Застосування ІКТ в українській освіті мізерне, - Гриневич

Сьогодні застосування інформаційних технологій в українській освіті є мізерним, через що Україна програє

Застосування ІКТ в українській освіті мізерне, - Гриневич

Сьогодні застосування інформаційних технологій в українській освіті є мізерним, через що Україна програє і в методиках викладання, і в осучаснені змісту, і в підготовці вчителів, і в  навчанні дорослих впродовж життя. На цьому наголосила міністр освіти і науки Лілія Гриневич під час виступу на Lviv IT Jazz Conference, що проходила у Львові.

“Впроваджуючи закон «Про вищу освіту», ми прийшли до етапу формування стандартів для вищої освіти. І це той момент, коли можна закласти правильний зміст вищої освіти. Я хочу закликати ІТ-спільноту брати активну участь в розробці цих стандартів, адже якщо їх писатимуть лише викладачі, то ми знову отримаємо щось подібне до того, що є зараз. Міністерство абсолютно відкрите, ми хочемо, щоб до підготовки студентів ІТ спеціальностей долучилися фахівці, які безпосередньо працюють на цьому ринку”, - зазначила міністр.

За її словами, Міністерством освіти, Кабінетом міністрів та Верховною Радою створені умови для того, щоб університети ставали вільнішими та гнучкішими в питаннях створення власних освітніх програм, і в питаннях залучення до викладання людей без наукового ступеню, але з реальним практичним досвідом роботи в сфері інформаційних технологій.

Також вона відзначила, що нині вся українська освіта від молодшої школи до вищих навчальних закладів потерпає від недостачі мультимедійного та ІТ компонентів у навчанні.

“Я цілком відповідально стверджую, що сьогодні застосування інформаційних технологій в українській освіті мізерне. Через це ми програємо і в методиках викладання, і в осучаснені змісту, і в підготовці вчителів, і в навчанні дорослих впродовж життя. А це означає, що ми програємо у створенні реальної інноваційної економіки. Підняті тут сьогодні питання ширші за звичайну підготовку фахівців і споживачів для ІТ-сфери. Тому, я закликаю до партнерства. Я гарантую з боку Міністерства освіти і науки зацікавленість і відкритість до співпраці з ІТ-компаніями. Сьогодні, спілкуючись з львівським ІТ-кластером, я розраховую, що ми разом зможемо домовитися хоча б про декілька конкретних точкових проектів, які зможуть вплинути на якість освіти в Україні”, - заявила Лілія Гриневич.

Освіта.ua
29.06.2016

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Valko
Скільки вже часу минуло? Скільки вже можна було розробити програм? Нічого досі не зроблено і зроблено не буде. Що до інформатики, весь час казав і буду інформатика в 1-4 класі це непотріб, рівень клацання мишкою дитина пройде за декілька днів у дома. У 7-му класі можна пройти всі прикладні програми включно з Веб. 8-9 класи програмування. А далі профілі, вибрав клас художньо-естетичний, будь ласка PhotoShop, CorelDraw... Вибрав технологічний - Autodesk, Компас... На сьогодні у всіх галузях розроблено багато прикладних програм, після вивчення яких людина вийшовши зі школи може реально починати, щось робити і знати чого хоче в цьому житті. Що до комп’ютерів, ті ПК, що мають більше 8 років потрібно замінювати, а ті що досягли 5 річного віку можуть ще пропрацювати 5, якщо їм добавити оперативної пам’яті і замінити жорсткий диск. Монітори замінювати за необхідністю. Якось я бачу це так.
unforgiven
Ще мізернішою є кількість сучасних апаратних та програмних засобів у навчальних закладах. Зате щороку витрачаємо по 50 млн. грн. з бюджету на утримання державного автопарку, яким до речі, активно користується Совсун!!! Хоч можна було, принаймні оновити, понад 500 комп’ютерних класів.
Олена
Дорога Лілія Михайлівно,ми вас дуже любимо і поважаємо, але Брейк з освіти!
Вікторія
Так не управління освіти, НМЦ (методичний кабінет) і навіть не МОН повинен забезпечувати наочними посібниками, сучасною педагогічною літературою, методичними рекомендаціями, підручниками, сучасними комп’ютерами, медійними комплексами, інтерактивними дошками тощо, а ДЕРЖАВА повинна усе це надати кожному навчальному закладу. А методичні служби для того, щоб допомогти з усім цим розібратися і правильно виеористовувати у роботі.
VV18
Для Вікторія: Вони, як раз, тільки і можуть, в кращому випадку, навчити "виеористовувати"
Голосzнарода
Для Вікторія: Держава - це абстрактне поняття, забезпечення навчальних закладів має здійснюватися тими органами влади, на чиєму балансі навчальний заклад стоїть, найчастіше це органи місцевого самоврядування. Коли громада потребує нову школу, то вона її потребує для себе, і влада-представник цієї громади має це побудувати і забезпечити сучасною технікою. А міністерства освіти може і взагалі не існувати, бо кожна громада сама в праві вирішувати для своїх мешканців, яка їм освіта потрібна і чи потрібна взагалі.
Оленка
Ой, хто там з того метод кабінета комусь щось поміг розібратися, аж сміх бере!? Армія дармоїдів!!!!!!!!
Коментувати
VV18
Всі ці управління освіти, науково-методичні центри (методичні кабінети), МОН тільки і можуть що перевіряти! Взяли би і показали приклад усім вчителям, як слід навчати. А ще краще для початку забезпечили безкоштовно вчителів наочними посібниками, сучасною педагогічною літературою, методичними рекомендаціями, підручниками. Надали кошти для літератури, забезпечили би школи і кожного вчителя сучасними комп’ютерами, медійними комплексами, інтерактивними дошками тощо.
Народний вчитель
Для VV18: Забезпечать, бо на цьому як раз можна відмити гроші, але до низів література та інше не дійде або скажуть за кошти спонсорів самозавіз до навчальних закладів..
Коментувати
физик
Для Anna: спорт-это з д о р о в ь ё;ходить пешком полезнее,чем ездить;автомобиль-лишь для скорости;еда с добавками-отрава;телевизор дома вреден;гулять на свеем воздухе-лучший отдых,если ещё и с кем-то.Показать на уроке биологии тварынку-закрыть доступ к появлению образа тварынки у ребёнка самостоятельно(это как подгузник вместо у м е н и я вовремя пойти на горшок);выполнение опыта в крутейшей лаборатории для п о з н а н и я физики ничего не даст по сревнению с выполнением этого опыта ребёнком самостоятельно.Урок "худ.культура"-б р е д.А вот послушать оперу или музыку - да, это полезно. Но в оперу лучше попасть - толку больше.Да,кстати,в маленьких городах и сёлах при нормальном отношении к образованию театры и оперные певцы выступали регулярно.Ч т о улучшилось? Музыка..Всё остальное - так себе.
Народний вчитель
Для физик: так ви і вказали зерно істини, що не про інструменти треба думати, а про розвиток дітей.
физик
Для Народний вчитель: и сколько про э т о ещё говорить,чтобы те,кто рулит,въехали в тему? Вот что огорчает
Народний вчитель
А з висоти їх польоту про дрібне не думається ;)
Коментувати
Для Народний вчитель:
зерно иситны искать не следует.Следует создавать а л г о р и т м действий,который способен привести к необходимому результату.А то,что ай ка те к этому результату не приведёт-это и есть истина.И искать её не следует.Ай ка те всего лишь и н с т р у м е н т.ДА,новый.Да-где-то удобный.Но и н с т р у м е н т.Такой,как в своё время счёты.А ещё в более давние времена - бумага и карандаш.Мы так много внимания уделяем обычному и н с т р у м е н т у, что забыли о развитии детей.Р а з в и т и е детей имеет свой а л г о р и т м.Зная его есть вероятность получить задуманное. И ай ка те этому способно помешать и очень крупно помешать.
Голосzнарода
Для Для Народний вчитель:: Якщо у Вашому алгоритмі ІКТ заважають його реалізації, то Ваш алгоритм не працює добре, бо ізолювати сучасних дітей від ІКТ абсолютно неможливо.
)
Для Голосzнарода: неужели я предлагаю изолировать? Хотя да, максимально убрать из их обучения до 9 класса.Иначе мы получим на выходе нечно несусветное.НЕчто,не умеющее мыслить самостоятельно,кивающее на инет так,как люди возраста 50 и больше кивают сегодня на телевидение:"Мы телевизор смотрим (по телеку показывали...),я знаю что это так",кивающее на рекламу (дети возраста от 2 рекламу запоминают моментально,со всеми вытекающими).Кто-то наивно полагает,что ЫКТ позволит расширить мышление ребъёнков,забывая(или вовсе не зная)главного в обучении.Нет,использовать компьютер для воспроизведения музыки это сработает.Но убрать незаметное напряжения для тренировки воображения это нуобходимо ли.ДА,вместо телевизора использовать компьютер для демонстрации научно-популярных фильмов а-ля "В мире животных","Клуб кинопутешествий","Очевидное-невероятное" следует,но наши дети скорее засунут нос в письки-сиськи(не будем лукавить о том,что именно это интересует большинство подностков).А...
продолжим.
Для Голосzнарода: поскольку родители заняты,взрослые,которые могли бы дать что-то интересно-полезное заняты(иим тоже кушать надоть),родители не всегда деньги найдут на то,чтобы дитя занято было чем-то,то, вспоминая о физиологии-всплеске гормонов, вседозволенности,вопящей о себе со всех сторон в оба уха,алгоритм сработает на-ура. Кстати,ты утверждаешь что это "мой алгоритм".Я тебе предлагаю подумат о том, что он всё-таки не мой. Он из кагорты истины.И я к нему никакого отношения не имею. Он просто есть и всё. Не знаю прочтёш ли, поскольку на этой странице сегодня я случайно. ОТдыхаю. А тут что-то выскочило любопытное). Но оставлю на всякий случай. Кому-то ещё на глаза вдрух попадёт.).С малой дозой вероятности
Коментувати
Skjeld
Ввели інформатику в молодші класи... Для чого? Поясніть будь ласка. Я розумію ваші висновки "ІКТ... Котимось в Європку" і т.п, але навіщо навантажувати дитину тим, чого їй в тому віці не потрібно. Програма теж... не з найкращих. Клавіатурні тренажери, створення блогів, сайтів, застарілий Pascal яким не програмують уже. Все що треба для роботи з ПК можна самому навчитись вдома. В школі тільки Office і мови програмування новіші потрібні, а решта так - купа сміття.
Людмила
Для Skjeld: Де ви баачили Pascal в молодших класах?) Це говорить про те, що ви на очі не бачили цю програму... Сама як вчитель інформатики можу стверджувати. що уроки інформатики найулюбленіші у діток молодших класів. Ми виконуємо багато вправ і завдань саме для розвитку логіки, також завдання пов’зані з використанням ІТ-технологій для вивчення інших предметів, а програмуємо вже не на паскалі, а в графічному середовищі програмування Scratch (який, до речі, використовують для початкового навчання інформатики у Гарварді), вони також малюють, вчаться створювати презентації та набирати і оформлювати тексти...
Народний вчитель
Ви придираєтесь до окремих слів, а не шукаєте зерно істини. Той же Скретч чим відрізняється від Painta чи ыншоъ прикладноъ програми. Введення інформатики в початкових класах - це гоніння за масовістю, "прогресом", але чи є це пошук якісної освіти. Той же Pascal не застарів і тепер, як і Basic, бо це мови початкового рівня спеціально створені для вивчення програмування і в сучасному світі існують їх продовження Delphi чи VBA і т.д. А приклад Гарварда не коректний, бо рівень суспільства тут і там не рівний.
физик
Для Народний вчитель: зерно иситны искать не следует.Следует создавать а л г о р и т м действий,который способен привести к необходимому результату.А то,что ай ка те к этому результату не приведёт-это и есть истина.И искать её не следует.Ай ка те всего лишь и н с т р у м е н т.ДА,новый.Да-где-то удобный.Но и н с т р у м е н т.Такой,как в своё время счёты.А ещё в более давние времена - бумага и карандаш.Мы так много внимания уделяем обычному и н с т р у м е н т у, что забыли о развитии детей.Р а з в и т и е детей имеет свой а л г о р и т м.Зная его есть вероятность получить задуманное. И ай ка те этому способно помешать и очень крупно помешать.
Коментувати
Мирослава
Мене також цікавить роль Академії ПН,інституту педагогіки та психології,та різних інститутів модернізації і т.д....ДЕ ЇХ ВИСНОВКИ.РЕКОМЕНДАЦІЇ,де результати їх роботи,за що така АРМІЯ отримує гроші платників???? НЕ МОЖУТЬ???ЧИ НЕ СПОСОБНІ?? Тоді мітлою...І буде оптимізація коштів. А то школи оптимізовують.
Народний вчитель
Для Мирослава: тільки коли проводили КР, ми дізнались, що у нас в місті є філіал ІПТ. Вони контролювал проведення КР. :)
Коментувати
Народний вчитель
Смішно читати палке звернення міністра. Або не володіє інформацією, або надто далеко від народу. По які ІТ та решту говорити, коли МОН не може забезпечити елементарними підручниками, контрольними завданнями, лабораторними і практичними і т.д. і т.п. Працюючи вже більше 20 років у школі вчителем, я зрозумів, що учнів треба навчити вчитися, а не забивати голову високими матеріями. Може це і тупо - просто вчити параграф (бо тепер деякі підручники так написані, що плакати хочеться). Як навчити дітей, коли в тиждень лишили по одному уроку і учні приходячи через тиждень уже все забули. За те у нас тепер є Художня культура, ОБЖ, Етика, Людина і Світ і т.д. і т.п. Наступне питання, а чим заняті Академія педагогічних наук, інститути перепідготовки, ІПТ та методкабінети. Саме вони - "еліта педагогіки" мали б створювати ІТ, а не фірми, які зацікавлені в отриманні матеріальних прибутків. Як висновок, хотілось би сказати про реформи забудьте поки не налагодите роботу, а то тільки привикли займатись демагогією.
Анастасия
Возможно, я чего не понимаю, но зачем в младшую и среднюю школу мультимедиа? Наоборот, нужно все ликвидировать. Дети от технологий отупели в конец. Нужно развивать логику, моторику, мышление, а не уметь открыть калькулятор или википедия. Люди, который работают в ИТ сфере, отдают своих детей в школы, которые не имеют мультимедиа. Настанет время, дети сами сядут за компьютеры и будут иметь некие знания, полученные благодаря РАЗВИТИЮ, а не ДЕГРАДАЦИИ.
Комп'ютерник
Для Анастасия: Повністю підтримую!!! Чим швидше ми зрозуміємо шкоду від застосування ІКТ для інтелектуального розвитку дитини, тим ефективнішу освіту побудуємо. Підтверджую, що комп’ютерні фахівці це зрозуміли вже давно - я з 1980 року. Тому своїм внукам максимально обмежую "спілкування" з комп’ютером та медіазасобами. На жаль, керівники шкільної освіти цього навіть слухати не хочуть, тим самим рухаючись шляхом бездумного (і не ефективного) впровадження ІКТ в школі. Чомусь прийнято думати, що кількість комп’ютерів підвищить якість освіти. Яка дурість! Крім того, що витрачаються шалені кошти на нову техніку. Насмілюсь стверджувати, як комп’ютерний фахівець з 40-річним стажем, що застосування ІКТ в шкільній освіті потрібно вести надзвичайно обережно і зважено. Інакше отримаємо зворотній результат і втрату інтелектуального потенціалу молодого покоління.
astpa
В країні є велика кількість вчителів високого рівня, але нажаль матеріальне становище не надає змоги придбати навіть доброякісні планшети. Вчитель зможе освоїти все. Просто потрібно змінити систему ЗНО.
Комп'ютерник
На жаль, вчителів високого рівня практично вже немає: старі на пенсії, нові не виросли... Слід нарешті припинити розмови про зарплату вчителів - її величина вже нічого не вирішує. Це як і лікарю: скільки не плати - кваліфікація відсутня, а значить і результат лікування зарані відомий. Хочу підкреслити, що навіть сама висока зарплата вчителям вже не є панацеєю, тому що проблеми освіти витікають із проблем суспільного життя.
Коментувати
Олекса Позняк
Нестача комп техніки бо бюджет вилітає щоб прокормити дармоїдів районо -основну корупційну ланку нашого Мону.Роздали б учителям хоча б планшети , потихеньку усі освоїлиб
ilio
Є декілька простих речей, які слід зробити в школі, окрім надання нової техніки. 1) Треба платити 150 грн. за Інтернет, а не тільки вимагати звітів, чи є він. І не мордувати провайдерів неможливістю передплати 2) ввести посади лаборантів чи інженерів в усі школи - техніку треба готувати для вчителя повсякденно 3) сервісне обслуговування 5)ліцензійні програми. І ще одне: програмне забезпечення в офіційній освіті зазвичай усе криве і недоріднє: світові комп’ютери в радість, а нашим шкільним адміністраціям - погибель
Таке вже чули
Так багато разів міністри освіти звітували про 100% впровадження ІКТ у школах і вузах, про 100% ІТ грамотність вчителів, що навіть не те що не цікаво слухати, а навіть не смішно. Знову «междусобойчик» між ІТ компаніями і міністерством освіти по «освоєнню» державних коштів… а школам вкотре залишиться дірка від бублика .. і чергові звіти.
Голосzнарода
Алло, пані Міністр, космос викликає Землю :0 Чи в курсі пані міністр, що вчительки радянського зразка взагалі виступають за те, щоб відмінити такий предмет як інформатика в школі, щоб вивільнені години між собою поділити.
небайдужий громадянин
Для Голосzнарода: у-у-у-у-у, провокатор :)
Anna
этим учителям уже не долго осталось... Вряд ли ближайшие лет 5 что-то поменяют, а там уже и новая смена учителей прийдет
Голосzнарода
Для Anna: Буде пізно - ця держава так довго не протягне, а у новому формуванні вже далеко не всі будуть мати право на освіту.
Коментувати
олена
Они бы сначала учебниками обеспечили.Школы до сих пор учебников не получили для 4 классов в полном объёме!
Volodymyr Grynovets
Терміново ліквідувати руйнівну, корупційну схему В2 з англійської мови для науково-педагогічного складу ВНЗ, замість чого ввести В2 з української мови і тести на визначення рівня вміння індивідуального користування персональним комп’ютером для професорів та академіків!
Педагог
Для Volodymyr Grynovets: Професорам і академікам немає потреби володіти комп’ютерною грамотністю, вони й так "нарозхват" (особливо під час ліцензування та акредитації спеціальностей). А звітність про 100% впровадження ІКТ Міністерство вимагало від шкіл, але не від ВНЗ. Крім того, у стандартах підготовки вчителя (розробниками яких були ті ж професори і академіки) до мінімуму були скорочені години з ІКТ.
Коментувати
Мирослава
Для того,щоб ширше використовувати ІКТ в навчальному процесі в першу чергу необхідна МТБ:комп’ютерні класи та інтернет .а потім уже прогпамне забезпечення.Так і хочеться запитати у пані Лілії,коли держава буде проплачувати інтернет в школі???До яких пір це будуть робити вчителі та батьки??? І якістьзнань ІКТ не підвищить ,це точно.Потрібні НЕ ТОЧКОВІ ,а СИСТЕМНІ ЗМІНИ,щоб, в першу чергу, підвищити МОТИВАЦІЮ до навчанння.
мнє
Психіатрична клініка відпочиває..........Де їх.......таких Міністрів знаходять???????
Іван
Для мнє: якщо вже й Гриневич не така-лікуватись треба терміново!
нонсенс
Для Іван: Iван, Вы не поняли главного, здесь Люди обсуждают не человека-чиновника-министра конкретно с ФИО, а ДЕЙСТВИЯ, программу шагов, которую он озвучил. И все видят неведение министра того, что нет компьютеров в кабинетах, самих оборудованных кабинетов по предметах, но...много говорится о том, что ХОТИМ(!?) сделать:электронная база в системе МОН, ИКТ технологии, креативность и другие компетенции учнив по окончанию школы, ... Но это все то самое говорилось и ранее: Квитом, Табачником, ... Все хотели ..., но как сделать-сделают молчали. Разговоры вели на уровне, что "мы хотим, мы идем вперед, вместе с заграницей". Хотят получить КРЕАТИВНОГО-учня, а креативного Учителя гнобят, не слышат. О такэ, всего-то.
Коментувати
Вадим Мендерецкий
Скоро вже буде зо три десятки років як я чую цю стару байку від усіх міністрів освіти.... а рівень освіти з кожним роком безкінечного "реформування" скочується все на нижчий і нижчий рівень...