Osvita.ua Середня освіта МОН: діти зі шкіл-інтернатів мають ходити до школи
МОН: діти зі шкіл-інтернатів мають ходити до школи

Міністерство освіти і науки підтримує реформу деінституціалізації інтернатних закладів

МОН: діти зі шкіл-інтернатів мають ходити до школи

Міністерство освіти і науки підтримує реформу деінституціалізації інтернатних закладів. На цьому наголосив заступник міністра освіти і науки Павло Хобзей сьогодні під час семінару-наради щодо впровадження першого етапу Національної стратегії реформування інституційного догляду та виховання дітей.

«Реформа системи інтернатних закладів наразі є важливим кроком до забезпечення прав дітей на проживання у сім’ї, піклування батьків та здобуття кращої освіти, адже жоден інтернат, яким би хорошим він не був, не може замінити сім’ю. Що стосується загальноосвітніх шкіл-інтернатів, то міністерство не бачить їхнього майбутнього для учнів початкових класів. Переконані, що діти мають навчатися у школі», – зазначив Хобзей. У Міносвіти повідомляють, що Стратегія реформування інституційного догляду та виховання дітей направлена на те, щоб змінити нинішню систему інституційного догляду та виховання дітей на систему, яка забезпечить догляд і виховання дитини в сім’ї або наближеному до неї середовищі.

З цією метою МОН, МОЗ та Мінсоцполітики планують вдосконалювати законодавство, розвивати мережу та забезпечувати освітні, медичні, соціальні, реабілітаційні послуги.

За словами Павла Хобзея, Міністерство освіти готове йти назустріч реформі, але питання також і в інших службах.

«Діти зі шкіл-інтернатів мають обов’язково ходити до загальноосвітньої школи – ми не повинні створювати для них гетто. Дітей не потрібно відділяти від інших, навпаки, треба сприяти їх соціалізації. А поки дитині не знайшли сім’ю, колеги з Мінсоцполітики мають подбати про те, аби вона могла тимчасово проживати в пансіонаті», – підкреслив заступник міністра.

Водночас він наголосив, що санаторні, спеціалізовані та спеціальні школи-інтернати повинні продовжувати свою роботу. Зокрема, санаторні інтернати мають право на життя, якщо в них буде змінний контингент.

«Нерідко буває ситуація, коли дитина заходить до санаторної школи в першому класі, а виходить звідти у 9 чи 11 – це не є прийнятним. Для виправлення таких ситуацій Міносвіти  має співпрацювати з МОЗ, адже термін перебування у таких інтернатах з метою лікування чи оздоровлення визначають лікарі», – відзначив Хобзей.

Освіта.ua
28.11.2017

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Євген Рибитва
А як буде реалізовано інші "особливі потреби" цих діток, окрім навчання, у звичайних школах, адже в інтернатах крім учителів є ще й вихователі, які працюють з дітьми на перервах, медперсонал. І друге: а що учителі інтернатів мають нижчу кваліфікацію (чи заробітну платню) ніж звичайні? І третє: а кого Ви, пане, запитували про "прийнятність" чи "неприйнятність", або "бачення майбутнього". Та в інтернатах таким діткам буде краще, вони будуть більш захищеними, а соціалізацію можна проводити іншими способами. Сказали б одразу: ЕКОНОМІЯ КОШТІВ і не прикривалися "благими" намірами.
Людина
До таких дітей має бути особливий підхід, чи зможе його надати викладач, якщо за новими стандартами у класі сидить по 30-35 осіб? Виклладач не має навичок, та що там навичок, знань для роботи з дітьми з особливими потребами. На що перетвориться навчання? А у чому винні інші діти, коли уся увага викладача буде зосереджена не на подачі матеріалу.... Та й діти у більшості жорстокі, вони просто заклюють не схожого на нних.
Родион
А як би працювалося пану Хобзею, якби завжди був поруч колега з шизофренією, психопатією чи іншим тяжким психічним захворюванням?
Віталій
На жаль пан Хобзей (мабуть як і Гриневич) під великим впливом пана Кулєби (уповноваженого з прав дитини), який спить і бачить позакривати школи-інтернати і загарбати їхню територію для продажу під приводом соціалізації дітей, надання опіки дітям так званого наставнивцтва і т.д. Це прекрасно видно щодо інтернатних закладів (як приклад), які знаходяться в Пущі-Водиці (Київ). Прекрасна територія в лісі, гарні теплі будівлі, які можна продати під житло. От і все.
Марія
Часто до спецшкіл-інтернатів потрапляють діти -переростки, які не вміють ні читати, ні писати, "просидівши" кілька років у звичайній школі. Для інших - інтернат є порятунком від так званої "сім’ї", де батьки ведуть асоціальний спосіб життя, а дитина з особливими потребами голодна, холодна, брудна змушена займатись бродяжництвом. Тепер вона опиниться просто напризволяще. Батьки дітей з особливими потребами часто не знають і не розуміють, як поводитись з дитиною, як сформувати в неї хоча б найпростіші навички, щоб обслуговувати себе. Такі діти неріко страждають енурезом, енкопрезом не зможуть навчатися в звичайній школі, тож будуть позбавлені і спілкування, і соціалізації. Тепер такі школи теж під загрозою закриття. Старт з Житомирської обл. Що з такими дітьми буде далі, чиновників не турбує. До всіх "покращань" додадуться ще й безпритульні діти.
Агнета Ігнатоля
"Інклюзивна освіта" зараз дуже модний термін.Та чи бачив хтось, як це діє у сучасній школі? Сумніваюсь. Щотижня ми зі студентами спостерігаємо, як вчителька бігає по класу, бо аутист кусає дітей на уроці, бере рулон туалетного паперу і веде дитя до вбиральні.... Це абсолютно не допомагає адаптувати дитину в соціум, навпаки, позбавляє можливості вчитися, відповідно можливостям. Я рахую, що особливим дітям потрібні особливі вимоги й особливі методики, тільки тоді вони зможуть розвиватися, рости. А здорові діти теж мають право на достойну їх освіту. Об"єднувати їхню діяльність можна десь інде, діти набагато краще зможуть порозумітися, аніж чиновники думають.
Witalina
ВІд одного вигляду таких РЕХВОРМАТОРІВ плакати хочеться. Реформування освіти - справа 40 річних,а не дідуганів ,від яких тхне міллю!!!!
Павло
Інші, спеціалізовані існуватимуть??? Тобто для інтернатів грошей немає, а для псевдо шкіл...є! Круто!
RUHJ
При інтернаті існує школа, дитині не потрібно далеко ходити. Тепер школу реформують, а вихователі братимуть дітей за руки і вестимуть в іншу школу, де логіка?
Виник
Пан Павло ! Який втікатик ви берете в Києві?? Як у нас у Львові -15%? Чи скромні-10%?? Прошу....
Петро
Маю дитину з інвалідністю та психологічну освіту та певний досвід і вважаю, що загально-освітні школи не забезпечені в достатній мірі ані кадрами, ані методично, ані матеріально - технічно, ані фінансово. Якщо реформа зводиться до економії коштів на таких дітях то це неправильно і антигуманно як по відношенню до таких родин так і в майбутньому до суспільства загалом. Якщо будуть якісно вирішені наведені вище питання (тільки після цього) - тоді думаю ніхто не буде заперечувати.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!