Osvita.ua Законодавство Професійна освіта Про схвалення Концепції Державної цільової програми розвитку професійно-технічної освіти на 2011-2015 роки

Про схвалення Концепції Державної цільової програми розвитку професійно-технічної освіти на 2011-2015 роки

Розпорядження КМУ № 1723-р від 27.08.10 року

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

РОЗПОРЯДЖЕННЯ

№ 1723-р від 27 серпня 2010 року

Про схвалення Концепції Державної цільової
програми розвитку професійно-технічної
освіти на 2011
-2015 роки

Кабінет Міністрів України постановляє:

1. Схвалити Концепцію Державної цільової програми розвитку професійно-технічної освіти на 2011-2015 роки, що додається.

Визначити Міністерство освіти і науки державним замовником Програми.

2. Міністерству освіти і науки разом із заінтересованими центральними і місцевими органами виконавчої влади розробити та подати у шестимісячний строк Кабінетові Міністрів України проект Державної цільової програми розвитку професійно-технічної освіти на 2011-2015 роки.

Прем’єр-міністр України       М. АЗАРОВ

СХВАЛЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 27 серпня 2010 р. № 1723-р

КОНЦЕПЦІЯ
Державної цільової програми розвитку професійно-технічної освіти на 2011-2015 роки

Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована Програма

На сьогодні кваліфікація робітничих кадрів, у тому числі випускників професійно-технічних навчальних закладів, не відповідає поточним та перспективним соціально-економічним потребам, що спричинено:

  • застарілістю матеріально-технічної бази;
  • застосуванням неефективних механізмів управління і залишкового принципу фінансування;
  • недостатньою участю суб’єктів господарювання у виконанні завдань професійно-технічної освіти;
  • падінням престижу робітничих професій;
  • відсутністю системи підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації педагогічного персоналу;
  • недосконалістю нормативно-правової бази;
  • неефективним моніторингом потреб ринку праці;
  • недосконалим механізмом формування державного замовлення на підготовку кваліфікованих робітників.

Нагальною є потреба в наданні автономії професійно-технічним навчальним закладам, передусім для забезпечення їх економічної самостійності, ефективного залучення інвестицій з метою розвитку матеріально-технічної бази та науково-методичного забезпечення, запровадження механізму стимулювання суб’єктів господарювання і педагогічних працівників.

Сучасні умови розвитку економіки викликають необхідність посилення взаємодії центральних і місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування у вирішенні питань функціонування і розвитку професійно-технічної освіти.

Для розв’язання зазначеної проблеми необхідне формування науково обґрунтованої державної політики розвитку професійно-технічної освіти з урахуванням принципів неперервності, доступності, індивідуалізації і диференціації, гнучкості та інноваційності цілісної відкритої системи професійної освіти і навчання.

Мета Програми

Метою Програми є створення сприятливих умов для якісної підготовки робітничих кадрів згідно з пріоритетами державної соціально-економічної політики, орієнтованої на задоволення потреб особистості, суспільства і держави, а також забезпечення рівного доступу до професійно-технічної освіти.

Визначення оптимального варіанта розв’язання проблеми

Оптимальним варіантом розв’язання проблеми є об’єднання зусиль центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, об’єднань роботодавців та профспілок, наукових установ, навчальних закладів, спрямованих на:

  • створення системи забезпечення якості професійно-технічної освіти;
  • диверсифікації джерел фінансування;
  • удосконалення системи управління професійно-технічною освітою;
  • оновлення нормативно-правової бази;
  • створення соціальної реклами престижності робітничих професій.

Здійснення зазначених заходів дасть змогу забезпечити комплексну модернізацію професійно-технічної освіти.

Розв’язання проблеми можливе шляхом розроблення, затвердження та виконання Державної цільової програми розвитку професійно-технічної освіти на 2011-2015 роки.

Шляхи та способи розв’язання проблеми

Проблему у сфері професійно-технічної освіти передбачається розв’язати шляхом:

створення системи забезпечення якості професійно-технічної освіти, що передбачає:

  • удосконалення державних стандартів професійно-технічної освіти;
  • модернізацію матеріально-технічної бази державних професійно-технічних навчальних закладів;
  • інформатизацію професійно-технічної освіти, розроблення педагогічних програмних засобів, забезпечення доступу до світових інформаційних ресурсів;
  • удосконалення системи підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації педагогічних працівників, їх стажування на виробництві;
  • видання сучасних підручників, навчальних посібників, навчально-методичних, енциклопедичних і довідкових матеріалів;
  • розроблення критеріїв оцінювання якості професійно-технічної освіти;
  • вивчення і використання досвіду європейських країн щодо застосування стандартів якості професійно-технічної освіти;
  • розроблення і реалізацію спільних міжнародних проектів з питань забезпечення якості та ефективності професійно-технічної освіти; створення розгалуженої системи грантової підтримки дослідницьких та освітніх інноваційних проектів;
  • проведення наукових досліджень у галузі теорії і методики професійної освіти;

диверсифікації джерел фінансування, що передбачає:

  • залучення інвестицій юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців для забезпечення розвитку професійно-технічної освіти;
  • удосконалення нормативів вартості навчання одного учня з урахуванням єдиних стандартів якості;
  • розроблення нового механізму формування державного замовлення на підготовку кваліфікованих робітничих кадрів відповідно до потреб ринку праці;
  • участь роботодавців в оновленні матеріально-технічної бази професійно-технічних навчальних закладів;

удосконалення управління професійно-технічною освітою, що передбачає:

  • перерозподіл повноважень між центральними і місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та навчальними закладами, підвищення ефективності державного і громадського контролю;
  • запровадження моніторингу ефективності управлінських рішень, їх впливу на якість професійно-технічної освіти;
  • оновлення нормативно-правової бази, зокрема шляхом внесення змін до законодавчих актів у сфері професійно-технічної освіти;

створення соціальної реклами престижності робітничих професій, що передбачає:

  • посилення профорієнтаційної роботи серед різних категорій населення;
  • інформування громадян про особливості різних робітничих професій через засоби масової інформації, проведення всеукраїнських та регіональних конкурсів, виставок-ярмарок робітничих професій тощо.

Очікувані результати виконання Програми

Виконання Програми забезпечить:

  • створення ефективної та гнучкої системи підготовки робітничих кадрів, орієнтованої на соціально-економічний розвиток країни (працевлаштування за робітничими професіями не менше 90 відсотків випускників професійно-технічних навчальних закладів);
  • впровадження 300 державних стандартів професійно-технічної освіти;
  • модернізацію матеріально-технічної бази державних професійно-технічних навчальних закладів;
  • введення нового порядку формування та розміщення державного замовлення на підготовку кваліфікованих робітників;
  • оснащення державних професійно-технічних навчальних закладів сучасними комп’ютерними комплексами, підключення їх до Інтернету;
  • збільшення обсягів фінансування та інвестицій для забезпечення розвитку професійно-технічної освіти;
  • посилення ролі місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування у формуванні робітничого потенціалу, що дасть змогу максимально враховувати потреби регіональних ринків праці;
  • розвиток соціального партнерства, консолідацію зусиль центральних і місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, навчальних закладів, роботодавців, науковців і громадських об’єднань;
  • підвищення престижності робітничих професій.

Оцінка фінансових ресурсів, необхідних для виконання Програми

Фінансування Програми планується здійснювати у межах бюджетних призначень, передбачених на відповідний рік міністерствам, іншим центральним і місцевим органам виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, а також за рахунок інших джерел.

Орієнтовний обсяг видатків, необхідних для виконання програм, становить 4260 млн. гривень.

Обсяг фінансування Програми уточнюється щороку з урахуванням можливостей державного бюджету.


27.08.2010

Популярні новини
МОН вивчить рівень зайнятості випускників вишів Одним з критеріїв фінансування університетів стане рівень працевлаштування випускників
Виші мають затвердити правила прийому до 31 грудня Виші повинні затвердити та розмістити на своїх веб-сайтах власні правила прийому на навчання
Фонд досліджень розпочне підтримку наукових проектів Перші конкурси з підтримки проектів українських учених можуть розпочати навесні 2020 року
У регіонах створюватимуть ради профосвіти Уряд ухвалив постанову, що визначає повноваження та обов’язки Регіональних рад професійної освіти
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!