Osvita.ua Середня освіта П’ятикласників не будуть оцінювати на початку року
П’ятикласників не будуть оцінювати на початку року

Міносвіти хоче полегшити процес адаптації учнів п’ятих класів до нових стандартів

П’ятикласників не будуть оцінювати на початку року

Для максимального полегшення процесу адаптації школярів  міністерство освіти рекомендує школам протягом першого семестру 2013/14 навчального року п’ятикласникам не виставляли оцінок.

Про це розповів заступник міністра освіти і науки України Борис Жебровський в інтерв’ю газеті «Освіта України».

Зокрема чиновник зазначив, що п’ятикласники розпочнуть новий 2013/14 навчальний рік за новими стандартами загальної середньої освіти, тому потребуватимуть адаптаційного періоду.

«Протягом трьох років українська школа перебуває в стадії глибоких реформ. Увесь цей час ми працюємо над упровадженням нових стандартів і програм. Зокрема, цього року – для 2-х і 5-х класів», ‑ сказав Борис Жебровський.

«Школа до цього готова. Є нові програми, підручники, учителі пройшли перепідготовку. Ми максимально полегшили процес адаптації школярів – міністерство рекомендує школам, щоби протягом першого семестру їм не виставляли оцінок», ‑ підкреслив чиновник.

«Обов’язково в серпні відбувається навчання і збори класних керівників 5-х класів, де вони отримують відповідні рекомендації. Ми попросили ще до першого вересня провести збори батьків п’ятикласників», ‑ розповів заступник міністра освіти.

Він також зазначив, що учні п’ятих класів не навчатимуться у другу зміну.

Крім цього Борис Жебровський розповів, що нові підручники для учнів другого класу та для п’ятикласників уже знаходяться у школах.

Освіта.ua
21.08.2013

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
эра
Оценивать не надо, а мониторить-надо! Где логика? Создается впечатление, что приказы пишут не то, что в разных кабинетах, а даже в разных министерствах.И никто не курсе того, что всё-таки происходит.
Галина Снігур
П"ятикласникам не таку програму треба біснувату зробити, то тоді й діти не були б такими шокованими тим контрастом у вимогах міх молодшою та середньою школою. А оцінка дитину стимулює до вдосконалення
Nata
Якщо я не помиляюся, то уроки контролю знань, уроки розвитку мовлення і т.п. у 5 класі ніхто не відміняв? Вірші напам’ять... У І семестрі вірші. Шо робить?! Шо робить?!
Євген
Євген 0 Жахливіше наступне з "рекомендацій" "... Оцінки виставляються не формально, а з урахуванням особистих якостей і досягнень кожного учня" а як відомо, головне досягнення учня - це гаманець його батьків. А до неоднакового оцінювання знань різних учнів 5-тикласники вже адаптувалися:( Травмує дитину не оцінка, а нездорова реакція батьків!
Aviket
Интересное дело: кто-нибудь читает сами рекомендации? И слово "Рекомендуем", и как говорили уже, "хотя бы", "в первые два месяца"... Жаль, что новости на образовательном сайте пишут такие невнимательные авторы... Рекомендуємо хоча б у перші два місяці навчання давати словесну характеристику знань, умінь і навичок учнів без виставлення оцінок та мінімально скоротити домашні завдання. І надалі протягом навчання вчитель не має створювати психотравмуючі ситуації при виставленні оцінок за контрольні роботи, за тему, за семестр і т. д. И ещё: а если ребёнок заслуженно получил свою оценку, и хорошую к тому же, а её не выставили, чтобы не смущать того, кто ещё "недоработал", то это не травмирует психику "недооценённого" ребёнка? Есть разные ситуации, потому это и рекомендации. А если в новостях кричать: "не оценивать!", то сколько потом будет нелепостей и непонимания, и у учителей, и у детей, и у родителей?
Олена
Не розумію у чому стрес для пятикласників, адже вже багато років крім першої вчительки у них є 2 - учитель англійської, 3 - учитель фізичної кльтури, 4 -учитель малювання, 5 -учитель співів. Навіщо городити єрість. Не такий страшний чорт . як його малюють. Діти дуже люблять цей, ТАК ЗВАНИЙ , АДАПТАЦІЙНИЙ ПЕРІОД, ЧУДОВО З НЬОГО ВИХОДЯТЬ. Це надумана проблема!
учитель
Для Олена: ПОДДЕРЖИВАЮ! Уже который год абсурдная ситуация. Три года дети получали оценки по математике, иностранному языку, музыке, рисованию, природоведению и т.д. и вдруг в 5 классе перестают их получать! Для чего это придумали? Где логика?!
Коментувати
Mormona
А 1-4 классы оцениваться будут?)
Вася
Та хоч всі 11 років можна не оцінювати. Шкода що рішення приймають чиновники в кабінетах. Кращеб підручники і програми адобтованні до дитини випустили. Перестаньте реформувати школу. Дайте нормально працювати. Люба реформа це нові підручники. А нові підручники це гроші в кишеню
Вася
Можемо взагалі не ставити оцінок хоч до 11кл. Ввели іноземну з першого класу. А що там вчать дітей? Вчать граматиці. Не говорити, а граматиці. Всі роки навчання в школі вчать граматиці.
Вася
Та хоч до 11 класу можемо не оцнювати. Ось тільки образливо що нас і дітей за ідіотів тримають. Краще передивились би програми, та перестали кожних декілька років міняти підручники, а випустили б один раз і без помилок. Та зверніть увагуЕ Заміни класного керівника до 10 днів не оплачують. Так званий вимушений прогул - оплата дві третини. Більне 18-20 годин вчителю не давати, мотивують тим що непрацевлаштовані молоді кадри ( а навіщо тод їм давали направлення, що не бачили що учнівський контингент скорочується) Напавнення кабінету за свої гроші. Всі перевірки ( відвези, привези наорми)Сьогоднв 28 а в Шаргородському районі Вінницької області зарплати за серпень не має.
Учитель
Дивно, у листі МОН від 24.05.2013 31/9-368 сказано: "Рекомендуємо хоча б у перші два місяці навчання давати словесну характеристику знань, умінь і навичок учнів без виставлення оцінок та мінімально скоротити домашні завдання", то про які півроку говорить заступник міністра?
Ego
Для Учитель: Так якби ж він ті листи ще читав...
Коментувати
Светлана Савчук
О какой адаттации идет речь? В конце 4 класса-мониторинг, ДПА, а в пятом классе уже без оценок, а в середине года снова с оценками, да сколько можно лихорадит в образовании, уже тредий деяток лет Покращують , реформируют образование, только не понимают , что это и есть самый большой и главный стресс! А качество - оставляет желать лучшего. При союзе не делали таких кардинальных перемен, а образование и наука были передовыми.
Вероника Татаренко
Вы для этих пятиклассников программу сделайте посильную так, чтобы ребенок учился с удовольствием, а не ощущал себя загнанным зверем. Это раз. Второе - министерским крысам хоть иногда надо собираться вместе, чтобы хоть как-то знать, что делают в их конторе - программа пятого класса делает такой прыжок в сложности и количестве нагрузок, что многие вчерашние отличники и хорошисты навсегда остаются в аутсайдерах только потому, что не сумели вовремя адаптироваться.
мама Ира
Для Вероника Татаренко: ой, а какой, какой прыжок в сложности...? я уже на иголках хожу перед школой.....
мама девочки
Уважаемые мамочки, сложности в программах появляются не большие, просто увеличивается темп работы. В младшей школе если класс что-то не успевал по основным предметам, у учителя была возможность доделать на трудах, рисовании... В средней школе такой возможности нет! Да и учебники оставляют желать лучшего! Программа хорошая, учится нету по чему Когда мы с вами учились, программа вся таже осталась, но не поняв тему на уроке, мы могли перечитать учебник! А сейчас - учебник по укр.языку пишут без правил, по математике без примеров решения...Не все, конечно, но мы уже такие получали!
Коментувати
А
Шановні, про яку адаптацію ви говорите? Діти приходячи в 5 клас прекрасно себе почувають, вони вже знають як себе вести в того чи іншого вчителя, що потрібно добре вчити, а що можна і не вчити. Старші товариші діляться "інформацією". А все це лише для того, щоб показати, що наше МОН працює і не даром отримує зарплату. Зараз і в 1 класі домашніх завдань не має, а з 2 класу задають, то це для дітей не стрес? Рік ходити дошколи і нічого не робити, то для чого далі виконувати завдання?
Вероника Татаренко
Для А: Именно - АДАПТАЦИЯ!!! я сейчас возьму три класса пятиклассников. первый месяц дети , не все, правду сказать. переживают некоторый стресс новые учителя и их много, новые и намного сложнее по уровню изложения, предметы, новые требования. Надо не оценки отменять, а программы адаптировать под реальных, а не вымышленных детей
мама Ира
...в первом классе полно домашних заданий, я даже щоденник завела что-бы не спутаться при записи домашки и проЭктов всяких-типа нарисовать чому я люблю своє місто и т д , оценки уже со второго ставят, в линейку с третьего пишут...и у нас не лицей,стандартная программа, математика Богданович...
Коментувати
Родительница
ЗАДОЛБАЛИ!За одиннадцать лет учебы в школе и так была постоянная проблема выяснить оценку.Табеля в конце четверти надо было выпрашивать,чтобы узнать как же учится дитятко.Половины оценок почему-то там не было.Интересно,это только у нас так было?Дитятко таки получило медаль,но школьная секретность и неопределенность порядком надоела.Такого же не было,когда учились мы-родители нынешних школьников,студентов.А сейчас это еще и в закон воздводят. Кому-то это очень выгодно.
Жінки
Коллеги, возможно всё правильно? Возможно это вариант невыставления поточных оценок? Поточные не выставляем, в теме проводим самостоятельные , К О Н Т Р О Л Ь Н Ы Е работы и по ИХ результатам делаем общий вывод. Лично мне это намного ближе. В таком случае просто МЕНЯЕТСЯ отношение к оцениванию на уроке( нет необходимости наполнения журнала оценками), но СУЩЕСТВУЕТ мотивация к обучению. Пару контрольных дети профукают, в смысле напишут не на СВОЙ балл, но опосля поймут, что необходимо реально РАБОТАТЬ. Возможно именно так??? g
я
Для Жінки: а как ребенку, уже профукав несколько контрольных, все же узнать на какой балл у него сейчас знания? оценка по контрольной мало у кого вызывает мотивацию к учебе! это когда оценка хорошая, а если плохая?! контроль не возможен только итоговый, нужен и поточный! да дети и сами, мне кажется, целый семестр без оценок не выдержат!
babusya
Вчителька дуже мало виставляла оцінок перший місяць. Ми були здивовані. Зустрілись. Дізнались, що онука не встигає виконати вправи на високий бал. А закінчила 4 клас відмінницею. Щоби дати їй можливість спокійно тренувати вправність, вчителька не грузила дитину балами. Перші контрольні роботи також не встигались. З часом все налагодилось. 1 семестр мали 10, другий 11.
Жінки
для я:расскажу немного.1-дети абсолютно спокойно выдерживают без оценок. ОСОБЕННО те, которым высокие оценки лишь сняться. 2-не все дети сразу успевают выполнить на уроке всё необходимое на высокий балл. КАК в подобном случае чувствует себя ребёнок, который никогда НИЖЕ 11 не получал в младшей школе. Скажу сразу - очень и очень плохо. ЧТО делать? Занижать требования? Или дать возможность жить БЕЗ поточной невысокой оценки. 3-У работающих детей и думающих родителей именно оценка ЗА КОНТРОЛЬНУЮ работу есть весомым мотиватором. Когда ребёнок не получает то, на что надеется - начинается работа над собой и с помощью учителя, и с помощью родителей(репетитор тут НЕ нужен). В результате дети имеют то, чего желают. Что касаемо детей не работающих дома, за которыми не следят родители ,то знаний не будет в любом случае - выставляй поточную, не выставляй. Выход к доске? Да, многие пятиклассники очень любят выходить к доске. Так пусть идут на радость себе и окружающим. Кто желает.
Коментувати
McLovin
Ну що за брєд?Як я вчився, нам з 3-4 класу вже повним ходом оцінки ставили, а тут пятикласників жаліють.До них і без рекомендацій вчителі добре ставляться, так що все ок.
htfkscn
Ну что - посмотрев программу имеем вывод о том, что, в принципе, ежели дети 4 месяца учить НИЧЕГО не будут, а это так и станется, поскольку мотивации они не имеют НИКАКОЙ (попробуй выработай её у человечка, которому ПОЗВОЛЕНО не учить), то это не должно сказаться на усвоении предмета. Волпрос в другом - НЕ БУДЕМ ПРОВОДИТЬ КОНТРОЛЬНЫХ РАБОТ??? Вот с этого места хотелось бы поподробнее
Ирина Шульгина
Для htfkscn: и вы, конечно, правы, какая может быть мотивация у такого ребенка? Это разве что-то обещать купить, и то, особо не проверишь. Министерство, как всегда, поступает очень "мудро"
Бабушка
Совсем не лишним было бы со стороны чиновников своевременно издать инструкцию по ведению школьной документации (журнал и даже ученические тетради, дневники) в связи с такими новшествами для 5 класса, чтобы было единство требований для учителя, проверяющего и КРУ в том числе.
Алла
А как потом штрафовать???? Нееет, новшество тем и интересно, что каждый его трактует по-своему, и вы никогда не узнаете, как его потрактует проверяющий, это будет сюрприз
Коментувати
Светлана
Первый семестр без оценок, а что же во втором семестре будет! Тогда в январе настоящий стресс случится. Многим девятиклассникам на оценки наплевать, все равно на второй год не оставят, выпустят, пойду в училище. Так мы это качество будем теперь с пятого класса воспитывать. Полгода родители будут не в курсе как их дети учатся. Да, Министерство порадовало!!!
Ирина Шульгина
Для Светлана: Мне кажется, это все же на усмотрение учителя. Может просто в журнал не ставить, или в дневнике писать, учителя у нас не болваны, сориентируются, как лучше
Ego
І так протягом вже двох десятків років. Хтось в МОН об що-небудь стукнеться головою і з’являються в тій голові різні дурниці, а вчителям щоразу потрібно придумати як його зробити, щоб тих дурниць не виконувати або хоча б мінімізувати їх негативний вплив на дітей.
Алла
Вы простот представьте, сколько всяких чиновников по горно и министерствах. И каждому надо оправдать свою подпись в ведомости по зарплате, вот и придумывают ерунду, а дети оддуваются(((
Коментувати
Вася
Це жах! Чому в міністерстві працюють люди, які жодного дня не працювали в школі? Чому вони городять нісенітницю весь час? Кожного року п’ятикласникам важко адаптуватись до старшої школи, а новий чи старий стандарт їм все рівно!
Василина
Для Вася: МО треба відправити в 1клас і дійти до 5, щоб бачити і відчути сам процес))))
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!