Osvita.ua Вища освіта Реформа вищої освіти МОН пропонують впровадити дуальну освіту
МОН пропонують впровадити дуальну освіту

Розвиток дуальної освіти може стати поштовхом для підвищення якості навчання у вишах

МОН пропонують впровадити дуальну освіту

Міністерство фінансів попередньо готове розглянути можливість надання фіскальних стимулів для бізнесу, що співпрацюватиме з вищими навчальними закладами в рамках розвитку дуальної освіти. Про це, під час своєї участі на круглому столі «Дуальна освіта – виклик безробіттю», сказала міністр освіти Лілія Гриневич.

За її словами, розвиток дуальної освіти, коли поєднується теорія у ВНЗ та практика на виробництві, може стати саме тим поштовхом, що необхідний українській освіті для підвищення якості навчання і її відповідності стандартам та запитам ринку праці.

У Міністерстві освіти підкреслюють, що впровадження дуальної освіти найперше чекають вітчизняні виробнича, аграрна та ІТ-сфери.

«Студенти, які вчаться за цими напрямками, більше потребують практики, ніж теорії. На жаль, технічна база вітчизняних вишів застаріла. Тим часом, бізнес вкладає гроші в інновації, а тому може навчити студентів виробничим процесам», - зазначають у Міносвіти.

Згідно з принципами дуальної освіти, підприємці можуть формувати розклад занять, забирати зайві предмети і навіть приймати іспити у студентів. Також підприємства, які беруть участь у дуальній освіті, платять студентам стипендію, наближену до зарплатні. Таким чином молодим спеціалістам не потрібно шукати компроміс між навчанням і додатковим заробітком.

У свою чергу, голова правління Кіровоградського обласного об’єднання організацій роботодавців Павло Штуман підкреслив, що в Україні є значний перелік професій, з яких повністю отримати знання поза виробництвом просто неможливо.

«Ми закликаємо МОН підтримати ідею створення робочої групи з представників міністерства, освітян, експертів та роботодавців, які напрацьовуватимуть дорожню карту впровадження дуальної освіти в Україні», – зазначив Штуман.

За словами президента Малої академії наук Станіслава Довгого, в Україні гостро відчувається дефіцит хороших спеціалістів.

«Водночас, маємо проблеми з безробіттям та працевлаштуванням студентів. Дуальна освіта дає плюси одним та іншим: підприємства отримають кваліфіковані кадри, студенти – роботу», – додав Довгий.

Як відомо, ідея дуальної освіти набула свого розвитку в Німеччині у 70-х роках минулого століття. Система передбачає отримання теоретичних знань студентом впродовж 1-2 днів на тиждень, решта підготовки це робота на підприємстві.

Німецька система, що поєднує державну професійну школу з виробничим навчанням, вважається зразковою, і була експортована в численні країни. Згодом цей досвід поширився в освітніх системах Канади й багатьох європейських країнах,  зокрема, в Австрії, Швейцарія та інших.

Освіта.ua
15.02.2017

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
mamochka-m@mail.ru
Хорошая идея !!! Успехов министру в воплощение этой идеи !!! Ну и кроме колледжа можно на первом курсе ВУЗа дать основу на которую будет ложиться дальше теория и практика данной специальности , и соответственно уже после первого курса 18 исполняется .
гість
Розробіть механізм зацікавленості взяти на таку роботу студента, а то у нас буде як з виробнисою практикою,сам знайди та ще й бувають випадки й заплати
Марианна Черня
Согласна с вашим предложением,но кто возьмет на работу в 16 лет после школы????
Pasufik
Для Марианна Черня: После школы проф.лицей или колледж, работа, проверка на профпригодность и Вам уже за 18. Если определились с выбором профессии можно получить заочно ВО в вузе. Это надежнее, чем поступать после школы в ВУЗ не зная,для какого вида деятельности ты пригоден или что тебе нравиться.
Коментувати
Pasufik
Як бувший виробничник скажу,що напрямок абсолютно правильний. Я вчився заочно на екон.ф-теті і якби не мав доступу у щоденній роботі до бухгалтерських форм та екон.звітів нічого б не знав. Наша вища школа по багатьом спеціальностям нічого практичного не вчить, рятує практика, яку можеш отримати на виробництві. Але буде опір, бо це реальні втрати годин для викл.складу. Бажаю успіху п.Гриневич, давно пора було за це взятися.
Лілія Поставець
Для Pasufik: Я повністю з вами згодна! У мене була схожа ситуація. Це правильне рішення!
Коментувати
Працедавець
Правильне рішення. Вітаю Гриневич! Потрібно швидко впроваджувати і рухатись цим шляхом. ВНЗ сьогодні вже не можуть готувати працівників високого фахового рівня., вони, у своїй більшості, залишилися позаду прогресу. Крім того, динаміка змін на інноваційних виробництвах настільки велика, що навчальні заклади не встигають з підготовкою. Це ж стосується і педагогічних ВНЗ. Добре, що готується до впровадження ще одне рішення: допустити до навчального процесу сторонніх фахівців (не педагогів). Обидва рішення є "ревоолюційними" і абсолютно необхідними. Після цього можна очікувати змін в освіті.
совесть
Для Працедавець: За такого рівня безробіття в країні, що дозволяє роботодавцю ВИБРАТИ найкращого з довгої черги бажаючих працевлаштуватися, ця ідея дійсно ПОКИ сприймається для гарного ПІАРУ. Як фірмі роботодавця, так і лектора... А потуги п.Міністра, яка намагається продемонструвати те РІЗНЕ цікаве й ефективне, що працює в інших країнах світу на благо економічного процвітання своїх країн, варті підтримки. Чомусь пригадалася "шефська допомога" і РЕАЛЬНА ОБОВ’ЯЗКОВА ПРАКТИКА СТУДЕНТІВ НА ПІДПРИЄМСТВАХ (з такого залитого нищівною критикою совка). Наразі це ДУАЛЬНА ОСВІТА. Байдуже на назву! ПОДИВІТЬСЯ НА професуру внз, яка НЕ ВСТИГАЄ за новаціями в навчанні маркетингу, ІТ тощо... От де потрібне КОМПЕТЕНТНІСТНЕ НАВЧАННЯ! Навіщо така кількість внз на державному забезпеченні, що не дають потрібної якості випускників?
в Ваших словах
Для совесть: я читаю о том, что ЛУЧШЕГО, нежели было создали в советском союзе, наша министерка создать не способна.Но и реально вернуться к ТОЙ системе образования тоже НЕ способна. Поворачивает потихоньку, не видя ни направления, ни путей...
Коментувати
Дядя Сем
Бла-бла-бла....Бла-бла-бла....Бла-бла-бла....Бла-бла-бла....Бла-бла-бла....
практика у студентов
довольно серьёзного ВУЗа, прийдя на практику, услышали:"Вы нам не нужны. Прийдёте в конце термина, мы вам всё подпишем.Отчёт напишите сами". И после подобного кто-то поверит в то, что кому-то нужны ученики?

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!