Osvita.ua Середня освіта Міністр: необхідна переорієнтація завдань ЗНО
Міністр: необхідна переорієнтація завдань ЗНО

У створенні компетентнісних завдань для ЗНО має допомогти проведення дослідження PISA

Міністр: необхідна переорієнтація завдань ЗНО

Міністр освіти Лілія Гриневич наголошує, що компетентнісний підхід, який є одним із основних елементів Нової української школи, неможливо впровадити без змін підходів до оцінювання та вимірювання знань учнів. Про це вона сказала в ході спілкування з освітянами Одеської області.

«Ми маємо оцінювати дітей на основі компетентнісних завдань. Це стосується й ЗНО. Погодьтеся, що наша профільна школа зараз орієнтована саме на складання оцінювання. Без переорієнтації завдань від чинної моделі ми відійти не зможемо», – сказала міністр.

За її словами, у створенні компетентнісних завдань для ЗНО має допомогти проведення міжнародного дослідження PISA, що буде проведено в Україні у 2018 році.

«PISA спеціалізована саме на перевірці розвитку компетентностей ХХІ століття. Це дослідження не лише зробить хороший зріз розвитку українських підлітків, а є й взірцем для авторів тестів, що наповнюють тестові зошити ЗНО завданнями», – підкреслила Лілія Гриневич.

Освіта.ua
18.06.2017

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
anton2000
С фразой, что "Погодьтеся, що наша профільна школа зараз орієнтована саме на складання оцінювання", не согласен . В нормальных школах ЗНО - это только одно из направлений работы. В нормальных школах пока ещё не дают умереть образованию. Хотя грядущие нововведения могут погубить даже хорошие школы.
Анна
Шановна комісія, дайте дітям скласти хоч зно з фізики без ваших страхітливих порогів. В цьому році фізику склалало мало абітурієнтів, а в наступному взагаоі ніхто не ьуде. Ще і вузи багато де змінили фізику на іноземну чи історію. Підтримайте хоча б тих, хто ризикнув.
anton2000
Для Анна: вы правильно считаете, что идёт целенаправленное уничтожение естественных наук. И уже не первый год.
Cos
Для anton2000: Это идет на протяжение 25 лет.
Коментувати
Накипелов
Всі завдання ЗНО повинні братися не зі стелі, а із шкільного підручника. Тоді, принаймні буде видно, настільки недопрацьовують конкретний учень і вчитель. Програма ЗНО теж повинна на 100% збігатися із навчальної програмою.
Сos
Для Накипелов: Згоден з вами—всі завдання мають братися з підручників (шкільний підручник, автор, сторінка завдання, номeр завдання, приклад, завдання (1,2,3,,….)
Наталя
А еще бы учесть, что некоторые дети в спецклассах (профильных, углубленных) учатся, а кто-то только на уровне стандарта. Но ЗНО-то этого не учитывает(((...и потом гнобят учителя и школу, что плохо подготовили(((
Коментувати
Михаил
Гриневич: впечатления от поездки в Одесскую область. "Главное у человека — не деньги. А натурально хформа! Вченость. Потому ежели человек вченый, так ему уже свет переворачивается вверх ногами. Пардон. Вверх дыбом. И тогда, когда тому, одному, которому не вченому, будет белое так уже ему, вченому, которому, будет уже как... Одесситы: Зеленое? Петр Алексеевич: Нет, рябое! Вы меня понимаете, Лиля Гриневич? Гриневич: Очень! Мине тоже посля пансиена Верховной Рады все другим кажется.
Баба Лиля
Для Михаил: ,Супер!поддерживаю!!!
Коментувати
2017
І хто вам заважав за рік зробити ПЕРЕОРІЄНТАЦІЮ?
anton2000
Фраза министра "У створенні компетентнісних завдань для ЗНО має допомогти проведення дослідження PISA" говорит о том, что министр не верит в нынешних составителей тестов. И предполагает, что хотя бы по образцу они сумеют это сделать. Хотя PISA - это далеко не идеальные тесты.
anton2000
Согласно новой концепции математическая грамотность (одна из 10 компетентностей) - это уміння застосовувати математичні (числові та геометричні) методи для вирішення прикладних завдань у різних сферах діяльності. А раньше решать задачи не учили??? То есть все те, кому сейчас 30-40-50+ лет безграмотные (некомпетентные) бездари? И с остальными компетентностями ситуация такая же. Все это псевдореформирование, которое ограничивается переименованием понятий. Действительно тексты заданий ЗНО необходимо готовить более тщательно. Наличие ошибок, некорректностей и неточностей в текстах заданий - это позор для составителей. Но гораздо больше вопросов по абсолютно антинаучной системе оценивания ЗНО. Она абсолютно некорректная. Как может результат ребенка зависеть от результатов другого ребенка?? Почему не введена абсолютная система оценивания? Чтобы обеспечить ручное управление ситуацией, а заодно дать возможность продемонстрировать имитацию бурной деятельности ряда лиц?
COS
Для anton2000: Для anton2000: Антон, верно мыслите. Проходной балл должен быть заранее известный для абитуриентов. Раньше, когда я сдавал ДПА (в 2010 году), то с матиматике была табличка зарание известна студентам. Действительно, от экспертов это не должно никоим образом зависеть. Учитель ориентируется на прошлогоднюю шкалу,но она не действительна. Припустим есть тест- там 60 тестовых баллов максимум (условно). Тот, кто набрал 1 тестовый бал, должен получить 100, кто 60 правильных ответов- 200, кто ответил на 30-150. А от сюда отталкиваемся, 15 ответов- 125 баллов, 45 ответов- 175 баллов. А дальше от этого составляем шкалу. 100/60=1,66 за каждый правильный ответ. До ста баллов добавляем коефициент 1,66 (7) и умножаем на количество правильных ответов 100+1,66*кол. правильных ответов. ДПА нужна 60-бальная в этом случае- за каждых 5 правильных ответов ученик должен получить один бал. Набрал 10-получи 2, 15-3,20-4,..., 60-12. Никакого научного подхода к шкалированию нету.
Коментувати
Sveta Mikheeva
Тести з Історії та українського некоректні,складні в порівнянні з минулим роком. Абітуріенти 2016 та 2017 років поставлені в нерівні умови.
Старицький
Гриневич, компетентнісна плагіатор, PISA, спеціалізована саме на перевірці розвитку компетентностей ХХІ століття. Диалог двух компетентных реформаторов Украины. Петро - реформатор: Я снова спрашиваю вас, Лиля Гриневич, какое такое понятие вы про меня держите? Лиля: Что вы про это допытываетесь? Мине конфузно. Я же барышня. Петро-реформатор: Ну и что, что барышня? Это ничего, это чистые пустяки.
учитель
Хочеться почути пояснення від УЦОЯО про завдання, які не відповідали програмі ЗНО, яка була затверджена МОН.
Flower777
Для учитель: вони вже дали відповідь всім дітям,,під ножку поставили" поставили низькі бали та й все їм то добре(,,роботу ж роблять’’ порогові ,,ставлять") а діти тим часом всі нерви спортили,ночами плачуть,бо мрія розвалилась на очах деякі до цієії мрії 11 років йшли
Коментувати
Алла Сидоренко
Особливо "компетентнісні завдання" були цього року з хімії. Відповідають навчальним програмам з хімії та підручникам. (на рівні домогосподарок), і 1 годині на тиждень в 10-11 класах. Ну прямо компетентність МОН і УЦОЯО аж пре. Не знаєш куди бігти і що робити, з їхніми компетентностями. Хоч би один з укладачів цьогорічних тестів побував в школі і побачив підручники. А потім складав тести. Компетентність ЗНО була до 2015 року.
Инна
Я думаю, що комісія повинна зарахувати бали по ЗНО з хіміі за ті питання, які не відповідали шкільній програмі.
Вчитель
До тих пір, поки відповідальність за рівень знань не буде розділено між учителями та учнями і їх батьками (зараз вона цілком на учителях), усі спроби змінити підходи до оцінювання не матимуть сенсу. А то у нас виходить, що лише учителю треба нормальних учнівських оцінок, бо "престиж", частині учнів воно до одного місця, я уже мовчу за батьків, які згадують про те, що їх чада десь навчаються лише наприкінці семестру.
bukinfo.com.ua/show/news?lid=93504
"Сотні буковинських педагогів обурені діяльністю директора Департаменту освіти і науки ОДА Оксани Палійчук, яка, на їхню думку, організувала "принизливе й ганебне тестування" вчителів (ЗВЕРНЕННЯ)" Ми просто не можемо вже все терпіти!!! "Трієчники", "Пишіть заяви", "Професійно нездатні", "Знання першокласника", "Дебіли", "Олігофрени", "Бездарні". Просимо МОНУ та міністра освіти звернути увагу на ситуацію, яка склалася в освіті Буковини. Ніхто ЗНО не боїться. Але рік на підготовку і всі йдуть офіційно його здавати. На пропонують щось інше. Комп’ютерний варіант, часу у двічі менше. Та бонуси для своїх. Вже дійсно сил не має і нерви не витримують все це читати в кожній газеті чи Інтернеті. Допоможіть!!!
ха-ха-ха
Для bukinfo.com.ua/show/news?lid=93504: Ти диви, як трієчники розквакалися.
Коментувати
Активісти, Буковина
http://osvita.ua/school/55467/ "У Чернівцях всі учителі складатимуть тести ЗНО"; http://osvita.ua/news/polls/55477/ "Чи варто тестувати вчителів за технологією ЗНО?" http://oblosvita.com/zno1/22838-testuvannya-vchitelv-u-format-zno-persh-kroki-zrobleno.html "Тестування вчителів у форматі ЗНО. Перші кроки зроблено…" bukinfo.com.ua/show/news?lid=92568 "80% буковинських вчителів не змогли успішно скласти ЗНО (ВІДЕО)" bkinfo.com.ua/show/news?lid=93504 "Сотні буковинських педагогів обурені діяльністю директора Департаменту освіти і науки ОДА Оксани Палійчук, яка, на їхню думку, організувала "принизливе й ганебне тестування" вчителів (ЗВЕРНЕННЯ)" bukinfo.com.ua/show/news?lid=90804 "Всі буковинські вчителі з вересня цього року складатимуть ЗНО, - Палійчук" Це тільки малий відсоток тих публікацій, які щиро публікує ДОН ЧО. Скільки можна знущатися над людьми!!! Візьміть працівників будь-яких професій - рівень знань не буде кращий. Віримо що в Україні є центральна влада, яка всьому дасть оцінку.
Вчитель
Перед тим як "переорієнтовувати завдання ЗНО" необхідно переорієнтувати завдання для перевірки знань в підручниках, а то виходить, що вчитель сам повинен підбирати завдання, вишуковувати збірники, систематизувати завдання ЗНО різних років, бо ні методисти в методкабінетах та ОІППО, ні спеціалісти МОН, АПН та ІМЗО цим займатися не мають бажання, адже давати поради і контролювати набагато легше, ніж щось робити. А ще варто спеціалістам, які складають програми ЗНО, вичитати шкільні програми і зробити так, щоб вони співпадали одна з одною, а то виходить, що навчання в школі не завжди забезпечує якісну підготовку учнів до ЗНО. За одну годину, що відводиться на вивчення певного питання в школі неможливо розглянути всі нюанси, які можуть бути на ЗНО. Передбачити, що може бути на ЗНО, важко вчителеві зі стажем, не кажучи вже про учня-одинадцятикласника. Без додаткових занять з репетитором скласти ЗНО на 190+ практично неможливо.
Вчитель
Для Вчитель: Можна, моя донька здала українську та англійську на такі бали без репетиторів. Але для повноти картини мушу сказати, що ми купляли купу довідників та тестів з цих предметів. (Однак, це вийшло значно дешевше, ніж репетитор та і комфортніше - сидить дитина вдома, не тратить час на дорогу тощо)
Як вчитель вчителю
Рівень самоосвіти у кожного учня різний( навіть два рази на рік подаємо звіт, так?) Рада за Вашу доньку. Моя ходила до вчителя. Сама б не вишукала б стільки інформації- пошук краде багато часу. Має також високі бали, які їй ни до чого - складає іспити в ВНЗ. Не можна казати так категорично. Може Ваша донька -вийняток-унікум.
Коментувати
міл
ВСЕ ПРО цьогорічне і наступне ЗНО - http://education.od.ua
Та, яка гарно сдала
Вау....супер...класно... якщо компетентність переможе. Аналізуючи питання цого року, можна зробити висновки, що шановна комісія НЕ РОЗУМІє, що таке компетентність. Історія- те довбане 10 питання має 2 відповіді(у кожного учня різний підхід та ланцюг роздумів). Питання аналізу постанови ВР- постанова цитована без дати, навмисно( висновок народжується саме такий),щоб ніяких зачіпок. Питання по 1 Універсалу: відповіді сфомовані з одного абзацу підручника(всі підручники саме так оформили висновок одним реченням: "оформлення першого універсалу призвело до загострення відносин, і у ПОШУКАХ компроміса... ), але дієслово"пошук" компромісу змінене на оформлення. А часу на роздуми і аналіз у випускника не так вже і багато. Українська література. Ми хочемо, щоб дорослий школяр показав уміння літературнрого аналізу. Даємо для аналізу 4 невиразні рядки пісні сумнівного авторства М.Чурай. По чотирьох рядках ВГАДАЙТЕ.З 16 прикмет родинно- побутової пісні лише1. Де тут компетентність?
Та, яка гарно сдала
Кожен рік міністр коментує питання ЗНО. Шановні, а що ви рік до ЗНО робите? Задвання вже складені та запропоновані кілька років. Невже не можна організувати роботу так, щоб не виглядати як біля ганебного стовбчика? Чому в цому році були затримки з результатами? Чому є некоректні питання. Якщо питання має не одну вірну відповідь- воно некоректне. В Чеський республиці кожен рік мовний екзамен "мотуріту" не складають приблизно 30%, але ні у кого не виникає питання до формування завдань. Не склав, тому що не вивчив.Розумію, що чехи більш 100 років відстоюють свою мову, у нас тільки початок... Але прикро, шо такий поганий...
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!