Osvita.ua Середня освіта ЗМІ упереджено ставляться до якості підручників, - МОН
ЗМІ упереджено ставляться до якості підручників, - МОН

У МОН звинуватили журналістів в цькуванні осіб та організацій, які були причетні до створення підручників

ЗМІ упереджено ставляться до якості підручників, - МОН

В Інституті інноваційних технологій і змісту освіти прокоментували телевізійний сюжет журналістів 5 каналу, присвяченій якості шкільних підручників за якими навчаються українські діти.

На переконання чиновників журналісти несправедливо та упереджено ставляться до професіоналів, які були причетні до створення низки підручників.

"На жаль, принцип "Не помиляється той, хто нічого не робить" був проігнорований. Упереджене ставлення інтерв’юєри не намагалися навіть приховати. Вони з впевненою наполегливістю доводили, що професіонали, які стверджували свою компетентність упродовж усієї професійної діяльності, звинувачувались у тому, що освітній продукт, який у конкурентному змаганні став переможцем, виявився неякісним", - наголошують у прес-службі ІІТЗО.

"Проте досить було первинного професійного аналізу того, стосовно чого звучали звинувачення, як усі "аргументи" не витримували ніякої критики, а чисельні «помилки» досить швидко спростовувалися. Проте у ЗМІ на першому місці було не питання "боротьби з недоліками" у процесі створення й видання підручників, а несправедливе, упереджене цькування осіб та організацій, які були причетні до створення низки підручників", - стверджують в установі.

Також в інституті наголошують, що не мають наміру робити ніяких висновків, а суддями в цій ситуації стануть сьогоднішні школярі.

"Співробітники ІІТЗО від імені авторів підручників, видавців, учителів, які вдячні авторам за ці підручники, не роблять ніяких висновків, щоб не бути звинуваченими у нав’язуванні власної думки. Нехай усі, кому не байдужі обговорювані питання, зроблять власні висновки. Головними суддями в цій ситуації є лише час і майбутні особисті й громадські досягнення наших сьогоднішніх школярів. Саме діти, на жаль, стали заручниками у "розборах" дорослих", - йдеться у повідомлені Інституту інноваційних технологій і змісту освіти.

Сюжет 5 каналу "Купа помилок в шкільних підручниках"

Освіта.ua
16.10.2013

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Анна
"Куди їхали хлопці, якщо відомо, що в автобусі їхали учні одного класу?" Мабуть, туди, куди й дівчата!? Саме за цим підручником навчається моя другокласниця. Це якийсь жах!!!
Николай Хмеленок
Считаю, что того, кто написал учебник, должны на 1 год освободить от работы в министерстве и издательстве и отправить поработать в самой обычной школе, причём с зарплатой обычного учителя. Не справится - заставить заплатить за весь тираж учебника. Справится - доплатить за год работы разницу предыдущей зарплаты. Заметили репетитора - лишить зарплаты на 2 месяца.
Ирина Шульгина
Тоооочно, все виноваты, все хотят шедевральные учебники МОН очернить. Ничего, что они хуже некуда, надо купить и рот заткрыть, так считают в министерстве
Олена
Вот сидим сейчас и очень хочется посмотреть в глаза человеку, которому в учебник математики второго класса пришло в голову дать ЭТУ задачу... "У какого числа второго десятка количество единиц на 5 больше количества его десятков"... И что было в голове, когда формулировалось ЭТО правило... "Если надо прибавить или вычесть сумму или разность чисел, то ее записывают в скобках"...
Ирина Шульгина
Для Олена: Жесть... То же самое. 5-й класс. Ребенок просто не хочет садиться за уроки, хоть девочка прилежная, но учебники такие идиотские, что отобьют охоту любому
Коментувати
Николай Хмеленок
Министерство образования и науки потеряло всякую совесть. Защищать безобразные программы и учебники может только бессовестный человек. Я поддержу любые СМИ и любую партию, которая будет говорить правду. Я - коммунист с 1993 года.
Олена
Я как мама ребенка, который пошел во второй класс, уверяю, что СМИ тут совершенно не причем. Уж извините, когда в учебнике написано, о гигиене, что нужно взять "Зубную щетку и выдавить из нее зубную пасту".... то какие СМИ тут нагнетают обстановку. Учебники - это издевательство, как и программа для детей и учителей, которые этим бредом просто засоряют мозг детям. Нарисовать плакат о вреде алкоголизма во втором классе - не рановато ли? Чтобы понять, что хотят в задании от ребенка, нужно сначала себе сломать мозг, а потом как-то это объяснить ребенку. Когда в хрестоматиях стихи Саши Черного про полудохлых мышек и несчастных крокодилов, то это психику не нарушает значит, а задать ребенку задание НЕ АДЕКВАТНОЕ - это психику сберечь? А все статейки по поводу "СМИ нагнетают" и так далее - это просто смешные попытки отбиться от реалий.
Оксана
Шановні фахівці ІІТЗО, прокоментуйте ляпи у підручниках з математики ВД«Освіта» (9 з 247): 1 клас 1. 30 хв = пів години (півгодини). 2. С. 132. опів на сьому (о пів на сьому). 3. С. 68. Ведмедик заготував на зиму кілька бочок меду. За зиму він з’їв 7 бочок меду і у нього залишилась одна повна бочка. (Ведмеді взимку сплять і мед бочками не споживають. Навіщо дітям подавати хибну інформацію?) 4. С. 73. а на зустріч їм (назустріч). 5. С. 86. 4–3–39 (4–3–3=–2). 6. С. 136. 38–3  35 (38–3=35). 2 клас 7. С. 98. 12 : 2 = 12. 8. С. 11. Накресли довжину кожної частини. 9. С. 78. Бджола Майя за літо назбирала 27 кг липового меду і 24 кг квіткового. А Віллі назбирав 36 кг акацієвого... (хоч Майя і трутень Віллі — казкові персонажі, але діти мають знати, що бджола не може зібрати 51 кг меду, а трутні мед не збирають).
Николай Хмеленок
"Не помиляється той, хто нічого не робить"... Ничего себе оправдание для тех, кто за 1-2 месяца клепает антиучебники.
Вероника Татаренко
А может потому, что об этом "качестве" вопиют и учителя, и родители, и дети? Почему именно с приходом Табачника начался такой беспредел и коррупция в нашем образовании? Не потому ли, что министр множа миллионы поставил себе цель отупить украинских школьников и выпускать темных, угодных режиму рабов? Видимо, хорошо справляется, если гарант ему орден влепил.
Микола Хмеленок
Про які досягнення учнів кажуть з МОН? З першого класу маже у кожного є репетитор.
Микола Хмеленок
І підручники, і програми - антипедагогічні, як би не віправдовувалися чиновники з МОН.
Вероника Татаренко
Для Микола Хмеленок: Они не просто антипедагогичны - они безграмотны и бездарны. Но это простительно, если хорошенько проплатить нашего министра - там и материться будет можно. А он СМИ скажет, как правильно написать "правду".
Коментувати
Ego
Принцип "Не помиляється той, хто нічого не робить" в цій ситуації не проходить! Підручник з помилками, якими б вони не були - це вже не підручник і йому пряма дорога в макулатуру!
?!!!
Який гарний вихід із ситуації - націлювати дітей на те, що підручники можуть мати помилки. Дуже вдалий педагогічний прийом для мотивації навчальної діяльності та підвищення якості знань. Лиш постає питання: "А для чого?" Адже нині, щоб писати книжки - грамотним не треба бути. Щоб лікувати людей - теж знання не потрібні. Щоб бути моделлю чи шоуменом - не варто знати чи Земля обертається довкола Сонця, а чи навпаки. Щоб стати депутатом, міністром, а чи й президентом - якість знань не потрібна. То навіщо проводити моніторинги якості знань, коли їх нема ні звідки брати, ні для чого?...
Кам-Под
Користуємось у 10 класі підручниками з історії видрукуваними для дванадцятирічної школи. Від експерименту відмовились, нових підручників не існує навіть в рекомендованому міністерством переліку. Користуємось підручниками з історії України та всесвітньої історії у яких навчальний матеріал завершується двадцятими роками. Але програма 2010 року передбачає вивчення історії до 1939 року. А це значить, що існуючі підручники, наприклад під редакцією Реєнта (історія України 10 клас, закінчується 1921 роком), учні повинні освоїти за семестр. Хоча за 12-річними пограмами таким підручником потрібно було б користуватись на протязі навчального року. По кілька параграфів за урок такого важливого та складного періоду історії !!! А далі до 1939 року "на пальцях", конспекти. Добре, що вдалось частково зберегти старі підручники (на жаль вже не рекомендовані). Така ж ситуація і з всесвітньої історі. З 2010 року немає відповідних чинній програмі підручників з історії . Імітуємо освітній процес!!??
Хух
О! Тепер у МОНу ще й ЗМІ винуваті. всі вже винуваті були - батьки, вчителі.... головне, що не Табачник зі своїм ЧМОНом.
Практик
Проблема не в підручниках, які завжди можна " пристосувати" до використання, а у програмі, яка не відповідає рівню підготовки дітей до школи. Зараз дитячі садочки не вчать дітей читати, а підручник і зошит з математики починається текстовими завданнями: " прочитай...", " розфарбуй ...", " полічи..." тощо.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!