Osvita.ua Законодавство Профтехосвіта Про порядок закінчення навчального року та проведення державних кваліфікаційної та підсумкової атестацій у професійно-технічних навчальних закладах у 2012/2013 навчальному році

Про порядок закінчення навчального року та проведення державних кваліфікаційної та підсумкової атестацій у професійно-технічних навчальних закладах у 2012/2013 навчальному році

Лист МОН № 1/9-255 від 08.04.13 року

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

№ 1/9-255 від 08 квітня 2013 року

Міністерство освіти і науки, молоді та спорту
Автономної Республіки Крим,
департаменти (управління) освіти і науки обласних,
Київської та Севастопольської
міських державних адміністрацій,
професійно-технічні навчальні заклади

Про порядок закінчення навчального року
та проведення державних кваліфікаційної
та підсумкової атестацій у професійно-технічних
навчальних закладах у 2012/2013 навчальному році

Закінчення 2012/2013 навчального року і проведення державних кваліфікаційної та підсумкової атестацій учнів професійно-технічних навчальних закладів визначені робочими навчальними планами підготовки робітничих кадрів, Положенням про організацію навчально-виробничого процесу в професійно-технічних навчальних закладах (наказ Міністерства освіти і науки України від 30.05.2006 № 419), Положенням про порядок кваліфікаційної атестації та присвоєння кваліфікації особам, які здобувають професійно-технічну освіту (наказ Міністерства праці та соціальної політики України і Міністерства освіти України від 31.12.98 № 201/469), Положенням про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 18.02.2008 № 94, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 27.02.2008 за № 151/14842, зі змінами (затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 23.11.2010 № 1116 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 09.12.2010 за № 1237/18532), наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 25.01.2013 № 55 "Про надання грифа Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України збірникам завдань для проведення державної підсумкової атестації" та цим листом.

І. Державна підсумкова атестація із загальноосвітніх предметів

Державна підсумкова атестація учнів, які одержують повну загальну середню освіту в професійно-технічних навчальних закладах, проводитиметься в терміни, передбачені робочими навчальними планами ПТНЗ. При складанні розкладу проведення державної підсумкової атестації необхідно передбачити два-три дні для підготовки учнів до складання атестації з кожного предмета.

Державна підсумкова атестація для учнів ПТНЗ проводиться з трьох загальноосвітніх предметів у письмовій формі:

  • українська мова (переказ, обов'язково);
  • історія України або математика (інтегрований із алгебри й початків аналізу та геометрії) – один із цих предметів обирається відповідно до професійної спрямованості;
  • предмет за вибором.

Державна підсумкова атестація розпочинається о 9-ій годині ранку. Інший час початку проведення державної підсумкової атестації погоджується ПТНЗ із відповідними органами департаменту (управління) освіти.

Державна підсумкова атестація проводиться за збірниками завдань, затвердженими наказом МОНмолодьспорту від 25.01.2013 № 55 "Про надання грифа Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України збірникам завдань для проведення державної підсумкової атестації".

Бали за державну підсумкову атестацію виставляються в журналі обліку теоретичного навчання в колонку з написом "ДПА" без зазначення дати після колонки з написом "Річна".

Випускникам, які звільнені від проходження державної підсумкової атестації, робиться запис (звільнений (а).

Результати державної підсумкової атестації виставляються у додатки до атестатів про повну загальну середню освіту в графі "Державна підсумкова атестація" та враховуються при визначенні середнього балу атестату.

Для проведення Державної підсумкової атестації з української мови, яка є обов’язковою для учнів усіх навчальних закладів, Міністерство освіти і науки безкоштовно надсилає до Міністерства освіти і науки Автономної Республіки Крим, управлінь (департаментів) освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, відповідно до кількості навчальних закладів, для практичного використання збірники завдань, які видані ТОВ "Центр навчально-методичної літератури".

Електронні версії всіх збірників завдань та білетів для державної підсумкової атестації розміщено на офіційних веб-сайтах Міністерства освіти і науки України (www.mon.gov.ua) та Інституту інноваційних технологій і змісту освіти (www.iitzo.gov.ua) для практичного використання в процесі підготовки та проведення державної підсумкової атестації учнів.

Учні навчальних закладів із навчанням мовами національних меншин, які прибули із-за кордону і почали вивчати українську мову лише в поточному навчальному році, замість атестації з цього предмета можуть за заявою батьків або осіб, які їх замінюють, та рішенням педагогічної ради проходити атестацію з мови навчання.

У навчальних закладах, де вивчення предметів здійснюється іноземними, російською, чи іншими мовами національних меншин, Державна підсумкова атестація може складатися мовою вивчення предмета. У такому разі переклад необхідної кількості варіантів завдань за збірниками, рекомендованими Міністерством освіти, здійснює навчальний заклад.

Учні, які хворіли під час проведення державної підсумкової атестації, зобов'язані надати медичну довідку, на підставі якої вони можуть скласти атестацію в інші терміни.

Відповідно до Положення про державну підсумкову атестацію учасники міжнародних предметних олімпіад та турнірів, конкурсів, переможці III та учасники IV етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад звільняються від атестації з тих предметів, з яких вони стали переможцями. У додаток до атестата про повну загальну середню освіту виставляються річний та атестаційний бали з цих предметів – 12 балів.

Переможці II та учасники ІІІ етапів Всеукраїнських конкурсів-захистів науково-дослідницьких робіт Малої академії наук звільняються від атестації з предмета, який є базовим для оцінювання навчальних досягнень учнів під час конкурсу. У додаток до атестата про повну загальну середню освіту виставляються річний та атестаційний бали з цих предметів – 12 балів.

Учасники тренувальних зборів з підготовки до олімпіад, турнірів, змагань, конкурсів, які мають статус міжнародних, звільняються від атестації. У додаток до атестата про повну загальну середню освіту виставляється річна та атестаційна оцінки – 12 балів із того предмета, з якого учень (учениця) брав(ла) участь у олімпіаді; з інших предметів виставляються атестаційні оцінки за результатами річного оцінювання.

Учням, які мають міжнародний сертифікат (диплом) мовного іспиту (Deutches Sprachdiplom (DSD), Goethe-Zertifikat B1, Goethe-Zertifikat B2 – німецька мова; DELF/DALF – французька мова; IELTS, TOEFL, Cambridge ESOL, Pearson Test of English (PTE) рівня (B-1, B-2) – англійська мова; D.E.L.E. – іспанська мова), зазначені вище іспити зараховуються як державна підсумкова атестація. У додаток до атестата про повну загальну середню освіту виставляються річна та атестаційна оцінки з цих предметів – 12 балів.

При визначенні претендентів на нагородження золотою та срібною медалями та їх нагородженні необхідно дотримуватися вимог Положення про золоту медаль "За високі досягнення у навчанні" та срібну медаль "За досягнення у навчанні".

Контроль за правильністю присудження золотої та срібної медалей покладається на Міністерство освіти і науки Автономної Республіки Крим, департаменти (управління) освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій.

ІІ. Державна кваліфікаційна атестація та кваліфікаційна атестація

Вихідний і проміжний контролі, що передбачають відповідно державну кваліфікаційну атестацію та кваліфікаційну атестацію на завершальному етапі певного ступеня навчання, мають на меті встановлення готовності осіб, які здобувають професійно-технічну освіту, самостійно виконувати комплекс робіт чи певну роботу з обраної професії, спеціальності та спеціалізації відповідного розряду (класу, категорії).

Державна кваліфікаційна атестація та кваліфікаційна атестація учнів (слухачів) базується на вимогах державних стандартів професійно-технічної освіти та документів, що регламентують організацію навчально-виробничого процесу в професійно-технічних навчальних закладах. У разі відсутності державного стандарту професійно-технічної освіти з певної робітничої професії проміжний і вихідний контроль здійснюються відповідно до робочого навчального плану професійно-технічного навчального закладу, затвердженого в установленому порядку.

Форми та періодичність проміжного й вихідного контролів визначаються робочими навчальними планами, дотримання яких є обов’язковим.

Державна кваліфікаційна атестація, кваліфікаційна атестація учнів (слухачів) здійснюється професійно-технічним навчальним закладом за участю представників підприємств, установ, організацій-замовників підготовки робітничих кадрів після кожного ступеня навчання та по закінченню повного курсу навчання.

За результатами державної кваліфікаційної атестації чи кваліфікаційної атестації учням (слухачам) присвоюється кваліфікація певного рівня з унесенням записів у відповідні документи (протоколи засідань кваліфікаційних комісій, журнали обліку навчальної роботи, зведені відомості, додатки до дипломів або свідоцтв про присвоєння робітничої кваліфікації тощо).

Державна кваліфікаційна атестація включає:

  • кваліфікаційну пробну роботу, що відповідає певним вимогам освітньо-кваліфікаційної характеристики випускника професійно-технічного навчального закладу відповідного атестаційного рівня;
  • державний кваліфікаційний екзамен (кваліфікаційний екзамен) або захист дипломної роботи, проекту чи творчої роботи, що їх замінює.

Для якісної підготовки й проведення державної кваліфікаційної атестації та кваліфікаційної атестації керівникам професійно-технічних навчальних закладів необхідно:

  • укласти угоди з господарствами, підприємствами, установами і організаціями на проходження учнями виробничої практики з урахуванням підготовки за інтегрованими професіями;
  • розробити детальні програми виробничої практики учнів з урахуванням регіонального компоненту. Розглянути їх на засіданнях відповідних методичних комісій, погодити із замовниками підготовки робітничих кадрів, затвердити заступником директора з навчально-виробничої роботи ПТНЗ і довести до відома виконавців (майстрів виробничого навчання, учнів);
  • створити державні кваліфікаційні комісії для проведення атестації. Склад комісій затверджується та погоджується у відповідності з нормативно-правовими документами;
  • скласти та затвердити графік проведення державної кваліфікаційної атестації (кваліфікаційної атестації);
  • підготувати та розглянути питання про допуск учнів до державної кваліфікаційної атестації (кваліфікаційної атестації) на засіданні педагогічної ради;
  • розробити й погодити з керівниками відповідних підрозділів підприємств, організацій, установ (замовниками підготовки кадрів) і затвердити переліки кваліфікаційних пробних робіт. Переліки кваліфікаційних пробних робіт та їх зміст визначаються майстрами виробничого навчання, розглядаються і схвалюються методичними комісіями, затверджуються заступником директора з навчально-виробничої роботи професійно-технічного навчального закладу; учні, які навчаються за суміжними та інтегрованими професіями, кваліфікаційну пробну роботу виконують окремо з кожної професії;
  • створити умови для безпечного проведення робіт на виробництві або в навчальних майстернях під час виконання кваліфікаційних пробних робіт;
  • розробити комплексні кваліфікаційні завдання для державного кваліфікаційного екзамену, розглянути й схвалити їх на засіданнях відповідних методичних комісій та затвердити заступником директора з навчально-виробничої роботи;
  • розробити комплексні кваліфікаційні завдання відповідно до рівня кваліфікації для проведення теоретичної частини проміжної кваліфікаційної атестації. Комплексні кваліфікаційні завдання розробляються викладачами професійно-теоретичної підготовки, обговорюються на засіданнях методичних комісій та затверджуються заступником директора з навчально-виробничої роботи;
  • розробити, розглянути й схвалити на засіданнях відповідних методичних комісій та затвердити заступником директора з навчально-виробничої роботи переліки тем дипломних робіт, проектів або творчих робіт. Теми повинні відповідати змісту виробничої практики учнів, обсягу знань, умінь та навичок, передбачених робочими навчальними програмами та освітньо-кваліфікаційною характеристикою випускника відповідно до ступеня професійно-технічної освіти;
  • організувати замовлення документів про освіту;
  • створити державну кваліфікаційну комісію (або декілька, у залежності від переліку професій, спеціальностей, спеціалізацій, за якими здійснюється підготовка, перепідготовка чи підвищення кваліфікації робітників). Головою державної кваліфікаційної комісії призначається представник роботодавця або замовника підготовки кваліфікованих робітників – керівник, професіонал відповідної галузі виробництва чи сфери послуг.

Контроль за дотриманням порядку кваліфікаційної атестації осіб, які здобувають професійно-технічну освіту, а також за проведенням державної кваліфікаційної атестації покладається на Міністерство освіти і науки, молоді та спорту Автономної Республіки Крим, департаменти (управління) освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій.

Критерії кваліфікаційної атестації визначаються за результатами навчальних досягнень учнів, що відповідають вимогам освітньо- кваліфікаційної характеристики випускників професійно-технічних навчальних закладів.

Навчальний рік з урахуванням державної кваліфікаційної атестації повинен бути завершений не пізніше 30 червня 2013 року.

Особі, яка опанувала курс професійно-технічного навчання й успішно склала кваліфікаційну атестацію, присвоюється освітньо-кваліфікаційний рівень «кваліфікований робітник» з набутої професії відповідного розряду та видається свідоцтво про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації. Випускникам, які завершили повний курс первинної професійної підготовки й успішно склали кваліфікаційну атестацію, за рішенням державної кваліфікаційної комісії присвоюється кваліфікація "кваліфікований робітник" з набутої професії, спеціальності, спеціалізації відповідного розряду (класу, категорії) та видається диплом установленого зразка. Особі, яка не закінчила повний курс навчання в професійно-технічному навчальному закладі другого та третього атестаційних рівнів, але за результатами кваліфікаційної атестації їй присвоєно освітньо-кваліфікаційний рівень "кваліфікований робітник" з набутої професії відповідного розряду, видається свідоцтво про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації. Відповідні зразки документів затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Заступник Міністра       Б.М. Жебровський

Освіта.ua
08.04.2013


Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Популярні новини
Вступна кампанія-2016: підсумки та пропозиції Громадянська мережа ОПОРА підбила підсумки вступної кампанії до вищих навчальних закладів
У Мінфіні пропонують змінити підхід до стипендій Міністр фінансів Олександр Данилюк розповів про ініціативу скасування студентських стипендій
Мінфін планує скасувати стипендії для студентів Міністерство фінансів пропонує урізати витрати на стипендії з нового бюджетного року
Webometrics - 2016: Інтернет рейтинг українських ВНЗ Webometrics Ranking of World's Universities оприлюднив рейтинг університетів за рівнем їх присутності у мережі
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Розвиток дитини

Дякую,
не показуйте мені це!