Osvita.ua Законодавство Профтехосвіта Про схвалення Концепції Державної цільової програми розвитку професійно-технічної освіти на 2011-2015 роки

Про схвалення Концепції Державної цільової програми розвитку професійно-технічної освіти на 2011-2015 роки

Розпорядження КМУ № 1723-р від 27.08.10 року

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

РОЗПОРЯДЖЕННЯ

№ 1723-р від 27 серпня 2010 року

Про схвалення Концепції Державної цільової
програми розвитку професійно-технічної
освіти на 2011
-2015 роки

Кабінет Міністрів України постановляє:

1. Схвалити Концепцію Державної цільової програми розвитку професійно-технічної освіти на 2011-2015 роки, що додається.

Визначити Міністерство освіти і науки державним замовником Програми.

2. Міністерству освіти і науки разом із заінтересованими центральними і місцевими органами виконавчої влади розробити та подати у шестимісячний строк Кабінетові Міністрів України проект Державної цільової програми розвитку професійно-технічної освіти на 2011-2015 роки.

Прем’єр-міністр України       М. АЗАРОВ

СХВАЛЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 27 серпня 2010 р. № 1723-р

КОНЦЕПЦІЯ
Державної цільової програми розвитку професійно-технічної освіти на 2011-2015 роки

Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована Програма

На сьогодні кваліфікація робітничих кадрів, у тому числі випускників професійно-технічних навчальних закладів, не відповідає поточним та перспективним соціально-економічним потребам, що спричинено:

  • застарілістю матеріально-технічної бази;
  • застосуванням неефективних механізмів управління і залишкового принципу фінансування;
  • недостатньою участю суб’єктів господарювання у виконанні завдань професійно-технічної освіти;
  • падінням престижу робітничих професій;
  • відсутністю системи підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації педагогічного персоналу;
  • недосконалістю нормативно-правової бази;
  • неефективним моніторингом потреб ринку праці;
  • недосконалим механізмом формування державного замовлення на підготовку кваліфікованих робітників.

Нагальною є потреба в наданні автономії професійно-технічним навчальним закладам, передусім для забезпечення їх економічної самостійності, ефективного залучення інвестицій з метою розвитку матеріально-технічної бази та науково-методичного забезпечення, запровадження механізму стимулювання суб’єктів господарювання і педагогічних працівників.

Сучасні умови розвитку економіки викликають необхідність посилення взаємодії центральних і місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування у вирішенні питань функціонування і розвитку професійно-технічної освіти.

Для розв’язання зазначеної проблеми необхідне формування науково обґрунтованої державної політики розвитку професійно-технічної освіти з урахуванням принципів неперервності, доступності, індивідуалізації і диференціації, гнучкості та інноваційності цілісної відкритої системи професійної освіти і навчання.

Мета Програми

Метою Програми є створення сприятливих умов для якісної підготовки робітничих кадрів згідно з пріоритетами державної соціально-економічної політики, орієнтованої на задоволення потреб особистості, суспільства і держави, а також забезпечення рівного доступу до професійно-технічної освіти.

Визначення оптимального варіанта розв’язання проблеми

Оптимальним варіантом розв’язання проблеми є об’єднання зусиль центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, об’єднань роботодавців та профспілок, наукових установ, навчальних закладів, спрямованих на:

  • створення системи забезпечення якості професійно-технічної освіти;
  • диверсифікації джерел фінансування;
  • удосконалення системи управління професійно-технічною освітою;
  • оновлення нормативно-правової бази;
  • створення соціальної реклами престижності робітничих професій.

Здійснення зазначених заходів дасть змогу забезпечити комплексну модернізацію професійно-технічної освіти.

Розв’язання проблеми можливе шляхом розроблення, затвердження та виконання Державної цільової програми розвитку професійно-технічної освіти на 2011-2015 роки.

Шляхи та способи розв’язання проблеми

Проблему у сфері професійно-технічної освіти передбачається розв’язати шляхом:

створення системи забезпечення якості професійно-технічної освіти, що передбачає:

  • удосконалення державних стандартів професійно-технічної освіти;
  • модернізацію матеріально-технічної бази державних професійно-технічних навчальних закладів;
  • інформатизацію професійно-технічної освіти, розроблення педагогічних програмних засобів, забезпечення доступу до світових інформаційних ресурсів;
  • удосконалення системи підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації педагогічних працівників, їх стажування на виробництві;
  • видання сучасних підручників, навчальних посібників, навчально-методичних, енциклопедичних і довідкових матеріалів;
  • розроблення критеріїв оцінювання якості професійно-технічної освіти;
  • вивчення і використання досвіду європейських країн щодо застосування стандартів якості професійно-технічної освіти;
  • розроблення і реалізацію спільних міжнародних проектів з питань забезпечення якості та ефективності професійно-технічної освіти; створення розгалуженої системи грантової підтримки дослідницьких та освітніх інноваційних проектів;
  • проведення наукових досліджень у галузі теорії і методики професійної освіти;

диверсифікації джерел фінансування, що передбачає:

  • залучення інвестицій юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців для забезпечення розвитку професійно-технічної освіти;
  • удосконалення нормативів вартості навчання одного учня з урахуванням єдиних стандартів якості;
  • розроблення нового механізму формування державного замовлення на підготовку кваліфікованих робітничих кадрів відповідно до потреб ринку праці;
  • участь роботодавців в оновленні матеріально-технічної бази професійно-технічних навчальних закладів;

удосконалення управління професійно-технічною освітою, що передбачає:

  • перерозподіл повноважень між центральними і місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та навчальними закладами, підвищення ефективності державного і громадського контролю;
  • запровадження моніторингу ефективності управлінських рішень, їх впливу на якість професійно-технічної освіти;
  • оновлення нормативно-правової бази, зокрема шляхом внесення змін до законодавчих актів у сфері професійно-технічної освіти;

створення соціальної реклами престижності робітничих професій, що передбачає:

  • посилення профорієнтаційної роботи серед різних категорій населення;
  • інформування громадян про особливості різних робітничих професій через засоби масової інформації, проведення всеукраїнських та регіональних конкурсів, виставок-ярмарок робітничих професій тощо.

Очікувані результати виконання Програми

Виконання Програми забезпечить:

  • створення ефективної та гнучкої системи підготовки робітничих кадрів, орієнтованої на соціально-економічний розвиток країни (працевлаштування за робітничими професіями не менше 90 відсотків випускників професійно-технічних навчальних закладів);
  • впровадження 300 державних стандартів професійно-технічної освіти;
  • модернізацію матеріально-технічної бази державних професійно-технічних навчальних закладів;
  • введення нового порядку формування та розміщення державного замовлення на підготовку кваліфікованих робітників;
  • оснащення державних професійно-технічних навчальних закладів сучасними комп’ютерними комплексами, підключення їх до Інтернету;
  • збільшення обсягів фінансування та інвестицій для забезпечення розвитку професійно-технічної освіти;
  • посилення ролі місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування у формуванні робітничого потенціалу, що дасть змогу максимально враховувати потреби регіональних ринків праці;
  • розвиток соціального партнерства, консолідацію зусиль центральних і місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, навчальних закладів, роботодавців, науковців і громадських об’єднань;
  • підвищення престижності робітничих професій.

Оцінка фінансових ресурсів, необхідних для виконання Програми

Фінансування Програми планується здійснювати у межах бюджетних призначень, передбачених на відповідний рік міністерствам, іншим центральним і місцевим органам виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, а також за рахунок інших джерел.

Орієнтовний обсяг видатків, необхідних для виконання програм, становить 4260 млн. гривень.

Обсяг фінансування Програми уточнюється щороку з урахуванням можливостей державного бюджету.


27.08.2010

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Популярні новини
Від уряду вимагають не скасовувати стипендії На сайті Кабінету Міністрів зареєстровано електронну петицію щодо скасування стипендій
Керівники шкіл та вишів подаватимуть е-декларації Починаючи з 01 січня 2017 року, освітяни-керівники будуть зобов'язані подавати е-декларації
МОН створює репозитарій академічних текстів Репозитарій функціонуватиме у вигляді електронної бази текстів дисертацій та наукових робіт
В Україні планують провести Рік німецької мови Україна та Німеччина обговорили питання проведення у 2017 році Року німецької мови в Україні
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!