Osvita.ua Середня освіта Затверджено порядок присвоєння вчителям категорій
Затверджено порядок присвоєння вчителям категорій

Уряд затвердив перелік кваліфікаційних категорій і педагогічних звань педпрацівників та порядок їх присвоєння

Затверджено порядок присвоєння вчителям категорій

Уряд затвердив перелік кваліфікаційних категорій і педагогічних звань педагогічних працівників та порядок їх присвоєння. Відповідна постанова оприлюднена на Урядовому порталі.

У Кабінеті Міністрів зазначають, що відповідно до Прикінцевих та перехідних положень закону "Про вищу освіту" вища освіта за освітньо-кваліфікаційним рівнем спеціаліста (повна вища освіта) після набрання чинності цим законом прирівнюється до вищої освіти ступеня магістра.

Постановою передбачається, що особі з освітнім ступенем магістра, яка вперше призначається на посаду педагогічного працівника, присвоюється кваліфікаційна категорія "спеціаліст", якщо на цій посаді передбачено присвоєння кваліфікаційних категорій.

Особі, яка має науковий ступінь, при призначенні на посаду педагогічного працівника, буде присвоюватись кваліфікаційна категорія "спеціаліст вищої категорії", якщо на цій посаді передбачено присвоєння кваліфікаційних категорій.

Кваліфікаційні категорії і педагогічні звання присвоюються педагогічним працівникам за результатами атестації, що проводиться у порядку, встановленому МОН.

Кваліфікаційні категорії "спеціаліст", "спеціаліст другої категорії", "спеціаліст першої категорії" присвоюються атестаційною комісією навчальних закладів. Категорія "спеціаліст вищої категорії" та педагогічні звання присвоюються атестаційною комісією відповідного органу управління освітою.

Освіта.ua
30.12.2015


Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Читайте також
Коментарі
Аватар
Введіть ваше ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Введіть код:
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
питання дисципліни
в кожному класі по різному,але найдієвіше-показати на дошці алгоритм,дати завдання,що коштують певну кількість балів, для кожного окреме,або на вибір (якщо сидять по одному) із підручника. Далі-діти працюють надзавданням,а вчитель ходить колами,заглядаючи до кожного в зошит із червоною (краще зеленою,бо червоної діти БОЯТЬСЯ)ПАСТОЮ ТА ВИПРАВЛЯЮЧИ ПОМИЛКИ,АБО ПОВЕРТАЮЧИ ДУМКУ В ПРАВИЛЬНУ СТОРОНУ ЗАПИТАННЯМИ(ЯКЩО ДИТИНА РОЗВИНУТА).Якщо дітей мало,або урок один з останніх і клас контрольований, то можуть дітиПІДХОДИТИдо вчителя, або один до одного. ДИсципліна? Не зовсім. Але такий варіант може посадити і Васю. А може і НЕ посадити. Тоді Васі краще дати можливість виходити. Бо ж-не всидить і іншим заважатиме.Як правило Васі не дуже рвуться на вихід:"Я роблю".Хоча те "роблю" ооой як далеке до реального, але іншим вже практично не заважає.Але почути:"Показуйте швидше, бо ми балів не встигнемо набрати" можна часто.А бали вчитель вистивляє заКОЖНЕзавдання в залежності від якості(від0.1до23)
питання дисципліни
від 0.1 до двох-трьох балів за частково або повністю виконане завдання
Роман
Вважається, що єдине що потрібно на уроці це дисципліна.Це називається совок, або радянська система.Я також знаю директорів, які турбуються щоб тільки на уроках було тихо.Їх не цікавить чи зацікавлює вчитель предметом учня, чи розвиває критичне мислення, вміння виробляти власну думку і висловлювати її.Головне щоб було тихо.І більшість вчителів змушені добиватися тишини криком по пів уроку під пресом такого директора.Дисципліна потрібна, але досягати її повинні допомагати батьки,яким це все байдуже і на яких у вчителя практично методів впливу не залишилось.
А хто ще може слухати бесіду Яценюка? Він вже багато зробив для народу України,довів до зубожіння,чого варті лише тарифи на газ і світло? Ви можете оплатити?Я ні !!! Чекаєте ще "допомоги" для освіти? Останнім часом багато виключають телевізор,коли він там з’являється.
вчитель
Я знаю учителів,які друкуються в журналах ,приймають участь у різних конкурсах, а на уроці дисципліни не має. А що робити учителеві, якщо у нього в класі 20%учнів погано читає, не вміє рахувати.Як будуть такого атестувати, якщо ці діти прийшли як спадок?
питання дисципліни
Для вчитель: веселе питання. Знаю вчителів,у яких діти на уроці сидять як миші.Бо... БОЯТЬСЯ вчительку. Що ж таке дисципліна? І що таке робота учня на уроці... А особливо якщо 40% учнів читати не вміють, а вчителю цікаво,щоби ті працювали
Роман
Звичайно, єдине що потрібно на уроці це дисципліна.Це називається совок, або радянська система.Я також знаю директорів, які турбуються щоб тільки на уроках було тихо.Їх не цікавить чи зацікавлює вчитель предметом учня, чи розвиває критичне мислення, вміння виробляти власну думку і висловлювати її.Головне щоб було тихо.І більшість вчителів змушені добиватися тишини криком по пів уроку під пресом такого директора.Дисципліна потрібна, але досягати її повинні допомагати батьки,яким це все байдуже і на яких у вчителя практично методів впливу не залишилось.
Zinger
Для Алексей: Чому ніяк не можуть вирішити питання справедливої оплати праці вчителя? Та тому, що її потрібно підвищувати щонайменше у 2 - 3 рази, на це ніяк не підніметься рука в Яценюка. От і дурять нас усякими подачками ( 10%, 20% на рік), аби називалося, що про нас не забули.Це все рівно, що годувати собаку не м’ясом, а кістками. З голоду не здохне, але завжди буде зла!
Zinger
Для вчитель: Ваша правда. Подивився тематику дисертацій в одному з Вишів і був глибоко здивований відсутністю практичної користі від їх написання. Наша наука більше існує для "внутрішнього споживання", це як вступ до касти обраних. Той, хто пише звичайно виросте інтелектуально, отримає додаткові преференції, але суспільству від цього користі мало. Може Закон про наукову діяльність щось змінить.
Zinger
Для вчитель: Ваша правда. Подивився тематику дисертацій в одному з Вишів і був глибоко здивований відсутністю практичної користі від їх написання. Наша наука більше існує для "внутрішнього споживання", це як вступ до касти обраних. Той, хто пише звичайно виросте інтелектуально, отримає додаткові преференції, але суспільству від цього користі мало. Може Закон про наукову діяльність щось змінить.
Алексей
Можна вводить любые категории, писать любые законы, но если учитель не будет получать нормальную зарплату которая позволит ему жить , а не выживать. Зарплату которая даст учителю возможность не думать где взять деньги на еду, одежду обучение своих детей, компослуги, а даст возможность готовиться к урокам максимально эфективно. Только тогда эфективность обучения начнёт улучшаться.
как минимум 10 (ДЕСЯТЬ) лет
Для Алексей: Ваши слова нАлюди выдаются.Интересно-СКОЛЬКО ЕЩЁ мы болтать будем?Хотя)))-мы болтаем,ОНИ гребут
Хто додумався?
Вчитель, щоб отримати вищу категорію, повинен пропрацювати мінімум 10 років і показати не тільки високі результати учнів та їх перемоги, а ще й продемонструвати свою методику, свої розробки, проводити семінари, відкриті уроки і т.д. І це вчитель повинен підтверджувати кожні 5 років. А той, хто написав дисертацію – отримує відразу вищу категорію, як тільки прийде працювати у школу. І що, після цього вчителі так же будуть сумлінно працювати? Один науковець на всю школу, навіть якщо він геніальний вчитель, проблему освіти не вирішить, а тільки розвалить роботу колективу.
талановитому вчителю
Для Хто додумався?: заздрість - погана штука, захищайте і собі дисертації, хто вам не дає, щоб кожні 5 років не підтверджувати категорію, тільки написати її це оде, а захистити і проплавити корумпованій професурі й мону - це вже інше, вперед, якщо маєте гроші. В нашій країні багато талановитих людей, але за таких поборів як 10 тис. баксів, не всі можуть реально захиститись. У науковому світі на все є такси, на кожне рило академіка треба заплатити мінімум 500 баксів, бо його геніальність не поставить на потрібному вам папірцю свій підпис, а таких бумаженцій треба зібрати кипу. Ось чому тікає наша молодь закордон, за офіційною статикою за останні 10 років виїхало понад 20 тис. молодих науковців, бо робити їм тут німа чого. Навіть якщо вони і запропонують свої винаходи в Україні, ці рила академіків їх розробки тупо не пропустять, бо ця труха розуміє, що вже не конкурентна на ринку, але ж звикла до поборів і торб і грошей.
Не везде так, а посему
Для талановитому вчителю: да,проплаченный "науковцив" полно.А есть и молодые ребята-девочки,самостоятельно сумевшие защитить дисертации.БЕЗ проплат.Нужно просто не рвать в Киёв,где "зубры" на всех свысока поплёвывают.Девочки-соседки и работают,и защитились.Умницы
Вчитель
У вас буйна фантазія. Ніхто вам не заздрить. До речі, вчитель не може захистити дисертацію по тим причинам, які ви описали. Окрім того, якщо талановитий вчитель дійсно ПРАЦЮЄ в школі, то в нього не залишається часу на те, щоб написати дисертацію. А з приводу тих же дисертацій, то суспільству вони не приносять абсолютно ніякої користі. Як почитаєш їх - і сміх і гріх. А науковці, (в лапках і без них) – це великий тягар на бюджет: користі ніякої, а гроші платити треба, бо щось там захистили. І пенсії за «науковість» - теж немаленькі. Потрібно так, як в усьому світі – дисертація – будь ласка, але за неї ніхто нічого не доплачує, вже не кажучи про «наукові» пенсії. Якщо буде так, то можливо тоді і з’являться у нас Нобелівські лауреати.
007
А куда бакалавров потеряли? Они относятся к помощникам тех.персонала что-ли?
Буратіно
Цитата: «особі, яка має науковий ступінь,.. буде присвоюватись кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії» при призначенні на посаду педагогічного працівника». Отже, якщо «вища категорія вчителя» прирівнюється до «наукового ступеня», то це повинно означати, що вчителю ця категорія зараховується як «науковий ступінь»?! А якщо вчитель має педагогічне звання «вчитель-методист», (або, не дай бог, звання Заслуженого вчителя), то він уже «професор»?!!! От бачите, дорогі вчителі, яке поважне ставлення до вас з боку уряду! А ви все чимось незадоволені…
Голосzнарода
Для Буратіно: А може це означає те, що вчителю, щоб отримати зараз вищу категорію, треба захистити дисертацію?:0 В будь-якому випадку українським дітям пощастило - тепір їх будуть вчити тільки розумні вчителі.
Учитель
Наконец-то появилась возможность доцентам и профессорам от педагогики воплотить на практике идеи своих диссертаций в обычных школах! Даже зарплату правительство готово платить «повышенную». Теперь можно у них будет спросить, что легче: учить детей или диссертации писать. Будет что понаблюдать и о чем поговорить с высокообразованными людьми, расширить свой кругозор, зарядиться новыми педагогическими идеями. Ждем!
тупоголовье
Кем себя возомнили? Судьями? Какие категории, если знаний немае ни у "с высшими, ни у с низшими". Думать колы почнете?
правда в очі
Для тупоголовье: Не заменимых нет, но пенсионеры с этим не могут смириться, речь идет не о молоденьких девчушках-выпускницах без опыта, а о матёрых тетках 40 лет, со степенью, к-е в ряду причин сокращения вузов, пойдут не на базар торговать, а в школы и их с руками заберут. Учителя пенсионного возраста, естественно будут цепляться до последнего, женщины в таком возрасте могут найти подработок только на базаре или уборщицей, а в школах – подношения, репетиторство, есть что терять. Реалии нынче сейчас другие, даже за маленькую зарплату и официальное трудоустройство будет идти борьба.
реформи
для Тетяни: Міністерство не далеко від народу, а гарно все розрахувало. Гряде оптимізація вузів до 70, зараз їх більше 200. Куди підуть фахівці, правильно – до школи, не всі, але краще школі мати досвідченого предментника, чим бабусю з педстажем 30 років і купою болячок, тому у школі пенсіонери заюрзали і розуміють, що заміна їм вже підготовлена, звичайно, вони будуть давати опір, але реформи у даному руслі йдуть вірно.
нпк
Для реформи: Маю педстажу 28 років, параметри майже модельні, володію ІКТ, учні добре здають ЗНО, вступають на бюджет, працюю в сільській школі. Чому Ви думаєте, що я (і мої колеги) - БАБУСЯ???????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
вірно
Якщо прийде молодий кандидат, досвідчений, знає більш менш англ.м, працює з комп’ютером, знає наукові розробки і досягнення у своїй галузі, то візьмуть його, а не пенсіонера, а з часом педагогічною майстерністю з учнями оволодіє, не святі горщики ліплять, епоха закостенілих бабусь у школах вже відходить, пора набирати молодь до школи і така можливість з реформами з’явилася.
посмішили
Для нпк: Згадала бабка, коли була дівкою, ваші модельні параметри вже нікого цікавити не будуть, ринок праці передбачає жорстку конкуренцію, і параметри молодих досвідчених дівок будуть котируватися більше
Lina
З Новим роком! Про магістра приємно, довгоочікуванно і доречно. Але мені особисто не зовсім зрозуміло, що мають тепер робити вчителі початкової школи. Половина з них має стаж і звання, але закінчила педагогічні училища, вон не мають повної вищої освіти. Цього, по-перше, не вимагали, а по-друге, на мою думку, учили в тих училищах, саме вчителів, краще ніж в педінститутах. Наскільки я вмію читати документи, то це - "Кваліфікаційні категорії "спеціаліст", "спеціаліст другої категорії", "спеціаліст першої категорії", "спеціаліст вищої категорії" присвоюються педагогічним працівникам з освітнім ступенем магістра" позбавляє таких вчителів права мати категорію
Joker
Уважаемые учителя и все сотрудники «Osvita.ua»! С Новым годом! Счастья, веселья, мира и добра! Пусть ваши желания сойдут с ума от ваших возможностей!
Освітянин
З Новим роком всіх!!! Миру, злагоди і вищих категорій.
Zinger
Дорогі колеги! Прийміть привітання з нагоди Нового року1 Щастя, здоров’я, достатку та великих творчих успіхів Вам усім у новому році!
Голосzнарода
Ну і що змінили, прирівняли спеціаліста до магістра тільки, та й все. Хоча пересічний спеціаліст це стандартний трієчник. Хтось там дуже хитрий в міністерстві засів, щоб зумисно займатися підривною діяльністю. Походу там щурі, треба чистки провести. Бо додуматися до того, щоб позакривати сільські школи, щоб зберегти кошти на зарплатні чиновників відділів освіти та інститутів оппо, можуть тільки люди із погано розвинутою логікою, або зумисне, щоб ще більше дискредитувати українську освіту.
Михаил
Да, много вопросов возникает! Надеюсь, будут детальные разъяснения. Я работаю в школе уже 23 года, начиная с 4 курса. Прошел все ступеньки от специалиста до учителя высшей категории, учителя-методиста. Защитил диссертацию, доцент, работаю в университете, но школу не бросал. Неужели все с нуля нужно? Куда делись звания учитель-методист, старший учитель - я их зря зарабатывал не легким трудом? Как можно приравнивать специалиста и магистра - это же не просто год учебы!? Я еще понимаю, когда специалист получен до появления магистра, но тут никаких временных рамок не указано. Не согласен с тем, чтобы пришедшему с ученой степенью сразу давали высшую категорию - ее еще заработать нужно! Хоть я и работаю в педагогическом вузе, но работа в вузе и школе - абсолютно разные вещи!Работа со школьниками требует больше времени, усилий, творчества, самоподготовки и, я бы сказал, хоть немного дара от Бога! Составители "постанови" этого явно не понимают и наверное никогда не поймут... Жаль...
Голосzнарода
Для Михаил: Коротко, будь ласка, опишіть свій винахід чи основи авторської методики, яку розробили за 23 роки педагогічної діяльності. Ви, як досвідчений педагог, можете сміливо взяти на себе відповідальність за ті маси молодих малоосвічених і погановихованих людей, адже саме Ваше покоління високоінтелектуальних з високими науковими званнями фахівців ці покоління формували.
радость моя,
Для Голосzнарода: поколение тех,кто рулит СЕГОДНЯ создали те,кому 80-60. 23 года - это поколение,работавшее в 90х.Последствия ИХ деятельности немного погодя.Вот когда всем на всех будет начхать-это ИХ работа.Знаю,поскольку это и моё время,а ЧТО происходило и как работали-немного было заметно.
тупоголовье
Для Михаил:Судьи кто были? СОВЕТУЮ ПОМЕНЯТЬ ШКОЛУ! И увидите как вас оценят новые судии и в новой школе. Поменяйте "болото" и узнаете.

Щоб отримувати першим
всі новини від «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть
«Подобається»

Дякую,
не показуйте це мені!