Osvita.ua Середня освіта Нові підручники з математики є непридатними для навчання
Нові підручники з математики є непридатними для навчання

Експерти повідомляють про орфографічні, пунктуаційні, граматичні та інші помилки

Нові підручники з математики є непридатними для навчання

Підручники "Математика" для 1 і 2 класів (автори Ф.М. Рівкінд, Л.В. Оляницька) не можуть використовуватись у навчальному процесі. Такий висновок Інституту української мови надійшов до парламентського комітету з питань науки і освіти.

Експерти Інституту дослідили підручники після офіційного звернення Комітету Верховної Ради з питань науки і освіти та виявили численні мовні (орфографічні, пунктуаційні, граматичні, стилістичні, логічні, а також технічні) помилки.

Тексти підручників, як йдеться у висновку, суперечать чинним правописним нормам сучасної української літературної мови. Найпоказовіші помилки експерти розписали на 10 сторінках.

Голова Комітету з питань освіти і науки Лілія Гриневич направила Міністру освіти і науки експертний висновок Інституту української мови з метою виправлення у ході навчального процесу вказаних в експертному висновку помилок. Одночасно голова парламентського Комітету запропонувала відомству оприлюднити на сайті Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки України експертний висновок до уваги вчителів та батьків – з метою корегування навчального процесу.

Гриневич нагадала, що для підвищення якості підручників необхідна прозора конкуренція на ринку підручників, а вплив на вибір повинні мати практичні освітяни.

"Кошти на підручники необхідно направляти якнайближче до споживача. Місцеві органи самоврядування і вчителі, які будуть обирати підручники, будуть відповідальні перед учнями, їх батьками. Тоді, очевидно, видавництвам доведеться приділяти більше уваги якості підручників, щоб зацікавити ними багатотисячну аудиторію вчителів, а не тільки чиновників міністерства освіти", - наголосила голова Комітету з питань освіти і науки Лілія Гриневич.

З експертним висновком про мовне оформлення підручників "Математика" для 1 класу загальноосвітніх навчальних закладів (автори — Ф.М. Рівкінд, Л.В. Оляницька. — К.: Видавничий дім "Освіта", 2012. — 144 с.) та “Математика” для 2 класу загальноосвітніх навчальних закладів (автори — Ф.М. Рівкінд, Л.В. Оляницька. — К.: Видавничий дім "Освіта", 2012. — 160 с.) можна ознайомитися на сайті комітету ВР за наступним посиланням.

Як відомо, освітні чиновники та представники зацікавлених видавництв продовжують переконувати суспільство, що нові підручники є якісними та забезпечують повноцінне виконання навчальних планів та програм.

За словами директора Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Олександра Удода, ніяких непорозумінь і нарікань на підручники з боку вчителів та батьків до МОН не надходило.

Освіта.ua
28.10.2013

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Вероника Татаренко
Просто бездарная правительственная политика в языковой сфере привела к тому, что элементарная грамотность у нас стала крайне редким явлением.Причем, это касается как украиноязычных, так и русскоязычных украинцев, а особенно тех, кто позиционирует себя как интеллигент (как ни стыдно это признавать). Владение языками нужно совершенствовать, а не доказывать на суржике чей язык лучше.
Михтод
Ці підручники і в Інститут математики на експертизу варто було б подати! Цікаво, що після багатьох умовних міністерських експертиз (1. конкурсних, 2. надання грифу, 3. допуск до друку) провели реальну, яка дала оцінку не лише підручникам, а і "підручникотворенню".
Виталий Бабенко
Для Михтод: Ничего, на следующий год штат экспертов расширят и новые учебники издадут, Вы же слышали о чем говорит Табачник. Вот только жаль, что у нас меры по борьбе с коррупцией не такие, как в коммунистическом Китае...
Коментувати
Николай Хмеленок
Почему все претензии к одному Табачнику? Табачник не рецензировал учебники. За критикой учебников, к сожалению, скрывается не забота о детях, а политические мотивы. Иначе бы требовали привлечь к ответственности конкретных лиц, виновных в том, что дети учатся по таким программам и таким учебникам.
ADMIN
Уважаемый Николай Хмеленок, если Вы не прекратите спамить (многочисленные дубликаты сообщения) мы будем вынуждены запретить Вам оставлять комментарии на нашем сайте. Уважайте других пользователей, спасибо
Коментувати
Николай Хмеленок
Ошибки может исправить учитель. А как исправить непосильные для детей программу и учебники? Жаль, что те, критикует учебники, преследует совсем другую цель - убрать неугодного Табачника.
Родион
Жодного коментаря на підтримку підручників... А на парламентських слуханнях була бурхлива підтримка міністра в цьому питанні. Де ви, делегати, кращі з кращих? Як ви дивитись в очі своїм колегам?
Людмила
Учителя видели ошибки и знают о НИХ.....но кому и куда об этом говорить они НЕ ЗНАЮТ....
викладачVS
Для Людмила: Читая учебную книгу (учебник, пособие, задачник), я отмечаю найденные ошибки, печатаю на принтере вставочки с исправлениями и вклеиваю их на нужной странице. Работенка, надо сказать, рутинная, мало увлекательная… Но, по крайней мере, мне не стыдно перед учениками и за себя, и за коллег, и за всю нашу державу.
Вероника Татаренко
Да прекрасно учителя знают кому , куда и что говорить! Да только беда в том, что их никто не услышит - Табачнику за эти учебники уже откатили гонорар. ведь клоню понятно, что если автор получает возможность печататься, то и доход он получит немалый. А кто разрешает??? Вот и подумайте...
Коментувати
Руслан
Повністю згоден з тим, що занадто багато абстрактних речей, відірваних від дитячої уяви, заполонили підручники з математики. Складається враження, що всі ці горе-методисти і не чули про вікові особливості розвитку дитини, про вікові особливості мислення та сприйняття оточуючого світу. Підручник, для них - засіб наживи за рахунок бюджету.
Николай Хмеленок
Ошибки - это мелочь. Их заметили те, кто не работает с детьми. Но самое главное - это то, что не учитывается возраст детей, материал излагается академическим, непонятным для детей языком и много ненужной информации. С высшим образованием и то не каждый поймёт.
викладачVS
Для Николай Хмеленок: Если «тот, кто работает с детьми», а фактически – учитель – не заметил ошибок, то, словами Виктора Ардова, - это человек «с высшим образованием, но без среднего».
Николай Хмеленок
Откуда Вы взяли, что я не заметил ошибок? Ошибки может исправить учитель. А как исправить непосильные для детей программу и учебники? Жаль, что те, критикует учебники, преследует совсем другую цель - убрать неугодного Табачника.
Коментувати
викладачVS
Неграмотних, неохайно оформлених навчальних книжок, освячених ГРИФОМ (як бридким птахом, що харчується падаллю) в України сила-силенна. Це стосується і середньої, і вищої школи. Не розумію, у чому зміст «грифування» (канцеляризм Д.Табачника)? Якби Інститут інноваційних технологій і змісту освіти хоча б відповідав за коректуру – було б хоч трохи зрозуміло. А сьогодні цей процес суто бюрократичний. І відбувається він за відомою формулою: «Parturiunt montes, nascetur ridiculus mus» – Народжують гори, а народжується смішне мишеня (Горацій, «Послання», кн.1).
Наталя
Так как выйти из сложившейся ситуации? Чем больше мы говорим, тем меньше положительных сдвигов. Я понимаю так: наши дети никому не нужны. Нужны малообразованные, безинициативные потребители. Обидно...
Вера Карасёва
Для Наталя: как выйти - как и всегда! всегда дети нужны были исключительно родителям. Вот как родители мы и должны заниматься своими детьми.
Коментувати
0
Читаю, читаю... статті, коментарі... виникло питання. Чому йде мова про мовніі помилки, а ніхто не говорить про те, що для дітей це важкий матеріал і три правила за урок вони,якщо і вмвчать, то не зрозуміють. Викладала математику у 5 класі, тому розумію, про що говорю
OOO
Для 0: ви викладали, а я викладаю зараз. Дійсно, виникає питання: невже всім подобаються підручники для 5 класу, переобтяження дітей теоретичним матеріалом, явно надто абстрактним, сухим, нецікавим? Шуму багато навколо 1 і 2 класів, а що, в 5х класах все так безхмарно, безпомилково? А що ж чекає на цих дітей в наступних класах?
111
Может надо говорить и том, что большинство детей неспособно усваивать простые вещи? Посмотрите на малышей в колясках: вечно во рту чупа-чупсы, а в руках у родителей сигареты с пивными банками. Кто из родителей разговаривает со своим ребёнком? Кто из родителей сам знает хоть одно детское стихотворение? Зато у всех модные гаджеты и "развитый" большой палец. А потом мы говорим, что ребёнку трудно даётся таблица умножения.
Tatyana Svetlova
Такое впечатление,что новый стандарт образования и новые программы по предметам существуют чтобы из даже умненьких детей на выходе со школы получались дебилы!!!...Математика,химия, биология да и др. предметы перенащены ненужной информацией,терминами.Нашему государству НЕ НУЖНЫ УМНЫЕ и думающие молодые кадры...
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!