Osvita.ua Середня освіта Новини середньої освіти Концепція профільної освіти є непрофесійною, - Гриневич
Концепція профільної освіти є непрофесійною, - Гриневич

В освітньому комітеті ВР обговорили Концепцію профільного навчання, що запропонована МОН

Концепція профільної освіти є непрофесійною, - Гриневич

Участь в обговоренні документа взяли представники Міністерства освіти і науки, керівники навчальних закладів, науковці, експерти освітньої сфери.

"Запровадження "Концепції профільної освіти" в нинішній редакції призведе до чергового скорочення витрат на шкільну освіту", - наголосила голова парламентського Комітету з питань науки і освіти Лілія Гриневич.

Вона підкреслила, що Концепція приховує чимало ризиків. "Україна вже ставала на шлях розвитку профільної освіти, коли переходила до 12-річного навчання. Повернення до 11-ти річної школи дозволяє владі економити щороку на освіті майже 3 мільярди гривень. А тепер, завдяки пропонованій Концепції профільної освіти, хочуть втиснути зміст профільної школи у два роки, від чого постраждає і фундаментальна загальноосвітня підготовка, і профільні предмети", - наголосила голова Комітету.

У Концепції пропонується замість 15 обов’язкових предметів ввести лише 6: українську мову і літературу, іноземну мову, історію Україні та всесвітню історію, математику, природознавство та фізичну культуру. На вивчення кожного з них передбачається по 3 уроки на тиждень.

Причому, новий предмет "Природознавство" включатиме в себе відразу фізику, хімію, біологію і географію. За словами віце-президента Академії Наук вищої школи України Максима Стріхи "це руйнує вивчення фундаментальних наук. Такий предмет був би доречний для учнів 4 класу".

Академік-секретар відділення загальної середньої освіти Національної академії педагогічних наук Олександр Ляшенко зауважив, що у Концепції  не доопрацьоване наукове підґрунтя.

Ще одна група проблем за словами Лілії Гриневич - це питання вчителя. "Не зрозуміло, як вчитель буде функціонувати в цій системі, як буде оплачуватись його праця, наприклад, при міжшкільній взаємодії".

Серед ризиків Концепції, озвучених на круглому столі, впровадження профільного навчання в сільській школі. За словами Ігоря Лікарчука, Концепція порушує конституційне право доступу до якісної освіти дітей із сільських шкіл. Бо пропонує сільським учням профільну освіту здобувати дистанційно, індивідуально, очно чи заочно.

На переконання Президента Асоціації керівників шкіл Олени Онаць: "Концепція побудована на старій нормативно-правовій базі і не в такому вигляді вона потрібна директорам шкіл, з її прийняттям не потрібно поспішати".

Однак, на переконання директора департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки Олега Єреська, хоча Концепція має вступити в дію з 2018 року, але прийняти її необхідно якнайшвидше. Під неї необхідно розробити навчальні програми, друкувати підручники та підготувати вчителів.

Учасники круглого столу підкреслили необхідність обов’язкового доопрацювання даного документа.

"Концепція в такому вигляді шкідлива, її втілення погіршить якість освіти в старшій школі, призведе до скорочення вчителів та змусить батьків самим оплачувати навчання дітей за профільним предметами. Прийняття Концепції із закладеними в неї фундаментальними помилками, буде розкручувати маховик подальших помилок у формуванні освітньої політики", - наголосила Лілія Гриневич.

Голова парламентського Комітету з питань науки і освіти підсумувала, що Міністерству освіти і науки необхідно доопрацювати документ з урахуванням критичних зауважень учасників круглого столу та педагогічної спільноти.

Освіта.ua
10.07.2013

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
павло
Чи може вчитель-злодій працювати вчителем? Виявляється ,що може. Злодій-конокрад є вчителем Краснянської ЗОШ Надвірнянського району. Дирекція школи його прикриває. Вчитель Ясінський В.М викрав жеребну кобилу.Хотів її пустити під ніж і в результаті йому дали аж 800 гривень штрафу за крадіжку. Доки цей бардак в державі може тривати , щоб злодії вчили дітей.
ОЛЕКСІЙ ТОКАРЮК
Пуста трата часу та грошей платників податків! Столиця- то ще не вся Україна! Які профелюючі класи у сільських школах, де не рідко кількість учнів у класі меньше 10! Не до всіх шкіл дітей довозять, а в інші села чи то район як доїхати? Не варто руйнувати того, шо ще працює! Вже з колгоспами дали маху - поля заростають! Школа має давати базу знань однакову для всіх! А всі профілі - після школи. Напрями знань мають бути різновекторні! Викинувши креслення зі списку основних предметів ви залишили непідготовленими до вступу інженерів, механіків, конструкторів, дизайнерів, архітекторів, будівельників, столярів, слюсарів і ін! Цей предмет є продовженням творчості з образотворчого мистецтва, трудового навчання, геометрії, фізики. У місті 11 шкіл, тільки в одній викладають цей предмет! Нам що не потрібен науково-технічний прогрес? Нищиться вся технічна творчість молоді у школах та позашкільних закладах! Економіка сьогодні не дозволяє експериментів! Коли ви придумаєте щось розумне, раціональне?
Олекса Позняк
Молодці!!!! Саме так ми ввійдемо в 20 найбільш розвинених країн світу!!!!Ми прекрасно памятаємо що німеччина японія і корея перше з чого починали це відмінили фізику хімію біологію географію і ввели прородознавство!!!!! Ура!!! Закриваємо педінститути природознавство можна читати закінчивши ПТУ
Ирина Шульгина
У меня такое впечатление, что эта власть намеренно хочет воспитывать каких-то бабуинов. Природоведение вместо целого блока наук... Так пускай дальше арифметики не заходят, зачем усложнять одну прямую извилину. и считать пусть учатся только до тыщи, все равно больше зарабатывать не будут в копанках. Слов от злости не хватает
Валентина
Для Ирина Шульгина: Ірино, Ви не одні такі, кого просто розпирає від того, що так відвертого бажають бачити в майбутньому неосвічених українців. Це буде сіра маса, яка буде не навчена мати свою думку,уміти її формулювати. Коли при владі неуки, то навіщо їм освічена громада??? Приєднуйтесь до групи на ФБ, де ведеться обговорення по цій темі. : https://www.facebook.com/groups/545865218807640/
Ego
Перетворити народ на сіру масу - мета цієї влади. Дебілізація України силами міносвіти, тобто мінрозвалосвіти, йде повним ходом. Дебілами легше керувати - вони не вміють думати, вони не вміють аналізувати ситуацію, вони як барани бредуть на виборчі дільниці і голосують за того, за кого скажуть. Ось мета Табачника і К°
Коментувати
Валерія
Лілія Гриневич! Вам повна підтримка від мене як вчителя із 30 річним стажем педагогічної діяльності. І я думаю, від значної армії вчительського корпусу за критичні зауваження, щодо недопрацьованості концепції профільного навчання. До речі, профільне навчання яким воно є зараз - це профанація. Відсутні підручники, відповідна матеріальна база для забезпечення практичної частини програми, що є найголовнішим.
Олена
Уменьшение предметов пойдет только на пользу детям. Мотивации на ЗНАНИЯ давно уже нет у 90% учащихся. Способный, мотивированный на знания- ЗНАНИЯ будет иметь, самообразование - великая сила, Михайло Ломоносов -пример.
XL
Для Олена: Олено, почитайте краще статтю в "Дзеркалі тижня" журналіста О.Онищенко з промовистою і вичерпною назвою "Профілізація чи Дебілізація?". Михайлов Ломоносових давно вже не спостерігаємо на ниві нашої освіти...
Наталия
Михаил Ломоносов был один единственный (и, заметьте, не в Украине). А вот достойных украинских ученых было много. Они появились благодаря и системе образования. Если ждать "Ломоносовых", то ничего хорошего не будет. Надо растить, воспитывать и УЧИТЬ новое поколение.
Коментувати
111
Іноді складається враження, що там "сидять" далекі люди, які до освіти не мають ніякого відношення. Все, що вони нібито створюють, це все дурниці. Ті хто ніколи не працювали або не зміг працювати в школі, тепер сидять там і керують, щось вигадують, роблячи вигляд, що працюють. Для того щоб показати, що вони щось роблять, змінюють одну програму, через 1-2 роки знову повертаються до неї. А профільне навчання взагалі на даному етапі це фікція. Всі добре знають як формуюються профільні класи, по принципу сильніші і слабкіші учні (Учителі мене зрозуміють). Найлегше було зруйнувати те що раніше було, бо їм треба заробити гроші на нових підручниках, міняюючи одну програму на іншу, вводячи не зрозуміле письмове ДПА, на книжках до якого і відповідях до нього просто заробляють шалені гроші. Коли, ВИ ,шановні, в своїх там міністерствах наїстеся нарешті. Мабуть, ніколи!
Валентина
Для 111: Так, чиновники в міністерстві не просто показують вигляд, що вони щось роблять, хоча далекі від практичної школи та учня, вони ще й використовують своє службове становище, щоб набити кишені. І ми всі добре про це знаємо.
Коментувати
Виталий Бабенко
по моему, все что происходит в сфере образования независимой Украине только и делает, что раскачивает маховик ошибок, ведь чем дальше забредает наше МОН, тем больше недочетов! лучше бы оставили советскую систему образования и детей с учителями не мучили!
ти
Для Виталий Бабенко: може тоді Україну назад в УРСР перейменуємо?
Ольга
Да чего уж там, разрушать - не строить! Тогда заодно и педагогические вузы закрывайте: зачем в таком количестве нужны географы и химики?! Вот только если бы от ВАШИХ реформ уровень образования поднимался... Есть над чем подумать ВАМ, господа хорошие!!! А может хватит ставить эксперименты над нашими детьми?!
htfkscn
Виталий. Оставить то, что уже РАЗРУШЕНО просто невозможно. А советская система, да, она предполагала некоторую профелизацию. Почему некоторую? Да просто потому что в 9 класс средней школы попасть было не так просто. Когда из 7-8 классов делают 2-3, а остальных детей ПРОСТО НЕ БЕРУТ, поскольку уровень их знаний не позволяет им получать дальнейшее образование, позволяющее учиться далее в ВУЗе. Но и среднее они ведь полностью получали, вместе с профессией. НЕТ, на такое сегодня не пойдут. И дай Бог, чтобы эта идея сраборали в 18 году.
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!