УЦОЯО використав незнайомий для учасників твір на ЗНО

В Центрі зазначають, що такі завдання дають можливість виокремити сильних учасників

УЦОЯО використав незнайомий для учасників твір на ЗНО

Український центр оцінювання якості освіти використав у завданнях тесту ЗНО з української мови і літератури незнайомий для учасників позапрограмовий твір. В УЦОЯО наголошують, що такі завдання дають можливість виокремити сильних учасників.

Про це йдеться у роз'ясненні УЦОЯО щодо завдань тесту № 49–53 частини тесту «Українська література».

«Цьогоріч у зошиті сертифікаційної роботи з української мови і літератури основної сесії зовнішнього незалежного оцінювання в частині 2 «Українська література» вміщено низку завдань (кластерні завдання), що стосуються незнайомого для тестованих позапрограмового поетичного твору (завдання № 49–53)», - повідомляють в Українському центрі оцінювання якості освіти.

В УЦОЯО наголошують, що практика використання кластерних тестових завдань до незнайомих текстів не нова в тестах ЗНО з української мови та літератури.

«Так, традиційно в частині 1 «Українська мова» сертифікаційної роботи пропонуються тестові завдання, під час виконання яких учасникам тестування необхідно працювати з незнайомим текстом, тим самим засвідчуючи як свої знання з лінгвістики тексту, так і вміння читати й аналізувати тексти різної тематики, композиційної, жанрової й стильової природи», - роз'яснюють в УЦОЯО.

У Центрі зазначають, що завдання 49–53 субтесту з української літератури передбачають не лише перевірку знань, умінь і навичок учасників тестування в галузі літератури, а й практичне застосування їх під час роботи з позапрограмовим художнім текстом.

«Такі завдання дають можливість виокремити сильних учасників ЗНО за їхньою здатністю застосовувати знання в нових, нестандартних умовах, умінням зіставляти факти, робити висновки, складати уривки в цілісну картину. Відповідні якості молодої людини є надзвичайно актуальними, бо це вимога не лише освітньої галузі, а й сучасного життя», - наголосили в Українському центрі оцінювання якості освіти.

Для отримання оперативної інформації про перебіг ЗНО та вступної кампанії приєднуйтесь до сторінок Вступна кампанія в Telegram або Абітурієнт і Освіта.ua у Facebook.

Освіта.ua
13.07.2020

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Роман
О, панно Інно! Спека. Червень. Всі в масках. Антисептик. Черги. П’ємо пігулки і мікстури, Щоб не було температури. На всі начхавши заборони Проходим спритно охорону. Мета висока того варта, Вже й зошит тестовий на парті. Готовий до завдань всіх типів, от тільки з віршем якась "липа", Та мрію скласти на "відмінно". О, панно Інно, панно Інно! 16. 07. 20 ©
Андрій
Для Роман: здасте.
Выпускники-2020
Для Роман: Браво! Молодец!
Коментувати
Лія
таке завдання на пробному зно було дуже легким. але ось основна сесія... звідки я маю знати, що означає білий колір? нащо це в літературі? і яким чином пов’язані цей вірш та блакитна панна, якщо у вірші згадується липень, а блакитна панна - про прихід весни?
Аннютка
Для Лія: так відповідь Чари ночі , бо в обидвох віршах про молодість і любов
Лія
оу, тоді перепрошую. я, напевно, щось наплутала, коли перевіряла свої відповіді
питати
Для Лія: так символізм кольорів для модри камінь треба було знати
Коментувати
Євгеній Тєплоухов
А я оце тут мимо проходив з попкорном та й затримався. Чудні діла твої, господи! Дітям показали незнайомий вірш - і вони зависли, чи що?? Що викликало труднощі - невміння учнів 11-х класів читати, чи зрозуміти написане без підсказки вчителя?? І я правильно зрозумів, що під час аналізу вірша, інтерпретації його ідеї є тільки ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ ВАРІАНТ?? Ви оце зараз серйозно?? Тобто, хтось вирішив, що оцей вірш про те-то і се-то, я якщо дитина побачила у вірші щось інше, що хвилює дитину наразі - то це НЕПРАВИЛЬНИЙ ВАРІАНТ?? Агов, люде, вас із семидесятих років минулого століття в анабіозі тримали, а тепер випустили? Всі мають думати безобразно, но єдінообразно?? Я просто не в курсі, я вчитель біології і хімії.
Олена
Завдання повністю адекватне. Діти, які читали вірші та знали як їх аналізувати легко справились із цим завданням. Досить товкти воду в ступі. Хто виконав - то’й сильніший і заслуговує на вищий бал.
Тетяна
Повністю згодна з Андрусяком. Зв’язку з "Чарами ночі" не існує. Це по-перше. А по-друге, яким чином це виокремлює сильних учасників? Все одно бали за ці завдання не подвоюються. Укладачі зно вже не знають, щоб таке придумати, аби ускладнити завдання.
адвокат
Для Тетяна: Дуже просто. отримають + бали за ці завдання. Значить за ЗНО - більше отримають. ніби логічно). У ЗНО з кожного предмета повинні бути завдання з родзинкою). Хто виконав, значить він сильніший.
Тетяна
Вірш із зно повністю скопійований з вірша Тичини "О панно Інно". Проаналізуймо про що йдеться у вірші зно. Розповідач звертається до Інни:"Ви тут. Але Ви так далеко", "Прийде хтось несказанно милий. І поведе у світ любові". Тобто провідною темою цього вірша є нерозділене кохання. Хтось інший поведе її "у світ любові". Яким чином цей вірш перегукується із"Чарами ночі"?
Олена Євгеніївна
Дурні завдання, що складали дурні. Я з вами погоджуюсь
Коментувати
Марія
А мені похєр, все написала рандомно і радію, що є прохідний. Не жалкую ні хвилинки, що не витрачала батьків гроші на репетиторів, а замість того, щоб готуватися до цієї дурниці, проходила навчання на актуальні професії.І коли всі «пахали» за тиждень до ЗНО вперше вийшла на прибуток 2500$ в місяць...Зараз стабільно заробляю і кайфую, як добре, що батьки мене зрозуміли, бо інші б по шиї надавали(хоча в цьому сенсу немає, коли я вже почала заробляти більше ніж свої батьки без вищої освіти). Попрошу всіх батьків, які це прочитали - ЗАДУМАЙТЕСЬ!!!
к
Для Марія: а чим займаєшся ?
Й
На трассе )!
Александр
Для тебе це може і є єдиний спосіб заробляти більше ніж прибиральником)
Коментувати
Іван
Читаючи ці коментарі,можна зробити висновок,або вчителі подуріли,або цей сайт відкрили для себе пацієнти психіатричної кініки!
В'ячеслав
Для Olga:Ви,молодець,все правильно!А,то починаєш висловлювати тут свою думку,на що всі мають право!І починаються образи,в кожного своя думка,але ображати жінок і дітей неприпустимо!Пан Коцький,за що боролися,на те і напоролися!
адвокат
Для В’ячеслав: Він теж висловив свою думку. Теж має на це право. До речі без нелітературних і бранних слів це зробив. Не ображав він дітей. Це цитата однієї виокопосадовиці.(шкода, що ви нічого не зрозуміли). Дописи ж Ольги огидно читати. Брр.
Коментувати
Ольга
До неприємно дуже:ну якщо Ви уважаєте приниження жінок та дітей,яких розбирають по якості-певним сарказмом,то тодікуди котиться наш світ?Я права на всі сто відсотків,і до його коментаря я його не ображала,а писала про ЗНО і про освіту під час дистанційного навчання,але вибачте,прочитавши,потім,як Ви кажете,отой сарказм,де порушуються права жінок,дітей я ошаленіла,за таке приниження треба до суду подавати, я відповіла по факту,бо саме таку людину я побачила після його слів.Це не іронія,і не сарказм,а образи,і порушення прав людини!Якісні діти,як таке можна написати?Якщо дитинка погано вчиться,або хворіє це дитина неякісна і т.д,за судженням Коцького,та це ж страх!Я перша його не ображала,з приводу яким у мені місцем треба заробляти,що про мене людина знала,щоб писати такі слова і коментарі?А,якщо ця людина ще і вчитель,то зрозуміло,хто якість дітей,як він написав занижує,за таких вчителів соромно,і їх таких не повинно бути і близько з нашими прекрасними,дорогими нам дітьми.Так,що не треба ,шановний,виправдовувати те,що сарказмом не назвеш!
адвокат
Для Ольга: Не писав він Вам,"яким місцем треба заробляти"( кожен розуміє, як йому миліше), він мав на увазі, що до народження дітей потрібно ставитися відповідальніше,щоб потім не жалітися по всіх кутах, що не справляєшся, що важко, не чекати від усіх допомоги. Дітей також не оскорбляв , це була використана цитата з промови однієї високопосадовиці( але Ви , як бачу, не в курсі).
Коментувати
Олена
Люди, ви чого? Я здавала це зно.Школу я закінчила майже 20 років тому, з програми знала хіба що Шевченко та Українку. Готувалась десь з місяць, читала твори й біографії. Ніяких проблем у мене з цим віршем не було! Все повністю зрозуміло! От питання щодо наголосів це так! ФаховИй. Жодного разу в житті не чула такої вимови.
ghcdt
Просто жесть!!!Безкультур’я повне???? а щодо тесту ,то абсолютно відповідає програмі!долю того ,щоб нормально здавати ,то потрібно багато "потіти" додатково.тим більше часу було достатньо!
Студентка
М-да... Стільки негативу як в місцевих коментарях давно не читала. Зайшла на сайт дещо перевірити, але не змогла пройти повз це... Мені от цікаво: це справді отут внизу пишуть дорослі свідомі люди? 80% коментарів це просто жесть. Перш ніж приходити сюди і виплескувати своє обурення, як на якийсь там невідомий твір в зно, так і на інших людей, ви хоча б навчіться спершу правильно писати! Бо в мене кров з очей починає текти коли я бачу таку кількість граматичних та пунктуаційних помилок в одному реченні. І ви ще з таким рівнем знання укр. мови збираєтесь тут, щоб обговорювати правильність/неправильність складання питань для зно з української?.. Соромно має бути, особливо тим, хто тут просто бере і словами принижує інших. Щодо питання по темі... Я теж дивилась до того твору. Як вперше його прочитала, нагадав мені твір "О панно Інно", однак одразу ж зрозуміла, що то був не він. До цього можна ставитися по-різному, та якби я цього року здавала зно, мені б "невідомий віршик" не сподобався.
Дон Жуан
Для Студентка: 1)Перед КОЛИ ставиться кома2) перед ЯК також ставиться кома 3) правильно не "питання ПО темі", а "питання З теми" 4) перед ЦЕ потрібно було поставити тире 4) перед ЯКБИ потрібна кома. Якось так. Але зауваження щодо хамства у коментах цілком слушне. За це - РЕСПЕКТ)
Студентка
Дон Жуан, дякую за детальний розбір. Писала на емоціях, бо просто злість бере за таких людей, як в коментарях нижче. Краще більше б по темі говорили, а не нові матюкі один для одного придумували.
Дон Жуан
Для Студентка: Розумничка) Поважаю)
Коментувати
неприємно дуже
Модератори. АУ! Ви де? Чому не фільтруєте коменти? Це фу, як некультурно) Пан Коцький із певним сарказмом і дотепно зробив свій допис.( не всі нажаль таке розуміють). Потролив трохи . Буває. Але пані Ольго, виж якось ну зовсім вже того....
Ольга
До Пана Коцького:Там опечатока в попередньому моєму коментарі до тебе недоробка:ти і ще раз ти знаходишся в пожиттєвому запої,тебе в запоїї народили.Жертва аборту!!!І мені не соромно за свої слова,бо це правда!
Ольга
Для Пана Коцького:ти хамлюга,можу запевнити,що я тверезіша за тебе мабуть так на мільйон процентів,а в пожиттєво у запої,а на кшталт учительських трусів дам тобі рекомендацію:1.Береш ці труси.2.Натягуєш їх на свого носа.3.А потім довго нюхаєш їх до безпритомного стану.Фу виродок!
Ольга
Для Пана Коцького:Шановний не ваша,перепрошую справ скільки мені народжувати,а якість дітей на тобі бидлові випробувала,нахабне,дегенеративне створіння,яке корсет з себе великого розвитку,а насправді деградований мудак,,якого не навчили поважати жінок,тебе,певно не жінка народила,а з пробірки,як пробний варіант випустили,,відтіль і якість,ти виродок розумний знаєш,що за конвенцією ООН всі права дітей рівні,а за слова якості дітей попався б ти мені до рук я б твого рота на твою сраку натягнула!Вишкварок недороблений!!!
Дон Жуан
Для Ольга: Таких жінок, як Ви, ніхто не поважає) Бульдозер, а не жінка)
Коментувати
Лор
Як гарно ми вміємо плюндрувати один одного . Ми - українці вміємо тільки хизуаатися, сперечатися, вбивати один одного. Моя думка, що після і під час карантину, таке завдання давати не мали права. Знову панують гроші, зв’язки. Радійте, всеодно, як були в ярмі так і будете всі.
Катерина
Прекрасне завдання для перевірки компетентності, а не тупо завченого фактажу. У моїх дітей взагалі не було проблем з цим видом завдання. До того ж подібне було на пробному, і ми встигли розібрати такий тип завдань
Клим
Это они классно придумал делать новые задания когда много кто не учил лит ру последние несколько месяцев. ТАК ВОПРОСЫ были спорные особенно про образ белого. Ибо понять мнение автора это надо быть критиком,а не школьником.не помню что в школе мв так подробно изучали хоть одно произведение.
Коментувати
Мама
Мій син здавав цього року. І казав, що з цим віршем абсолютно ніяких проблем не виникло. Все було зрозуміло! Для чого шукати проблеми там, де їх немає. Питання ж стосувалося змісту вірша, а не його авторства...
Лариса Шувалова
ТОді цього -" застосовувати знання в нових, нестандартних умовах, умінням зіставляти факти, робити висновки, складати уривки в цілісну картину" -потрібно навчати у школі!
Льонік
Для Лариса Шувалова: а там не вчать? От оказія!
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!