Великі лекційні потоки у вишах будуть неможливі, - Шаров

2020/21 навчальний рік буде роком випробувань педагогічної майстерності та креативності

Великі лекційні потоки у вишах будуть неможливі, - Шаров

Перед закладами вищої освіти постануть два масштабних завдання трансформації освітнього процесу, що мають бути враховані кожним закладом при плануванні наступного навчального року.

Про це у своєму Facebook написав генеральний директор директорату вищої освіти МОН Олег Шаров.

За його словами, відтепер усім доведеться жити, працювати, навчатись, забезпечувати якість освіти та ефективність управління в умовах соціального дистанціювання.

«Ліки та вакцина від коронавірусу будуть винайдені, випробувані та достатньо поширені, але для цього замало двох або чотирьох місяців. Тому 2020/21 навчальний рік буде роком випробувань педагогічної майстерності, креативності та цифрової обізнаності освітян», - зазначає генеральний директор директорату вищої освіти.

Він наголосив, що великі лекційні потоки будуть неможливі в умовах обмежувальних заходів.

«Не берусь прогнозувати критерій наповненості лекційних аудиторій: кількість присутніх, площа на одну людину чи мінімальна відстань між присутніми тощо. За всіх обставин зберегти лекційні заняття в теперішньому вигляді буде проблематичним. Єдина для усіх університетів та коледжів відповідь на цей виклик неможлива, тому кожному доведеться зважувати можливості дистанційного опрацювання теоретичного матеріалу, проведення лекцій з малою кількістю здобувачів освіти, винесення частини лекційного матеріалу на семінарські чи практичні заняття тощо», - зазначає Олег Шаров.

Друге, має бути подолана «дитяча хвороба» перевантаження самостійної роботи студентів.

«Наразі надходять скарги на надання студентам завдань щодо читання фантастичних обсягів навчальної чи наукової літератури або написання валу трудомістких і беззмістовних письмових робіт. Вочевидь, закладам освіти доведеться навчитись регулювати та контролювати самостійну роботу з метою підвищення її ефективності, що неможливо без системного осмислення її обсягів, форм організації та притомних інструментів контролю», - підкреслив генеральний директор директорату вищої освіти МОН.

Освіта.ua
04.05.2020

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
людина
Дистанційна освіта в країні, де глючить інтернет, де не всі за місцем проживання мають доступ до мережі, де викладач має відсидіти в навчальному закладі свої 36 год. на тиждень??? Хто знає, чи розуміють очільники освіти хоч трохи, що реально відбувається з навчальним процесом у кожному закладі кожної області України?
Віталій Хромець
Ми, в Університеті Короля Данила розгорнули дистанційну освіту і всі викладачі працюють за розкладом  докарантинного періоду. Про це писав тут - https://cutt.ly/Uyxx7G2
Носов
Для Віталій Хромець: що це за Пту ім Данила?
Коментувати
Оксана
Дистанційна освіта при всіх технологічних можливостях ніколи не замінить живого спілкування та передачі знань умань і навичок від викладача до студента. Тому якість освіти буде невпинно падати, а наші молоді міністри і надалі будуть пишатися красивим картинами....на жаль
Віконт
Мій навчальний заклад з благословення керівництва повністю ігнорує організацію дистанційного навчання. Немає ні положення і наказу, як мають працювати педагоги під час карантину. Деякі сумлінні педагоги перейшли на Google-сервіси, але це одиниці. Решта взагалі не виходять на контакт зі студентами. І всіх то влаштовує. Директор на це дивиться крізь пальці. То про яку організацію дистанційного навчання може йти мова? Думаю таких навчальних закладів купа по Україні, особливо таких де переважна більшість педагогів, то пенсіонери!
Учасник
Для Віконт: 1. Вам не завадило б вдосконалити володіння мовою. Аж надто багато помилок. 2. Проблема не у пенсійному віці, а в ставленні до роботи. Я активний пенсіонер, використовую у роботі і Moodle, i Google- сервіси, i Zoom, i Viber etc..., а поряд зі мною купа молодих гниляків, які не вилазять зі своїх соцмереж, де лише скиглять про тяжку долю, замість самовдосконалення. 3. Дасть Бог, і ти станеш пенсіонером. А не дасть -- то й не станеш. Здоров’я всім!
БЕТІ
Цілком з Вами погоджуюсь
Коментувати
ДепартаментДюсолей
МОН спочатку потрібно розробити нормальне положення про дистанційну освіту для всіх типів навчальних закладів, контролювати як навчальні заклади виконують ті положення, чи часом не ігнорують їх і тоді питання перевантаження самостійною роботою студентів відпаде само собою!

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!