З 2017 року буде припинено набір до спецшкіл

Діти із затримкою психічного розвитку поступово будуть переведені до звичайних шкіл

З 2017 року буде припинено набір до спецшкіл

З 1 вересня 2017 року буде припинено набір учнів до підготовчих та перших класів спеціальних шкіл (шкіл-інтернатів) та забезпечено умови для навчання цих дітей у спеціальних або інклюзивних класах загальноосвітніх навчальних закладів. Відповідну постанову було затверджено сьогодні, 26 жовтня, на засіданні Кабінету Міністрів України. Про це повідомляє прес-служба МОН.

Постановою передбачається, що вже до 2022 року всі українські діти, які навчаються в спеціальних школах (школах-інтернатах) для дітей із затримкою психічного розвитку, поступово перейдуть на навчання до загальноосвітніх навчальних закладів.

Це допоможе забезпечити рівний доступ до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами, сприятиме їхньому успішному навчанню, розвитку та соціалізації. Крім того, вони отримають можливість здобувати освіту, проживаючи в сім’ї.

Перед тим, як перейти на навчання в загальноосвітні заклади, ці діти навчатимуться у спеціальних підготовчих класах, а вже потім перейдуть у спеціальні та інклюзивні класи загальноосвітніх навчальних закладів, де розвиватимуться поряд зі звичайними дітьми.

Організація їхнього навчання у звичайних школах буде побудована на основі особистісно орієнтованих методів навчання, з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності таких дітей.

Світовий досвід свідчить, що такі заходи не лише сприяють формуванню толерантного та відкритого суспільства, а й кращому навчанню дітей із особливими освітніми потребами.

У поєднанні з корекційно-розвитковою роботою та обов’язковим створенням підготовчого класу, це дасть можливість забезпечити цим дітям достатню кількість навчальних годин для повноцінного засвоєння навчального матеріалу.

Освіта.ua
26.10.2016

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Назарій
нормальні мають бути разом з нормальними, а хворі - з хворими. крапка. змучило вже це лівацтво, люди ніколи не були і не будуть рівними між собою.
Valentina
Для Назарій: дебіл конченний !!!
Коментувати
Мама
Школи-інтернати необхідно зберігти. Це найкраще, що зробила держава для особливих дітей та їх батьків. Ці діти в інтернатах почувають спокійно. В загальних школах, де в класі 30-40 учнів вони будуть нікому не треба. Справа не вчителях та психологах. Вони фізично не зможуть приділяти увагу таким дітям. Бо в них 30 учнів. А за цими дітьми необхідний ще й догляд, бо деякі з них самі не можуть ходити в туалет та поїсти . Необхідно зобов язати чиновників з міністерство освіти рік попрацювали самим з цими дітьми. Де кожен день батьки в них будуть питати чому вони не вчать дітей, чому діти покушані, чому їхні діти мичать вдома, бо це роблять їхні товариші. Деякі діти не можуть писати, читати як ним пояснювати матеріал. Замість того, щоб вчителі зосереджувались на якості навчання,вони будуть дивитися лише за тим, щоб всі хоча б були на місці та неужкоджені.
Першокласниця
Жахливе рішення, більше схоже на геноцид. Кількість особливих діток дійсно збільшилася. Ще більше збільшилася кількість "здорових" дітей з поведінковими відхиленнями. Умови будуть створені лише на папері. У мене два роки навчався хлопчик з немотивованою агресією. Це був жах. Міг накинутись на дитину і душити. Фізично був дуже сильний, навіть я не могла відтягнути та розчепити руки. З класу неможливо було вийти навіть в туалет. Не допомагав ніхто з адміністрації, ні психолог. Батьки самого хлопчика вважали, що школа не допрацьовує і майже щоденно покривали матом мам пошкоджених дітей. В третьому класі його перевели до іншої школи. Там він проколов ножицями долоню своїй сусідці по парті. З жахом згадую ті роки. З такими дітками і їх батьками повинні працювати фахівці. Потім були дві дівчинки з ДЦП - чудові та сонячні, яких любили всі діти, активно їм допомагали. В такому питанні повинна бути диференціація. Закривати спеціалізовані школи не можна. Треба в таких школах більше приділяти уваги...
Ніна
Для Першокласниця: Молодчина, що трималась) У мене була схожа ситуація з гіперагресивним першаком - повний ігнор з боку адміністрації, ще й вказівки на недоопрацювання. Пішла зі школи за вислугою років. Мати теж кпинила всіх, це для них нормально, легше перекласти на когось проблеми, ніж шукати шляхи виходу. Ще ж не всі у таку школу здають, хоча є гостра необхідністьУспіхів!
Ірина, викладач, асистент вчителя
Шановні колеги! Прочитавши ваші відгуки я жахнулася від вашої жорстокості, некомпетентності та небажання працювати. Звичайно всі хочуть мати добрі зарплати та прикладати мінімум зусіль, але з власного досвіду та досвіду своїх колег, що проходять багатомісячне стажування у закладах освіти в Європі хочу зазначити, що там майже немає класів у яких би не було дітей з ососбливими освітніми потребами і в першу чергу дітей з затримкою психічного розвитку. Ці діти дійсно дуже добре адаптовані, а їх однолітки достатньо толерантні та милосердні. Тому шановні колеги - ТРЕБА ПРАЦЮВАТИ! І в першу чергу над собою. А особливо вам необхідно навчитися любити дітей не на папері, а насправді і не забувати, що всі вони Боже творіння. І вам треба буде відповідати перед БОГОМ за вашу байдужість та небажання чи невміння працювати. Хто хоче той робить, а хто не хоче той шукає причини!!!!!
Коментувати
Olexandra Basatska
Ці законотворчі новації мають на меті повну руйнацію і так не найкращої української освіти. Знаю, про що говорю, бо працюю в школі вже 30 років, батько мій був директором спецшколи-інтернату, і в родині маємо дитину, яка спочатку навчалася у звичайній школі, а потім перевели батьки в спеціальну, де вона таки навчилася читати, користуватися грошима і т.п. А що б вона робила в звичайній школі, де на неї не вистачало ні часу, ні терпіння педагогові? І навіщо такій дитині розвязувати тригонометричні рівняння чи розраховувати коефіцієнти в рівняннях реакцій на хімії? Вчити треба тих, хто може, а хворих діток треба адаптувати до життя і це роблять в спецшколах.
Катерина
У мене в класі є такий хлопчик. Не пише, не читає, неадекватний, або сміється, або плаче. Кричить, б’ється, не розуміє, що значить гратись... Діти його терплять, їхні батьки терплять, але я розумію, що вони його ненавидять. І колись у когось терпець урветься...
Олена
Шановні колеги! Я працюю в школі-інтернаті для розумово відсталих дітей, цей закон зроблений для того, щоб закрити інтернати бо їх треба фінансувати це зрозуміло. Але вони не розуміють того, що тим вони ще більш травмують психіку цих діток, які будуть навчатися з дітьми нормального інтелекту, не кожній дитині поясниш що дитнка хвора. Їм треба дуже багато приділяти уваги особливо індивідуально, а це не можливо при кількості 30 учнів в классі. Перш ніж вводити інклюзивну освіту треба роками розробляти програми, а не так як їм хочеться, треба всім протестувати.
людина
Думаю, що це питання мають вирішувати не міністри, а батьки, у тому числі й хворих дітей, бо коли такі дітки в інтернаті-їх батьки можуть працювати, а так потрібно буде звільнятися через догляд за дитиною в другій половині дня. А ще не кожна дитина може спокійно дивитися на приступи хворої дитини, і це своєрідна психологічна травма для вразливої дитини. Невже Гриневич цього не розуміє?
Галичанкп
Це- кошмар! Я працюю вчителем 12 років. Останні 3 роки у класах з’являються учні, м’яко кажучи, не зовсім адекватні - під час уроку можуть залізти під парту, в прямому розумінні ’’гавкати’’ і це лише квіточки. Усім колективаом звертались до шкільного психолога, відповідає, що це відхилення ’’поведінкові’’. Провести урок в класі, де є такий учень - пекло. Ніколи не знаєш що він зробить наступної миті - вибіжить з класу, кинеться на когось з ручкою в руках, чи спробує вкусити ( все це знаю з власного досвіду). Що нам хочуть довести? Невже, у високих кабінетах не розуміють,що від таких ’’новацій’’ нікому краще не стане? Особливим учням потрібна особлива увага. Для цього існує інклюзивна освіта і відповідні фахівці. Як можна навчати клас із 30 учнів, якщо увага прикута до одного-двох? Від нас вимагають ’’якості освіти’’...Дайте нам можливість працювати і навчати тих, кого можна навчити.
Накипелов
Половина верховної ради (вибачте, не в образу дітям з особливими потребами) дауни від народження, бо не можуть зрозуміти, що потрібно голосувати лише своєю кнопкою, а не кнопкою сусіда. За міністерство освіти, взагалі, говорити нічого. Таке враження, що там вважають, якщо закрити спецшколи, то проблеми дітей, які потребують інклюзивного навчання, зникнуть самі по собі...
Батько
Пані міністр, цю постанову необхідно відмінити. Все таки діти з різними діагнозами повинні вчитися в спеціалізованих школах. Діти і батьки хочуть вчитися в нормальних і психічно здорових класах. Не вистачить педагогів, які будуть сидіти біля кожного учня. Якість освіти знов ляже на плечі і гаманець батьків. Вчитель не зможе належним чином подати матеріал, а йому прийдеться пів уроку заспокоїти дитину, другу дитину ловити по школі , а тим часом діти які залишились в класі повбивають один одного. Травматизм зросте, а якість навчання стане досить низькою. Особливі діти стануть ще більш вразливими і ображеними на світ. Звідси у нас виросте агресивне покоління. Не так багато шкіл- інтернатів, набагато менше чим депутатів Верховної ради. Зберіжіть ці школи.
Правдоруб
Ачєшуєть! У вчителя в класі і так тридцять учнів з яких чоловік двадцять впринципі не спроможні до навчання, а тут йому ще поскидають осіб з синдромом Дауна. І коли ж вчителю займатися з талановитими дітьми? Усі ці "жиди по-новому" просто поставили собі на мети знищити українську нації і цей процес починається з дебілізації народу. Дебіли не задають питань їм кажуть: "Ідіть працювати проститутками і чорноробами" і дебіли покірно ідуть, вважаючи, що так і треба. Вальцмани і Гройсмани своїх дітей в одних класах з даунами навчати не будуть. У них по-перше є окремі жидівські школи, куди гоям вхід заборонено, а потім же є ще британські і швейцарські навчальні заклади.
Меркель
Удивительно. В стране, где лишь кое-где встречаются пандусы, где инвалиды-колясочники сидят по домам, министры внезапно решили бросить больных детей в среду относительно здоровых! Это не забота о "даунах", а настоящая издевка! Неужели чиновники всерьез думают, что обычные дети не будут своеобразно реагировать на них? Кто им будет помогать адаптироваться, посмотрите вокруг. Пойдут жалобы родителей и т.д. Все ради экономии. Верните капитал из оффшор, и не нужна будет экономия.
труд
Для Меркель: "...Організація їхнього навчання у звичайних школах буде побудована на основі особистісно орієнтованих методів навчання, з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності таких дітей." стандартне речення міністерства. А як поєднати програми для норм. дітей і дітей з особливими потребами. маємо досвід роботи в школі - дуже важко навіть з асистентом. Після уроку в цьому класі дійсно проклинаєш всіх міністрів і їх підлабузників-методистів. А про який "Світовий досвід свідчить.." вони мають право говорити? Чому не покажуть як насправді відбувається адаптація цих дітей у світі? МАЄТЕ КОЛЕГИ РОЗПЛАТУ ЗА ПІДНЯТТЯ ЗАРПЛАТИ І ЦЕ ЩЕ НЕ ВЕЧІР...
Галичанка
Якби ще й підняття... Мабуть, не дочекаємось. За жовтень отримали 23% зарплати, в середньому по 300-600 грн. Ура! Працюємо лише на ентузіазмі. А тут ще й особливі діти... Добре, хоч ’’безвіз’’ скоро буде... Вчителі, у чергу!
Коментувати
Ксения Панкратова
Шановні! Все набагато простіше! Особливих діток просто випруть зі спеціалізованих і у звязку з тим, що класи переповнені та тьютерів до кожної дитини елементарно не вистачить, віправлять особливих діток на дом. Все простіше ніж тут дисктуєте! Я мама особливої дитини. Все це дуже сумно! Коли мій син ходить до спеціалізованої школи, то він отримує соціалізацію, знання. А коли всіх особливих діток будуть переводити в звичайні школи, то це буде горе! І в першу чергу для особливих! Ну і звичайно буде великий шухер серед батьків НОРМАЛЬНИХ дітей, "бо цей прідурок" вдарив, вкусив, штовхнув або просто закричав. І ніхто не буде розбиратися, чтому саме так поводиться ця особлива дитинка. Бо дітей 30! А він_вона один_одна! І я вже без сарказму відверто розумію цього вчителя! Цим наказом Вони прирекли в першу чергу особливих дітей на вітсутність соціалізації, знань та взагалі майбутного!
людина
Для Ксения Панкратова: Потрібно організовано пікетувати цей черговий приступ ідіотизму Лілі Гриневич.Не можна так дико знущатися над хворими дітьми.
Коментувати
Меркель
Удивительно. В стране, где лишь кое-где встречаются пандусы, где инвалиды-колясочники сидят по домам, министры внезапно решили бросить больных детей в среду относительно здоровых! Это не забота о "даунах", а настоящая издевка! Неужели чиновники всерьез думают, что обычные дети не будут своеобразно реагировать на них? Кто им будет помогать адаптироваться, посмотрите вокруг. Пойдут жалобы родителей и т.д. Все ради экономии. Верните капитал из оффшор, и не нужна будет экономия.
Ксения Панкратова
Для Меркель: +1000!
Коментувати
Олекса Позняк
Усіх з затримкою психічного розвитку - везіть у районо -там найкращі педагоги - нехай покажуть як потрібно працювать нам, некомпетентним.
LBQ
Ебанулось министерство образования остаточно????????
Олекса Позняк
Для LBQ: таки да
Коментувати
знающоробити
В клас, де навчаютьс діти з ЗПР та психічними розладами направити працювати вчителя з аналогічним діагнозом ( після року роботи з такими дітьми недостачі в таких вчителях не буде). Зняти уроки в таких класах на відео, закрити все МОН в кабінеті на добу і зранку до ночі "крутити" це кіно. Якщо після цього вони виживуть-нагородити безкоштовними путівками в інклюзивні класи-продовжувати одержувати задоволення. Хай живе МАРАЗМ, який все більше й більше прогресує в освітянському чиновництві!
zyx
Шановне товариство! Я вам розповім як буде в дальнійшому складатися доля дітей "із затримкою психічного розвитку". Після закінчення 9-и класів у них буде вибір: продовжувати навчання в 10-11 класах, або поступати на навчання в технікуми і коледжі. Якщо буде перший варіант, то закінчивши 11 класів ЗНО здавати вони не зможуть (по причині хвороби), а тому будуть проходити внутрішнє випробування в університеті. Якщо в батьків є гроші, то проблем з цим не буде. Так само і з сесіями, на які і їхати не обовязково. Через деякий час у нас буде ще один "молодий спеціаліст". Якщо буде вибраний другий варіант, то тут ще простіше. Оскільки технікуми і коледжі зараз в такому стані, що вони гребуть всіх, за словами класика "живих, і мертвих, і не народжених". Тут і платити не потрібно. На сесії оцінки купляться. І буде "молодий спеціаліст". Чому зараз не приймаються такі діти в коледжі? Відповідаю. Не співпадають програми спецшкіл із програмами звичайних. Тому приймальні комісії їм відмовляли.
Natalia Shramkovska Bondarenko
Для zyx: Розповім про свого сина. Він з 5 років може дуже швидко рахувати усно, накреслити схему і пояснити її, але слабо розуміє сюжет і не може переказати його. Зараз йому 6, і перспектива навчання у звичайній школі нас дуже лякає. Із поведінкою і вихованням у мого хлопчика все гаразд. Але комфортніше було б навчатись і вирівнятись у маленькому спеціалізованому класі. А от чому він не може здобути професію за своїми здібностями? Я не розумію.
Коментувати
Асистент
Cаме рік асистентом в інклюзивному 1 класі примусив мене піти зі школи взагалі. 1 дитина-аутист, (у довідці ПМПК написано легкий ступінь розумової відсталості), але дитина взагалі не говорить, має асоціальну поведінку, може битися, кусатися, битися головою об парту на уроці, 2 - з середнім ступенем й купою інших діагнозів. Одна з них - з труднощами ходить, має такі нервові тики, що під час "струсу" може завалити дитину, що стоїть поруч. Школа, що запроваджує інклюзію, не пристосована до цього - щоб довести дитину до туалету в прибудові, треба подолати кілька сходів вниз, а потім - вгору. Здогадайтесь, як ми водили дівчинку, якій важко ходити? Правильно, носили на руках... Так це перший клас. А асистент, яка працювала з хлопцям 3 класу, мала проблеми з животом. У підсумку - довше 1 року на посаді асистента ніхто не тримається. Гарні перспективи для української освіти. І для шкіл, де туалети на вулиці. Уявляєте взимку: півуроку ми таку дитину одягаємо, виводимо, потім роздягаємо... Так урок і пройде. Особливе...
тетяна
Мабуть, наші законотворці хочуть всіх дітей довести до рівня "затримка прсихічного розвитку". З власного досвіду знаю, що інклюзія для дітей з таким діагнозом не дає позитивних результатів ні для хворої дитини, ні для учнів класу. А для вчителя це такий жах, що"ні в казці сказать, ні пером описать". Якби чиновників з МОН та хоч на один день до таких дітей,щоб вони тоді "заспівали"?

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!