Osvita.ua Середня освіта Новини середньої освіти Учителі світової літератури звинувачують міністерство у спотворенні інформації
Учителі світової літератури звинувачують міністерство у спотворенні інформації

Представники київського учительського активу звертають увагу міністра на непрофесійну підготовку нової програми зі світової літератури та її недемократичному обговоренні

Учителі світової літератури звинувачують міністерство у спотворенні інформації

Про це йдеться у відкритому листі вчителів і науковців м. Києва до міністра освіти Дмитра Табачника, у якому вони закликали його вплинути на практику швидкого і кулуарного прийняття рішень, що погіршують якість української освіти.

"Ми, вчителі світової літератури столиці України та Київської області, учасники громадського обговорення нового проекту програми зі світової літератури, яке відбулося 5 квітня в Київському міському будинку вчителя, звертаємось до Вас із проханням захистити нас і наш предмет, оскільки в ході громадського обговорення були порушені наші права і інтереси", - зазначається у листі до міністра.

Учителі зазначають, що порушення їхніх прав відбулося в результаті дій головного спеціаліста відділу експериментальної педагогіки та управління освітою МОНмолодьспорту, яка за наказом очолює процес підготовки програми зі світової літератури.

"Ми глибоко обурені характером повідомлення про хід обговорення проекту програми, який поміщено на сайті МОНмолодьспорту і вважаємо неприпустимими як практику маніпулювання громадськістю та введення в оману освітянської спільноти, так і нехтування правилами елементарної порядності і абсолютною неготовністю до конструктивного діалогу, яке продемонструвало обговорення в Будинку вчителя, і звіт, оприлюднений на сайті Міністерства освіти", - йдеться в зверненні до міністра.

Учителі зауважують, що в процесі громадського обговорення понад 50 учителів столиці та Київської області висловили категоричне заперечення та обурення методологічною, філологічною та методичною неспроможністю нового проекту програми зі світової літератури.

Попри це, зазначають учителі, на сайті МОНмолодьспорту з’явилося оголошення про те, що в процесі обговорення чітко виділилися дві групи: члени однієї "висловлювали свої побоювання щодо будь-яких змін у системі літературної освіти загалом", а ось члени "новаторської", прогресивної "активно підтримали вимоги Міністерства щодо осучаснення і розвантаження програми з літератури".

"Доводимо до Вашого відома, шановний Дмитре Володимировичу, що це є спотворенням інформації. Насправді ж на зазначеному громадському обговоренні йшлося не про "ретроградство" та "несучасність" абсолютної більшості вчителів столиці та області, а про те, що "запропонований для обговорення проект програми категорично неприйнятний для запровадження в школі", - наголошують учителі світової літератури.

Вони зазначили, що проект навчальної програми зі світової літератури не відповідає вимогам Держстандарту базової та повної загальної середньої освіти, перевантажує учнів, не забезпечує реалізацію завдань вивчення світової літератури в основній школі, оскільки викривлює уяву учнів про світовий літературний процес в результаті порушення логічних, просторових, часових зв’язків при визначенні змісту навчального матеріалу.

Учителі також вважають, що проект програми зі світової літератури унеможливлює досягнення учнем належного рівня загальнокультурних, здоров'язбережувальних та інформаційно-комунікативних компетентностей, хибує на ряд невиважених вимог до рівня загальноосвітньої підготовки учнів, часто не враховує їхніх вікових особливостей, а також не узгоджує, а роз’єднує курс світової літератури з програмою паралельного курсу української літератури.

Окрім того, автори заяви зазначають, що незважаючи на негативний експертний висновок проекту, який надано кафедрою методики викладання російської мови і світової літератури НПУ ім. Драгоманова, ця інформація "лицемірно замовчується в інформації про презентацію проекту, опублікованій на електронному ресурсі міністерства", що на переконання заявників дискредитує міністерство.

"Ми гостро стривожені тим, що такий проект для 5-9-го класів, прийнятий без по-справжньому демократичного обговорення українською вчительською спільнотою, може надати поштовх до повного витіснення предмета "Світова література" з базового рівня старшої школи, що приведе як до масового звільнення вчителів так і до ліквідації головного виховного чинника старшокласників, що в свою чергу призведе до погіршення стану духовного здоров’я нації", - йдеться у зверненні учителів до міністра.

У підсумку вчителі світової літератури звернулися до міністра освіти з проханням призначити очільником процесу підготовки нової програми зі світової літератури незаангажовану, компетентну та неупереджену людину, узгодити з провідними вчителями і науковцями фактичний зміст програм, залучити до роботи над проектами програм "Світова література" для 5-9-х та 10-11-х класів фахівців столиці і різних регіонів, а також забезпечити відкрите громадське обговорення перероблених проектів у присутності незаангажованих і авторитетних фахівців, а також в інтернет-ресурсах.

Повний текст відкритого листа вчителів світової літератури столиці України та Київської області до міністра освіти.

Освіта.ua
18.04.2012

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Учитель
Дійсно хочеться волати! Та хіба ж глухі почують? Їхні методи: наруга, знущання, а ще - ЕКСПЕРИМЕНТИ над дитиною, вчителем... НАЦІЄЮ
Петро Іванович
А де "Моя боротьба" і "Хрещений батько"? Було б дуже актуально.....
teacher
Для Петро Іванович: Браво!
от Партии коммунистов - пропозиция!
Для Петро Іванович: Позвольте, позвольте... А где милые сердцу "Ленин и печник" Твардовского, "Рассказы о Ленине" Кононова? В блок про войну предлагаем вставить поэму М.Алигер "Зоя", "Молодую гвардию" Фадеева и любимого всеми "Сына артиллериста" К.Симонова, а также рассказ Соболева "Пушка без мушки". Только тогда проголосуем "за" ...
Коментувати
Комітет активу вчителів
Шановні колеги! 23.04.2012 опубліковано черговий "доопрацьований" варіант проекту програми зі світової літератури (авт. О.Ніколенко, К.Таранік-Ткачук,С.Фоміна, Н.Онищенко, Т.Сегеда та О.Ревнивцева). Як засвідчив його аналіз, істотних змін цей документ так і не зазнав, що зайвий раз підкреслює "методологічну, філологічну та методичну неспроможність" його укладачів, відзначену ще на громадському обговоренні в Київському міському будинку вчителя 5 квітня ц. р. Повідомляємо також, що цей висновок поділяє абсолютна більшість науковців і вчителів всієї країни, що засвідчують сотні протоколів, рецензій, відкритих листів з усієї України, надісланих на адресу МОНмолодьспорту та нашого Комітету. Спільною узагальненою думкою цих документів є однозначний висновок про непридатність проекту групи О.Ніколенко до будь-якого доопрацювання, а також пропозиція повернутися до легітимного рішення Всеукраїнської наради завідувачів кабінетів світової літератури ОІППО від 26.01.2012 р. пр...
Helen
Проект програми, що пропонується колективом, є надзвичайно революційним. До цього не готові педагоги, не будуть готові учні та їхні батьки. Твори суттєво оновлені. Літературознавчих досліджень їх не достатньо. Особистості авторів, твори яких вивчаються, є для нас новими. Ця програма введе на декілька років педагогічну громадськість у шок. Крім того, осучаснення літературної програми йде в бік звернення до “масової літератури”, не зовсім коректної для її вивчення на уроці. А хотілося б представити учням “естетичний взірець”. Я проти революцій, в результаті проведення яких ми повністю втратимо здатність дитини відчувати справжню літературу й вчителя-майстра, бажаючого передати їй свій досвід.
Коментувати
учитель
Общество книголюбов с радостью примет на работу авторов нового проекту програми. А школи, ліцеї і гімназії примут только качественний продукт!!!
Наталка
На превеликий жаль наша освіта опускається нижче плінтуса "освітянами" з міністерства які жодного дня в школі не працювали . Взагалі складається враження , що розумні діти нікому не потрібні , бо спотворюються та вихолощуються програми по усіх шкільних предметах .
тарас
повний обман і окозамилювання. Здійняли галас, що буде дві іноземні мови. Люди запанікували, а насправді під цей шумок прописали, що другою іноземною може бути російська, хоча цих слів у проектах не було. ось вам і поступова русифікація
Директор
Глас вопиющего в пустыне. Примут и не только этот проект. Пора выходить на улицу. иначе нас уничтожат.
Нейтрал
Для Директор: Однозначно согласен. И не только в этой ситуации.
Коментувати
teacher
Проек програми зі світової літератури не просто жахливий, а не витримує ніякої критики. Досить глянути на те, якими "шедеврами" вона закінчується в 9 класі кінороманами, які навряд чи колись стануть не те що золотим, а хоча б залізним фондом світового кінематографу! Тому необхідно вимагати від 1. міністерства, щоб вони чітко зазеачили хто, коли і де "делегував" колектив авторів проекту на створення цього "чуда"; 2. про відповідальність (ПЕРСОНАЛЬНУ!) рецензентів за неякісну експертизу, бо, подейкують, хтось дав позитивний відгук на програму, бо один з авторів - опонент у аспіранта на захисті, комусь пообіцяли грифи, іншого залякав обласний методист, який також серед авторів; 3. як може очолювати процес ОБ'ЄКТТИВНОГО обговорення проекту люди, які одночасно є й співавторами цього "новотвору".
Игор
Ганьба МОН М -министерство О - обмана, обещания Н - адругательство над образованием З повагою Ігор
ОЛЕНА
Для Игор: 100%
Коментувати
Ольга
Дійсно, проект нової програми жахливий. Відразу помітно, що створювався він людьми, далекими від школи та учнів. Приємно, що укладачі програми знають так багато, але ж нам навчати 10-15 - річних дітей!!!
Галина Мироненко
Изучать в школе произведения Паоло Коєльо - это преступление перед нашими детьми и будущим поколением.Это могут предложить только те, кто считает Чехова и Анну Ахметову украинскими поэтами. А о Гарри Поттере дети узнают и так без изучения по навязчивой рекламе. Те, кто составлял этот проект, или отнеслись формально, или умышленно хотят воспитать детей со сдвинутой психикой. Преподаватель вуза. [
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!