Osvita.ua Середня освіта Школи витрачають мільйони на паперову звітність
Школи витрачають мільйони на паперову звітність

Кожна українська школа у середньому витрачає на документи 48 пачок паперу на рік

Школи витрачають мільйони на паперову звітність

Дебюрократизація освіти – один із пріоритетів освітньої політики уряду. Його успішна реалізація можлива тільки завдяки об’єднанню зусиль Міністерства освіти і науки, всіх місцевих органів управління освіти, адміністрацій навчальних закладів та педагогів. Про це, під час зустрічі з освітянами, говорили заступник міністра освіти і науки Павло Хобзей та радниця міністра Оксана Макаренко.

"Потрібно звільнити педагогів і адміністраторів від непотрібних звітів, дати свободу для самоосвіти, творчості, а це, у свою чергу, сприятиме підвищенню якості освіти", – зазначив Павло Хобзей.

У свою чергу, голова Ради ГО "ЕдКемп Україна", голова підкомітету загальної середньої освіти Громадської ради при МОН Олександр Елькін розповів про попередні висновки анонімного опитування педагогів та керівників шкіл, мета якого – виявити критичні точки в роботі школи, пов’язані з документообігом і звітністю.

За його словами, аналіз зібраних даних лише розпочинається, але побіжний огляд уже дає можливість простежити певні тенденції та зробити попередні висновки. Так, серед документів, які, на думку педагогів, необхідно скасувати – облік дітей шкільного віку за територією обслуговування навчального закладу, так званий облік мікрорайонів (72 % респондентів), звіт про відвідування семінарів, круглих столів, тренінгів (69 %), документація з працевлаштування /продовження навчання випускників 9-х та 11-х класів (65 %).

Директори та їхні заступники визначають виховні заходи як позитивний чинник, але пропонують скасувати плани й звіти по них - такої думки дотримується 61% респондентів. 58 % опитуваних адміністраторів вважають за необхідне скасувати заповнення особових справ учнів після закінчення ними школи, а 55 % – ведення книги протоколів піклувальної ради, батьківського та учнівського комітетів.

Час, який вивільниться після скасування непотрібних паперів, 79 % учителів планують присвятити родині, 67 % – самоосвіті та підвищенню кваліфікації, 47 % – відпочинку. Натомість більшість адміністраторів (76 %) вказала, що у вільний час займатиметься самоосвітою, 59 % приділятимуть більше уваги учням, 51 % – родині.

Як наголосив Олександр Елькін, значна частина вчительства і адміністраторів, хоч і заповнили анкети, проте не вірять у реальну можливість  дебюрократизації  освіти.

За попередніми результатами опитування 55 % освітян вважають, що процес дебюрократизації залежить від Міністерства освіти і науки, близько 45 % – впевнені, що від обласних органів управління освіти та місцевих органів влади.

За розрахунками громадського руху EdCamp в Україні, на всі документи у школі за місяць витрачається в середньому 4 пачки паперу, це 48 пачок на рік. Станом на 2015/2016 н. р. в Україні налічувалося 17 337 шкіл.

"Отже, на місяць це - 69 348 пачок або 4 160 зрубаних дерев і 5 млн 200 тис. грн, щоб цей папір придбати",  – зауважив Олександр Елькін.

Радник міністра Оксана Макаренко підкреслила, що дуже важливо розмовляти та будувати стосунки на відвертості.

"Нині ми маємо політичну волю міністра - Лілії Гриневич та підтримку профільного заступника міністра Павла Хобзея, щоб імплементувати зміни. Частиною цих змін стане поступова заміна паперообігу на електронний документообіг у Новій українській школі", - зазначила радник міністра.

Станом на 10 жовтня в опитуванні взяли участь 7 911 респондентів, із них учительську анкету заповнили 5 857 осіб, адміністраторську – 2 054.

Дізнатися про ініціативу

Освіта.ua
12.10.2016

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Любов Бут
Звітність це мізер у порівнянні з великими теками документації з цивільного захисту, охорони праці та безпеки життєдіяльності. До-речі обов’язки вищеперечислених напрямків педагоги виконують за спасибі, а скільки часу і паперу вони забирають. Навіть тоді коли штат працівників школи складає 88 осіб наш доблесний відділ освіти навіть недає гарантованої державою ставки інспектора з охорони праці
ilio
Написати звіт - це найлегший шлях для вчителя. Підготувати папку для атестації - це свого часу був найпростіший шлях атестації: відділ освіти робить вигляд, що все добре (або є невеликі зауваження), а той, хто атестується, показує свою "творчість", хоч і мимрить про бюрократів, паперову роботу. Найважче не імітувати, а працювати: ретельно готуватися до уроків, багато читати, бути готовим до справжніх перевірок...
Poznay Mir
Для ilio: Душа раба так і струмує з ваших рядків!
Poznay Mir
Для ilio: Шлях для вчителя це не ЗВІТИ, АТЕСТАЦІЇ, КАЛЕНДАРНІ ПЛАНИ, ЖУРНАЛИ та інша хрень!! Шлях для вчителя це найкорочший шлях до інтелекту та душі дитини, як наслідок разумна та психично здорова дитина (якшо батьки в нормі)! І це не пафос - це реальний шлях вчителя! Хоча ж в нашій країні, та й ще в ОСВІТІ все навпаки! Сорі - я забув!
Poznay Mir
Для ilio: Та це наразі із за таких як ти ilio, рабів!
Коментувати
Василий Шмындрук
У нашій бананово-кримінальній країні завжди борються не з причиною, а з наслідками. Можна подумати, що у міністерстві не знають джерела, які продукують паперову творчість. То нічого дзеркало звинувачувати, коли у самих обличчя криве.
Реаліст
Всі ці дебати безглузді. Папероносці на коні. Доки буде можливість цим буквоїдам роздавати "свої рекомендації" доки будуть вимагати свій "туалетний папір" - пряме застосування всіх звітів... Бачили вони накази та листи МОНу в гробу у білих тапках, ніхто їм не указ, відверто сміються з показної (хоча, може, й непоказної) спроби полегшити роботу вчителя. Мотивації до навчання учням -нуль, авторитет вчителя - опустили нижче плінтуса, видавлюють тих, хто відмовляється писати їх дурниці, молодь у школи - не йде, дурних немає. Ще років 5-10 і освіта в нас буде не кращою ніж у самих гірших країн третього світу... Реалії такі: фахівців у потрібній кількості немає, молодь не йде - рано чи пізно позакривають значну частину шкіл, і буде в нас рівний доступ до якісної освіти у всіх - особливо у сільських дітей з автобусом на 5 годин ранку і шикарними дорогами...
Василий Шмындрук
Як тільки блатні контори на кшталт департаментів-управлінь, районо, методичних центрів і методичних кабінетів будуть ліквідовані, то і проблема відпаде сама по собі. Бо ці контори заселені трутнями, які самі нічого не роблять, а тільки заважають працювати іншим. Хоча навіть саме міністерство ні на що не спроможне, а лише продукує гасла.
Реаліст
Для Василий Шмындрук: Та не будуть вони ліквідовані, скільки коштів йде на утримання цих буквоїдів, хто ж буде організовувати затикання ротів невдоволеним, вже більше року методкабінети не мали б функціонувати (фінансуються з місцевих бюджетів) і що? Відбулися легким переляком і тепер з усіх сил намагаються довести свою незамінність...
Теж реаліст
Для Василий Шмындрук: Цих " трутнів" розженуть. На район залишать 2, максимум 3 опорні школи . На їх завідувачів ( так назвуть директорів) скинуть те, що "нічого не роблять" у депертаментах - управліннях, методслужбах ... і буде всім щастя. Вірніше щастя буде тим, у кого залишаться години, а інші просто залишаться без роботи - і методисти , і вчителі. Як вже набридло читати такий " брєд" на кшталт ваших постів. Дивіться реально на ситуацію, яка незабаром може настати, а не мітингуйте тут на форумі !!!
Василий Шмындрук
За союзом ностальгія? "Чумайдан", вокзал, Росія! При "совєтах" усі мали сяку-таку роботу і однакову заробітну платню - 70-100 рублів. "Хорошо в колгоспі жить, двоє роблять - десять спить".
Коментувати
Вчитель
Чому освіта у Фінляндіїї вважається найефективнішою? Відповідь: вчителі працюють з дитьми, а не з паперами, все відбувається на практиці. У вчителя заробітна плата 4000 тис. євро, при середній в країні 2000-2500 тис. А у нас дитина іноді боїться йти до школи, директор кричить, да і вчителі теж, більшість не може відійти від Радянської системи освіти, особливо директори (кому за 50), на словах говорять одне, а у школі відбувається авторитарний стиль, навіть по відношенню до вчителів. А директори на такій же роботі, як і вчитель, Просто довгі роки у директорському кріслі призвели до маннії величі. в кабінеті директора є все, а у дітей ,як прийдеться...
Роман
Для Вчитель: Випадково поставив мінус.Згоден з Вами повністю.
Коментувати
вчитель
Для Не має: так, це правда. Коли говориш що не має таких стандартів, лякають перевірками і тд. На якому рівні з’являються ці "стандарти" невідомо. Нашу роботу не цінують.
Можливо
матеріали семінарів, творчих груп, педрад, батьківських зборів, поширені поурочні плани, самоосвіта, портфоліо, нормативна база і ще цілу кучу подібної паперотворчості відмінити. Залишити за школами тільки офіціні документи та звіти. Давате Гриневич дійте. А ми побачимо чи ваші дії не будуть розходитися з словами та закликами.
Анонім
А як вам те, що завуч сказала здати протоколи батьківських зборів за минулий навчальний рік. Причому в минулому навчальному році ніхто їх не писав, бо не вимагали.
Бюрократ везде бюрократ
К сожалению (или нет), но бюрократы есть не только у нас и не только нам жить не дают. Например, вначале 2000-х в Британии учителя массово покидали школы. Одна из главных причин – огромное количество отчетов. Учителя должны были тратить, например, субботу (!) на то, чтобы написать подробные отчеты.
Голосzнарода
що тут такого страшного в паперовому звіті, - усно збрехати легше правда, а на бумазі розписуєшся :0. А якщо не фальсифікувати інформацію у звітах, то можна легко писати, що такий і такий вчитель нічого не зробив за останній рік та не має ніяких нових напрацювань,та й і все, для чого вигадувати ту неіснуючу діяльність. Вчителі дуже бояться звітів, бо в них відображається їх професійна діяльність та її відсутність.
Роман
Для Голосzнарода: Нічого в звітах не відображається - тільки бездарність сучасної системи освіти, яка направлена на те щоб у вчителя не залишилося часу на підготовку до уроків і сомовдосконалення.Завдання вчителя вчити і виховувати дітей, а не займатися стахановщиною.Робота вчителя не оплачується тому поки не бути справедливої оплати праці про всякі "досягнення" смішно слухати.
ОЛЕНА
Для Голосzнарода: "Вчителі дуже бояться звітів, бо в них відображається їх професійна діяльність та її відсутність." НЕ СМІШІТЬ!!!.Звіт- це папірець,який не відображає дійсності!!!МИ вже так навчилися звітувати,ЩО пишемо і в стелю не дивимося.Пишемо,що потрібно.50% брехні.!! І згаяний час,який можна б було витратити більш раціонально ,на роботу з дітьми.
zzz
Для Голосzдупи: Ідіоте! А якщо вчитель справді щось робить, то він ще має тратити свій час і на писанину непотрібних папірців? Як ти вже надоїв всім на цьому сайті!
Коментувати
Не смішіть народ!
Всьому вина сучасні інформаційні технології. Відмінити використання принтерів, електронних пошт, ДСУО і т.д. Повернути все до одного єдиного стандарту. Повірте, що таке сталося. Що тоді? Почнете бігати по інстанціях і говорити наскільки добре все робити за допомогою оргтехніки?
Просто директор
Від директора і завуча теж вимагають різні первіряючі органи купу бумаг треба або переглянути посадові інструкції або вже на худой конец відмінити ці посади у школах і хай працюють тільки вчителі тоді не буде папок звітів всі вчителі будуть працювати на повну потужність і давати результати зно навіть якщо дати зарплату солідну вчителю всеодно провести 6 уроків на належному рівні важко фізично погодьтеся це залежить від кожного конкретного вчителя хто працює на повну а хто так собі зарплату від цього не зменшують
тата
доки будуть існувати всілякі оно, будуть звіти про все, від організації методичної нікому не потрібної роботи до проведення предметних тижнів. до 39 року не було ніякіх оно, прийшли совєти та їх створили, і почалося писання плянів і звітів. "совєти пішли,пляни і звіти залишилися" як засіб виправдовування існування системи відділів освіти, функції яких досі не зрозумілі, згідно результатів зно. системне розбазарювання державних грошей. нові керівники нічого креативного придумати не можуть, крім того. що вже було придумано за радянських часів, то відміняють, то знову придумують те, що вже було і видають за зміни в освіті "перекідання" тем з одного класу в інший. або зміни записів у журналах. краще б вже надрукували журнали як в сусідів поляків.
Тільки не замрійтесь
Говорять одне, а завтра зовсім інше. І так зрозуміла думка людей.
Посмотрите
В Европе школа - это просто школа. Вот и все что хотелось сказать. Там нет ненужных стендов. Кроме того дорогостоющих досок, ремонтов как у министра и много чего другого. Уителя учат, а ученики учатся.
Тільки не варто
вірити, що завтра Гриневич відмінить паперові звіти. Сили волі для цього мало. Занадто багато у нас від паперу залежить. Але є дві сторони. Тоді відмовляємось від електронних звітів.
Голосzнарода
Для Тільки не варто: що тут такого страшного в паперовому звіті, - усно збрехати легше правда, а на бумазі розписуєшся :0. А якщо не фальсифікувати інформацію у звітах, то можна легко писати, що такий і такий вчитель нічого не зробив за останній рік та не має ніяких нових напрацювань,та й і все, для чого вигадувати ту неіснуючу діяльність. Вчителі дуже бояться звітів, бо в них відображається їх професійна діяльність та її відсутність.
кто, если не я - твоя совесть
Вы явно работник районо или гороно. Признавайтесь. Узнаваем слог, лозунги и профессиональные словечки.
Накипелов
Стартував І етап учнівських паралімпіад. Звіти в паперовому варіанті не відмінили.
Коментувати
Тільки не варто
вірити, що завтра Гриневич відмінить паперові звіти.
Посмотрите на правду
Понимайте такого подхода как у нас нет нигде. Таких дураков еще надо найти. Киевская школа. Два шкафы - просто бумаг. Для чего покупать сборники для контрольных если программы меняют каждые несколько лет? Почему мы покупаем литературу, а потом нам говорят, что её МОН уже не рекомендует? Извените но выводы только одни. Мы сами себя не уважаем. Чего хотим от других?
Посмотрите
для интереса фильм "Безумные преподы". Просто для интереса.
Для Посмотрите:
А в Європі ніхто не марить так званими "новітніми" технологіями та безліччю паперів. Там всі займаються свою справою. Доречі учитель там ціниться таким, яким він є. І не вимагають з нього щось надреальне. Піднімуть зарплату на 100 гривень, а паперів друкувати збільшать в двічі. Чому звичайна робота учителя у нашій державі не є помітною?
Вчитель
У нас є держава? А в чому це проявляється? Олігархічна територія, де не діють закони.
Хочеш смотри.
Только мы уже устали от того, что нас постоянно сравнивают. Есть то, что есть. Власть далека от сущности. Лилия только ездит по форумах и делает вид что работает. Где измены? Система трещит и вот-вот развалится. Результаты ВНО просто ужасные, у ВУЗАХ уже забыли как должен происходить учебный процес. Школы только думают о бумагах. Мы снова сварачиваем от Европейского будущего. И скажите, что вру.
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!