до тої оцінки? У французькій школі немає оцінок і живуть люди.Іван Іванович добрий дідусьі усім на бал завищує а Марія іванівна зла тітка усім занижує і що з того?Нагадуєте дурного прорабаякий бігає з рулеткою усе міряє а будинок не будує.Систему міняти потрібно а ще 10 екзаменів до старої системи нічого не дадуть.
так отож
Для Олекса Позняк: давно не зустрічалися.Є в західних школах оцінки.Не морочіть голови.Систему міняти? позняка є на те повноваження? Чи позняк здатний показати всім пропоновану систему? Чи може є вільні кошти?Важко розмовляти заочно, оскільки коли бачиш людину - одяг, зачіску, вираз обличчя, вираз очей, міміку взагалі та міміку як реакцію на слова - значно легше усвідомити, що ж саме розуміє лдина,що сприймає, що здатна помислити, як здатна відреагувати...Іспити дадуть результат ЗАВЖДИ.Особливо іспити НЕЗАЛЕЖНІЙ особі. А порівняння результатів особливих капіталовкладень не потребують.
Коментувати
так отож
а я з 2001 говорю-говорю, а віз як стояв на припоні, так і стоїть. І що?
Василина
Підтримую .п.Лікарчук !До тих пір ,доки не буде визначено реальні а НЕ НАДУМАНІ причини,поки так і буде. .. ,ДЕГРАДАЦІЯ ОСВІТИ: середньої і вищої ,а звідси і деградація суспільства,економіки,держави.
совесть
Про ганебно низький поріг. З 2008 року, розгледівши реальну картину з результатами ЗНО, завжди центр звинувачували... у дуууууже складних тестах. Мовляв, це й є головна проблема. Нарешті у 2016 р. ЗАГОВОРИЛИ відверто, ВИЗНАЛИ (дякую п. Ковтунцю) реальну проблему зі знаннями учнів... Правда ВНЗ чомусь зараз мовчать... попереду ж вступна кампанія! Але тести за ці 8 років для слабких реально спростили, але загальна картинка від цього не змінюється, бо слабкі як ВГАДУВАЛИ, так і продовжують вгадувати на завданнях АБВГД-ках. Та й ще ж НЕ ВСІ діти складають тести, а за вибором! Найцікавіше попереду! А про ОДНАКОВУ оцінку ДПА для дітей профільних класів і класів стандарту годі й говорити, бо тут явно у виграші профільні класи (правда окремих вчителів точно будуть звинувачувати у надмірній строгості, бо оцінки ДПА для профілю від центру будуть з вищими балами, ніж вони виставляли учням.) Цікаво, коли ж ВНЗ перестануть занижувати поріг і брати ВСІХ на навчання? Відповідь є: ЗНО для бакалаврів!
Вадим Мендерецкий
Для совесть: Продолжайте дальше тупые реформы и экспериментируйте с ЗНО и большинство детей точно уедет за кордон. Там ЗНО никому не нужно. Одни реформаторы доеформировали экономику и люди уехали на зароботки... другие выживают детей на учебу заграницу... во многих странах наши дети уже учатся безплатно... и никто там ни разу не сказал, что уровень знаний наших выпускников школ низкий а здесь заладили причитания и с каждым годом все больше....
совесть
Для Вадим Мендерецкий: Для отримання вищої освіти "не пройшов поріг" повинно стосуватися не менше 25% учасників ЗНО! Ні, вступні екзамени у ВНЗ - не дочекаєтеся... З такою корупцією в країні, з такою нахабністю й безпринципністю багатьох викладачів ВНЗ... Краще вже продовжуйте зневажати ЗНО... Дійсно, за кордоном без грошей навчаються наші найкращі діти, або ті, в кого гроші для навчання й проживання є! А люди їдуть за кордон не від реформ, а від їх відсутності...
так отож
Для совесть: ні. Зно для бакалаврів то не вихід. Їм життя покаже марність витрат на проплату. А от ЗНО для учнів хоча б після 4 та після 9 класу ПО ВСІМ БАЗОВИМ ПРЕДМЕТАМ школи та так, щоби результата оприлюднювати (БЕЗ прізвищ дітей, але по кожному вчителю як співвідношення оцінки, що виставив вчитель і оцінки, що отримав учень на тому ЗНО). ОЦЕ здатне дати результат. А бакалаврське ЗНО то вже запізніла реакція. Тобто - коли все вже зроблено в школі, дивитися на результат у ВНЗ, виходить як лякачка для дітей6"Вчися,бо не складеш ЗНО по закінченні бакалаврату. Тут важко видати повністю. Але, можливо Ви зумієте усвідомити принцип "лякачки" і принцип регулярного ДІЙСТВА
Коментувати
Вадим Мендерецкий
Запитання: Навіщо було робити саму вдалу реформу (за словами міністерки), щоб довести освіту до такого стану? І чого по людськи заслуговують такі горе реформатори?