Учителі можуть обирати, чи вчити російських авторів, – Шкарлет

МОН не буде наполягати на вивченні творів російських письменників, що передбачені програмою

Учителі можуть обирати, чи вчити російських авторів, – Шкарлет

Наразі МОН не буде наполягати на вивченні творів російських письменників, що передбачені програмою курсу «Зарубіжна література».

На цьому наголосив міністр освіти Сергій Шкарлет у відповідь на питання, чи може вчитель взяти на себе відповідальність і не вчити того чи іншого російського письменника, в ефірі «Ранку з Україною».

За його словами, уже два тижні працює група фахівців Інституту модернізації змісту освіти над переглядом програми з зарубіжної літератури.

«Ми будемо стояти на тому, щоб не дратувати суспільство певними проявами чогось російського», – зазначив Сергій Шкарлет.

Тому міністр погодився з ведучими, що зараз викладачі зарубіжної літератури мають право самостійно вносити корективи, «перегортаючи деякі сторінки підручників».

«На сьогодні ми не будемо наполягати, якщо хтось не хоче вивчати твори російської літератури. Люди мають право на вибір», – підкреслив Сергій Шкарлет.

Освіта.ua
20.04.2022

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
гість
Більшість так званих класиків назначені згори, владою, бо були підлабузниками, або призначеною, такою собі кишеньковою опозицією. Далі,- суцільний плагіат у більшості з них. Розвинута людина повинна вміти розрізняти такі прості речі. Особу товаріща Пушкіна треба було б дослідити детальніше. Бо чоловічок такий наче й був, а от чи був такий пісатєль - хто зна (як вважають деякі дослідники цієї прямо супер-пупер класики). Любителі златих цєпєй на дубє том, неправильного застосування сокири в побуті,чи порушень техніки безпеки на залізничних коліях - багатьох знаю. Не можу сказати, що прямо всі розвинуті і не тупі. Тому кожен хваліть своє болото, а не нав’язуйте свою думку іншим! (депутати завждихороші - логіка ржунімагу)
Алла
Я вважаю не в письменниках справа ! Якщо людина розвинута вона вивчає класиків усього світу ,бо це і є ерудиція ! Я дуже полюбляю Пушкіна ,так що мені тепер вірши його забути ??? Я вважаю що це тупість боротися з класиками ! Пушкін ,Лермонтов -це не особиста реч путіна ! Наші школяри і Шевченка вчити не хочуть ,тупими бути легко .Пушкін поганий ,а депутати як завжди хороші !
Ліляна
Для Алла: 1. Повість «Полтава» Пушкіна - може зробите висновки. 2. Як може бути великою культура, що виховала таких виродків МАСОВО??? 3. Тетяна Микитенко зробила фундаментальний розбір, чому російська культура для нас отруйна. Щиро раджу всім!
Коментувати
гість
Для тих, до кого ще не дійшло. Пушкін - основа аналоговнєтного, духовноскрєпного русскаго міра, Гоголь - приклад, гдє малоросам надлєжит бить, Булгаков - українофоб і т. д. Тому поділ на мальчішей - кібальчішєй і мальчішєй - плохішєй, зараз - явно не на часі. Не треба нічого забороняти, просто на даному етапі наказом по освіті вилучити з програм, причому позавчора, а не колись там завтра. Для упоротих приклад. Якщо з історії автомобілебудування вилучити розділ "Жигулі" - цивілізація нічого не втратить. Хочеш, щоб твоя дитина зростала на "Мертвих душах" - організовуй гоголівські читання, вдома, в клубі по інтересам, чи деінде. Це як з ліками, якщо потенційна шкода більша за можливу користь - їх не призначають. Правда для цього потрібно, щоб у когось були кульки від підшипників , а не писанки.
ГІСТЬ
Для гість: Лікуй голову, ідіоте!!!
гість
Для Гість. Головне,що вона є, ця голова. Мабуть зачепило твою лишню хромосому, чи просто недоумок?
Коментувати
Бутова Ірина
19 століття , а також поетів Срібного віку (початок 20 ст.) , повністю залишити в програмі для вивчення російської мови та літературі. Це найкращі зразки світової літератури, класика, яка збагачує свідомість та духовність Залишити обов’язково.
Сергей Лимонов
Для Бутова Ірина: вдома вчи , буль ласка , хоч поетів Срібного - хоч Золотого віку-а в школах -зась!
Коментувати
Ната
Пушкін Олександр Сергійович 26 травня 1799 - 29 січня 1837. Російсько - Українська війна - 24 лютого 2022. Питання...Чим завинив Пушкін...? Ця людина родилася в Москві....далеко не тій що теперішня, з пуйлом не бачився і не підтримував пропаганду ...завинив по факту лише громадянством ... Давайте бути чесними...помер рано з власної дурості, але і писав не погано. І таких як він достатньо....жили в свою епоху, творили і діла до теперішнього не мають.... Єдине що їх пов язує з нинішнім це громадянство.То виходить і музикантів теж треба в жопу послати Глінка, Римський - Корсаков, Чайковський і так далі .... вони правда теж не в темі, сплять з миром собі. От політики полководці та всякі мудаки що творять нинішнє... Таких треба під нуль стерти.. Особисто я за те щоб між нами на кордоні виросла стіна з колючками зверху, ніяких торгових відносин і ніякої дружби. Ну а люди чиї кості давно згнили при чому там.... Я б викинула б лиш те що прославляє їхню недородіну, все решта на вибір читача.
ТТ
Для Ната: 2022 рік... А чим завинили українці, що парашист хоче їх знищити як націю, знищити державу??? Тим що хочуть бути господарями у власній хаті?
Олександр
Ну так, це як проводити аналогію з Ніцше та Гітлером, Ніцше все ж таки вивчають на філософії у вишах)
Коментувати
Аналіз програми із зарубіжної
10 клас - Федір Михайлович Достоєвський (1821 – 1881). «Злочин і кара». Школа «чистого мистецтва» в російській поезії. Лірика Ф. М. Тютчева (1803 – 1873) й А. А. Фета (1820 – 1892) (огляд). (обійдемося й без них). 11 клас - Олександр Олександрович Блок (1880 – 1921). «Незнайома».(обійдемося), Михайло Опанасович Булгаков (1891 – 1940). «Майстер і Маргарита» (???). Анна Андріївна Ахматова (А. А. Горенко, 1889 – 1966). Вірші (1-2 за вибором учителя). Поема «Реквієм». (треба думати), Володимир Володимирович Маяковський (1893 – 1930). «А ви могли б?..», «Послухайте!», «Борг Україні» (Борг Україні можна залишити), Борис Леонідович Пастернак (1890 – 1960). «Гамлет», «У всьому хочу я дійти...», «Зимова ніч». (Нобелівський лауреат все таки, треба думати)
Аналіз програми із зарубіжної
продовження - 9 клас - отут засилля російського - Олександр Сергійович Пушкін (1799–1837). Лірика («До А. П. Керн» («Я пам’ятаю мить чудову…»), «Я вас кохав…», «Я пам’ятник собі поставив незотлінний…»). «Євгеній Онєгін». Михайло Юрійович Лермонтов (1814–1841). Лірика («Сосна», «І нудно і сумно…», «На дорогу йду я в самотині…»). «Герой нашого часу» (огляд, 3-4 уривки за вибором учителя). (навіщо вони нам??). Микола Васильович Гоголь "Ревізор", "Шинель" (Гоголь наш!), Михайло Опанасович Булгаков. (1891–1940). «Собаче серце». (не знаю, треба думать)
Аналіз програми із зарубіжної
продовження - 7 клас - Василь Володимирович Биков (1924–2003). «Альпійська балада». (білорус, виступав проти режиму Лукашенка та переслідувався ним, слід лишити). Олександр Сергійович Пушкін (1799–1837). «19 жовтня 1825 року». (і нащо воно нам?). Олександр Грін (1880–1932). «Пурпурові вітрила». (не знаю, треба думати, його життя пов"язано з Кримом, а Крим - наш!. І я ж натура романтична, сам твір мені подобається). К. М. Симонов «Жди мене" (я б лишила, вірш сильний, є шикарні українські переклади)/ 8 клас - лише 1 твір - Марина Аромштам (нар. 1960). «Коли відпочивають янголи». (нащо воно нам)
Аналіз програми із зарубіжної
продовження - 6 клас - Іван Андрійович Крилов (1769–1844). «Квартет», «Бабка і Муравель», «Вовк і Ягня» (1-2 за вибором учителя). (переспів Езопа. Нічого не втрачаємо). Микола Васильович Гоголь (1809–1852). «Ніч перед Різдвом». (Гоголь - наш! Не чіпаємо!). Антон Павлович Чехов (1860–1904). «Хамелеон», «Товстий і тонкий». (не знаю, треба думати, його життя тісно пов"язано з Україною, навіть музей в Сумах є, якщо скотособаки не зруйнували). Володимир Галактіонович Короленко (1853–1921). «Сліпий музикант». (начебто й наш. Треба думать)
Аналіз програми із зарубіжної
А чи всі хоч знають, яких кацапські твори вивчають. Не філолог, але не полінувалася відкрити програму із зарубіжної літератури. Отож, 5 клас - Олександр Сергійович Пушкін (1799–1837). Вступ по поеми «Руслан і Людмила». «Казка про рибалку та рибку», «Казка про мертву царівну і сімох богатирів» (1 за вибором учителя). Марина Іванівна Цвєтаєва (1892–1941). «Книги в червоній палітурці». Чарівний світ літератури й мистецтва у вірші М. І. Цвєтаєвої. Знайомі образи з прочитаних книг (Том Сойєр, Гекльберрі Фінн та ін.). Образ ліричної героїні, котра любить читати. Роль літературних і музичних асоціацій у творі. Можна спокійно відмовлятися, втратимо небагато.
Тетяна Кіба
Для Аналіз програми із зарубіжної: погоджуюсь з вами. Залишила б "Сліпий музикант" Короленка, "Ніч перед Різдвом" Гоголя, "Пурпурові вітрила" Гріна, оповідання Чехова, поетів Ахматову, Маяковського, Пастернака.
Коментувати
Василь
Вигнати того Шкарлупу, ну к0нчене ти , що тут сказати, вцепився в свою посаду і вигнати не можна. В тебе є своя позиція чи боїшся "дратувати суспільство"? А то все прикриваєтесь рекомендаціями та вчителями.
Сергей Лимонов
Почалося! Тут дехто вже плакався з приводу вилучення з програм творів пушкіна і лермонтова : це в основному ті- до яких ще не прилетіло "я пришел к тебе с приветом-рассказать что солнце встало..."від "братьев" ; а по друге -чи багатьом оркам "вялікая русская література" -допомогла стати духовною особою? Як приклад у Бучі - чи Маріуполі?
Галина
Для Сергей Лимонов: Чи допомогла вам любов Шевченка до Лермонтова згадати його слова про те, щоб вивчали своє, але не цуралися чужого?
гість
Для Галина: Учітеся, брати мої! Думайте, читайте, І чужому научайтесь, − Свого не цурайтесь : Бо хто матір забуває,Того Бог карає,... . І не треба перекручувати,та ставити з ніг на голову. Тут, або МуМу перечитала, або вялічіє головного мозку. А позиція Шкарлета - розмазня.
Сергей Лимонов
Для Галина : чи допомогла "великая русская литература " стати просто людьми (не говорю вже про високодуховних ) біосміттю загарбникам в Бучі -Чернігові- Маріуполі? Вони ж виховувалися на кращих прикладах культури рашки! А стали гвалтівниками- звірами і марадьорами !
Коментувати