В Україні будуть моніторити якість освіти

Метою впровадження моніторингу є отримання об’єктивної інформації про якість української освіти

В Україні будуть моніторити якість освіти

Українським центром оцінювання якості освіти розроблено проект Порядку проведення зовнішнього незалежного оцінювання та моніторингу якості освіти. Документ після громадського обговорення буде затверджений Кабінетом Міністрів України.

Окрім процедурних питань проведення зовнішнього незалежного оцінювання проектом документа врегульоване питання проведення моніторингу якості освіти, який буде проводитися з метою отримання об’єктивної та неупередженої інформації про якість освіти для забезпечення органів державної влади, навчальних закладів та громадськості статистичною й аналітичною інформацією.

Відповідно до проекту документа, моніторинг якості освіти буде проводитися Українським центром оцінювання якості освіти з метою системної діагностики кількісних та якісних характеристик ефективності функціонування й розвитку освітніх систем.

Передбачається, що моніторинг буде проводитись шляхом обстеження об'єктів освітньої діяльності на основі встановлених показників та аналізу стану функціонування освітньої системи на локальному (дослідження діяльності навчального закладу, а також стану функціонування муніципальної системи освіти), регіональному (дослідження стану функціонування регіональної системи освіти), загальнодержавному (дослідження певних показників освітньої системи в цілому) та міжнародному рівнях.

Моніторинг на міжнародному рівні проводиться шляхом участі у міжнародних програмах та проектах, зокрема таких як TIMSS, PІSA, PIRLS тощо.

Об'єктами моніторингу якості освіти будуть не персоніфікована інформація про учасників освітнього процесу; процеси, що відбуваються у системі освіти, та характеристики її стану; результати навчальної діяльності; навчально-методичне, матеріально-технічне, нормативно-правове, кадрове забезпечення освітнього процесу.

Згідно з документом, методами проведення моніторингу є опитування різних груп респондентів, тестування, збір статистичних даних про стан системи освіти, а також вивчення документів навчальних закладів та органів управління освітою.

Моніторинг якості освіти поширюватиметься на навчальні заклади незалежно від їх підпорядкування та форми власності.

Порядок визначення та оголошення результатів моніторингу визначатиметься Українським центром оцінювання якості освіти.

Освіта.ua
29.10.2014

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
працюю в школі
Чиїм коштом буде проводитись моніторинг ? Знову безоплатна праця вчителя ? Коли вже буде як у медиків : ватка-10 грн , одноразові галоші-5грн і т.д.Треба нарешті прописати : моніторинг від райвно - 9........$, моніторинг від міністерства- 9................$ , може тоді буде зрозумілим , будь-яка забаганка , нешановне панство , за ваші гроші.
Олег
Во-во остается только мониторить. Ведь это же сытно каждый год выпускать книжечки для мониторинга и ответы к ним за одно.Хватит, в 2012 уже был мониторинг, когда дети знали ответы еще до его проведения. Желаете качественного образования - создайте условия для обучения и труда педагогов. Качественные по наполнению учебники и грамотно разработанные программы, мультимедийные доски и проекторы в каждый класс, внедрение новых педагогических техологий, формирование межличностной системы отношений "Учитель друг и старший товарищ". И конечно же уровень жизни учителя. А так эти мониторинги будут выполнятся по принципу: "Спишите ответы на тот балл, который я вам поставил год назад. Написали, молодцы!!! До следующего мониторинга"
давня вчителька
Даю результат "моніторингу": рівень знань катастрофічно низький! Причина? Погані, низькокваліфіковані вчителі! Думаєте, буде висновок інший? Не сумнівайтесь, саме такий. Так навіщо витрачати час і гроші? Все рівно, ніхто нічого змінювати не буде!
возможно
Для давня вчителька: Да нет. Я думаю ОНИ ЗАКРОЮТ институты усовершенствования учителей как такие, которые НЕ справляются со своим назначением. Ведь именно после курсов учителю повышают категорию. Нет курсов - нет категории. Есть курсы - есть категория, а то и больше, чем на шаг (люди пишут)
Коментувати
Студент
http://antikor.com.ua/articles/17855-kvit_i_sovsun_rozvalili_ministerstvo_osviti_i_nauki_ukrajini
Студент
Порошенківський Блок менше набрав голосів за Яценюка на виборах, тому що в списку Блока був 11м Квіт! http://antikor.com.ua/articles...
Ирина Алексеевна
Не знаю, о чем мы тут.....МЫ опять за свой счет сидим, кто 2 дня , кто 3...денег у них, видите ли на зарплаты нет. Вот так и учить надо!!!!На нашу "огромную" зарплату. За эти деньги даже одеться не можешь, все уходит на еду, квартиру. Получаем копейки....Вместо бездумных идей, лучше бы придумали , как зарплату нам поднять. Сидим под плинтусом. Душа рвется, хочется рыдать...
Игорь
Для Ирина Алексеевна: Повністю підтримую!!!
возможно
Для Ирина Алексеевна: правильно. Научили людей молча терпеть, не высовываться. Вот - терпят. Сидят за свой счёт. Ведь у большинства нет за спиной ничего. Выступать можно, когда хоть что-нибудь за спиной есть. Хоть виртуальное для людей, но чтобы знали. что "этого не тронь - ему же ЛУЧШЕ сделаешь"
Игорь
Для Ирина Алексеевна: ПРосто влада докерується, що і вчителі з лікаря вийдуть, на майдан
Коментувати
МАрия
Добрый день!!!На мой взгляд мониторинг -это хорошо.НО!!!!Об*эктивности наше министерство здесь не получит-это 100%%%.И вот почему. Все мы с вами знаем, что все школы "мониторят" (оценки, ДПА, ЗНО и т.д.)- по крайней мере так у нас в Харькове. Как ни совещание -так и рейтинги. Кому ж хочется "внизу" болтаться!??Вот так было и с прошлым мониторингом. Учителя помогали писать, чтобы не быть в хвосте. Если наше министерство хочет РЕАЛЬНО "промониторить" знания учащихся сделали бы это через интернет.Без указывания школ, а только классы. Все это сделать можно легко., придумали коды для входа в систему и т.д. Несколько вариантов, посадили детей за компьютер и будь любезен отвечай. Вот тогда и результат будет. А то мы все играем в кошки -мышки. Программы по всем предметам сложные, их реально надо пересматривать ...и не в сторону усложнения- это точно. Жаль, что наши коменты не читает никто, кроме нас, учителей. Дети сейчас практически все имеют заболевания того или иного характера, очень ослабленные.
Игорь
Для МАрия: я так розумію ви не із сільської школи, у деяких школах, то взагалі 2-3 робочі комп*ютери, я вже мовчу про інтернет на них
сможем ли
Для Игорь: так сільські школи і чіпати не потрібно. Ті, в яких подібна обстановка з комп*ютерами. То вже сільські директори повинні хоч трохи за себе вболівати, а не "допоки грім не гряне - мужик не перехреститься"
Игорь
Для сможем ли: То вже сільські директори повинні хоч трохи за себе вболівати не зрозумів, що ви хотіли цим сказати
Коментувати
Микола
Прийдешні чиновники МОНу всі з грантівським організацій! Ви не зрозуміли хто пише всі "чудові" проекти постанов, Концепій, положень та законопроектів? Правильно - хто завгодно тільки на фахівці МОНу, не науковці з Академії пед наук, не представники ВНЗ і наукових установ! А всякі дівчинки і хлопчики на кшалт Єгоркі , Ганни, Інни , Єлізавети, Лілії та інших з громадських центрів та об’єднань, які щось собі придумали, красиво оформили як проект та подали до Фонду Сороса "Відродження"... Ці грантоіди і "придумують реформи" в освіті від яких вже всіх нудить! Це вони відмивають американські кошти використовуючи "демократичну" форму корупції через яку так гарно отримують кошти і автори, і експерти, і керівники( Квіт, Совсун, Гевко, Полянський і Лікарчук). СТОП корупція в МОНі!!! Ганьба грантоідам в освіті!!!
возможно
сегодня многие люди организовуют общественные организации, получают гранты для работы. Не есть ли проведение мониторинга отработкой одного из грантов???
Беня
Шо, опять мониторинг? Ну вы даете
Ігор
І ще хто процює в сільській школі, і де є підвіз дітей, а особливо директори шкіл, то знають як виділяються кошти, щоб привезти дітей з сіл до школи. що директор ходить по сільських колгоспах, підприємствах, і просить, щоб дали бензину, бо нічим дітей привезти. КОли дітей повинні двічі відвозити, малих після 5 уроків, і старших після 8, а так відвозять раз, виходить діти по 7-12 років, у школу виїджають у сім ранку, і назад приїджають у пів 5 вечора. Це нормально??? про який моніторинг ви взагалі говорите, майте совість!!!!
Наталія
Для Ігор: А по якому навчальному плану йде описана вами сільська школа, в якій у дітей по 8 уроків ??? А як же гранично допустиме навантаження ???
Игорь
по звичайному, 11 класі по 8 уроків, у п*ятницю 7
Наталія
Для Игорь: Я не знаю що таке " звичайний навчальний план".Навіть у профільних класах гранично допустиме навантаження на учня 33 години . Навіть якщо додати факультативи і спецкурси максимально - 38. А у вас тоді яке , по вашому виходить 39. Ну дуже цікаво , який же у вашій школі профіль в 11 класі !!!
Коментувати
Ігор
Я вчитель фізики, моніторинг абсолютно нічого не дає, це просто викачка грошів, хтось добре на цьому нагріває руки!!! про який моніторинг можна говорити, коли вчителям немає коштів на заробітну плату.
svetula
Для чого витрачати гроші на моніторинг? Прочитайте "коменти" хоча б на цьому сайті і отримаєте "обєктивну і неупереджену інформацію про стан освіти"
Ольга
Може вже досить перевiрок? Дайте людям спокiйно працювати!
моніторі
кожна перевірка - шлях до корупції. в нас землевпорядник як хоче випити, бере в руку рулетку і виходить до городів. Питають: Михайлович що буде? Каже: Буду моніторить стан земельних угідь. Запрошують до столу, чарка - друга, і моніторінг написали фіктивний. Олексій Позняк правий - та райвно як пухлина корупційна. І там немає жодного реального вчителя, усі родичі чи свояки, або відстійник бивших
Олекса Позняк
Зустрів знайомого який зараз волонтерствує. Сидять наші вояки у холодних ямах по 3 місяці немиті і раді кожному шматку сала з києва. А ці виродки:лікарчук-квіт-гриневич замість того щоб десь зекономити та дати бійцю хоч буржуйку одне думають-як розбазарити бюджет та собі в кишеню. Знову підручники на всю катушку друкують: новенькі в макулатуру бо погані а ще гірші на швидку руку в друк аби процент капав.Від двірника до міністра знають що штати районо страшенно роздуті що толку з них немає одна шкода. В СССР в моєму районі був 1 інспектор і діти знали в 10 раз більше.Грузія закрила районо і тільки виграла. Паскуди, війна іде!!!!!!!!!!!! А вам давай гроші на моніторинг, давай на підручники, давай на районо. Економія тільки на вчителю- де б не заплатить.Ви зверху там повні дебіли, ви не бачите настроїв людей по школам на ваші дії? Яник теж думав -буду воровать хахли стерплять. Не добіжите до кордону -путін вам не помагатиме, люди порвуть на куски
Ятвецький Володимир
Для Олекса Позняк: Напрасно Вы так резко.Можно хаять сегодняшнее образование, можно хвалить. Только за что? Объективной картины, как результата измерений, а не личных впечатлений, нет. Проанализируйте отчёты ЗНО за любой год по любому предмету. Вы ужаснётесь. Пока чиновники не хотят смотреть их. Зачем? Так спокойнее. Однако, просто ругать - уже тошнит. Пока не будет ответа на вопрос "каким должно быть наше образование", только без криков и порванных на груди рубах, пока не будет числа, говорящего о состоянии и тенденциях в нашем образовании, любые наши действия - действия вслепую. Потому что кроме крайних, в одну и другую стороны, оценок на эмоциях. Я ничего не слыхал. Если мы говорим о стране сегодня, нужно говорить о производстве. Если мы говорим о стране с будущим нужно говорить о образовании и его числовых характеристиках. Числа без эмоций и политики и говорят только правду.
Олекса Позняк
Володя, якщо я хазяїн я не знаю які і де у мене на дачі проблеми?Гнать такого хазяїна. Якщо ти чиновник від освіти і ти не знаєш які проблеми в освіті? То що и там робиш?Поспілкуйся з учителями, директорами і дебілу буде видно що у всіх школах проблеми ОДНАКОВІ !!!!!! Величезна грошва буде виділена на моніторинг яку розтягнуть у верхах і у районах. Звіти ці все одно будуть липові бо районо ніколи того хто конвертики носить в обіду не дасть . Закінчить хоча б війну негідники. Є прості і зрозумілі усім кроки реанімації освіти. Закрийте районо,збільшіть зарплату учителю щоб у нього голова чим дітей нагодувати-вивчити не боліла, забезпечте його методичною інтернет підтримкою, продумайте чим вмотивувати учня до навчання, а тоді спитайте з нього.Числові характеристики можна отримати провівши експеримент у 10 школах україни. Але ж тут з бюджета мало грошей капне, кармани слабо набєм. Завдання всеукраїнського моніторингу: забрати гроші у солдата, вчителя, малозабезпеченого, збагатити районо.
Otto
Для Ятвецький Володимир: +
Коментувати
Директор школи
У Лікарчука мабуть зовсім дах поїхав. Причому УЦОЯО, який відповідає за організацію вступної кампанії у ВУЗи до моніторингу шкіл?! Лікарчук тільки бачить тільки одне зло в освіті - вчителя і директора школи разом взятих. От і придумав черговий моніторинг. Давайте паралельно організуємо громадський моніторинг діяльності центрів якості освіти!
mariaanna
Для Директор школи: повністю підтримую
Коментувати
Вася
Несправедливо і нечесно у всіх проблемах освіти звинувачувати лише навчальні програми та підручники. Творчий учитель, справжній фахівець своєї справи зуміє добре навчити дітей, знайти вихід зі складної ситуації з програмами та підручниками... Але чи має можливість вчитель бути справді творчим, спавжнім фахівцем? Для того, щоб досконало, творчо провести урок, треба добре до нього підготуватися. Та, на жаль, вчитель на це має дуже мало часу. Адже потрібно думати про те, як прокормити свою сім’ю, де взяти гроші для оплати комунальних послуг, а якщо ще потрібно й на лікування - то взагалі катастрофа. Вчительської зарплати на це аж ніяк не вистачає. От часто і доводиться бігти зі школи не досконало уроки готувати, а шукати, де можна заробити ще якусь копійку і заробляти. А вже пізньої ночі проглянути підручник та подивитися, що вимагає програма і швидко написати поурочний план, - тут і вся творчість.
svetula
Для Вася: Для чого годувати цілу армію чиновників від освіти та методистів, які пишуть недолугі та перевантажені програми і такі ж підручники, щоб потім творчий вчитель замість спокійно працювати виправляв їх "косяки".
Коментувати
Шестопалов
- крім електронних БЕЗКОШТОВНИХ підручників створені лаконічні і ефективні робочі зошити (48 с. формату А5); - розроблена методика "Перевернутого навчання"інформатики див. http://osvita.ua/school/manage/42677/ - з досвіду минулого навчального року: учні за "Народною програмою" знають краще і вміють більше; - за "Народною програмою" основи програмування вивчаються з 5 класу; - у програмі передбачені допрофільні курси у 8-9 класах, що дає змогу врахувати профілі навчальних закладів; - варіативність обсягу вивчення ОАП від 17% (обов’язкова) до 45% навчального часу; - "Народна програма" забезпечує системну і логічну взаємодію з курсами інфррматики молодшої і старшої школи; - впровадження "Народної програми" робить зайвою заплановану розробку нової програми у наступному році.
Шестопалов
Олекса Позняк. "Не знаєте які програми погані-інформатики уже 2 роки вимагають навчання по народній програмі але мон їх в упор не бачить" Дякую на добрім слові. Детальніше "Народу програму з інформатики для 5-9 класів": - "Народна програма" створена у 2012 році і вже два роки стихійно проходить апробацію у школах України. - "Народна програма" виконує у повному обсязі вимоги стандарту для середньої освіти; - "Народна програма" ретельно систематизує і оптимізовує навчальний матеріал програми МОН для 5-9 класів; - для використання "Народної програми" створено повний комплект навчальних засобів: посібники, робочі зошити, комп’ютерні тренажери миші, клавіатури, редагування тексту. А також створені тести до контрольно-діагностичної системи Test-W2; - розроблені календарні плани для 5-6 класів і шаблони план-конспектів; - за "Народною програмою" працюють кращі вчителі і школи у багатьох містах України;