В Україні невисокий рівень викладання української, - омбудсмен

Одним із показників рівня викладання мови є результати державної підсумкової атестації

В Україні невисокий рівень викладання української, - омбудсмен

В Україні сьогодні невисокий рівень якості викладання української мови в закладах освіти різних рівнів.

Про це в інтерв'ю Радіо Свобода розповів уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь.

На його думку, одним із показників низького рівня викладання мови є результати державної підсумкової атестації.

«У нас сьогодні насправді невисокий рівень викладання якості української мови в закладах освіти різних рівнів. Я кажу не тільки за обласні центри і за столицю. Я кажу і за периферію, за села, райони, ОТГ. Одним із таких показників є рівень складання підсумкової атестації, яка була цього року скасована в силу карантину. І, звичайно, результати проведення ЗНО. Що ми не казали би, але ЗНО в окремих регіонах насправді є провальним. І в цьому розумінні доволі часто згадують і Берегівський район Закарпатської області, і окремі райони або заклади освіти Миколаївської області. А це, зрештою, можливості, які здобувачі освіти не можуть реалізувати в контексті своєї освітньої траєкторії.

Він також повідомив, що однією з функцій мовного омбудсмена є моніторинг виконання мовного законодавства.

«Я думаю, що це дуже важливо, особливо, коли ми говоримо про заклади освіти, які якраз і формують ідентичність нашої молоді і які закладають підвалини для майбутнього. Для початку треба, щоб Кабмін допоміг затвердити програму розвитку опанування української мови. Я вважаю, що це один із ключових документів. Це той документ, який дасть інструментарій, в який спосіб можна буде проводити і роботу з популяризації, і з пояснення основних норм закону про мову, і, звичайно, проводити відповідні дослідження», - зазначив Тарас Кремінь.

Освіта.ua
13.07.2020

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
unforgiven 2
Так в чому проблема? Відмовтеся від посади омбудсмена і вперед у школу викладати українську мову на високому рівні, отримуючи мінімальну зарплату.
VIRA
Для skeletonДивно,що в Україні для більшості(недалекої і примітивної,вважаю,) українська є чужою. Сподіваюсь, вам відомий вислів:СКІЛЬКИ Я ЗНАЮ МОВ--СТІЛЬКИ РАЗІВ Я ЛЮДИНА. НАРОДИЛАСЯ У КИЄВІ, ЗАКІНЧИЛА ШКОЛУ НА ПЕЧЕРСЬКУ, ПОТІМ УНИВЕРСИТЕТ У КИЄВІ,ВОЛОДІЮ ВІЛЬНО РОСІЙСЬКОЮ, АЛЕ З 2014 ПЕРЕВАГУ НАДАЮ ДЕРЖАВНІЙ МОВІ,НЕ ХОЧУ, ЩОБ ПУТІН БУВ У КИЄВІ, ЗВАЖАЮЧИ НА ЙОГО ЗАГАРБНИЦЬКІ ЗАЯВИ.
Ох
Для VIRA: ти больна? Запхни свої манії і страхи в дупу! Школу на печерську вона кінчала. І що? Путіну Київ? От притирошна!
Мама
Для vira: вы там в Киеве,может ослепли? Везде мерещится Путин? Не видите,что творится на периферии? Убили промышленность,с/х,школы, фапы закрывают,люди от безработицы бегут кто куда,.. А таким как Вы- всё Путин. Тут хватает наших угнетателей- воров- ликвидаторов. Мову нужно не насильно заставлять любить,а улучшением жизни. После майдана только упадок. Дно- днище.
Skeleton
Для VIRA: ну да, ведь если все перейдут на мову, то путин не сможет войти в Киев. Его остановит певучесть соловьиной.
Коментувати
VIRA
ВІра Згодна з Учителем. Необхідно зменшити обсяг матеріалу, у середніх класах,коли закладаються основи грамотного письма і мовлення,вивчається правопис, щоуроку нова тема.Учні не встигають засвоїти матеріал у більсості. Сучасний учень перевантажений.Де ж те щасливе безтурботне дитинство?
Skeleton
Может дело не в преподавании, а в том, что для большинства он не родной? ИМХО нормально он у нас преподаётся. Просто мотивации его учить у людей нет. Лучше бы они озаботились преподаванием английского, который действительно на низком уровне.
УЧИТЕЛЬ
ПРИЧИНА НЕ У РІВНІ ВИКЛАДАННЯ, А В ОБСЯЗІ МАТЕРІАЛУ. УЧНЯМ НАДЗВИЧАЙНО ВАЖКО ОПАНУВАТИ ВСЕ, А ТИМ БІЛЬШЕ, ШО НА КОЖНЕ ПРАВИЛО 10 ПІДПРАВИЛ. У ВУЗАХ НАВІТЬ ДОЦЕНТИ ТА ПРОФЕСОРИ ЧИТАЮТЬ ОДИН КУРС МОВИ АБО ОДИН КУРС ЛІТЕРАТУРИ. ЧАСТО ЗМІНЮЄТЬСЯ ПРОГРАМА, НА ЧИТАННЯ ТВОРІВ ТРЕБА БАГАТО ЧАСУ І ВЧИТЕЛЮ, І УЧНЯМ. ПОМІРКУЙТЕ: УРОКИ ДО 15-15.30, НА ВИКОНАННЯ ДОМАШНІХ ЗАВДАНЬ - ВІД 2-Х ДО 4-Х ГОДИН (ЗАЛЕЖИТЬ ВІД КЛАСУ), А ЩЕ ГУРТОК, ДОДАТКОВЕ ЗАНЯТТЯ. КОЛИ ДИТИНІ ВІДПОЧИТИ? А УЧИТЕЛЬ? УРОКИ ДО 15-15.30, ПЕРЕВІРКА ЗОШИТІВ, ЧИТАННЯ ТВОРІВ, ПІДГОТОВКА ДО УРОКІВ НА НАСТУПНИЙ ДЕНЬ. АЛЕ Є ЩЕ РОДИНА. МОЖЕ, ВАРТО ТЕЖ РОЗДІЛИТИ ВИКЛАДАННЯ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ? Є ВЧИТЕЛІ, ЯКІ ПРОВОДЯТЬ ЧУДОВІ УРОКИ З МОВИ, А З ЛІТЕРАТУРИ НЕ ВДАЮТЬСЯ, Є НАВПАКИ. А ЩЕ, МОЖЕ, ВАРТО ВСЕ Ж ТАКИ, НЕ ПЕРЕПИСУВАТИ НАВЧАЛЬНІ ПРОГРАМИ З РОКУ В РІК, А РЕАЛЬНО ЗМЕНШИТИ ОБСЯГИ МАТЕРІАЛУ? ПОДУМАЙТЕ, ОМБУДСМЕНЕ, БУДЬ ЛАСКА
Торба
Для УЧИТЕЛЬ: А 12 курсів не хочеш? Мала уява про те, що відбувається в університетах.
Коментувати
Den
Открою Вам большущую тайну - в цивилизованных странах такого понятия как "дэржауна моуа" в большинстве своем не существует. В них есть понятие "официальный язык". То есть тот язык, на котором государство общается с гражданами, а не тот, который насаждает всеми правдами и неправдами ;) И да, обычно таких языков несколько. Насаждение же ЛЮБОГО языка в любых странах вызывает только, к сожалению, одну реакцию.
за державу
Для ГанDen: Голову будеш морочити своїм соотєчєственнікам
Володимир
Я відкрию тобі велику таємницю: в Китаї розмовляють китайською, в Німеччині розмовляють німецькою. Не треба зараз казати що хтось комусь шось "насаждаєт" тому що це 100% херня. Неадикватно розмовляти мовою окупанта-головна думка влади,яка насправді є правильною. Якщо ти живеш тут, усім н@с*ати якою мовою ти спілкуєшся з друзями чи знайомими,але якщо ти вийшов у публічне місце,будь ласкавий,розмовляй державною мовою і не ґевеньґай про мову-якщо б ти її знав, хоча б ,на середньому рівні, можливо б і не говорив так про неї. Тому, Шановний,придбай собі книжку Авраменка і вивчи хоча б базові речі,які стануть у нагоді у повсякденному житті.
ТТ
Для Den: кацап сраний,іди н@хуй
Коментувати
Євгеній Тєплоухов
Наші "захисники" української мови схожі на дітей, які штрикають паличкою дохлу кішку на дорозі. Поштрикали - і пішли далі, тут же про неї забувши. А "геніуси", які придумують нові правописи та граматичні правила - це понад розуміння адекватної людини. Для них усіх мова - це не жива система, на хвилиночку, друга, фундаментальна для людини, сигнальна система, без якої людина - не людина, власне. Для таких "захисників" мова - це такий собі кадавр, до якого можна за потребою притулити нові руки, ноги, стару голову відірвати, бо вона їм не подобається, і притулити нову, більш красиву, на їх думку. Граматика, правопис - це просто способи описати, систематизувати мову, яка формується у живому спілкуванні людей протягом тисяч років! А ці невігласи вирішили, що віднині "вирій" перетворюється на "ирій" і думають що люди за командою стануть так казати? Так, стануть - тепер конструкція "птахи полетіли У Вирій" легким рухом руки перетворюється на "Птахи полетіли В Ирій", або, скоріше за все, на "Птахи полетіли УВ Ирій"! Скажіть, шановні - що змінилося?? З такими "захисниками" мови їй і вороги не потрібні.
liketaurus
Рівень володіння українською мовою, судячи з його інтерв’ю, дуже невисокий і в самого омбудсмена. Та й в статті теж є кілька ’мовних’ помилок. А ще можна згадати сумнозвісний новий синтаксис, який схоже створювали люди, які українською не володіють... Про який ’рівень’ взагалі можна говорити?☹️
Іван
А що там дивного? Крім розмов -нічого. Найгірші дидактичні матеріали з укр. мови.Давно і стабільно. На факультети укр. Мови йдуть часто ті,хто не поступив на інші факультети.Це боляче констатувати,але це правда. Методики викладання також ні в яке порівняння не йдуть з тим,що пропонують Британська рада,Гете-Інститут та інші. Пора б навчитись та все ніяк. Програму з літератури давно переглянути.Ну не хочуть діти пізнавати Україну через образи Чіпки Вареника,Калитку тощо...
БОЙ
Для Іван: +1 . Повністю згоден з оновленням программи з літератури , адже читати про нещасну долю селянства вже набридло . Нехай хоча би більше романів давали.
1
Для Іван: Главное смотреть что Британский совет думает, а остальное все фигня. Так победим!
Anna Avstrijskaya
Для Бой: А що, в Україні у 18-19 століттях десь було щасливе селянство? Про що ж тоді повинні були писати митці тих років, якщо селяни дійсно були нещасливі? Писали про те, що бачили.
Коментувати
Василина Михайлівна
у нас невисокий рівень затребуваності державної мови, це найстрашніше, в учнів нема мотивації... показник - не результати іспитів, бо не для екзаменівже врешті вчимося, а для життя... показник - спілкування українською в громадському житті, і це лякає найбільше
Роман
Для Василина Михайлівна: А чого Вас це лякає найбільше? Спілкування українською якось впливає на Ваш добробут? Чи для роботи в Польщі чи Фінляндії, припустимо, потрібна українська мова? Найстрашніше те, що такі залякані загнали країну нижче плінтуса. Мені, особисто, однаково, якою мовою спілкуються. Але, коли їдеш по дорозі, вздовж якої стоїть обшарпана зупинка жовто-блакитного кольору, без даху, закидана сміттям і з написом українською, то виникає відповідна асоціація.
Коментувати
Олександр
А, що вже є якась узагальнена інформація чи статистика щодо ЗНО з української мови та літератури? Бо не дуже зрозуміло звідки висновок омбудсмена про ПРОВАЛЬНЕ ЗНО в окремих регіонах.
Євгеній Тєплоухов
Для Олександр: так цьому чоловікові треба ж виправдовувати свою зарплатню за непотрібну нікому посаду - ось він і тіліпає язиком.
Крапля в морі
А ЗНО - це показник освіченості? Особливо цьогорічне з мови та літератури. Я фігєю!
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!