Osvita.ua Середня освіта У школах скоротять вивчення російської літератури
У школах скоротять вивчення російської літератури

У Міністерстві освіти і науки мають намір переглянути наповнення шкільного курсу світової літератури

У школах скоротять вивчення російської літератури

У Міністерстві освіти і науки мають намір переглянути наповнення шкільного курсу світової літератури, зменшивши кількість творів російських письменників, а також повернути предмету назву "Зарубіжна література". Відповідне рішення було затверджено Колегією МОН.

Зокрема, під час виступу на колегії заступник міністра освіти і науки Максим Стріха, зазначив, що у 2010 році курс "Зарубіжної літератури" було перейменовано на "Світову літературу" та переформатовано.

За словами заступника міністра, цей процес був зумовлений тим, що в курс світової літератури колишнім керівництвом МОН було закладено вивчення творчості російських письменників на рівні близько 60-75% курсу.

З того часу почали переписуватися навчальні програми, і на початку 2011 року було ухвалено Концепцію літературної освіти, яка передбачала, що всі художні твори необхідно вивчати відповідно до оригіналу.

Стріха зазначив, що таким чином, школярі були позбавлені ознайомлення з головним обсягом літератури, що його повинна знати освічена сучасна людина, оскільки більшість зарубіжних творів завеликі для вивчення у школі. Тому курс світової літератури зводився до вивчення віршів та невеликих оповідань.

Максим Стріха підкреслив, що викладання зарубіжної літератури є важливим чинником формування гуманістичного світогляду освіченого патріота України та інваріантною складовою освіти протягом всього часу навчання у школі. В основу курсу зарубіжної літератури, на його думку, мають бути покладені європейські канони, а перелік творів для вивчення – високого рівня.

"Прийшов час повернути науково обґрунтовану назву цього курсу, а також відновити безперервне вивчення в середній та старшій школі творчості авторів зарубіжної літератури, з використанням найкращих перекладів", - наголосив заступник міністра.

 

Освіта.ua
27.03.2015


Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
украинская литература
Совремён школы не люблю. Да и особо не знаю, поскольку уныние и безысходность в той части украинской литературы, которая была вынесена в школьную программу союза. В детстве абсолютно случайно попал на глаза Володимир Владко. Это называется в один присест все тома. Но ведь его не изучают в прогармме школы. Что ещё живое и интересное есть в курсе средней школы из украинских авторов?
Лурдес
Ну з антиросійськими настроями нинішнього керівництва зрозуміло (хоч світ визнає значимість російської літератури). Стріха їх просто озвучив, прибрехавши про 60 - 70% російських авторів у програмі. А от що мав пан Стріха на увазі, коли " зазначив, що школярі були позбавлені ознайомлення з головним обсягом літератури, що його повинна знати освічена людина"? Що це за головний обсяг? хто його визначив? І чим завинила російська література, якщо Гоголь тепер український письменник? Може пани з міністерства роз*яснять нам, відсталим учителям з багаторічним досвідом.
Gordon
Про то что с 2011 года, увеличили объем русс литературы это бред!Я год назад школу закончил,и могу точно сказать что изучали мы русскую литературу, равно как и английскую или французкую.Не знаю может где-то по-другому,но у нас было так.Я всегда с уважением относился к русской литературе и писателям.Мой любимый писатель-Пушкин.Просто надо различать прекрасное от говна.Русскую литературу в конце-концов никто запрещать не будет.А ватничкам и любителям руцкага мира,можно сказать только одно.Вы к этим писателям не имеете никакого отношения,ну какое отношение могут иметь тупые путиноиды и поцреоты виликай Роиссюшки,к интелектуальным и умным людям?Да НИКАКОГО!
1111
І сміх, і гріх. Людина, яка не знає, що робиться зі шкільними програмами, лізе керувати школами. З такими любими друзями як стріхи нам і вороги не потрібні. Навіщо молоти дурню та ще й давати зайвий привід прарасєйскаму агітпропу. Геть стріх з освіти!!!!!
Ніна Станіславівна
На жаль, заголовок статті за всіма правилами жовтої преси. То чи варто сприймати зміст серйозно? Але ж це державний портал! Щодо викладання світової у старших класах нової програми – не кажіть неправди: вона мала б бути на ВИБІР! А що таке на вибір у наших школах? А про який вибір можна говорити у невеликих школах? Чи про них взагалі треба забути? Й про людей теж! «Німі на панщину йдуть й діточок своїх ведуть» повернути? Яка Європа!? Подивіться коментарі: «дура», «це все Ковбасенко», «нудить від програми 8 класу»! Люди! Схаменіться! Це ж тут мають бути учителі! А таке враження, що «торговки». От так й формується думка про учителя, який не викладає літературу, а ненавидить її, бо вона ж важка! То вивчіть та поясніть дітям так, щоб вони зрозуміли, що не все у світі «цукерки». Тільки після повного проходження курсу світової за старою програмою, зрозуміла наскільки всі твори пов’язані. У старших класах мої учні згадували й Одісея, й Енея, й Прометея, не кажучи вже про міфологію.
ха-ха
Для Ніна Станіславівна: А Одісей, Еней і Прометей це не міфологія?
Коментувати
Светлана Бак
И зачем в название вынесли не самое главное? Кому-то так было нужно? Спрятались за никами и выливаете грязь. Впечатление удручающее. Вчитайтесь в текст внимательно.
Хоббіт
Для Светлана Бак: Чому ж не найголовніше? Назва як назва - за всіма канонами бульварної преси. Найбільш смажений факт. До того ж - зримий приклад некомпетентності посадової особи. Якщо з приводу відсотків брехня - де гарантія, що "зарубежной литературе в старших классах быть" - правда? Може, це теж красива фраза? Ну є зараз у наших чиновників бажання пожонглювати красивими фразами і популістськими рішеннями! І бруду зараз тут майже не виливають - нормальний діалог.
Ващенко Марія
Без ніків! Доповідь замісника міністра -спроба всіх ввести в оману! Заміна назви є використанням кальки з російської мови й запереченням причетності Гоголя, Шолома-Алейхема, Булгакова до України У програмі не 60-75% творів російських письменників! Ні в програмі, ні в концепції літ. освіти (яка, до речі, уже відмінена), не зазначено, щр твори вивчаються ЛИШЕ мовою-оригіналом. У програмі наявні твори, великі за обсягом. Ніколи не порушувалося безперервне вивчення літератури в школі.Що він хоче відновлювати. Варто прочитати пояснювальну записку, де передбачене вивчення світової літератури в старших класах. Щодо канону. Варто прочитати виступ Д.Дроздовського. Це людина, обізнана в літературі, на відміну від Стріхи. Прочитайте, з якою метою канон створювався і як до цього варто підходити. Що в статті позитивне? Неправда?
Коментувати
Светлана Бак
А ведь самое главное и не заметили: зарубежной литературе в старших классах быть! Учебники без текстов - это насмешка над детьми.Хорошо , что старые есть. Там есть тексты. И логика. Дайте возможность выбирать программу, тогда каждый сделает свой выбор.
Одесситка
В 2014 году празднование юбилея Лермонтова особо не афишировалось и не было помпезным в РФ. Прощай, немытая Россия, страна рабов, страна господ!
Ольга
Перейменування в "зарубіжну" потрібне. Тим більше, що в "світову" перейменували наказом під містичним 666 номером. Російських письменників немає куди скорочувати. А з програмою для 8-9 класів, яка нас очікує, я б поспорила точно. Якщо нічого не зміниться, то там ми "завиємо". От дали б право вибирати програми, і багато суперечок припинилося б.
Хоббіт
Для Ольга: Вибір, як правило, має побічний ефект - можна вибрати не те, що стане у пригоді учню (при вступі чи ще де). По-перше, має бути чітко окреслений читацький мінімум - те, що вимагатимуть на ЗНО, якщо фортуна колись таки покаже нам не лише "філєйну часть", або на творчих конкурсах вузів. По-друге, одного підручника теж достатньо - базовий рівень, все інше вчитель обирає самостійно чи укупі з учнями. На біса ця гра в конкурс, коли з трьох таких собі обираєш ... навіть не знаю, за яким критерієм ... більш-менш придатний для роботи? По-третє, поки бібліотеки не наповняться ПАПЕРОВИМИ виданнями хоча б на 30% від потреби - читачів ми не отримаєм. Працювати на уроці з електронним носієм незручно, навіть якщо батьки не поскупились і його придбали. P.S. І не бійтесь числа 666. Це всього-навсього загальна сума всіх чисел на рулетці. А там, як відомо, і повезти може :)
Ольга
Конкурс , на мою думку, це просто гра в демократію, яка ще хто знає, чим закінчиться. Підручники ми можемо заказати. Та чи маємо ми право розпоряджатися батьківськими грошима. Що батьки виберуть: 100% підручників закупити і не сплатити комунпослуги, чи навпаки. А, може, виберуть підручники з 3-4 предметів, які, на їх думку, пригодяться в майбутньому дітям. Попечемося на тому і в наступному році задумаємося якраз і про мінімум, і про колишні підручники. А про наповнюваність бібліотек мрію давно, та, мабуть, марно. Державі, очевидно, не вигідно їх наповнювати. Навіщо мислячі особистості. Хоча... напевно, я неправильно виразилася: не державі, а тим, хто владу хапає заради власних амбіцій. Допоки верхи не захочуть достеменно розбиратися у цих проблемах, з місця не зрушиться нічого. Що залишається вчителю? Творчо працювати. Хто хоче, той не чекає на владних мужів. Вважаю, що 5-класники повинні знати і "Мауглі" і "Снігову королеву" і знаходжу час і на них також.
Коментувати
Вадим
ідіотизм, скоротивши вивчення російської літератури хочуть закосити під ’поцреотів’
Иван Соколов
Страх......Ужас.. и глухое раздражение от непрофессионализма и некомпетентности горе-руководителей образования и науки! Русская литература всегда была неотъемлемой составляющей МИРОВОГО фонда культурного наследия!! Как и английская, польская, французская и американская. И многие украинские классики шли по уже проторенному пути классиков литературы русской! Где же логика? Где же художественный и читательский вкус?? будущего выпускника школы?? Или врожденная тупая ненависть чиновников МОН ко всему русскому должна стать лакмусовой бумажкой формирования всей гуманитарной составляющей школьного обучения?? Такой ход только усилит ненависть ко всему украинскому и насильному его навязыванию в противовес русскому!
Чиче из Киева
Для Иван Соколов: Полностью поддерживаю! Добавлю: Тарас Григорьевич Шевченко писал и на русском языке и у него на столе остался лежать томик Михаила Юрьевича Лермонтова.
Иван Соколов
и после таких решений образовательного ведомства мы удивляемся откуда в стране появляются настроения против ее целостности и унитарности? Вот же они - прямые их причины!!! Почему то предыдущее руководство МОН и изучение украинского делового языка в вузах не трогало (полные три семестра) и изучение курса истории Украины в полном объеме оставило (несмотря на то, что он ПОЛНОСТЬЮ ДУБЛИРОВАЛ ВЕСЬ ШКОЛЬНЫЙ КУРС). Но почему то главные враги всего украинского именно они. Странная логика..
Валентина Кодола
Пушкін, Лермонов, Гоголь, Достоєвський, Чехов, "Срібна доба" ОБОВ"ЯЗКОВО мають бути!!! "Мертві душі" йшли на "Ура", Печоріна, Онєгіна діти розуміють у 9 класі. У Чехова - кожне оповідання - відкриття для дітей, вони вдома не бачать змісту, а от на уроці - суцільна Еврика і задоволення від пошуку! Чехов актуальний й нині тими суспільними проблемами, які він піднімає. Ну а краса поезії "Срібного віку" несе таке емоційне навантаження..Достоєвський... жоден 10-класник ніколи не сказав, нащо нам той Раскольніков... Доходимо до істини, завершуючи вивчення твору віршем білоруса Дашкевича із демонстраціює закривавленої сокири на презентаційному слайді, яка є символом зброї, смерті, насильництва: ....... И все равно бы в Музее Человека На самое видное место Положили топор Раскольникова Родиона. А авторам статті мало б бути просто соромно за таку назву, яка каламутить й так скаламучену воду. Стара Програма нас задовольняла майже цілком. Невеликі корективи й..у добрий час....
Коментувати
Jurie
Міністерські крісла, навіть і крісла замів, мають таку собі чарівну властивість: хто в них сідає, той позбавляється здорового глузду. Як тільки вмостився туди начебто розумний до того добродій, відразу ж починає верзти щось дивне, оперувати неперевіреними цифрами - коротше, був собі чоловік та й пропав. Допоки не пізно, врятуйте пана Стріха - якщо йому подабається крісло, то хай вже сидить, але перенесіть те крісло з міністерства до нього додому, хай сидить в ньому і перекладає, у нього це краще виходить!
Валентина Кодола
Для Jurie: Я скажу таке, що пана Стріху самі редактори й підставили.. Якась назва не професійна у статті, що не відповідає самому змісту. Я знаю пана Стріху ще по тому, як він боровся проти табачниківської концепції профільного навчання. А статті я побачила його професійні наміри, які спотворили автори ... і все...
Натэл
Наверное, нужно читать документы, под которыми подпись ставишь или которые от твоего имени будут опубликованы. Непрофессионально в любом случае для такого уровня.
Танечка
Для Jurie: Переклади в нього сирі й недолугі. Може хай фізикою займається?
Коментувати
вис
Тем, кто голосует против русской литературы: вы в курсе, что это тоже мировая классика? Или скачки мозг отбили?
Svitlana
Мені здається, що хтось вміло маніпулює думкою заступника міністра, який в свою чергу не дуже добре знається на питанні, м’яко кажучи. Про які 60-75% йдеться? Це про 3-4 твори на курс?!
Patriot
Дорогі колеги!Питання стосовно доопрацювання програми з предмету стало на часі не випадково і цілком закономірно!Ми всі добре знаємо, що з розвитком ІКТ у сучасному світі значно знизив цікавість та інтерес наших учнів до читання книжок як головного духовного багатства людства!Але це не говорить про те, що вони геть не читають!Тільки з виникненням сучасної політичної ситуації в нашій країні призвело до гострого обговорення чинної програми зі світової літератури, а раніше чому не виникало таких питань?Чи всі ми були братніми народами завджи?!Чи,можливо, від того, скільки російських авторів буде вивчатись в курсі літератури зміниться щось?Схаменіться і охолоньте!Не варто так чинити, адже література - це життя відбиток!Ми всі маємо знати своє минуле і наше сьогодення, яким би гірким воно не було!А процентне співвідношення російських творів з іншими національними. наведене у листі пана Стріхи, то є чиясь вигадка, або злий жарт!!!Тому від наших позитивних рішень залежить доля предмета
Хоббіт
Для Patriot: Питання щодо чинної програми виникли уже в процесі її ліплення (творенням це назвати важко), піднімалися вони неодноразово. Втім, вони не стосувалося процентного співвідношення росіян/неросіян, а якості самої програми. Хто зараз, скориставшись ситуацією, намагається педалювати національну складову і з якою метою - невідомо. Ну не сам же пан Стріха вигадав оті горезвісні відсотки... Важливо те, що він повівся, не перевірив, повірив - і в очах вчителів став брехуном.
Галина Василівна
Ця програма вигідно відрізняється від попередньої. Вона для школи. А попередня була тупим перенесенням програми вузу в школу
Хоббіт
Програма Ніколенко для школи? Навіть не смішно. Загляньте в 8-9 клас: той самий вуз, тільки за два роки. Попередня була більш продуманою, хоч і мала свої вади. Просто вад було менше.
Коментувати
Ващенко Марія
Пан Стріха зобов’язаний дати пояснення, чому він уводить в оману всю країну. За свої слова потрібно відповідати!
Натэл
Для Ващенко Марія: ну что вы! Кто и когда у нас за что-то нес ответственность? Никто и никогда. Может, хотят новые программы ввести, а там и учебники новые понадобятся, нужно же дать еще кому- то заработать, а заплатят родители. Вот такие руководители в нашем министерстве, далеком от больших денежных потоков. Что же ждать от остальных?
Коментувати
Родители
В нашем министерстве нечем заняться?! Не то, чтобы решить вопрос учебников. Это родителям надо патить. Один учебник - гривень 50. А если таких учебников10! А если у тебя 2 детей, и один идет в 4 класс, а второй в 7. Почему не задумываются над этой проблемой. Из ЗНО так уже намутили в этом году! За электроэнергию в следующем году будут платить родители! У Вас что в министерстве самая большая проблема- убирать произведения русских писателель? Чем они завинили? Что это такое ? Ложь зам.министра на всю страну!
30 років стажу
Для Родители: Підтримую!
Коментувати
Валентина Savtchenko
Хочу звернутися до нашого міністра. Ви перевіряєте ту інформацію, яку Вам представляють заступники? Ви бачили програму із світової літератури? Вас замісник просто обманув! У програмі із світової літератури всього 1-4 російські письменники на клас! У програмі не вказано, що твори треба вчити на мові-оригіналі! У програмі є і романи, і повісті! При включені творів до програми треба враховувати не тільки "канон", а й вікові особливості учнів! Шановний міністр, перш ніж Ваш замісник помістить інформацію на сайт міністерства, перевірте її. І усувати російські твори не треба, бо залишилися тільки кращі твори. Їх і так небагато. Що це за сайт міністерства, на якому обманюють!
Алевтине
Какая программа Ковбасенка? Вы о чем? Чтобы ученики ненавидели и проклинали литературу? Вспомните, с какими минами они читали произведения в 8 классе. Программа Ковбасенка - это кошмар!
Хоббіт
Для Алевтине: Ви вваажаєте, що програма Ніколенко краща? Тоді дозвольте спитати: ваше прізвище, випадково, не Ніколенко? Тому що лише вона впевнена у бездоганності свого опусу. Навіть її співавтори визнають, що програма вийшла сирою і недобудованою...
Светлана Анат.
Я точно не Николенко. Но ее программа мне намного больше нравится. 5 и 6 класс - замечательные. Дети с удовольствием читают. То, что Вы называете сырой, оказалось намного лучше нудной программы Ковбасенко. У Николенко получилась живая программа. Конечно, на вкус и на цвет товарища нет. Вы в чем-то правы. Была на презентации программы Николенко.Не надо говорить, что она уверенна, что ее программа идеальна. А вот Ковбасенко повторяет:"Я создал идеальную программу". Вы, наверное, перепутали!
Sveta Djachok
Про що ви пишете??? "5 и 6 класс замечательные"???!!! Тоді, коли більшіть учні та вчителі України вже давно зробили висновок: "Нова програма - жах". Це без "Мауглі", без "Снігової королеви", без "Робінзона Крузо" - "жива програма"??? Страхіття!!!
Коментувати
просто бред
"всі художні твори необхідно вивчати відповідно до оригіналу" - ЦЕ ПРО ЩО??? "... школярі були позбавлені ознайомлення з головним обсягом літератури, що його повинна знати освічена сучасна людина, оскільки більшість зарубіжних творів завеликі для вивчення у школі."- ХТО ВИЗНАЧАВ ЦЕЙ ОБСЯГ? "Тому курс світової літератури зводився до вивчення віршів та невеликих оповідань." --ПРОТИРІЧИТЬ ЗМІСТУ ПОПЕРЕДНЬОГО РЕЧЕННЯ!!! І ВРЕШТІ РЕШТ " метою вивчення курсу «Світова література» в школі є формування широкої читацької та літературної компетенції", а не "формування гуманістичного світогляду освіченого патріота України" . ДЕ ТУТ ЛОГІКА?!

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Розвиток дитини

Дякую,
не показуйте мені це!