Osvita.ua Середня освіта ДПА 2018 року Атестація в основній школі ДПА-2018 з мов і літератур національних меншин в основній школі (9 клас)
ДПА-2018 з мов і літератур національних меншин в основній школі (9 клас)

Порядок державної підсумкової атестації учнів 9-х класів з мов і літератур національних меншин у 2018 році

ДПА-2018 з мов і літератур національних меншин в основній школі (9 клас)

У закладах загальної середньої освіти з навчанням або вивченням мов корінних народів або мов національних меншин державна підсумкова атестація з мови у 9 класі може проводитися у формі диктанту, переказу (докладного, стислого) або виконання тестових завдань.

Тексти диктантів та переказів для проведення державної підсумкової атестації мають ураховувати вимоги діючої навчальної програми, бути доступними для учнів цієї вікової категорії та відповідати нормам сучасної літературної мови.

Тексти диктантів та переказів рекомендуємо обирати з художніх творів класичної  та сучасної літератури, що мають стосуватися питань природи рідного краю, історії, звичаїв і традицій, духовної культури й мистецтва народів, які мешкають на теренах України та світу.

Диктант – одна з основних форм перевірки орфографічної та пунктуаційної грамотності.

Обсяг диктанту має складати 120-130 слів або може бути збільшений до 160-200 слів. У даному випадку необхідно враховувати рівень підготовки учнів, особливо тих, які навчаються в гімназіях, ліцеях,  навчальних закладах з поглибленим вивченням мов.

Час написання диктанту складає 1 астрономічну годину. Диктант оцінюється однією оцінкою за параметрами, вказаними в Методичних рекомендаціях щодо оцінювання результатів навчання російської мови та інших мов національних меншин (лист Міністерства освіти і науки України від 30.08.2013 № 1/9-592).

В окремих текстах можлива варіативність пунктуаційних знаків, що допускається правилами пунктуації, в звязку зі збереженням авторської пунктуації.

За допомогою переказу (докладного або стислого) перевіряються: рівень комунікативної компетенції, орфографічна та пунктуаційна грамотність учнів, їх уміння працювати з текстом, зв’язно та логічно викладати його зміст  за допомогою відбору відповідних мовних засобів, аргументовано доводити свої погляди.

Обсяг текстів для переказу залежить від його виду (докладний або стслий) і типів завдань та складає від 200 до 450 слів.

При написанні докладного переказу учні переказують текст, зберігаючи послідовність, логіку розвитку дій у тексті.

При написанні стислого переказу коротко переказується  зміст тексту, акцентуючи увагу на саме головне.

На його проведення відводиться 90 хвилин. Переказ оцінюється однією оцінкою, яка є середнім показником набраних балів за зміст та мовне оформлення/грамотність роботи

Державна підсумкова атестація з мови може відбуватися у тестовій формі.

Вчитель має розробити не менше 10 варіантів тестових завдань, які передбачають перевірку знання та вміння учнів розпізнавати вивчені мовні явища, групувати та класифікувати їх, виявляти розуміння значення мовних одиниць та особливостей їх використання в мовленні, сполучати слова, доповнювати, трансформувати речення, добираючи при цьому належну форму слова, потрібну лексему, відповідні засоби зв‘язку між частинами речення, між реченнями у групі пов‘язаних між собою тощо.

Рекомендуємо можливу структуру  кожного варіанту завдань:

1) з вибором однієї правильної відповіді (до кожного завдання добирається 4-5 варіантів відповідей, з яких правильним може бути одна);

2) завдання на встановлення відповідності (необхідно встановити відповідність між інформацією, яку позначено цифрами, та поняттями або прикладами, що позначено буквами, утворивши між ними логічні пари);

3) завдання на читання та розуміння тексту (до тексту додаються групи завдань,  які потребують вибір однієї правильної відповіді та яким перевіряється розуміння тексту, його змісту, побудови (композиції), або  завдання, яке передбачає написання власного висловлення.

Перші два варіанти завдань розраховані на перевірку рівня сформованості мовних знань за такими розділами граматики: «Фонетика, орфоепія», «Лексикологія та фразеологія», «Склад слова та словообразование», «Орфографія», «Морфологія», «Синтаксис».

Третій варіант( читання, розуміння тексту або написання висловлення) перевіряє рівень мовленнєвих умінь та навичок учня.

На проведення державної підсумкової атестації у формі тестових завдань  відводиться 90 хвилин.

Оцінювання здійснюється за 12-бальною системою.

Державна підсумкова атестація з інтегрованого курсу «Література» (національної меншини та зарубіжна) у 9 класі може проводитися у формі твору або виконання тестових завдань.

Пропонуємо виконувати твір у традиційному жанрі літературно-критичної статті, а також у жанрі рецензії.

Тестові завдання мають відповідати вимогам діючих навчальних програм. Рекомендуємо скласти до 10 варіантів тестових завдань наступних форм: завдання з вибором однієї правильної відповіді з чотирьох або двох правильних відповідей із 5 (6) запропонованих тощо; завдання на встановлення правильної послідовності викладення подій у художньому творі, розташування частин (глав) літературного твору, створення твору, життя письменників, існування літературних та культурних епох, стилів, напрямів; завдання на встановлення відповідності (пропонується встановити відповідність між певними літературними фактами, розміщеними у двох колонках); завдання з розгорнутою відповіддю.

Завдання мають бути побудовані таким чином, щоб учні змогли продемонструвати вміння розуміти та інтерпретувати художній текст, визначати родову й жанрову специфіку та стильову своєрідність художнього твору, багатство його ідейно-художнього змісту та особливості поетики, сприйняття конкретного твору в літературно-мистецькому контексті епохи, у зв’язках із літературною традицією України і світу.

Робота над тестовими завданнями проводиться протягом 90 хвилин. Відлік часу розпочинається з моменту початку роботи учнів над завданнями.

Звертаємо увагу на те, що учителі, які розроблятимуть завдання для державної підсумкової атестації у тестовій формі, обов‘язково мають сформулювати критерії оцінювання, чітко зазначивши кількість балів для кожного із запропонованих завдань з урахуванням загальних критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів з мови та літератури.

Складено на підставі орієнтовних вимог до змісту атестаційних робіт для учнів 9 класу, відповідно до листа МОН № 1/9-185 від 27 березня 2018 року.

Освіта.ua
29.03.2018

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Популярні новини
Е-підручники вперше отримали гриф МОН Міністерство освіти вперше надало гриф відомства шкільним електронним підручникам
МОН розробило рекомендації з реагування на домашнє насильство Документ визначає види насильства та окреслює дії вчителів у разі виявлення його ознак
В областях України відбулись протестні акції профспілок Другий етап акції профспілок із пікетуванням уряду та парламенту відбудеться 17 жовтня
Бюджетники отримають індексацію на рівні 9,4%, - Мінфін Міністерство фінансів повідомляє про заплановану індексацію зарплат бюджетним працівникам
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!