Osvita.ua Середня освіта Шість кроків до якісного та сучасного уроку-гри
Шість кроків до якісного та сучасного уроку-гри

Як підготувати нестандартний урок, щоб діти забули про соцмережі, а гаджети використовували тільки для роботи?

Шість кроків до якісного та сучасного уроку-гри

На початку навчального року мало хто з педагогів та викладачів думає про ігри. А дарма. Попереду довгий насичений навчальний рік, новий щоденник і пошук способів, як же навчити дітей і не стати нудним.

Грають усі. І дорослі, і підлітки, і діти. Іноді можна настільки захопитися сюжетом, що забути навіть поїсти. Так чому б не влаштувати нестандартний урок, щоб діти забули про соцмережі, сторонні розмови, а гаджети використовували тільки для пошуку корисної інформації?

У цьому випадку гаджет стає не перешкодою, а інструментом - головне зробити його частиною сюжету.

Отже, 6 кроків до якісного ігрового уроку для школи.

  • Крок 1. Вигадати сюжет.

Гарна гра будується на сюжеті. Дітям має бути цікаво. Якщо це вигаданий світ або історія, у них повинна бути певна логіка. На сюжетну лінію набудовуються інші елементи - персонажі, предмети, події.

  • Крок 2. Визначити цілі.

Перш ніж пропонувати класу гру, потрібно розуміти, навіщо вона потрібна. Гра заради гри або показовий урок перед керівництвом - це не для учнів. Перевагу повинні отримати всі, а в підсумку діти мають засвоїти знання та набути навички.

Сучасні діти не будуть за замовчуванням робити те, що їм пропонують. Вони обов'язково зададуть тисячі питань: «А навіщо мені це робити?» Учитель повинен бути готовий до відповіді.

  • Крок 3. Розподілити ролі

Гра є гра. Тут можна побути і мандрівником, і капітаном корабля, і розбійником. Роль не обов'язково повинна бути комфортною і звичною. Навіть краще, якщо учень потрапить у нетипову для нього обстановку, тоді несподівано відкриє у собі нові таланти.

  • Крок 4. Продумати правила і квести

Кожна гра передбачає рух вперед, переможців і переможених. Етапи - квести, математичні або лінгвістичні завдання. Кожне випробування повинно стати умовою для просування вперед.

Приклад від Девіда Хантера: чи може географія врятувати ваше життя у разі зомбі апокаліпсису? Спортивне орієнтування, розуміння міграції або руху людей, ресурсів або навіть ідей можуть допомогти учасникам визначити найкраще місце для виживання.

Дуже важливо, щоб доля везіння зводилася до мінімуму, інакше інтелектуальна гра перетворюється у лотерею.

  • Крок 5. Використовувати гаджети

Якщо гра є цікавою і захоплюючою, на соціальні мережі у дітей часу не залишиться. А ось для того, щоб нагуглити інформацію, яку ще не проходили, можна використовувати мобільний телефон.

Наприклад, урок хімії. Діти - група астронавтів, які досліджують Марс. Зібравши зразки, їм потрібно провести хімічні дослідження в портативній лабораторії Chemist.

  • Крок 6. Протестувати ігрову механіку.

При розробці гри варто уважно стежити за балансом. Не повинно бути невигідних або програшних ролей. Якщо хтось занадто швидко набирає бали, значить, десь помилка в системі.

Якщо ігор декілька, потрібно давати кожному шанс виграти. Інакше діти нудьгуватимуть.

Коли всі компоненти зібрані, можна починати грати. Бажано заздалегідь протестувати гру на колегах.

Варто лише пам'ятати, що урок-гру не потрібно проводити занадто часто. І дітям набридне, і ви не зможете якісно опрацювати сюжет. Раз на місяць-два буде оптимальним, так діти запам'ятають ці уроки надовго.

Олеся Ульянова, PhD, MBA, освітній координатор Kharkiv IT Cluster.

Освіта.ua
12.09.2019

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!