Фінський досвід є взірцем для шкільної реформи, - Шкарлет

Україна та Фінляндія продовжать співпрацю в напрямі реформування освіти України

Фінський досвід є взірцем для шкільної реформи, - Шкарлет

Фінський досвід багато в чому є взірцем для шкільної реформи в Україні, з ним пов’язано багато елементів нашої реформи Нової української школи.

Про це під час зустрічі з міністром освіти Фінляндії сказав в.о. міністра освіти і науки Сергій Шкарлет.

За його словами, наразі Україна вже має результати середньострокового огляду проєкту «Навчаємось разом», що демонструють високу відповідність показників проєкту завданням шкільної реформи.

«Тому можемо стверджувати, що ми рухаємося в правильному  напрямку», – зауважив в.о. міністра освіти Сергій Шкарлет.

Також очільник МОН наголосив, що українські вчителі висловлюють високий ступінь довіри до фінської експертизи в питаннях реформування середньої освіти та висловив сподівання, що Фінляндія й надалі підтримуватиме Україну, зокрема, з метою підвищення ефективності імплементації реформи Нової української школи.

«Ми будемо вдячні за подальшу експертну допомогу Фінляндії для підвищення кваліфікації вчителів та підготовки сучасних навчальних матеріалів у межах продовження реформи НУШ у базовій школі. Також нам була б дуже корисною фінська експертиза щодо побудови моделі профільної школи. Адже МОН наразі працює над шляхами впровадження НУШ у старшій школі, що згідно з графіком реформи припадає на 2027 рік», – зауважив Сергій Шкарлет.

Своєю чергою міністр освіти Фінляндії Лі Андерссон зазначила, що підтримка освітньої реформи в Україні є пріоритетом для Фінляндії.

«Фінляндія готова й надалі підтримувати освітню реформу в Україні в проєктах «Навчаємось разом» та  «EU4Skills: Кращі навички для сучасної України». Передусім ми намагаємось посилити потенціал вчителів, які задоволені нашою підтримкою, та раді поділитися нашим досвідом ще й у сфері діджиталізації. В Україні реформ багато. Дуже важливо ці результати підтримати», – наголосила Лі Андерссон.

За її словами, Європейський Союз і Фінляндія вже опрацьовують підготовлену МОН стратегічну рамку цифровізації шкільної освіти. Розглядається можливість запровадження додаткового компонента для сприяння розвитку цифрових компетентностей вчителів та організації ефективного дистанційного навчання в межах проєкту «Навчаємось разом». 

Освіта.ua
01.12.2020

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Надія
А давно наш пан Міністр був у школі і спілкувався з, так званими, здобувачами освіти та ТИМИ, ХТО НАДАЄ ОСІТНІ ПОСЛУГИ?. До речі, за особистий рахунок та за рахунок батьківських громад. З кількістю дітей більше 30 учнів у класі. Без технічного забезпечення та ІНТЕРНЕТУ, на особистих гаджетах під час дистанційного навчання і т. п.. І це місто міліонник. Третій рік роботи в НУШ. МОЖЕ ДОСИТЬ ЕКСПЕРИМЕНТУВАТИ, Пане Міністре. Запитали б спочатку у своїх підлеглих і тих, з ким вони працюють. Думаю, що ваші діти навчаються не за фінською системою, та й до міністра дійшли не за нею. ВИБАЧТЕ але наболіло
Апрол
Для Надія: питання до соросят гриневички
Коментувати
RXVH
Поясніть мені, будь ласка, якими такими високими технологіями прославилася Фінляндія, що ми маємо перейняти її систему освіти? Щодо Японії, Китаю, тут усе зрозуміло, а які високотехнологічні способи виробництва розробили фінни, не закупили і впровадили в себе, а саме розробили?
Andrew Brown
Для RXVH: Хіба що "Нокія".
Коментувати
KATARINA
Предлагаю наладить сотрудничество с финской системой ювенальной юстиции. А лучше, с норвежской "Барневерн", самой ювенальной юстицией в мире. Если в скандинавских школах ребенок хоть раз вытворит то, что наши детки творят каждый день, то учитель информирует социального инспектора. И для семьи начинается АД. И родители там трясутся от звонка учителя. Потому что потом ребенка начинают таскать по психологам (иногда психиатрам), могут заставить пить нейролептики и антидепрессанты. Родители начинают возмущаться- ребенок оказывается в приюте. Думаете, я придумываю все? Ни одна финка не устроит в школе то, что наши яжемамы. Учитель там может составить такую характеристику ребенку, что его, если и не изымут из семьи, то уж точно жизнь семье испортят. Давайте наладим сотрудничество. Наши яжеродители такие умные, что не видали " Барневерн". Финны тоже не хуже с их приютами. Там учитель такие рычаги влияния имеет, нам и не снилось. Дети пьют таблетки и "овощами" ходят в школу. Зато тихо в школе.
unforgiven 2
А досвід роботи Шкарлета на посаді міністра освіти є взірцем для всіх плагіаторів світу.
Andrew Brown
А слабо рівнятися на лідерів: Сингапур, Південну Корею, Китай, Японію. Так вже задовбали з тими європейськими взірцями, що просто жах! Коли ж ви вже залишите нашу країну в спокої, недореформатори продажні? Які психометричні дослідження ви провели, сповіщаючи нам, що саме фінський досвід для нашої освіти найкращий? За якими ментальними і соціальними ознаками ви прийняли тупе рішення, що українські діти мають вчитися по-фінськи? Та ви зневажаєте вчителя і знущаєтеся над ним, як тільки можете: сертифікація, моніторинги, аудити, вимагаєте, щоб вчитель був педагогом, помічником, порадником, гуру, пророком і т.д., а тепер вигадали ще й "інтернатуру". І так уже ніхто не хоче йти працювати вчителем: зарплати не надто високі, поваги з боку суспільства немає, вдячних учнів і батьків меншає. У перспективі залишаться лише "старики", яким вже нема куди податися. А щоб стати міністром освіти, не треба нічого, тільки налагодити співпрацю з Фінляндією, трясця вам!
Роман
Як же ж дістали цим "фінським досвідом"! Хто взагалі вирішив, що фінська система найкраща в світі? Чи може вона найбільш підходить українцям за якимись ознаками? Якщо вже говорите про "фінський досвід" і реформи - почніть з 4 простих речей: 1) зробіть фінансування як у фінських закладах; 2) зробіть систему управління освітою як у фінів (почніть із себе, з МОНУ, подивіться функції і принципи роботи міністерства у фінів і у нас); 3) зробіть відповідальність учасників освітнього процесу (батьків, учнів, вчителів, інспекторів, міністрів тощо) як у фінів; ну і відповідно 4) права учасників освітнього процесу (батьків, учнів, вчителів, інспекторів, міністрів тощо) як у фінів. Але всякій розумній людині зрозуміло, що це неможливо без відповідних змін у інших галузях економіки, бо це СИСТЕМА. Щоб було зрозуміліше - не можна до стовбура верби прищепити гілку груші і чекати, що на ній вродять яблука. Така моя думка.
cos
У фінал вчитель є вільним. Там немає ЗНО для вчителів, там немає великої паперової роботи, там заробітна плата в 50-100 разів більша за українську, там директор приходить до вчителя і питає, чи потрібна допомога, і у разі потреби допомагає, там немає сертифікацій, не заставляють ходити насильно на вебінари, семінари, не знущанються над вчителями. Там вчитель має багато прав та захищений від нападу батьків, а в нас навпаки, вчитель у всьому винний. Ось яка фінська система. А в Україні все протилежне. Тому фінська система відрізняється від української дуже сильно.
Ольга
А що, Фінляндія теж щороку зменшує видатки на освіту?&&&&&&a... mp;&&&&&&&&a... mp;&&&&&&&&a... mp;&&&&&&&&a... mp;&&&&&&&&a... mp;&&&&&&&&a... mp;&&&&&&&&a... mp;&&...
dxbntkm
ЕХх ви міністерські реформатори то опустіться з небес на багатостраждальну ниву Української освіти - чи свого немає чи розуму немає... І що знайшли в тій фінській освіті незрозуміло??? А у нас в перших класах по 30 учнів та один вчитель, як білка в колесі... а тепер ще й беретеся за 5-9 класи ...ВЕЛИКА ГАНЬБА реформаторам...