Osvita.ua Середня освіта Реформа середньої освіти МОН готує новий Порядок підвищення кваліфікації
МОН готує новий Порядок підвищення кваліфікації

Планується, що у травні 2018 року проект документа буде поданий на розгляд уряду

МОН готує новий Порядок підвищення кваліфікації

У Міністерстві освіти створено групу, яка має розробити Порядок підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників. відповідний наказ підписаний міністром Лілією Гриневич.

Створеній групі, яку очолив заступник міністра Павло Хобзей, доручено до 01 лютого 2018 року розробити проект Порядку підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників.

Планується, що до 05 травня 2018 року погоджений з заінтересованими органами виконавчої влади проект документа буде поданий на розгляд Кабінету Міністрів.

Як відомо, коментуючи ухвалення нового закону «Про освіту» наголошують, що в Україні будуть впроваджені нові засади підвищення кваліфікації вчителів.

Зокрема, загальна кількість годин на підвищення кваліфікації упродовж 5 років буде не менше 150 годин. При цьому вчитель має самостійно вирішити, яку кількість годин з цього обсягу він використовуватиме для навчання щороку.

Держава з коштів спеціальної освітньої субвенції, а також місцеві органи мають оплачувати підвищення кваліфікації для вчителів, навіть якщо педагоги обиратимуть платні курси.

У свою чергу міністр освіти Лілія Гриневич заявляє, що відомство має намір зробити сертифікацію вчителів альтернативою атестації, але робитиме це поступово.

«Атестація, на жаль, себе дуже дискредитувала. Сьогодні сертифікацією ми хочемо зробити альтернативу атестації, але ми робимо це поступово. Я думаю, що сертифікація з часом витіснить атестацію», - сказала Гриневич.

За її словами, поки міністерство залишає два механізми - атестацію і сертифікацію.

«Сертифікація передбачає два етапи. Перший етап – це зовнішнє тестування. Це тест, який буде проводити Український центр оцінювання якості освіти, і цей тест буде перевіряти знання методики, особливості реформи, знання предмета. Він буде мати декілька компонентів», - зазначила міністр.

Друга частина сертифікації включатиме моніторинг роботи вчителя безпосередньо в класі.

Освіта.ua
01.12.2017

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
вчитель
шкільні підручники з предметів забороняються міністерством освіти щодо вільного продауі. то чому держава не дає вчителям безкоштовно підручники?. Вчитель собі підручник купує сам на базарі по 100 гривень де забороняється вільний продаж. А з чим йому на уроці працювати, як в шкільній бвбліотеці на вчителя підручника нема бо йому не положено. Пані Гриневич, то чому не можна для вчителя підручник?
unforgiven
Нехай вони (працівники МОН) спочатку свою кваліфікацію підвищать, попрацювавши хоча б декілька років в сільській школі. А вже потім навчають учителів.
Вихователь.
Євгене,то не принциповість виставлення реального балу.То НОРМАЛЬНІСТЬ.Не "навчати двійкою",а просто навчати, виставляючи ото реальній бал.Якби Вам вдалося поспілкуватися із учнями на кшталт того,чи відають вони,що вчитель домальовує декому, бо той декий має з інших предметів вищі бали,ймовірно,Ви б відчули те, що споглядають діти.А діти моментально прораховують кому,ЗА ЩО,за ЧИЙ,і інші "за"виставляється вищий бал.І,повірте,оте вивищення досить боляче для кожного з них.Вони й не видадуть того Вам,але вдома, серед однолітків,а ще-НЕ прийматимуть того,кому намальовано... ОТо проблема для неприйнятого.І добре,якщо дорослі зуміють об*єднати усіх.А то не завжи вдається.І йде в життя дитина,яку не прийняли однолітки,бо "вчителька її любить",або "йьму ставили вісім,а мені-4,а він знає так,як і я".А мотивація?Немає мотивації,але є рівний підхід до оцінювання ЛИШЕ ЗА вміння використати інформацію БЕЗ додаткової літератури.А те потягнути за собою багато чого здатне
Вихователь.
Євгене,на сьогодні критерії настільки прості,що виставити 1, а то й навіть 3 там, де інші бали високі, а математику-фізику дитина НЕ тягне,надто просто.Мова про те,що отой бал вчитель НЕ виставляє,бо історія-литература-тощо у дитини 10-12, то адміністрація давить на вчителя,щоби той і з математики-фізики-хімії(без математики і хімії високою бути не може), або,в багатьох випадках,старані діти знають на 5-6,якщо не здатні на більше,але все одно адміністрація давить на вчителя аби отому татовому-маминому дитятці виставити на меНдаль.Приблизно те саме.І так, виставити одиницю за семестр,якщо дитинча НЕ ХОЧЕ працювати,мало кому вдається.А от якщо виставиш оту одиницю,то дитя наступного семестру паше (в ЙОГО розумінні, та і у вчительському,бо такому на більший бал дійсно пахати потрібно) на більш високий бал.А то,що адміністрація іде на поклон,а вчителя ЗАСТАВЛЯЄ виставляти вищий бал-ЗЛОЧИН як адміністрації,так І ВЧИТЕЛЯ як ДОРОСЛОЇ людини.
Вихователь.
Для Євген Рибитва: я Вам про 5-6 у тех, кому подрисовывают 10-12, когда реально 7-8. А 1-3, это несколько иной контенгент. Но и они работают.После получения ими 1 за семестр. - ПРАКТИКА.И да, хорошо, что ваши МЕДАЛИСТЫ подтвердили МЕДАЛЬ. --------и ЧТО с олимпиадами? Сумеете не отправлять детей мёрзнуть?
Коментувати
Євгену Рибитві
Щодо олімпіад.Якщо Ви не посилаєте своїх учнів на районну олімпіаду з физики,а вчителі Вашої школи НЕ відправляють їх на районну олімпіаду з математики,то Вам респект.Якщо посилаєте,то причина зрозуміла...(((Ви відправляєте своїх учнів на районну олімпіаду???
Щодо думки пана Апостолова.
Ні,і ще раз НІ.Для того,аби показати результат на олімпіаді потрібно просто - напросто,щоби дитина розв*язувала задачі,ВОЛОДІЮЧИ теоретичним матеріалом до них.Ви,готуючи своїх учнів (років 15 назад Ви точно посилав їх на район)до олімпіадЗНАЄТЕ ДО ЧОГО їх готувати?Ви володієте інформацією,ЯКИМ Теоретичним матеріалом має володіти учень,щоби ЩОСЬ розв*язати??? НІ,і ще разНІ.А пан Апостолов-ВОЛОДІЄ.В цьому РІЗНИЦЯ між Вашими учнями та його учнями.Все інше-від вміння людьми заговорювати продьему і прагнення мати ЛИШЕ ВЛАСНИХ переможців.
Вихователь.
Євгене,Лише на Ваше прохання.НАказ зверху.А якщо зверху невігласи.А які накази здатні видати невігласи?Ото ж бо й воно.Виходить,що ВЧИТЕЛЬ вчить дітей виконувати безтолкові накази,НЕ вважаючи на їх безтолковість,або на реальність становища.Для чого? Щоби ПОСТІЙНО не рипався,бо -наказ.А ще цікаво-НЕ повідомлення,НЕ пропозиція,НЕ розголос(да як завгодно)-НАКАЗ.Дорослі люди НАКАЗУЮТЬ дорослим людям.Абсурд часів тоталітаризму.НІ?ЩОдо корисності.Корисність олімпіад-це ознайомлення дитини із станом незалежної перевірки значно раніше,аніж відбуеться ЗНО,а для учнів вашої школи-спілкування із тими,хто хоч щось знає і порівняння власних можливостей із тим,що пропонується.Тобто-розширення світогляду.АЛЕ.Ось тут велике "але".Відвідуюючи оці зустрічідітей привчають до того,що вони невігласи,бо... Ви відправляєте середненького учня,він отримує нулі,або там 0.5 балів за роботу,ну нехай до 3 балів,якщо сообразить,І?Яке відчуття матиме дитина,якій неявно вказано на ницість?((певно,перебільшую))
Вихователь.
НІ,Євгене,НЕ закон.Якщо у Вас немає учнів,які ГОТОВІ їхати на олімпіаду,то й ВЕЗТИ НЕ потрібно.Чи у вашому районі все ще середній бал обраховується із тими дітьми,яких не було? Тобто, додають усі набрані бали, а тоді ділять на ту кількість учнів,скільки класів могло бути присутніми? То Ви,і Ваші колеги здатні виступити проти того,щоби отой рейтинг по олімпіадам визначали взагалі.Бо то маразм-визначити рейтинг в олімпіадах,оскільки всім відомо,що до олімпіад масово діти не готуються,оскільки вчителям за це масово НЕ платять. Окремі школи,якими керують далекоглядні директори,які надають своїм вчителям годину-дві на піготовку одного-двох учнів,не беремо до уваги.---То не розмова про психологічні травми. ТО розмова про відношення до світу,до оточення,до "необхіно взяти участь",тобто оте радянське,про яке так багато говорять,і від якого намагаються відкараскатися.А відкараскатися не виходить,бо "адміністрація сказала - треба,вчителі сказали ТАК" і відправили дітей прикрити . . .КОГО?
Коментувати
траляля
Дуже "цікаві" новації. Питання в тому "Хто буде досліджувати роботу вчителя в класі?" В новостворені структури прийдуть "експерти" молоді, амбіційні, меркантильні і школи не бачили навіть з відстані 1000км і поняття "урок" для них дуже незрозуміле. А діти тільки чужі, не дай бог свої, тоді як для справжнього вчителя чужі діти стають своїми, рідними. Якось ніколи не бачила, щоб в кабінеті лікаря сидів "експерт" і перевіряв як ескулап ставить діагноз і призначає ліки. А якщо пацієнт не став виконувати призначення і замість 1 тижня хворів 3, то що винен лікар. А якщо учень не має бажання вчитися а батькам начхати на нього, то чомусь винен вчитель і як наслідок він не достойний певної категорії... Абсурд!!!
Слава
Для траляля: Слава Богу, що є ще тверезо мислячі учителі!!! Додам. Методику Макаренка, чи Ушинського вони будуть у нас перевіряти? Тай у фінську систему!!!
Коментувати
думка
Пані міністр. введіть у себе у міністерстві сертифікацію, а то щось лише -для вчителів, а ви білі та пушисті))))))))))))))))))0
Александр
И по поводу оценки работы учителя в классе согласен с коллегами! Снова директор завуч или другие "припевалы" и шакалы администрации будут решать судьбу учителя. Вы или оставьте все как есть или уберите вообще влияние на аттестацию административного персонала. Вы представить не можете до каких маразмов и скотства доходят требования некоторых директоров......
Александр
Интересно, а как будут сертифицировать преподавателей нынешних ВНЗ 1-2 уровня аккредитации которые читают спецпредметы
я
Для Александр: сейчас все проходят ее как в школе.
Коментувати
Надія
Цікаво, хто буде проводити моніторинг роботи вчителя безпосередньо в класі, ті ж самі директори, завучі і їх "шестьорки"??????????
динозавр
Сертифікація,атестація...А виходить-дискредитація... Я працюю вчителем фізичної культури.За ...надцять років роботи у школі держава не дала жодного м’яча, мата гімнастичного,гантелі,скакалки і т.д.НІЧОГО. Зате програми видають практично кожні 2-3 роки.І в них зазначено що при вивчені футболу,волейболу,баскетболу варто мати 40 мячів.ЗВІДКИ??? Перевіряти зате готові роботу вчителя... У тестах на курсах визначають чи знають вчителі радіус центрального кола на футбольному полі...Це ж "основне"... А нехай ті що пишуть програми,тести,закони спробують навчити клас з 23-30 учнів у залі 20- 15м, де працює на другій половині залу інший клас і, відповідно, другий вчитель-маючи у школі 3-4 дешеві м’ячі(куплені батьками на велике прохання чи то швидше благання вчителя ) і робочу площу залу- 10х7,5 м, азам спортивних ігор. Про шумову втому чули??? У таких умовах спробуйте просто вижити 3-5 годин в день. Інновації вводити??? Скоро почнем!!!... дітям на інтерактивних дошках будем показувати,як м’яч виглядає і що з ним робити слід....
Л
Закон як дишло. А як щодо впровадження "добровільної" сертифікації??? Краще заміни уроків оплатіть.
Євген Рибитва
Все про якість, та про якість. А як вони збираються визначати якість освіти учня. Я розумію, що рівень знань (ой, компетентостей) можна приблизно визначити за допомогою тестування. Рівень логічного мислення - теж тест. А про якість (як щось сукупне) можна говорити вже набагато пізніше, коли особистість себе реалізує. І, як висновок, "з поганої муки не напечеш якісного хліба", а от того, хто його пече можна принизити, заставити повторювати методики (які давно себе віджили, а нових просто нема), запитувати напам’ять особливості реформи (як колись матеріали 27 з’їзду КПРС), знизити категорію (бо не зна Сухомлинського, Амонашвілі, Макаренка та ін.), або взагалі вигнати, як поганого спеціаліста. А ким заміните?
Witalina
Початкова школа останні роки дає нам п’ятикласників,які не готові навчатися в 5 класі.Про яку якість знань можна говорити,якщо учень у 5-8 класі читає на рівні поганого другокласника і в кожному слові робить помилку??? До того ж і не бажає вчитися!.Він просто не може засвоїти матеріал параграфа 8-10 сторінок,В чому моя вина вителя вищої категорії??? Вчити в ліцеї відібраних дітей добре і можна показати результат.А Ви ,розумні, покажіть якість знань,дайте переможців МАН, олімпіад в класі ,де всі учні в 5-6 класі з середнім і початковим рівнем знань! Інтелектуальний рівень дітей падає з кожним роком!!!
Witalina
Для Володимир Мініч: Я ні в якому разі НЕ ЗВИНУВАЧУЮ вчителів початкових класів! ЦЕ НЕ ЇХ ВИНА!!!! Держстандарт початкової школи грунтується на певному стандарті дошкільної освіти .В сільських школах діти приходять в 1 клас НЕ ПІДГОТОВЛЕНИМИ. УЧні початкової школи не можуть в достатньому обсязі засвоїти програму поч.школи.І ВИНА тут не ВЧИТЕЛЯ ,а перш за все,ПРОГРАМ, підручників, НЕДОЛУГИХ рехворматорів,які не враховують вікові особливості розвитку дитани,
Володимир Мініч
Там, де діти не вміють читати після 4 класу, недопрацювання перш за все вчителя і ніякі стандарти не стоять йому на заваді, щоб навчити дітей читати, писати і рахувати. Так, діти приходять до школи майже як чистий лист. І Ви знаєте, можливо це і краще. Разом з усіма починаєш з нуля. Робота дуже важка, повірте, маю вже восьмий перший клас. Але дуже приємно бачити результат!
Witalina
Для Володимир Мініч: Щоб вчитель поч.класів був задоволений РЕЗУЛЬТАТОМ,потрібна допомога батьків,їх зацікавленість.Навчити дітей читати, писати і рахувати - це пів роботи,Головне, сформувати вміння і навички,компетентності,які потрібні у середній школі.А взагалі,праця вчителя поч.класів є титанічною,особливо зараз,коли сім’я ,в силу різних обставин, не є помічником вчителя. І, як говорив один військовий,їм пам’ятник потрібно ставити при житті!
Коментувати
Володимир
При сертифікації та атестації слід враховувати якість знань учнів,і це повинно братись за основу при підвищенні категорії педагога!А то отримуємо па радокс, успішність учнів однакова,а категорії різні.А звідси і різниця в заробітній платі,виходить то "ближче" до керівнитства школи в того і грошиків біьше,а це вже корупція на рівному місці!ЗРОБІТЬ так,щоб при атестації чи сетифікації педагои,як можна менше залежав від керівнитства школи і за основу візьміть якість знань,які отримують учні по даному предмету!
так НЕЛЬЗЯ делать
Для Володимир: подобный подход уничтожит всё. Учитель пения и учитель физики ВСЕГДА будут иметь каринально разные оценки. Учитель физкультуры и учитель географии - никогда уровень оценок, ими выставляемый, НЕ будет равновысоким. Учитель математики и учитель "Основ здоровья" вообще ни в какое сравнение не идут. Далее. А ЧТО ТАКОЕ качество знаний на промежуточном этапе? КОнкретно. А то я здесь распинаюсь, а Вы имеете вовсе не выставленные учителями оценки...
Владимир Белый
Опоненти тут більш ніж праві, бо фактор того, що різні учні мають різний рівень здатності до сприйняття навчання, хай яким би не був гарним чи навпаки вчитель, має велике значення. Варто розуміти, що сертифікований рівень кваліфікації вчителя є індикатором лише його КВАЛІФІКАЦІЇ як такої, що уже грає важливу роль, але не вичерпним виразником у якості процесу та результатів навчання. В останньому відграють свою роль ще багато інших чинників. Система не має бути настільки примітивною, щоб цього не враховувати.
Євген Рибитва
Для Володимира: Перед тим як оцінювати якість роботи учителя (особливо у сільській школі, бо в містах існує відбір, щоч і не зовсім законний) необходно перевірити учня, якого йому дають на навчання. Недавній приклад - "шкільний терорист-другокласник". Викладаю фізику. Приходять семикласники, з яких частина слабо читають (про таблицю множення мови нема), їм на уроці скучно, то вони ще й заважають їншим. Яким би "висококваліфікованим" не був учитель, він все одно втратить частину часу уроку на них (добре, як незначну). Перевірити ЗАГАЛЬНУ якість знань учнів після 7 класу і зробити висновок про учителя?
Коментувати
Fktrcfylhf
Достаточно провести обычный диктант для учителей русского языка.Одна из моих коллег написала бы его на 2 или 1.Только у неё уже есть высшая категория.
Катерина Дегтяр
Для Fktrcfylhf: Не зрозуміло, до чого тут російська мова? ЇЇ взагалі краще не знати і не викладати.
Тетяна
Міністерство розробляє... А що з атестацією цього н. р.? Вона є чи ні? Замміністра крокоментував, що до 1вересня 2018 атестація учителів не проводиться
Володимир Мініч
Ви або не те слухали, або не так зрозуміли. Атестація залишилась такою. якою вона і була. Принаймні поки що.
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!